Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok

Rosa76

Anbefalte innlegg

Hei LineGourmet, ser ut som magefølelsen din stemmer og at alt er i orden. Fulgte Mirabella76 sitt råd og ringte for ordens skyld jordmor i dag. De har det travelt på helsestasjonen men hun kunne godt ta imot urinprøve og sjekke om alt var i orden. Og det var det :) Og hun sa at det var normalt med magesmerter i forbindelse med at livmoren vokser så det var sannsynligvis ikke noe å beskymre seg for. Anbefalte å ikke holde meg for lenge, da press på blæren kan lage smertene. Føler meg ganske trygg på at det stemmer, for det er ikke noe annet som tyder på at det skulle være noe galt så jeg slår meg til ro med det. Og gleder meg slik til UL om to uker at jeg klarer nesten ikke vente :rødme:

Ellers har jeg fått fødeplass på A-hus :tommelsmil: Veldig glad for det, for så i en annen dagbok om ei som ikke fikk plass og må dra helt til Bærum og det hørtes ikke kjekt ut. Og så har jeg fått inkalling til ordinær UL i uke 18.

Begynner å gå mer og mer opp for meg at jeg er gravid nå altså... Hehe, er litt treg av meg :fnise: Tok mine første magebilder i går og så at magen begynner å bli merkbar stor også :gravid: Synd jeg ikke tok magebilde fra starten av graviditeten som jeg kan sammenligne med da. Kjøpte min første graviditetsbukse i går! Har noen bukser som passer enda, men ingen dongri bukser jeg kan bruke. Så i går kjøpte jeg meg en Dongri som jeg syntes satt veldig fint :jepp:

Forøvrig synes jeg fortsatt det er tøft å startet på jobb igjen fullt, men det går da på et vis og takk og pris for at jeg har muligheten for å jobbe hjemme. I dag måtte jeg bare legge meg ned på sofaen i 20 min i lunsjen for jeg var helt utslitt. Men er vel litt sjokk for kroppen og starte på igjen så har tru på at det blir bedre de neste ukene!

Nå er det snart tid for middag, i dag blir det fiskesuppe :fisk: med laks og scampi. Prøver å være sunn, noe som er litt lettere nå når jeg ikke er så kvalm lenger.

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når søkte du om fødeplass på Ahus, og når fikk du bekreftelsen?

Siden du er lenger på vei enn meg, mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris som ikke er kvalm lengre :fnise: Torsdag er fisktilmiddag-dag her i heimen, alt for at poden skal få sunn middag, mora hans derimot spiste ikke så veeeldig mye akkurat :ler: Så flott at du fikk fødeplass der du ønsket da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når søkte du om fødeplass på Ahus, og når fikk du bekreftelsen?

Siden du er lenger på vei enn meg, mener jeg...

Legen min søkte på fødeplass for meg etter jeg var der på første svangerskapsamtale og brevet med at jeg fikk fødeplass kom et par uker etterpå.

Heldiggris som ikke er kvalm lengre :fnise: Torsdag er fisktilmiddag-dag her i heimen, alt for at poden skal få sunn middag, mora hans derimot spiste ikke så veeeldig mye akkurat :ler: Så flott at du fikk fødeplass der du ønsket da :)

Ja jeg savner ikke kvalmen nei :gjeiper: Er fortsatt litt småkvalm om morgen / kveld når jeg er sliten men klager ikke. Skjønner veldig godt at du ikke hadde lyst på fisk når du er kvalm. Når jeg slet med kvalme hadde jeg bare lyst på "junk food" og jeg er vanligvis ikke så glad i slik mat. Det viktigste er at du spiser nå, ikke så viktig hva, kvalmen forsvinner nok etterhvert :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker :tommelsmil:

Utrolig godt med helg nå, ordentlig sliten etter første arbeidsuke i 100%. I helgen skal jeg soooooooove lenge!!

Lurer på å kjøpe meg slik kroppspute for gravide. Noen som har en slik og er fornøyd?

God helg jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke noen sånn kroppspute for gravide sist, men tok to ekstra vanlige puter oppi senga og la dem under der jeg følte jeg trengte ekstra støtte. (For det meste mellom leggene og under magen)

Og to ekstra puter er jo aldri dumt å ha i hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle unne meg litt potetgull i kveld, men syntes ikke det smakte noe godt. Det gjorde derimot gulrot, nam nam :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle unne meg litt potetgull i kveld, men syntes ikke det smakte noe godt. Det gjorde derimot gulrot, nam nam :gjeiper:

Hehe.. veldig bra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg komme igang med treningen!! Men har slitt litt med hva jeg skal trene for jeg har sagt opp medlemskapet på Sats pga flytting snart og ute har det vært så kaldt. Og trene hjemme er så kjedelig...

Så i morgen har jeg avtalt med Fantorangen at vi skal svømme, og jeg gleder meg slik :) Vi har truffet hverandre et par ganger før og det er bestandig hyggelig, skravla går. Er helt komisk hvor liten verden er, for vi traff hverandre her inne på KG og så viste det seg at vi faktisk bor i samme gate (men uten å kjenne hverandre)!!!! Er det mulig sier jeg :fnise:

Så nå trur jeg at jeg skal logge meg av PC og opp å rote fram bikinien min før jeg legger meg. Er spent på om bikinien passer, har jo gått opp noen BH-størrelser siden sist jeg brukte den :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ordentlig dårlig form i dag. Fikk ikke sove i går kveld og når jeg først sovnet sov jeg veldig dårlig. Så hitill har jeg vært å kastet opp to ganger :spy: Bare magssyre da, ikke noe mat.

Har fått i meg litt mat så kvalmen har gitt seg litt nå. Men er helt utslitt kjenner jeg. Håper formen blir bedre utover dagen, har gledet meg til svømming i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da...trodde kvalmen hadde gitt seg hos deg!!

Ja det er jo bare å venne seg til at ting passer ikke så mye hvis man ikke har brukt det på en stund ;)

Håper du kommer deg på svømming, kos dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei, ingen av bikini overdelene mine passet så da blir det panikkshopping i dag :gjeiper:

Sånn var det her å gitt :fnise:

Utrolig hvordan kroppen forandrer seg og på så kort tid :gjeiper: Da har jeg vært på panikkshopping og fikk til slutt tak i en badedrakt (noe jeg ikke har brukt på maaaange år). Men fant ut at det kan være greit nå som magen vokser. Den var i alle fall grei å ha på.

Gleder meg masse til å svømme, så jeg håper vi får det til i morgen. God bedring Rosa76 :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det her å gitt :fnise:

Utrolig hvordan kroppen forandrer seg og på så kort tid :gjeiper: Da har jeg vært på panikkshopping og fikk til slutt tak i en badedrakt (noe jeg ikke har brukt på maaaange år). Men fant ut at det kan være greit nå som magen vokser. Den var i alle fall grei å ha på.

Gleder meg masse til å svømme, så jeg håper vi får det til i morgen. God bedring Rosa76 :klemmer:

Jeg dro også ut for å finne svømmetøy i går kveld, så slapp jeg stresse med det i dag. Det ble en slitsom prosess. Ikke var jeg i form, og for et dårlig utvalg :kjefte: Hadde mest lyst å klikke og rive i stykker en bikini eller to men tok meg sammen for var heldigvis så klarsynt at jeg viste at det var hormonene som styrte :fnise: Endte med badedrakt jeg også, etter prøvd en hel haug fant jeg endelig en som passet. Har ikke brukt badedrakt på mange år jeg heller, men håper den passer en stund framover.

Vel, etter kjøpt badedrakten så gikk jeg og mannen for å kjøpe oss en baguett og da ble jeg så svimmel at jeg måtte bare sette meg ned. Fantes ingen benker i nærheten så jeg satte meg bare rett og slett rett ned på gulvet. Følte meg så elendig og teit at det kom et par tårer der jeg satt, håper ikke mange så meg... På vei hjem ble jeg så kvalm og uvell at fra garasjen og til huset så kastet jeg opp 4 ganger. Så dårlig som i går har jeg ikke vært på lenge :snurt:

Så dårlig pga en dårlig natt søvn :sukk: Det er mye hardere å jobbe fullt igjen enn jeg trudde det kom til å bli. Men jeg har ikke lyst å sykmelde meg igjen. Ikke i slag i dag heller men bedre enn i går heldigvis.

Jeg satser på at formen kommer seg utover dagen for jeg har veldig lyst å svømme i kveld.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro også ut for å finne svømmetøy i går kveld, så slapp jeg stresse med det i dag. Det ble en slitsom prosess. Ikke var jeg i form, og for et dårlig utvalg :kjefte: Hadde mest lyst å klikke og rive i stykker en bikini eller to men tok meg sammen for var heldigvis så klarsynt at jeg viste at det var hormonene som styrte :fnise: Endte med badedrakt jeg også, etter prøvd en hel haug fant jeg endelig en som passet. Har ikke brukt badedrakt på mange år jeg heller, men håper den passer en stund framover.

Vel, etter kjøpt badedrakten så gikk jeg og mannen for å kjøpe oss en baguett og da ble jeg så svimmel at jeg måtte bare sette meg ned. Fantes ingen benker i nærheten så jeg satte meg bare rett og slett rett ned på gulvet. Følte meg så elendig og teit at det kom et par tårer der jeg satt, håper ikke mange så meg... På vei hjem ble jeg så kvalm og uvell at fra garasjen og til huset så kastet jeg opp 4 ganger. Så dårlig som i går har jeg ikke vært på lenge :snurt:

Så dårlig pga en dårlig natt søvn :sukk: Det er mye hardere å jobbe fullt igjen enn jeg trudde det kom til å bli. Men jeg har ikke lyst å sykmelde meg igjen. Ikke i slag i dag heller men bedre enn i går heldigvis.

Jeg satser på at formen kommer seg utover dagen for jeg har veldig lyst å svømme i kveld.

:klemmer:

Huff da :( det hørtes ut som en slitsom kveld. Og avstanden er jo ikke akkurat lang i mellom garasjen og huset... Håper formen din kommer seg og at vi får til en svømmetur, men hvis ikke så tar vi det en annen dag. Ufattelig dårlig utvalg på badetøy nå ja, og når jeg spurte ei i sportsbutikken om de hadde flere størrelser enn de som hang fremme, fikk jeg til svar... "Nei,men vi får inn til våren..." akkurat som om jeg var ute for å handle badetøy til å gå på stranda i om 5mnd :kjefte: Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ikkje noko kjekt å vera så dårlig. :troest: Eg synst du burde ha fått litt sjukemelding. Eg hadde iallflal aldri orka å vera i full jobb, viss eg var så dårlig. Det viktigaste er at du tar vare på deg sjølv og den lille i magen din! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikkje noko kjekt å vera så dårlig. :troest: Eg synst du burde ha fått litt sjukemelding. Eg hadde iallflal aldri orka å vera i full jobb, viss eg var så dårlig. Det viktigaste er at du tar vare på deg sjølv og den lille i magen din! :Nikke:

Takk for trøst Mirabella76 :klem: Jeg ser at jeg fungerer mye bedre når jeg ikke er sliten, derfor julen gikk såpass greit foruten et par dager. Det viktigste for meg er å sove om natten tydeligvis. Men jeg synes det er så vanskelig å ta den telefonen til legen for jeg har så lyst å jobbe som normalt. Men så klart det er viktig å ta vare på seg selv om aller mest lille barnet i magen, så hvis det fortsetter med mange dårlige dager som i går så får jeg vel ta en telefon. Men optimisten i meg lever så jeg håper formen blir bedre snart og jeg får litt mer overskudd til annet enn jobb.

Og Fantorangen, jeg satser på at jeg kommer meg på svømming i dag. Er ikke helt i slag (men mye bedre enn i går altså), men trur det kan være godt å komme seg litt ut å gjøre noe annet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Rosa76 :)

Tusen takk for en veldig hyggelig svømmeøkt, dette må vi prøve å få til som en ukentlig rutine :jepp:

Etter å ha spist en litt sen middag, er det straks :natti: , kjenner at jeg er ganske trøtt etter svømminga.

Natti, natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...