Gå til innhold

Hvilket parti skal du stemme på


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest SjangleÅsnøvle
Det er veldig synd at det skal være et så fordømt strategisk betont valg for oss innvandringsmotstandere som ikke er spesielt høyreorienterte. Personlig føler jeg at hele valget er et valg mellom pest og kolera. Og jeg er ikke beroliget av at Arbeiderpartiet begynner å få øynene opp for den innvandringsmotstanden som tross alt rører seg i deres velgergrunnfjell. Det virker jo som om de er mer opptatt av å berolige et uønsket element ,heller enn å ville gjøre noe med det mange oppfatter som et stort problem.

Å kalle seg max motstand og påstå at du er "innvandringskritisk" er drøyt. Du er vel fast bruker på nordisk.nu og stormfront tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal stemme FRP, synes de burde få prøvd seg en periode.

Tror heller ikke at de hadde klart å stelle i stand en brøkdel av alt faenskapet som den sittende regjeringen har prestert selv om de hadde gått inn for det med lever og rogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle seg max motstand og påstå at du er "innvandringskritisk" er drøyt. Du er vel fast bruker på nordisk.nu og stormfront tenker jeg

Jeg ser ikke helt problemet med at jeg skulle være en fast bruker der. Men det er jeg faktisk ikke. Hvorfor skulle jeg det? Det er antagelig ingen der jeg kan overbevise om multikulturalismens falske og problematiske ideologi.

Men når sant skal sies henter jeg ofte politiske referanser fra sider som document.no og honestthinking.org.. Vil du si det gjør meg til en politisk pariakaste?

Når det gjelder det at jeg har lagt til "Max" i kallenavnet mitt, skyldes det en kombinasjon mellom at min opprinnelige profil "Motstand" ble stengt av KG-sensuren før jeg omtrent rakk å si hei, og det fokuset som motstandskjemperen Max Manus har fått i norsk populærkultur.

Nå ble faktisk brukerkontoen "Motstand" gjenåpnet, en tid etter at jeg gjenregistrerte meg som Max Motstand, hvorpå jeg registrerte den på nytt på meg, men nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Nå er det jo Max Motstand som er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Jeg ser ikke helt problemet med at jeg skulle være en fast bruker der. Men det er jeg faktisk ikke. Hvorfor skulle jeg det? Det er antagelig ingen der jeg kan overbevise om multikulturalismens falske og problematiske ideologi.

Men når sant skal sies henter jeg ofte politiske referanser fra sider som document.no og honestthinking.org.. Vil du si det gjør meg til en politisk pariakaste?

Når det gjelder det at jeg har lagt til "Max" i kallenavnet mitt, skyldes det en kombinasjon mellom at min opprinnelige profil "Motstand" ble stengt av KG-sensuren før jeg omtrent rakk å si hei, og det fokuset som motstandskjemperen Max Manus har fått i norsk populærkultur.

Nå ble faktisk brukerkontoen "Motstand" gjenåpnet, en tid etter at jeg gjenregistrerte meg som Max Motstand, hvorpå jeg registrerte den på nytt på meg, men nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Nå er det jo Max Motstand som er meg.

haha, hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha, hæ?

Svarer du i fylla? Det er ikke akkurat noen intellektuell sammenheng å spore i svarene dine akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Svarer du i fylla? Det er ikke akkurat noen intellektuell sammenheng å spore i svarene dine akkurat nå.

litt, men jeg skjønner ikke hva du vil fram til. Det eneste jeg vil viter er om du er NS eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt, men jeg skjønner ikke hva du vil fram til. Det eneste jeg vil viter er om du er NS eller ikke.

Hvorfor det? Enhver sann nasjonalist, enten det var da eller nå, vil ha et problematisk forhold til NS. De sympatiserte jo med innvandrerne, for faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Hvorfor det? Enhver sann nasjonalist, enten det var da eller nå, vil ha et problematisk forhold til NS. De sympatiserte jo med innvandrerne, for faen!

Du må ta deg litt sammen tror jeg, eventuelt søke hjelp. Nasjonalisme har ingen framtid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta deg litt sammen tror jeg, eventuelt søke hjelp. Nasjonalisme har ingen framtid

Nå er det heller globalismen som ikke har noen fremtid. Den sliter tross alt både med gjennomførelsesevne og politisk oppslutning. Nasjonalisme kan derimot skilte med både oppslutning og forutsetning for at store menneskelige fellesskap faktisk kan fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Nå er det heller globalismen som ikke har noen fremtid. Den sliter tross alt både med gjennomførelsesevne og politisk oppslutning. Nasjonalisme kan derimot skilte med både oppslutning og forutsetning for at store menneskelige fellesskap faktisk kan fungere.

Du kan egentlig bare spare meg for denne diskusjonen. Har hørt alle de elendige argumentene for nasjonalisme før, og har ingen interesse av det. Sett deg inn i virkelig politikk, og slutt å grav frem gamle ideologier som er kastet på skraphaugen for lenge siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan egentlig bare spare meg for denne diskusjonen. Har hørt alle de elendige argumentene for nasjonalisme før, og har ingen interesse av det. Sett deg inn i virkelig politikk, og slutt å grav frem gamle ideologier som er kastet på skraphaugen for lenge siden

Nei, for all del. Jeg har ingen illusjoner om å nå fram til mennesker som plent nekter å ta virkeligheten innover seg. Men du kan stole på at jeg vil være her og argumentere mot det innvandringspolitiske luftslottet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SjangleÅsnøvle
Nei, for all del. Jeg har ingen illusjoner om å nå fram til mennesker som plent nekter å ta virkeligheten innover seg. Men du kan stole på at jeg vil være her og argumentere mot det innvandringspolitiske luftslottet.

Nesten alle er imot denne masseinnvandringen til europa, til og med mange innvandrere, men det må da vel gå ann å velge noe annet enn høyre-ekstremisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle er imot denne masseinnvandringen til europa, til og med mange innvandrere, men det må da vel gå ann å velge noe annet enn høyre-ekstremisme.

Nei, det er ikke alle som er i mot denne masseinnvandringen til Europa. Det er faktisk noen som ønsker den. Det er tross alt derfor masseinnvandringen til Europa er et kontroversielt tema i utgangspunktet. Masseinnvandringen til Europa kunne aldri foregått over så lang tid uten at sånne som deg helt risikofritt og legitimt kan stille spørsmålstegn ved ballene til sånne som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Nei, det er ikke alle som er i mot denne masseinnvandringen til Europa. Det er faktisk noen som ønsker den. Det er tross alt derfor masseinnvandringen til Europa er et kontroversielt tema i utgangspunktet. Masseinnvandringen til Europa kunne aldri foregått over så lang tid uten at sånne som deg helt risikofritt og legitimt kan stille spørsmålstegn ved ballene til sånne som meg.

Jaja, men uansett er nok ikke dette riktig sted å diskutere. Finn deg en annen arena. Diskusjon.no eller noe. Ingen kommer aldri til å ta nynazister seriøst, og hvertfall ikke på et kvinneforum. Jeg skjønner at du vil nå andre personer enn nazivennene dine, så derfor burdte diskusjon.no være midt i blinken for deg, da du kan debatere med folk som faktisk gidder å ta knekken på sånne som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaja, men uansett er nok ikke dette riktig sted å diskutere. Finn deg en annen arena. Diskusjon.no eller noe. Ingen kommer aldri til å ta nynazister seriøst, og hvertfall ikke på et kvinneforum. Jeg skjønner at du vil nå andre personer enn nazivennene dine, så derfor burdte diskusjon.no være midt i blinken for deg, da du kan debatere med folk som faktisk gidder å ta knekken på sånne som deg.

Jeg synes faktisk det er veldig givende å være Kvinneguiden.no, når jeg møter sånne som deg som sliter så jævlig med å ta knekken på sånne som meg. Så det er ikke noen fremtredende fare for at sånne som deg klarer å skremme meg bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Jeg synes faktisk det er veldig givende å være Kvinneguiden.no, når jeg møter sånne som deg som sliter så jævlig med å ta knekken på sånne som meg. Så det er ikke noen fremtredende fare for at sånne som deg klarer å skremme meg bort.

HA HA det er mulig, men nå yter jeg ikke akkurat 100%. Hadde jeg giddi hadde jeg nok knust deg, akkurat som jeg knuste flere svenske nasjonalister jeg har på msn. Var litt nasjonalist før jeg også, helt til jeg innså hvor idiotisk dette var. Noe fornuftig har nasjonalismen, og noen ideer holder jeg fortsatt med, men som helhet fungerer den ikke. Når jeg snakker med de svenske nassene på msn forsterker de noen av synspunktene jeg har, mens de svekker andre. Uansett er det en døfødt idee, og det burdte du også skjønne. Nå skal jeg legge meg, selv om det er litt bittert å ikke ta opp debatten skikkelig med deg, for da hadde jeg nok knust deg. Egentlig er dette et tema som engasjerte meg veldig før, og jeg kjenner at jeg blir engasjert når jeg så den siste meldinga di, men akkurat nå gidder jeg ikke bruke energi på det. Kanskje i morgen, om jeg fortsatt kjenner blodet koke, men akkurat nå gidder jeg ikke, selv om jeg har veldig lyst til å knuse deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt bestemt meg enda, men det blir ett av regjeringspartiene det er hvertfall sikkert. Akkurat nå er jeg for så vidt mest opptatt av at Siv Jensen ikke skal bli statsminister eller sitte i regjering.

Vurderer å flytte ut av landet, ned til Spania og nyte glade dager med trygden min med de andre pensjonistene som mener så mye rart. Kunne blitt interessant rett og slett hvis Siv Jensen blir statsminister hvertfall. Bare jeg slipper å være i landet.

Det blir litt som året jeg bodde i USA med veldig konservative republikanere som var så stolte av at de fikk julekort av Bush. Ikke en gang til takk.

Jeg og hadde blitt kjempestolt om presidenten sendte meg julekort. Var de rike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt åpenbart forfordeling fra statlig side, når visse menneskelige egenskaper får klare fordeler og fortrinn av statlige inngrep som eiendomsretten.

Ja, eiendomsretten er vel en forfordeling av alle som har eiendom. Det har du rett i. Og noen nyter bedre av eiendomsrett enn andre, spesielt de som har mye eiendom. Men det er en annen type forfordeling enn om staten hadde sagt: MaxMotstand skal få ha privat eiendom, alle andre må stille sin eiendom til disposjon så MaxMotstand kan kose seg der han vil, hvor han vil. Og så har du mange fine sjatteringer her. Andre forfordelinger: Kun de som er utdannet som elektrikere for lov til å koble sammen et sikringsskap. Kun de som er utdannet snekkere for lov til å banke inn spikere. Kun de som er utdannet iskremeksperter fra statens iskremhøyskole får lov til å betjene soft-ice maskinene langs aker brygge.

Arbeiderpartiet er Norges kanskje største populistparti, da de passer på å smøre enkeltgrupper av klientellet sitt med proteksjonistisk markedsmakt, samtidig som de strategisk kaller alle andre for egoister, og repeterer slagordene sine, "fellesskap," "rettferdighet," og "solidaritet" til det lyser nyfrelst i jean michel jarre stil over hele utøya.

Ingen kommer aldri til å ta nynazister seriøst, og hvertfall ikke på et kvinneforum.

Nåja, det er mye seriøst med nazisme. Vi kan begynne i andre enden, for et parti som sympatiserer med "arbeiderbevegelsen," så er det problematisk å være pro-globalisering, ettersom arbeiderbevegelsen tilhører en økonomisk sektor hvor mange møter sterk konkurranse av mindre proteksjonisme. I tillegg vil økt arbeidsinnvandring legge sterkere press på arbeidere i f.eks frisørnæringen.

Anti-globalisering, anti-EU, stengte grenser og sterk fokus på nasjonale symboler som gir folk en legitim ramme til å kle seg ut i ting de liker, harmonerer på mange måter mer enn den spagaten Arbeiderpartiet prøver på ved å lissom skulle være for arbeidere, men samtidig være for EU. Dette er populisme, Arbeiderpartiet regner med at klientellet vil forskyve seg, men at de alltid vil kunne klare å ligge rett oppunder 40% oppslutning. Derfor støtter de også globalisering, ettersom det gir potensielt veldig mange deilige bivirkninger økonomisk, for alle oss som har jobb, og som ikke mister den.

Kjære Snøvle, det går fint an å diskutere nazisme, like mye som folk kan diskutere fri hasj. De som ikke klarer det er så konvensjonelle at de ikke har reflektert rundt sine egne konvensjoner engang. Det er sånne typiske eks-bekjente av meg, venninner av venninner som nå har barn, og høyst klarer å komme med noe glupt om en diskuterer kontantstøtte.

Det er klart, dersom noen må kaste opp av å se en neger med store lepper, som lukter litt annerledes, og mener at det er en grunn til å stenge grensene for alle som kommer ifra Afrika, så er det noe en ikke kan argumentere imot. Men andre preferanser er kanskje mer flyktige, og hviler på konsekvenser er sympatiserer sterkere med. Det kan det være gøy å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...