Gå til innhold

Er det bedre å velge utdannelse nå eller være personlig assistent et år først?


Gjest Gjest_meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*

Hva er lurest å velge nå? Hadde vært kjekt med personlig assistent på cv'en, men er jo lurt med utdannelse og! Særlig nå som det er finnanskrise.. Hva synes dere jeg skal velge? Noen som vet noen gode råd?

Takk på forrhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_meg_*

Må svare nå.. hadde vært flott om noen kunns svart nå.. hilsen en forvirret jente på snart 22år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stine_*
Må svare nå.. hadde vært flott om noen kunns svart nå.. hilsen en forvirret jente på snart 22år.....

Ta utdannelse!Det er det klart lureste valget med mindre du er fryktelig skolelei.Jobbe skal du gjøre resten av livet uansett.Regner ikke med du tjener så veldig godt som assistent heller.Jeg jobbet et år etter VGS,og synes det var litt bortkastet,tjente lite uansett.Synes du skal komme igang med skolen når du har fått tilbud om skoleplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Takk!

Regner med det blir skole.

Men er det da dumt å prøve å jobbe som personlig assistent på deltid ved siden av skolen? Blir det mer krevende enn givende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stine_*
Takk!

Regner med det blir skole.

Men er det da dumt å prøve å jobbe som personlig assistent på deltid ved siden av skolen? Blir det mer krevende enn givende?

Jeg jobbet ved siden av studiene.På det meste jobbet jeg 40%-skal sies at det var et sted som var bemannet 24/7.så det ble litt helger og kvelder.men synes det var kjempegreit.Arbeidserfaring OG penger:)Vil anbefale å jobbe litt ved siden av studiene.det tar seg godt ut på cv å vise at du mestrer litt jobbing også.Lykke til med skole hvis du velger det.Du kommer til å få det kjempefint!*savne studietiden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg jobber ca 20% når jeg studerer, det går kjempegreit :) Har vært veldig heldig med jobben, jobber når det passer meg - ca en gang i uka. Dersom jobben passer inn sammen med studiene kan du forsøke begge deler. Personlig ville jeg valgt vekk jobben om det kræsjet med forelesninger, eller at jeg ikke fikk noen lesetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

ingen tvil: ta studier og jobb ved siden av:=)

finanskrisen gjør at søkertallene har gått i været, og det er ingen garanti for at du kommer inn neste år igjen. men du er såogsi garantert å få jobb både under og etter studiene.

med mindre du får økonomisk støtte hjemmefra så må du jobbe, og i tillegg øker det jo sjangsen din for å få jobb når du er ferdig:=)

de fleste jobber noe tilsvarende annenhver helg/en kveld i uken eller liknende.

det finnes nok av muligheter for å få liknende jobber - og kanksje de tilogmed kan tilby deg deltid på samme arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnea
med mindre du får økonomisk støtte hjemmefra så må du jobbe, og i tillegg øker det jo sjangsen din for å få jobb når du er ferdig:=)

Jeg har aldri jobbet ved siden av studiene, er fulltidsstudent på 4.året nå i Trondheim.

Har aldri fått økonomisk støtte hjemmefra, har aldri jobbet. Og jo, det går det!

Bare til informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg er førskolelærer.

ønsker du å tjene 260.000 kr i året aom personlig assistent eller 340.000 kr som førskoelærer? (sånn grovt sett)

hehe.. ganske lett den der da ;)

jobb vedsidna. jeg jobba litt vedsidna, kom opp i 50% jobbing, det ble litt for mye.

det ble liksom alle kveldene i uka, dog det var færre timer. men det ble litt for slitsomt.

for husk at studielånet blir man ikke "rik" av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo også søke om permisjon fra studiet og heller starte neste år. Men om de gir det for at man skal jobbe er jeg ikke helt sikker på.

Dersom man ikke er 100% sikker på yrkesvalget kan det lønne seg å jobbe et år og bli sikker først. Det koster litt å skifte retning. Greit også å ha lagt seg opp litt penger først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bettina_*
Jeg jobber ca 20% når jeg studerer, det går kjempegreit :) Har vært veldig heldig med jobben, jobber når det passer meg - ca en gang i uka. Dersom jobben passer inn sammen med studiene kan du forsøke begge deler. Personlig ville jeg valgt vekk jobben om det kræsjet med forelesninger, eller at jeg ikke fikk noen lesetid.

Kan jeg få spørre om hva du jobber med og hvor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...