Gå til innhold

Folk er så frekke!


Gjest Gjest_Tassen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Hvorfor må man kommentere alt? Skjønner ikke helt det jeg. Jeg gidder ikke kommentere alt det som andre folk gjør annerledes enn meg, ser ikke noe poeng i det. En annen ting er at du må kjenne ditt publikum for å være sikker på at disse kommentarene faller i god jord.

Hvorfor må man henge seg opp i hva andre sier? Jeg måtte le litt i starten av innlegget til trådstarter. Jeg trodde ikke hun mente seriøst at hun ble såret av at noen kommenterte en vinterjakke om sommeren, eller knoting på tastaturet... Da mangler man selvironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jammen...
Hvorfor må man henge seg opp i hva andre sier? Jeg måtte le litt i starten av innlegget til trådstarter. Jeg trodde ikke hun mente seriøst at hun ble såret av at noen kommenterte en vinterjakke om sommeren, eller knoting på tastaturet... Da mangler man selvironi.

Og bare det at du ikke ser at andre folk ikke reagerer på den måten du ville ha gjort, sier meg at det er en mangel på forståelse for andre folk.

Jeg ville ikke ha reagert og blitt såret av de kommentarene TS fikk, men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke kommentarene om jakken og regnet og touchmetoden var noe å kave seg opp for. Jeg oppfatter dem ikke som frekke. Jeg kunne sagt det samme, særlig om vinterjakken, uten at det er stygt eller frekt ment. Er det virkelig så fryktelig å kommentere at noen går med vinterjakke om sommeren? Er du ikke litt vel hårsår?

Jeg er som deg, kunne lett ha kommet med en kommentar dersom noen jeg omgåes og/eller kjenner møtte opp i vinterjakke om sommern. Ikke fordi jeg har noe utpreget behov for å være frekk eller slem, ei heller har jeg noe stort must på å blande meg borti hva andre gjør annerledes til enhver tid, men jeg tror faktisk bare det hadde vært en reaksjon, enkelt og greit. Mest sannsynelig ment litt humoristisk eller små-ertete. Det samme kunne jeg nok gjort om touch-metoden, dersom det VIRKELIG var en eller to-finger metoden som ble brukt, selv om dette ikke er noe jeg pleier å kommentere fordi jeg vet at endel synes det er litt touchy.. (fniser).

Var selv typen som gjorde alt for ikke å risikere å være frekk, fornærme noen eller få noen til å ikke bare føle seg ok rundt meg, men kom meg over det etterhvert. Rett og slett fordi jeg også opplevde å få mindre respekt av det, og etter å ha lært at det faktisk ikke er noe i veien med å både reagere på ting rundt seg, eller ta opp ting/mene noe.

Følte det vel slik at dersom man alltid tok hensyn til alle andre og aldri viste noe av en selv, også det som ikke BARE er glitter og godt, så var det heller ingen som fikk se den andre delen av meg, folk kjente ikke hele meg, bare den snille delen.

Skal helt ærlig innrømme at jeg kan tenke både det ene og det andre, og inne i hodet mitt er jeg overhode ikke alltid bare snill, men selv etter å ha sluttet å bare være blid og positiv, så prøver jeg det jeg kan å være respektfull og ikke frekk, så fremt det ikke er på sin plass.

Dersom man synes alle som ikke bare er søte og snille, er frekke og slemme, så tror jeg faktisk man vil oppleve verden som ganske vond og slitsom... og misoppfatte mange gode mennesker, som faktisk bare tror de slår av en spøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts... kanskje du burde prøve å ikke ta alt så fryktelig alvorlig? Virker som du er litt vel hårsår. De første kommentarene der tror jeg ikke var sagt for å være frekk eller ondskapsfull. Går jo an å ha litt humor vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler. Må innrømme at jeg har dager der jeg er mer hårsår enn andre og jeg kan oppleve sånne spøker som frekke. men generelt sett så opplever jeg det som småerting og jeg gjør det samme selv. og som aline skriver - om man går rundt og tror alle er frekke og dumme, så blir det slitsomt. stort sett er vel vennskapelig erting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som sier du er litt hårsår. De kommentarene (bortsett fra han fjotten som sa ingen respekterer deg) høres ikke frekke ut. Prøv å le litt av deg selv, smil og ta ting med godt humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ha litt ironi og vær litt sassy selv!! Er jo bare uskyldig erting...

Iskaldt ute, tok på meg ei varm jakke. Kommentar fra bekjent: "Eh, er det ikke ei vinterjakke det der? Det er sommer nå vettu.." - Svar: vel, en vet aldri med sommer norge! Stått og hutret i sommerkjole før jeg!

Satt og skreiv en hyggelig mail, venninne kom forbi: "Det der var ikke mye til touch-metode..på tide å lære seg touch eller..?" - Svar: alt til sin tid, og heldigvis haster ikke denne mailen!

Regnet kom overraskende på, jeg hadde ikke jakke på, kommentar fra kollega: "Må kle på seg vet du..utseendet betyr ikke alt skjønner du." - den her hadde jeg vel tatt mer som en kompliment jeg da :)

Jeg ga et råd, som ikke noen hørte på, før vedkommende måtte erfare det selv, hvorpå jeg sa at det var dette jeg hadde prøvd å gi råd om. Kommentar: "Det er jo ingen som respekterer deg da." - Svar: "Behøver ikke respekt fra idioter/brødhoder/dumskaller/bedrevitere uansett".. sagt litt spøkefullt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg har enda til gode i mitt 24-årige liv, å si noe negativt direkte til noen, eller om noen spesielle, for den saks skyld.

Jeg gjør virkelig mitt beste for å få folk til å føle seg vel, og respektert, enten de er Jørgen hattemaker, eller kong Salomon.

Satt og skreiv en hyggelig mail

Kommentar: "Det er jo ingen som respekterer deg da."

Jeg har hørt på minst 5 mennesker lette sitt hjerte til meg, og jeg innser nå at ingen av de engang spurte hvordan jeg har det.

Hvorfor gikk du med vinterjakke nå i juli da? :-)

Kan du sette grenser og konfrontere folk?

Når noen sier til deg "det er jo ingen som respekterer deg da": da blinker det en rød lampe. Folk tuller vel ikke med slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Folk skal kommentere alt mulig. Nå i dag gikk jeg og bar på en bærepose, tifeldigvis hadde jeg ikke hånda gjennom hanken, men hadde bare krøllet sammen posen øverst. Da var det en fyr som sa, du VET at posen har "håndtak" eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg henger meg mer opp i hvordan folk oppfører seg. Var på Sandvika Storsenter og skulle ut av heisen i 2 etage. Det var 4 folk som skulle ut og EN jente som sto og ventet på heisen. HUN presser seg bare inn og venter ikke til folk er ute av heisen en gang. Makan til frekkhet og dårlig oppførsel! >:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg mer opp i hvordan folk oppfører seg. Var på Sandvika Storsenter og skulle ut av heisen i 2 etage. Det var 4 folk som skulle ut og EN jente som sto og ventet på heisen. HUN presser seg bare inn og venter ikke til folk er ute av heisen en gang. Makan til frekkhet og dårlig oppførsel! >:-(

Jeg vil kanskje våge å påstå at dette er typisk norsk... I alle fall i Sør-Norge. Uansett om det er buss, båt, t-bane, heis...

De som skal inn skjønner visstnok ikke at folk må gå ut før det er plass for dem å gå inn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kanskje våge å påstå at dette er typisk norsk... I alle fall i Sør-Norge. Uansett om det er buss, båt, t-bane, heis...

De som skal inn skjønner visstnok ikke at folk må gå ut før det er plass for dem å gå inn :sjenert:

Typisk dumt og frekt er det, men typisk norsk?

Verken på metroen i madrid, london, paris eller flere andre steder, har de oppført seg noe bedre. Trenger seg på så fort som mulig, uten å fatte at det hadde gått så mye raskere dersom man først slapp folk AV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_juni_*
Typisk dumt og frekt er det, men typisk norsk?

Verken på metroen i madrid, london, paris eller flere andre steder, har de oppført seg noe bedre. Trenger seg på så fort som mulig, uten å fatte at det hadde gått så mye raskere dersom man først slapp folk AV.

Nei, det er nok ikke typisk norsk for dette har jeg opplevd overalt egentlig. Vi liker å fremstille nordmenn som uhøflige, bondske og med null antenner og køkultur, selv om dette egentlig kun gjelder noen nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok ikke typisk norsk for dette har jeg opplevd overalt egentlig. Vi liker å fremstille nordmenn som uhøflige, bondske og med null antenner og køkultur, selv om dette egentlig kun gjelder noen nordmenn.

Vi gjør det, og det er egentlig ganske så urettferdig ovenfor oss selv. Det er sikkert mye man kan si om nordmenn, men etter hva jeg hører fra folk utenfra, så er ikke frekk noe som kjennetegner oss... heller litt naive, godtroende og litt for omtenksomme, samtidig som litt asosiale, forsiktige og reserverte.

Frekk er altså ikke noe jeg har hørt vi oppfattes som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk dumt og frekt er det, men typisk norsk?

Verken på metroen i madrid, london, paris eller flere andre steder, har de oppført seg noe bedre. Trenger seg på så fort som mulig, uten å fatte at det hadde gått så mye raskere dersom man først slapp folk AV.

Da har jeg vært heldig i de landene jeg har besøkt i Euopa tydligvis. Jeg syns de er mye flinkere bare i Sverige også.

Men det er uansett ganske logisk at alt hadde gått smidigere om de som skulle inn ventet til de som var inne kom seg ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Melchizedek
Typisk dumt og frekt er det, men typisk norsk?

Typisk menneske er det. Uansett hvor du måtte komme fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det, og det er egentlig ganske så urettferdig ovenfor oss selv. Det er sikkert mye man kan si om nordmenn, men etter hva jeg hører fra folk utenfra, så er ikke frekk noe som kjennetegner oss... heller litt naive, godtroende og litt for omtenksomme, samtidig som litt asosiale, forsiktige og reserverte.

Frekk er altså ikke noe jeg har hørt vi oppfattes som.

Var på Rema 1000 i går og ventet i kassekøen. Da kom min tur å betale og ei veldig gammel dame som har nettopp betalt med kontanter mistet mange mynter i gulvet rett foran kassa. Ingen hjalp henne, ca. 15 kunder bare sto og ventet. Det var bare meg, utlendingen, som lå på mine knær og samlet dem. Da ventet køen på meg. "Litt asosiale, forsiktige og reserverte"? Ja vel, jeg har mange slike historier med nordmenn.

Endret av Nadir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Var på Rema 1000 i går og ventet i kassekøen. Da kom min tur å betale og ei veldig gammel dame som har nettopp betalt med kontanter mistet mange mynter i gulvet rett foran kassa. Ingen hjalp henne, ca. 15 kunder bare sto og ventet. Det var bare meg, utlendingen, som lå på mine knær og samlet dem. Da ventet køen på meg. "Litt asosiale, forsiktige og reserverte"? Ja vel, jeg har mange slike historier med nordmenn.

Snilt av deg. Jeg synes folk generelt sett ser ut til å ha nok med seg og sitt. Veldig trist, igrunn. Her en dag sat eldre mann som haddt jeg på kafe og så ut av vinduet at en eldre menn hadde fått problemer med bilen sin slik at alarmen ljomet over hele parkeringsplassen foran et kjøpesenter. Ingen stoppet opp for å spørre om de kunne hjelpe. Folk strenet forbi og glante på ham, noen ristet oppgitt på hodet som om de var sinte på han fordi han forårsaket støy. Ærlig talt, jeg blir så oppgitt over hvor sneversynte og egosentriske mange mennesker er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...