Gå til innhold

gravid - i påvente av medisinsk attføring. ;(


Gjest Gjest_Jente26_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente26_*

Jeg er sykemeldt, i påvente av medisinsk attføring.

I den perioden som medisinsk attføring, så skal jeg egentlig møte en sosionom en gang pr uke.

Pr måned har jeg kroner 14 000 å leve for. Med en husleie på kroner 8500.

Jeg sa i fra til denne sosionomen at det var sjangse for at jeg var gravid, for omlag 2 måneder siden. Hun mente dette ikke passet seg nå, siden jeg trengte ro fremover til å komme meg.

Når det er sagt, har jeg argumentert for at jeg ikke behøver å komme meg, siden jeg måtte over på medisinsk attføring i stedet for yrkesrettetattføring, pga at NAV hadde klusset så mye, gjort så mange fatale feil, slik at jeg ble nedbrutt av selve NAV (lang historie).

Poenget mitt er, som jeg også har sagt til sosionomen; Jeg føler dere har dyttet meg over på medisisnk attføring, fordi dere ikke fant noe annet å gi meg (f.eks en jobb - noe NAV aldri klarte å tilby meg). Jeg føler selv at NAV og systemet gjør meg syk, og det at de ikke på seks år har klart å gi meg et eneste kurs, eller en eneste jobb (ringte NAV annenhver uke i 2 hele år).

Så over til dette med graviditeten.

Skal jeg velge å ta abort pga noe NAV har gjort feil (har en advokat på saken, da de ved en feil har skrevet at jeg har hatt meg med en på NAV), og skal jeg ta abort pga soionomen/psykiatrien ikke mener dette passer seg, til tross for at jeg har sagt at jeg føler systemet bryter meg ned, ikke pga situasjoner i mitt liv!

Og vil jeg kunne klare dette?

Barnefaren har sagt han vil støtte så godt han kan, men vi endte forholdet like etter jeg fant ut om min graviditet. Han har b.l.a sagt han skal gi meg en tusenlapp ekstra utenom barnetrygden, siden han tjener ganske bra.

og vil jeg klare meg på 14000 kroner pr måned?

Jeg får sikkert en tusenlapp i barnetrygd pr måned, men føler dette hjelper lite.

Allikevel så er jeg nå gravid, og skal bære frem barnet.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget en gang.

bare så lei meg over å ha vært fanget av NAV i 6 år, og at jeg nå må føle skyld når jeg skal fortelle sosionomen om min graviditet (hun vet fra før av at jeg ønsket barn - men frarådet meg det).

Hva gjør jeg? Hvordan vil jeg kunne klare meg økonomisk?

Hva skal jeg si til sosionomen, og til NAV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Er det slik at du har 14 000 igjen etter husleie? Hvis det er slik å forstå, så skulle du nok klare det. Slik jeg forstår, ut fra du skriver, har du 5500 å leve for når husleien er betalt. Dersom det er slik å forstå, vil nok 5500 være veldig lite å leve på, både for deg og barnet. Men jeg har egentlig troen på at vil man, så klarer man. :)

Synes det er forferdelig trist at NAv klarer å ødelegge så mye med sine friske sprell.. Må være helt håpløse og inkompetente mennesker du har hatt med å gjøre :/ Synes ikke du skal føle skyld overfor sosionomen når du forteller om graviditeten. Det er lite han/hun kan gjøre noe med, og dersom det er NAV som driver å fucker opp livet ditt for tiden, har jo ikke barnet eller andre livssituasjoner noe med saken å gjøre. Det er ditt liv og ditt valg.

Dersom, som tidligere sagt, det er 5500,-, etter betalt husleie, du har å leve for.. Da må du nok finne noe lurt å gjøre. Det blir som sagt litt lite tror jeg. Men alt ordner seg til slutt!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke ta abort pga noen sier du ikke er i rette situasjonen.. Hvor gammel er du? Hørtes ikke bra ut detta med nav. De greide ikke å gi samboeren min jobb heller, enda han er en som jobber og aldri er borte. Han oppsøkte sin gamle arbeidsplass og fikk jobbe der mot av nav betalte, så fort det ble en ledig stilling fikk han jobben på "ordentlig". Kanskje noe å prøve det?

Pengemessigsett vil du greie deg hvis du ønsker det, det er ikke ideelt, men hva er best, leve litt trangt med et barn, eller ta abort? Hørtes ikke ut som at du ville det selv i innlegget.

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi deg på en tusing i mnd i bidrag. Regn på nav sine sider før du sier noe beløp.

Jeg lurer på om medisinsk attføring er slik som vanlig attføring, at det ikke gir rett til foreldrepenger. Så da har du bare engangstønad. Siden du blir aleneforelder har du rett på full overgangstønad,(Full overgangsstønad utgjør 11 534 kroner pr. måned før skatt) en ekstra barnetrygd (970x2), småbarnstillegg, og når den tid kommer så kan du rett på tilskudd til barnehage. Du bør kanskje vurdere om du skal bruke tiden til utdanning? Du kan da få utdanningstønad også. Kanskje se deg om etter rimeligere bosted også?

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...