Gå til innhold

Noen her som går på høgskolen i vestfold?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva studerer du?

Hvordan trives du?

Ulemper/fordeler der når det gjelder studien ,høgskolen ,bolig, byen ...etc

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg går på høyskolen i Vestfold, og trives veldig godt med det.

Skolen kan vel klassifiseres som en middelsstor høgskole, og jeg synes det er herlig å være student i et såpass lite studiemiljø.

Klassen vår har et godt og inkluderende samhold, og også foreleseren får man et mer personlig forhold til fordi miljøet er såpass lite.

Bor privat, så vet ikke noe om studenthyblene, men kjenner noen som bor i dem, og har ikke hørt noe annet enn at de er fornøyd.

De fleste studenter tyr nok til Tønsberg som studieby, og Tønsberg er jo en helt fantastisk by :)

Ulemper; -skolen ligger litt øde til, men det er gode kollektivmuligheter.

-det hender det er litt mye surr i det administrative på skolen. Men på den annen side; hvilke skoler er det ikke det på. Kan nok vre at vi merker det bedre, fordi skolen er såpass liten, og ting blir ikke like usannsynlig.

Men: velkommen skal du være. Håper dine medstudenter tar godt i mot deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei,

jeg går på høyskolen i Vestfold, og trives veldig godt med det.

Skolen kan vel klassifiseres som en middelsstor høgskole, og jeg synes det er herlig å være student i et såpass lite studiemiljø.

Klassen vår har et godt og inkluderende samhold, og også foreleseren får man et mer personlig forhold til fordi miljøet er såpass lite.

Bor privat, så vet ikke noe om studenthyblene, men kjenner noen som bor i dem, og har ikke hørt noe annet enn at de er fornøyd.

De fleste studenter tyr nok til Tønsberg som studieby, og Tønsberg er jo en helt fantastisk by :)

Ulemper; -skolen ligger litt øde til, men det er gode kollektivmuligheter.

-det hender det er litt mye surr i det administrative på skolen. Men på den annen side; hvilke skoler er det ikke det på. Kan nok vre at vi merker det bedre, fordi skolen er såpass liten, og ting blir ikke like usannsynlig.

Men: velkommen skal du være. Håper dine medstudenter tar godt i mot deg :)

Yeeey så godt å høre ;)

Gleder meg skikkelig ..Ser frem til dager med nye venner og konsentrasjon på fag og eksamen ...

Men åssen linje går du på?

Håper jeg kan komme inn på Internasjonal forståelse og samarbeid ..

ellers søkt på eik som bolig..er det langt unna tønsberg?

Hyggelig du svarte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeey så godt å høre ;)

Gleder meg skikkelig ..Ser frem til dager med nye venner og konsentrasjon på fag og eksamen ...

Men åssen linje går du på?

Håper jeg kan komme inn på Internasjonal forståelse og samarbeid ..

ellers søkt på eik som bolig..er det langt unna tønsberg?

Hyggelig du svarte:)

Hei igjen..

Jeg har ikke noe lyst til å fortelle hva jeg studerer, ikke det at det hadde vært noe farlig, men jeg har bare lyst til å være helt anonym nå :)

Men jeg studerer på Bakkenteigen, altså ikke på Eik hvor lærerlinja foreløpig ligger.

Jeg visste faktisk ikke at Hive hadde et studium som heter det, men da har jeg også lært noe nytt i dag. he he..

Eik er det fint sted. Ligger nok ca 10 min kjøring både fra Tønsberg sentrum og Bakkenteigen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eik = Tønsberg.. 5 min på sykkel til tbg sentrum, og bussen går hvert 20. min. Mange av studentene både på avdeling borre og eik bor på eik, og det er bra studenmiljø med studentkroer og arrangementer her. Du har ingen ting å frykte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tidligere HiVE student

Har selv studert 3 år på Bakkenteigen (Høyskolen i Vestfold, i USA og på NTNU).

Tok bachelor'en på Hive og er fornøyd, både med skolen, lærerne og miljøet.

Anbefaler sterkt at du bor i nærheten av Tønsberg. Bodde selv rett ved høyskolen ute på et jorde ("Klokkergården") og det var litt vel øde.

Kort fortalt

+ Bra fasiliteter (Bakkenteigen)

+ Stort sett bra lærere

+ Såpas lite og oversiktlig at du kan få individuell hjelp

+ Bra miljø

- Beligghenhet (på et jorde 1 mil fra Horten og 1 1/2 mil fra Tønsberg)

- Endel av de fra Vestfold bor hjemme hos mor og far og pendler hjem til Tbg, Sandefjord, Larvik osv. Altså ikke noe kjempestort studentmiljø slik som f eks i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Ser frem til å ta Bachelor i Engelsk på Vestfold med et utenlandsopphold mellom 5 og 6 semester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...