Gå til innhold

Gravide: hva har dere spist og drukket i dag?


Littlebird

Anbefalte innlegg

Uff, i dag er virkelig kostholdet mitt helt forferdelig. Prøver å være flink å få i meg de riktige tingene hver dag, men har problemer med å holde meg borte fra søtt.

I dag har jeg spist:

Frukost: Grovt brød med sjokade, tran, og vann

Lunsj: Skolebolle og ren ferskpresset appelsin/jordbær jus

Snack: vaniljeis med sjokoladesaus..

:flau:

Mye søtt med andre ord, heldigvis pleier det ikke å være så ille hver dag.

Planlegger en sunn middag i dag da, rent svinekjøtt med fersk mais på kolbe, tomater, hvitløk og poteter.

Har også planlagt å kjøpe i havregryn, så kan jeg spise litt havregryn og melk til kveldsmat, og litt frukt i løpet av dagen. Pleier å være ganske flink å få i meg grønnsaker og frukt hver dag da.

Hva har dere spist i dag?

Endret av Littlebird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror på "alt med måte". Skjønner godt at du får dårlig samvittighet for at du har spist usundt en dag, fordi det skal man jo IKKE! MEN..hvor mange spiser sundt og variert hver eneste dag? Tror ikke bebisen din har vondt av dette... Jeg selv har spist frokostblanding, drukket iskaffe, spist to store rundstykker med ost og skinke og paprika. Hadde vi hatt muffins i kantina i dag så hadde jeg nok spist det og. Spiste iskrem i går.. Ikke tenk mer på det, spis litt mer variert i morgen istedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Jeg spiser det jeg har lyst på om dagen, for jeg er så fryktelig kvalm. Jeg tenker det er bedre å få i seg noe som ikke er sunt enn å ikke få i seg noe i det hele tatt.. Men i dag blir det nok sunt da, for i dag har jeg bare lyst på fisk og ris, samt grønne epler!

(for et par dager siden var det derimot bare potetgull, loff og epler jeg hadde lyst på...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjempe flink til å spise sunt i begynnelsen av svangerskapet, da jeg ikke hadde lyst på noe annet enn frukt nesten.... Men nå er jeg over 6mnd på vei, og nå er det ikke like lett. I dag har jeg spist:

Frokost nr. 1 kl 06.00: 1 skive med lett bringebærsyltetøy, og et glass sjokomelk.

Frokost nr. 2 kl 10.00: akkurat det samme!

Mellommåltid kl 15.00: Kanelsnurr og cafe latte

Middag kl 17.00: spagetti med kjøttdeig og en tomat

Også selvfølgelig TRAN!

Klarer ikke mye mat om gangen, og har lite lyst på varm mat... men har fått dilla på lett bringebærsyltetøy på rista brød... og sjokomelk. Er nok ikke bra å spise det hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...