Gå til innhold

Max i benkpress


Gjest Gjest_Pippi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg snakka litt med treningssenteret mitt om de kanskje kunne startet en nybegynnergruppe i frivekter, men det var visst lite aktuelt. Kjipt! Har funnet ut at en kompis har en benk jeg kanskje kan låne å ha i garasjen. Så da driver jeg heller research på egenhånd. Har sett ufattelig mange teknikkvideoer, så da går det kanskje likevel. Så slipper jeg å drite meg så ut alene på senteret:P Der har jeg heller ingen som kan hjelpe meg med å være spotter, mens hjemme har jeg en sterk mann som ikke kommer til å le seg i hjel når jeg feiler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 kg om man er utrent er ikke så gale det:)

Jeg startet med stangen, klarte knapt 10 reps. Trente ikke systematisk da, tok bare benkpress når min daværende kjæreste maste på meg:p Hadde en lang periode der jeg ikke trente benkpress.

Begynte med systematisk benkpress i slutten av januar i år. Da tok jeg vel 25 kg (10 reps). Etter det har det økt sakte, men sikkert. Nå (dvs 3 mnd etter ca) tar jeg 35 kg*5. Har ikke testet maksløft, men tipper det er på 40 kg (tok 37,5*2-3 reps her om dagen).

Målet mitt er egen kroppsvekt (60 kg). Håper jeg klarer maksløft på 50 kg om ikke så altfor lenge.

Det går ganske kjapt framover i starten om man trener og spiser riktig. Er ikke såå lenge siden jeg startet med benkpress, og nå er det rart å tenke på at jeg nesten slet med bare stangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har garantert veldig, veldig mye å lære om benkpress teknikk. Jeg er sikker på at du kunne løftet det dobbelte med skikkelig styrkeløfter teknikk. Er bare å øve seg, finn teknikk videoer p youtube, f.eks søk "So you think you can bench" er en serie videoer der de går gjennom det meste. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han karen her vet også mye og er ganske god til å forklare! Anbefales å se videoene hans!

http://www.youtube.com/results?search_query=mark+rippetoe+bench&oq=mark+rippetoe+bench&aq=f&aqi=g2&aql=&gs_nf=1&gs_l=youtube.3..0l2.25669.26822.0.27095.6.6.0.2.2.0.61.233.4.4.0.

Om noe er galt med linken, gå på youtube og søk på "Mark Rippetoe bench".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Alle begynner en plass, og 25 kg er ikke så ille. Jeg som jente har ihvertfall merket stor framgang siden jeg begynte å trene benkpress i april. Er nå oppe i 10x45kg. Målet for sommeren er å klare 10x50kg! Om man trener hardt og spiser nok går det greit fort oppover med vektene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...