Leifr Skrevet 6. april 2012 #61 Skrevet 6. april 2012 Akkja, hvis det fantes noen måte å være sikker på at instruktører vet hva de driver med...
GirlWithOneEye Skrevet 9. april 2012 #62 Skrevet 9. april 2012 Jeg snakka litt med treningssenteret mitt om de kanskje kunne startet en nybegynnergruppe i frivekter, men det var visst lite aktuelt. Kjipt! Har funnet ut at en kompis har en benk jeg kanskje kan låne å ha i garasjen. Så da driver jeg heller research på egenhånd. Har sett ufattelig mange teknikkvideoer, så da går det kanskje likevel. Så slipper jeg å drite meg så ut alene på senteret:P Der har jeg heller ingen som kan hjelpe meg med å være spotter, mens hjemme har jeg en sterk mann som ikke kommer til å le seg i hjel når jeg feiler:)
Neshorn Skrevet 10. april 2012 #63 Skrevet 10. april 2012 25 kg om man er utrent er ikke så gale det:) Jeg startet med stangen, klarte knapt 10 reps. Trente ikke systematisk da, tok bare benkpress når min daværende kjæreste maste på meg:p Hadde en lang periode der jeg ikke trente benkpress. Begynte med systematisk benkpress i slutten av januar i år. Da tok jeg vel 25 kg (10 reps). Etter det har det økt sakte, men sikkert. Nå (dvs 3 mnd etter ca) tar jeg 35 kg*5. Har ikke testet maksløft, men tipper det er på 40 kg (tok 37,5*2-3 reps her om dagen). Målet mitt er egen kroppsvekt (60 kg). Håper jeg klarer maksløft på 50 kg om ikke så altfor lenge. Det går ganske kjapt framover i starten om man trener og spiser riktig. Er ikke såå lenge siden jeg startet med benkpress, og nå er det rart å tenke på at jeg nesten slet med bare stangen.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #64 Skrevet 10. april 2012 Du har garantert veldig, veldig mye å lære om benkpress teknikk. Jeg er sikker på at du kunne løftet det dobbelte med skikkelig styrkeløfter teknikk. Er bare å øve seg, finn teknikk videoer p youtube, f.eks søk "So you think you can bench" er en serie videoer der de går gjennom det meste. lykke til
GirlWithOneEye Skrevet 11. april 2012 #65 Skrevet 11. april 2012 Han karen her vet også mye og er ganske god til å forklare! Anbefales å se videoene hans! http://www.youtube.com/results?search_query=mark+rippetoe+bench&oq=mark+rippetoe+bench&aq=f&aqi=g2&aql=&gs_nf=1&gs_l=youtube.3..0l2.25669.26822.0.27095.6.6.0.2.2.0.61.233.4.4.0. Om noe er galt med linken, gå på youtube og søk på "Mark Rippetoe bench". 1
Ragnhild91 Skrevet 3. juli 2013 #66 Skrevet 3. juli 2013 Alle begynner en plass, og 25 kg er ikke så ille. Jeg som jente har ihvertfall merket stor framgang siden jeg begynte å trene benkpress i april. Er nå oppe i 10x45kg. Målet for sommeren er å klare 10x50kg! Om man trener hardt og spiser nok går det greit fort oppover med vektene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå