Gå til innhold

Bestemme drømmen selv...?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

I går kveld sa min ti år gamle datter til meg:

Mamma i natt skal jeg drømme at jeg får en hest!

Jeg svarer at selvfølgelig kan hun vel ikke bestemme hva hun vil drømme. Men hun påstod at jo, det kunne hun, det gjorde hun ofte.... :o

Er det noe jeg har gått glipp av her....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Til en viss grad kan jeg også styre noen drømmer selv. Det blir nesten som en dagdrøm, hvis du skjønner. Ganske fint :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer nok at man ofte drømmer om det siste man tenker på før man sovner. Hadde en venninne som hadde dette satt i system, husker ikke metodene hun brukte, men hun hevdet iallefall at hun kunne styre drømmene sine 100% om hun ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror da det, i en viss utstrekning kan jeg vel bestemme hva jeg skal drømme, men ikke alltid.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mzfire

Når det gjelder meg selv så har jeg noen ganger opplevd at jeg vet jeg er i en drøm plutselig. Alt er så virkelig, men jeg vet det er en drøm. Jeg kan da ofte styre drømmen, men ikke alltid og gjøre det jeg vil. Men for det meste styrer jeg ikke drømmen. Spesielt de gangene, sjelden nå da, men når jeg drømmer at jeg blir forfulgt og noen skal ta meg, og jeg ikke får rikket meg avgårde. Eller at jeg føler at jeg har løper som i sakte film..

Men for å begynne å huske drømmene sine, er det nok å si til din egen bevissthet at du skal huske drømmen din dagen etterpå. Det gjorde jeg og det fungerte. Men må presisere at jeg alltid har så og si husket drømmene mine og vært opptatt av drømmer. Er en person som har en livlig fantasi og som også er opptatt av alternative ting, så da er det sikkert ikke så rart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lucid Dreaming!!

Søk på f.eks yahoo på Lucid dreaming...og lær mer om det...å kontrollere dine drømmer. Sagt enkelt: bli klar over at du drømmer når du drømmer.

Kjempespennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Lucid Dreaming!!

Søk på f.eks yahoo på Lucid dreaming...og lær mer om det...å kontrollere dine drømmer. Sagt enkelt: bli klar over at du drømmer når du drømmer.

Kjempespennende!!

Dette høres vanvittig spennede ut!!

Det sies her at du kan styre hva du vil drømme...

Men hva om jeg klarer å lære meg dette, men ikke klarer å komme meg ut/avslutte en drøm jeg synes blir ubehagelig -mareritt o.l. ??!!

Ser for meg traumatiske netter hvor jeg alltid er 100% bevisst i drømmen og den føles særdeles levende (ref.Lucid web-siten) :-?

hmm... klarer ikke glemme "Nightmare on Elm Street" ! :o

Noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg drømmer om morgenen, sånn like før jeg våkner, altså midt mellom dyp søvn og våken tilstand, så kan jeg kontrollere hva jeg skal drømme. Jeg kan tenke at nå vil jeg at dette skal skje og så skjer det.

Jeg er klar over at jeg nesten er våken og det er nesten som en kamp mellom det å våkne og det å få lov til å fortsette å drømme.

Derfor har jeg aldri mareritt og har aldri hatt det som jeg kan huske: om drømmene mine begynner å bli ekle, snur jeg de simpelthen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...