Gå til innhold

kommet inn i et studie som jeg ikke lenger vil ha!


Gjest En som lurer

Anbefalte innlegg

Gjest En som lurer

hei

Jeg lurer på noe og trenger veiledning

Jeg fikk studietilbud ved Universitetet i Tromsø, Farmasi og lurte om jeg kan bytte studiet? Og hvis det re mulig hvordan?

Egentlig er jeg veldig inntrisert i hels fag. som f. eks lege, sykepleie og sånt. problemet er at jeg har valget et års medisinsk fag som jeg skulle gjerne ta første året, slik at jeg kunne bestemme etter det året hva jeg vill satse på videre og kanskje sjekk på andre studier med det samme. Saken er at jeg har glemte å redigere på prioritetene og fikk tilbud i noe som jeg var og er usikker om. Farmasi stå på øverst og det jeg hadde mer lyst på nedenfor. Dermed har jeg mistet dem.

Men farmasi var ikke meningen å ta og dessuten vet jeg veldig lite om studiet. Hva kan jeg gjøre? Noe tips

Jeg er takknemlig i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det eneste du kan gjøre er å sjekke på restetorget. Finner du ikke noe ledig som du ønsker deg der, så må du enten gå det du har kommet inn på, eller vente til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En som lurer

takk for svaret

jeg skal gå på farmasi, kanskje er det ikke så ille som jeg tror men hvis jeg føler at utdaningen ikke passe meg kan jeg bytte eller søke om nytt studie til neste år ? i mens jeg går på farmasi kan jeg søke om å bytte studiet og konkurere med de vanlige søkrene eller hvordan fungere dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er selvsagt lov til å slutte på et studie etter et år og søke seg inn på et nytt.

Men du stiller jo ikke foran andre i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...