Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Jeg farger håret når jeg er gravid. Jeg nekter å gå med grått hår i flere måneder.

Tidlig i svangerskapet også? Må jo si meg enig med deg i det, tanken er ikke særlig oppmuntrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chiffon

Tja, tidlig å tidlig. Nå slipper jeg å farge håret på en måneds tid enda, så da er jeg jo 12 uker på vei. Farget det sist rundt unnfangelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så ille sikkert da, det er vel sikkert verst de første ukene kanskje. Får se hva jeg gjør, noe må jeg jo gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen av dere som har farga håret før dere ble gravide? Hva gjør dere nå...? Jeg er så usikker, tror egentlig ikke jeg tør å farge det mens jeg er gravid. Men jeg har farget det mørkebrunt før, med litt rødskjær. Og nå begynner det jo å vokse ut... jeg tror ikke det kommer til å bli særlig fint etterhvert!! Har "kommunegrått" hår fra før, lekkert med grå ettervekst... ;)

Jeg bleika håret tidligere, men slutta med det og farga det mørkere da vi skulle begynne å prøve. Nå som det har klaffet kommer jeg ikke til å farge "Etterveksten", men så har jeg vært så heldig at fargen på håret mitt nå ikke er så ulik etterveksten . Jeg var jo klar over at jeg måtte slutte å farge håret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Jeg farger håret jevnlig nesten svart (med litt brunt i!) Har ikke gjort det siden mai nå, og kommer ikke til å gjøre det før lille spiren er ute! :) Fargen falmer mye med tiden, og etterveksten er mørk blond! Så helt forferdelig blir det egentlig ikke! Ser nesten ut som lyse brunt med noen toner mørkere striper! :)

Men gleder meg til å farge det igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke særlig aktuelt å ikke farge håret i det hele tatt. Men jeg har planer om å vente til jeg er litt lengre på vei før jeg gjør et forsøk på å ta etterveksten.

Jeg tror uansett ikke jeg kommer til å farge håret like ofte som før (ettervekst annenhver måned); jeg har litt planer om å komme meg mer tilbake til min naturlige hårfarge etterhvert, så sånn sett er det jo greit å farge litt sjeldnere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også tenkt å prøve å få tilbake min naturlige farge etterhvert, for så å ta noen lyse striper eller noe. Hadde bare ikke tenkt at overgangen skulle bli så brutal! Føler meg ikke mye fin på håret nå. Jeg skal 2 uker til Kreta snart, håper at sol og saltvann kanskje får ut litt av fargen eller falmer den litt, så forskjellen ikke blir så stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farger håret jevnlig nesten svart (med litt brunt i!) Har ikke gjort det siden mai nå, og kommer ikke til å gjøre det før lille spiren er ute! :) Fargen falmer mye med tiden, og etterveksten er mørk blond! Så helt forferdelig blir det egentlig ikke! Ser nesten ut som lyse brunt med noen toner mørkere striper! :)

Men gleder meg til å farge det igjen! :)

Slik hadde jeg også det, og her har det også falmet veldig. Hvis det er for ille ville jeg heller tatt noen striper (ikke helt inntil hodebunnen) for å få det jevnet ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke farget det nå disse 11 første ukene, men skal gjøres det forhåpentligvis til uken. Finner ikke noe forskningsartikler som sier at jeg ikke bør, bare hvor det står at hodebunnen ikke trekker til seg mye og at det "for sikkerhets skyld" (som med alt annet) kan være lurt å farge det færre ganger enn før. Om man ikke vil farge det, men "må" - kan man jo gå til frisør som bruker naturlige produkter eventuelt. Jeg orker bare ikke bli hysterisk på akkurat dette kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke noe offer i det heletatt, så da lar jeg liksågodt være. Ikke noe hysteri i det :)

Hadde vært verre om jeg ikke hadde forberedt meg ved å farge håret mørkere. Hadde vært innmari lite pent med flere cm mørk ettervekst da jeg hadde platinablondt hår :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, jeg mente ikke at du var hysterisk altså:) For all del! Men for meg hadde det blitt hysterisk om jeg skulle irritert meg og plages over dette, når jeg ikke ser noen god grunn til å la være i så lang tid. Ble ikke akkurat gravid planlagt og har nå striper som starter ved ørene, føler meg veldig lite lekker og skulle gjerne trengt et lite selvtillitsboost akkurat nå:) så her blitt det enkelt og mørkt snart som mulig! Men er det forresten noen som kan henvise til noe litteratur på området? For det er klart at om det er bevist at det kan gjøre stor skade vil jeg jo ikke, men jeg finner ikke noen slik info. Det er ikke slik at jeg fråtser uvasket grønt og lesker meg med blodig kjøtt, jeg er egentlig ganske snill mot den lille altså... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at jeg fråtser uvasket grønt og lesker meg med blodig kjøtt, jeg er egentlig ganske snill mot den lille altså... :sjenert:

Hehe :)

Jeg har ikke funnet noe om dette med hårfarging, men så har jeg ikke lett så grundig heller da, bare blitt fortalt av velmenende foreldre at jeg ikke burde gjøre det. Men det er jo så mye "man ikke burde gjøre". Alle har meninger om det virker det som!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danse: 12 uker i dag :danse:

Skal til første kontroll på fredag. Endelig begynner ting å skje! Jeg gleder meg sånn!! :ler:

Å, så deilig med 12 uker! Gratulerer :)!

Skal dere gå til både lege og jordmor, eller bare en av dem? Er så usikker. Føler meg ikke komfortabel med fastlegen i forhold til dette (han er veldig uinteressert, og jeg veldig over-nysgjerrig på alt!), og han er langt unna hvor jeg bor. Så kanskje jordmor er tingen? Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faktisk til første kontroll på onsdag, da er jeg ikke lenger enn 5+5. Mystisk, men legen ville ha meg inn så tidlig. Men det er forsåvidt like greit, siden jeg må søke om fødeplass tidlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faktisk til første kontroll på onsdag, da er jeg ikke lenger enn 5+5. Mystisk, men legen ville ha meg inn så tidlig. Men det er forsåvidt like greit, siden jeg må søke om fødeplass tidlig. :)

Lykke til på første kontroll:)

jeg var på første kontroll hos lege i uke 9 (er nå straks i uke 12), men han nevnte ingenting om å søke fødeplass. Men det er vel vanlig å gjøre dette tidlig? Har andre søkt? Jeg har neste kontroll hos legen i 14.uke og skal føde i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jeg var på første kontroll hos lege i uke 9 (er nå straks i uke 12), men han nevnte ingenting om å søke fødeplass. Men det er vel vanlig å gjøre dette tidlig? Har andre søkt? Jeg har neste kontroll hos legen i 14.uke og skal føde i Oslo.

Jeg skal, om alt går bra, føde i Oslo. De fleste jeg kjenner som har født i Oslo anbefaler å søke tidlig for å få plass der man helst vil, så da er det jo like greit å ta tyren ved hornene. Men man trenger vel strengt tatt ikke gå gjennom fastlegen for å søke fødested?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man trenger vel strengt tatt ikke gå gjennom fastlegen for å søke fødested?

Må man ikke? Disse tingene har jeg ikke peiling på.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ikke? Disse tingene har jeg ikke peiling på.. :sjenert:

Til Føderikt og ABC sender man brev selv. De andre stedene tror jeg man må søkes til via fastlegen, men er ikke helt sikker. :klø:

Jeg er med andre ord ikke helt sikker jeg heller. :ler:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker Roxie Hart! :)

Når det gjelder fødested, jeg har ikke søkt enda, tanken har faktisk ikke streifa meg enda :fnise: men jeg skal på kontroll om ca en uke, da skal jeg ta det opp med legen.

Jeg er også veldig usikker på om jeg skal gå til lege eller jordmor. Legen min er veldig ung, ikke at det gjør noe, men jeg tenker at kanskje jeg helst vil prate med ei med litt mer erfaring. Men legen min er veldig hyggelig da, så jeg får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...