Gå til innhold

Menneskene


Gjest Gjest_Anne_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.geocities.com/annette_fagers/dfmmhojeddt1.htm

Det høres litt interessant ut, men samtidig veldig merkelig, da det ikke passer spesielt godt inn med det vi vet fra før. Så: Tror dere på dette? Har menneskene og sivilisasjoner eksistert og gått til grunne lenge før moderne vitenskap hevder?

Jeg kommer meg ikke forbi første setning. Kan du analysere denne å gjøre den slik at den på en eller annen måte gir mening og logikk

"Mennesket har eksistert lenge før denne verden ble skapt."

Skapt ?

Verden = Jorda ?

Når ?

Hvor ?

Hvordan ?

En ting er sikkert det har eksistert flere "mennesker" gjennom tidene, med dette er humbug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek
Jeg kommer meg ikke forbi første setning. Kan du analysere denne å gjøre den slik at den på en eller annen måte gir mening og logikk

"Mennesket har eksistert lenge før denne verden ble skapt."

Vel slik jeg tolker det så betyr det vel at. Verden har gått under mange mange ganger mens menneskene har bestått

Kanskje at selvom verden går under så består menneskene.

Eller at menneskene eksisterte før verden eller uten om verden før vi ble en del av verden

Det blir kanskje litt for merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel slik jeg tolker det så betyr det vel at. Verden har gått under mange mange ganger mens menneskene har bestått

Kanskje at selvom verden går under så består menneskene.

Eller at menneskene eksisterte før verden eller uten om verden før vi ble en del av verden

Det blir kanskje litt for merkelig

Vel, hvor var de da verden gikk under ?, for pr i dag finnes det ingen andre verdener vi kan leve i.

Dette er selvfølgelig bare sprøyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek
Vel, hvor var de da verden gikk under ?, for pr i dag finnes det ingen andre verdener vi kan leve i.

Hvordan kan jeg vite det ?

Nå er det en teori innenfor fysikken en del av fysikken kvanteteorien tror jeg den het. Som sier at det kan finnes flere diminsjoner

Det kan selvfølgelig hende jeg har misforstått dette eller husker helt feil.

Dette er selvfølgelig bare sprøyt

Jeg er enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.geocities.com/annette_fagers/dfmmhojeddt1.htm

Det høres litt interessant ut, men samtidig veldig merkelig, da det ikke passer spesielt godt inn med det vi vet fra før. Så: Tror dere på dette? Har menneskene og sivilisasjoner eksistert og gått til grunne lenge før moderne vitenskap hevder?

Hvis det ikke passer spesielt godt med det vi allerede vet, så er det kanskje fordi det ikke stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hva er det egentlig du tror på? Dette er vel teorier som hører inn under teosofien, altså en ganske okkult esoterisk retning. Det er ikke kristent i hvert fall. Og det passer ikke inn med naturvitenskaplige funn, kun på det "åndelige" planet virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvor var de da verden gikk under ?, for pr i dag finnes det ingen andre verdener vi kan leve i.

Dette er selvfølgelig bare sprøyt

Kanskje selve akkurat denne legenden er bare sprøyt. Men hvis med verdner mener planeter, så tar du nok veldig sannsynligvis feil.

Hvis du spør en astronom om det finnes intelligent liv andre plasser i verdensrommet vil nok sannsynligvis vedkommende svare at det ikke er funnet noen sterke beviser på at det finnes andre planeter lik vår egen. Men hvis du kalkulerer på antall stjerner som finnes i verdensrommet som i tillegg har planeter og deretter ganger med sannsynligheten for at disse planetene potensiale til å utvikle liv og deretter ganger med sannyligheten for å utvikle intelligent liv etter liv er laget osv. ivl man finne ut at det er høyst sannsynlig at det kan finnes andre intelligente individer der ute. En kjent astronom, Frank Drake regnet på dette og lagde det vi kaller for Drake-ligningen som peker på at det kan være så mange som rundt noen millioner andre sivilisasjoner bare i vår galakse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kanskje selve akkurat denne legenden er bare sprøyt. Men hvis med verdner mener planeter, så tar du nok veldig sannsynligvis feil.

Hvis du spør en astronom om det finnes intelligent liv andre plasser i verdensrommet vil nok sannsynligvis vedkommende svare at det ikke er funnet noen sterke beviser på at det finnes andre planeter lik vår egen. Men hvis du kalkulerer på antall stjerner som finnes i verdensrommet som i tillegg har planeter og deretter ganger med sannsynligheten for at disse planetene potensiale til å utvikle liv og deretter ganger med sannyligheten for å utvikle intelligent liv etter liv er laget osv. ivl man finne ut at det er høyst sannsynlig at det kan finnes andre intelligente individer der ute. En kjent astronom, Frank Drake regnet på dette og lagde det vi kaller for Drake-ligningen som peker på at det kan være så mange som rundt noen millioner andre sivilisasjoner bare i vår galakse!

Selvfølgelig finnes det andre planeter som er beboelige, men vi har ikke sjans i havet til å komme oss dit, og det er noenlunde tvilsomt om vi noensinne vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes det andre planeter som er beboelige, men vi har ikke sjans i havet til å komme oss dit, og det er noenlunde tvilsomt om vi noensinne vil.

Så sant, så sant! Og det er veldig frustrerende! Kanskje man en gang i framtiden finner ormehull.. Dog heller tvilsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes det andre planeter som er beboelige, men vi har ikke sjans i havet til å komme oss dit, og det er noenlunde tvilsomt om vi noensinne vil.

Hvorfor så negativ? Det er tross alt bare drøyt 100 år siden (3. desember 1903) at Wright-brødrene fikk et fly i lufta for første gang. Å reise til andre planeter er et teknologisk problem, ikke et eksistensielt. Det kommer til å bli løst dersom vi finner det bryet verdt. Vi kommer dit, men kanskje ikke i min eller din levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvorfor så negativ? Det er tross alt bare drøyt 100 år siden (3. desember 1903) at Wright-brødrene fikk et fly i lufta for første gang. Å reise til andre planeter er et teknologisk problem, ikke et eksistensielt. Det kommer til å bli løst dersom vi finner det bryet verdt. Vi kommer dit, men kanskje ikke i min eller din levetid.

Jeg er hverken sikker på at vi kommer til å finne opp FTL-motorer eller bruken av ormehull før vi har klart å utslette oss selv, derfor lar jeg vær å bruke uttrykk som "Vi kommer dit", på samme måte som jeg ikke bruker uttrykk som "Vi kommer aldri dit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken sikker på at vi kommer til å finne opp FTL-motorer eller bruken av ormehull før vi har klart å utslette oss selv, derfor lar jeg vær å bruke uttrykk som "Vi kommer dit", på samme måte som jeg ikke bruker uttrykk som "Vi kommer aldri dit".

Hvis FTL betyr faster than light, så er jeg enig. Det kommer nok ikke til å bli oppfunnet noe som driver oss frem fortere enn lysets hastighet. Og ormehull? Lovlig eksotisk, spør du meg. Jeg tror det er ekstremt langt frem i evolusjonær forstand at vi utvikler store nok baller til at noen vil ta risken på å prøve å reise gjennom noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hvis FTL betyr faster than light, så er jeg enig. Det kommer nok ikke til å bli oppfunnet noe som driver oss frem fortere enn lysets hastighet. Og ormehull? Lovlig eksotisk, spør du meg. Jeg tror det er ekstremt langt frem i evolusjonær forstand at vi utvikler store nok baller til at noen vil ta risken på å prøve å reise gjennom noe slikt.

Mente faster than light ja.

Jeg kan lett se for meg at noen er gærne nok til å prøve seg på et ormehull, eller at f.eks fanger som er dømt til døden kunne blitt tildelt et slikt oppdrag, men mulig jeg har sett for mange sci-fi filmer med vin diesel..

Hvis vi ikke tar i bruk noen av de så har jeg vondt for å tro at vi kommer oss til noen levbare planeter, hvertfall hvis forutsetningen er som i OP at de skal være levbare før vi kommer dit. Jeg har liten tiltro til et romskip som liksom skal sose rundt i verdensrommet uten noen problemer i tusenvis av år før det kommer fram. Snakker vi om terraforming så blir det jo noe annet, jeg tror absolutt at vi kan komme oss til andre planeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente faster than light ja.

Jeg kan lett se for meg at noen er gærne nok til å prøve seg på et ormehull, eller at f.eks fanger som er dømt til døden kunne blitt tildelt et slikt oppdrag, men mulig jeg har sett for mange sci-fi filmer med vin diesel..

Hvis vi ikke tar i bruk noen av de så har jeg vondt for å tro at vi kommer oss til noen levbare planeter, hvertfall hvis forutsetningen er som i OP at de skal være levbare før vi kommer dit. Jeg har liten tiltro til et romskip som liksom skal sose rundt i verdensrommet uten noen problemer i tusenvis av år før det kommer fram. Snakker vi om terraforming så blir det jo noe annet, jeg tror absolutt at vi kan komme oss til andre planeter.

Det kommer vel litt an på hvor stort man tenker, og hvor langt frem man tenker. Dersom menneskene blir på jorden, så lever vi som art, på lånt tid. Før eller siden skjer det noe som kan føre oss til randen av utryddelse, enten en miljøkatastrofe, ressursmangel, et meteornedslag, en supervulkan, eller jordens ultimate utryddelse når solen til sist begynner å dø. Vi har alle eggene i en kurv, og veien er humpete. Vi behøver å spre oss. I 2029 kommer asteroiden Apophis (etter den egyptisk guden for underverdenen), til å passere nær jorden. Dersom Apophis passerer gjennom et "nøkkelhull" på noen få hundre meter i diameter ved denne anledningen, er det svært stor risiko for at den ved neste runde, treffer jorden eller månen i 2036. Jeg tror det kommer til å aktualisere spørsmålet om å finne seg noen flere trygge steder å bo, etter hvert som tiden nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Joda, det er klart at vi må spre oss fra jorda for å sikre vår fortsatte eksistens. Men å komme seg av denne planeten er én ting, å komme seg til og/eller bosette seg på en annen er noe helt annet.

Men håper vitenskapen klarer å gjøre like mange sprang i fremtiden som den har gjort fram til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leste om Apophis på (den heter forresten 66642 Apophis) wiki, og faren er visst langt på vei over, selv om muligheten for at den vil passere gjennom nøkkelhullet teoretisk sett er til stede, så er den nå beregnet til å være ekstremt liten. jeg ville bare ha det nevnt, om det var noen av dere som fikk alvorlig angst eller vurderte å ta opp religion eller noe slikt. Men det kommer til å være mye media hype, for Apophis kommer så vidt jeg forstår til å passere mellom jorden og månen, ta en ganske skarp sving på grunn av jordens gravitasjon, og slingshotte seg bort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...