Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 I dokumentet presiseres det at mullah Krekar ikke vil bli torturert eller dømt til døden dersom han utleveres til Irak. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3174368.ece Jeg lurer på om Krekar må sprenge stortinget i luften før de kaster han ut. At Krekar er i landet er en skandale.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Det aller tryggeste er at Krekar fortsatt får være i Norge. Her vet "de" til enhver tid hvor han er, hvem han snakker med på tlf og hvem har utveksler info med via internett.
Gjest Apis Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Det aller tryggeste er at Krekar fortsatt får være i Norge. Her vet "de" til enhver tid hvor han er, hvem han snakker med på tlf og hvem har utveksler info med via internett. Enig med deg. Her er det nok Usa og Nato som bestemmer og ikke politikerene i Norge. De har større nytte av at Krekar får opprettholde kontakten med nettverket sitt en å fengsle han.
Las Aron Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Man kunne jo ansette Krekar til å betjene værstasjonen på Bjørnøya, da hadde man hatt kontroll på hva han foretok seg, samtidig som han fortsatt var i kongeriket Norge og gjorde nytte for seg. Samtidig så hadde han ungått å føle seg fornærmet av all ting slik som i Oslo.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Jeg blir provosert over at man skal risikere å få trusler om terror hvis man hadde hevet denne mannen ut. Det er svake mennesker som tyr til trusler.
kristian82 Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 (endret) I dokumentet presiseres det at mullah Krekar ikke vil bli torturert eller dømt til døden dersom han utleveres til Irak. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3174368.ece Jeg lurer på om Krekar må sprenge stortinget i luften før de kaster han ut. At Krekar er i landet er en skandale. Greit nok at Norge har undertegnet en del konvensjoner som hindrer staten i å sende ut mennesker til land hvor de risikerer dødsstraff eller tortur. Jeg syns det likevel er helt skandaløst at man har en kjent terrorist, som sitter i leiligheten sin i Oslo og helt offentlig uttaler ting som - jihad er greit, sivile liv osv. går tapt og det er ok, at han fortsatt underviser i jihad og utviser en ekstremt fiendtlig holdning til vesten - uten at det får noen konsekvenser for han. Skjønner ikke helt hvorfor han ikke kunne vært stilt for retten i Norge - mord,tortur, terror osv. er jo internasjonale forbrytelser som man har all mulighet til å straffeforfulge i Norge, selv om handlingene ble begått i et annet land. Ja, som en ovenfor sa, så får vi vel bare la han være for å slippe å bli et terrormål. Utrolig drøyt! Jeg syns den Norske stat viser altfor lite handlekraft og er altfor dumsnille når det kommer til den saken der. Blir interessant å se den amerikanske dokumentaren med Krekar. Endret 19. juli 2009 av kristian82
Gjest Apis Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 Greit nok at Norge har undertegnet en del konvensjoner som hindrer staten i å sende ut mennesker til land hvor de risikerer dødsstraff eller tortur. Jeg syns det likevel er helt skandaløst at man har en kjent terrorist, som sitter i leiligheten sin i Oslo og helt offentlig uttaler ting som - jihad er greit, sivile liv osv. går tapt og det er ok, at han fortsatt underviser i jihad og utviser en ekstremt fiendtlig holdning til vesten - uten at det får noen konsekvenser for han. Skjønner ikke helt hvorfor han ikke kunne vært stilt for retten i Norge - mord,tortur, terror osv. er jo internasjonale forbrytelser som man har all mulighet til å straffeforfulge i Norge, selv om handlingene ble begått i et annet land. Ja, som en ovenfor sa, så får vi vel bare la han være for å slippe å bli et terrormål. Utrolig drøyt! Jeg syns den Norske stat viser altfor lite handlekraft og er altfor dumsnille når det kommer til den saken der. Blir interessant å se den amerikanske dokumentaren med Krekar. Krekar står for mange ting som norge har kjempet de siste 300 årene for å bli kvitt. Det å kunne få lov til å ytre seg i det offentlige rom uten konsekvenser er en av fruktene av den kampen. Da møter vi oss selv i døra vis ikke Krekar skal få lov til å ytre seg offentlig selv hvor frustrerende det må være å hør på. Krekar sitter vel egentlig i det nærmeste vi kommer husarrest i Norge? Så at hans handlinger ikke har ført til reaksjoner vet jeg ikke.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. juli 2009 #8 Skrevet 20. juli 2009 Man kunne jo ansette Krekar til å betjene værstasjonen på Bjørnøya, da hadde man hatt kontroll på hva han foretok seg, samtidig som han fortsatt var i kongeriket Norge og gjorde nytte for seg. Samtidig så hadde han ungått å føle seg fornærmet av all ting slik som i Oslo. Det er bedre med en dram i timen enn en time i Drammen. Det er sikkert også bedre med en røyk i timen enn en time i Røyken.
kristian82 Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 (endret) Krekar står for mange ting som norge har kjempet de siste 300 årene for å bli kvitt. Det å kunne få lov til å ytre seg i det offentlige rom uten konsekvenser er en av fruktene av den kampen. Da møter vi oss selv i døra vis ikke Krekar skal få lov til å ytre seg offentlig selv hvor frustrerende det må være å hør på. Krekar sitter vel egentlig i det nærmeste vi kommer husarrest i Norge? Så at hans handlinger ikke har ført til reaksjoner vet jeg ikke. Ytringsfriheten er grei ja, men han sier jo ikke bare sin mening. Det å f.eks. oppfordre til straffbare handlinger, eller å f.eks. medvirke til at terroraksjoner blir utført i andre land, finansiering av terrorceller osv. er ikke omfattet av retten til å ytre seg. Han går helt fritt han. Har jo vært snakk om husarrest, men jeg har ikke fått med meg at det har blitt gjennomført. Endret 20. juli 2009 av kristian82
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #10 Skrevet 20. juli 2009 Krekar står for mange ting som norge har kjempet de siste 300 årene for å bli kvitt. Hva er det vi siden 1709 kjempet for å bli kvitt ?
Gjest Apis Skrevet 20. juli 2009 #11 Skrevet 20. juli 2009 Hva er det vi siden 1709 kjempet for å bli kvitt ? 300 år er litt upresist. Bla. Burka og kvinners rett til å stemme ved stortingsvalg.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #12 Skrevet 20. juli 2009 300 år er litt upresist. Bla. Burka og kvinners rett til å stemme ved stortingsvalg. Jeg tror kanskje man må lære seg at noen faktisk går i Burka fordi de vil det og ikke fordi de blir tvunget Kvinner har stemmerett så det er ikke nødvendig og kjempe for det lenger
Gjest ny Skrevet 20. juli 2009 #13 Skrevet 20. juli 2009 Jeg tror kanskje man må lære seg at noen faktisk går i Burka fordi de vil det og ikke fordi de blir tvunget Det er mange som vil gå nakne også. Skal vi derfor la dem få lov til det, bare fordi de vil gå slik? Burka er et kvinnekontrollerende plagg, og bør derfor forbys.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #14 Skrevet 20. juli 2009 Det er mange som vil gå nakne også. Skal vi derfor la dem få lov til det, bare fordi de vil gå slik? Burka er et kvinnekontrollerende plagg, og bør derfor forbys. Burka er ikke noe mer kvinnekontrolerende plagg en hva en lue er. Burka blir bare kontrolerende om den tvinges på. Ja la de gå nakne om de vil nakne mennesker plager ikke meg
yggdrasil Skrevet 20. juli 2009 #15 Skrevet 20. juli 2009 Vil heller ha Mulla Krekar sittende i ei leilighet i Oslo, enn at det skal bli fritt frem for at alle skal kunne gå naken omkring. Bare sånn hvis de to alternativene skal settes opp mot hverandre altså.
Gjest Apis Skrevet 20. juli 2009 #16 Skrevet 20. juli 2009 Ytringsfriheten er grei ja, men han sier jo ikke bare sin mening. Det å f.eks. oppfordre til straffbare handlinger, eller å f.eks. medvirke til at terroraksjoner blir utført i andre land, finansiering av terrorceller osv. er ikke omfattet av retten til å ytre seg. Han går helt fritt han. Har jo vært snakk om husarrest, men jeg har ikke fått med meg at det har blitt gjennomført. Ble usikker selv her nå. Går Krekarn løs i Oslos gater eller sitter`n i husarrest? Vil heller ha Mulla Krekar sittende i ei leilighet i Oslo, enn at det skal bli fritt frem for at alle skal kunne gå naken omkring. Bare sånn hvis de to alternativene skal settes opp mot hverandre altså. Hehe
Gjest Rom-mannen Skrevet 21. juli 2009 #17 Skrevet 21. juli 2009 Send pakket hjem! Han er tidligere terrorist som synes det er greit å ta livet av folk fordi de har en annen religion enn ham selv. Det vel nesten bare Norge igjen som kan drive og dikke og dulle og synes synd på ham. Helt utrolig.... Og selvfølgelig er Brynjar Mehling forsvarer....samme advokaten som forsvarte barnemorderen (stefaren) som pinte i hjel lille Christoffer på 7 år.
Mann 42 Skrevet 21. juli 2009 #18 Skrevet 21. juli 2009 Og selvfølgelig er Brynjar Mehling forsvarer....samme advokaten som forsvarte barnemorderen (stefaren) som pinte i hjel lille Christoffer på 7 år. Det er vel lovlig OT å begynne å kritisere advokaten? Mehling gjør ikke annet enn å sørge for at Krekar har den representasjon han etter loven har krav på. Han holder våre demokratiske verdier i hevd, og det skal han ikke kritiseres for. Han burde heller få anerkjennelse for at han gidder å ta den belastningen det innebærer. Det tror jeg faktisk ikke at alle ville hatt ryggrad til.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #19 Skrevet 21. juli 2009 300 år er litt upresist. Bla. Burka og kvinners rett til å stemme ved stortingsvalg. Haha, har vi kjempet mot burka i 300 år?
Sekretæren Skrevet 21. juli 2009 #20 Skrevet 21. juli 2009 Tråden er ryddet iht reglene Miss Shorty, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå