Gå til innhold

har termin i dag!


charlieMom

Anbefalte innlegg

har termin i dag og alle trodde jeg kom til og føde et par uker før fødselen pga så mye smerter og kynnere som jeg har hatt, men har fremdeles klart og komt meg til terminen, men jeg er så drid lei som det går an og ver...

jeg vil starte fødselen NÅ!!

noen tips??

jeg har allerede vasket huset, gått laaange turer, men tør ikke ta lakserolja. vil ikke ha styrtfødsel heller:S

noe annet som ikke er farlig for babyen som jeg kan prøve??:S???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har termin i dag og alle trodde jeg kom til og føde et par uker før fødselen pga så mye smerter og kynnere som jeg har hatt, men har fremdeles klart og komt meg til terminen, men jeg er så drid lei som det går an og ver...

jeg vil starte fødselen NÅ!!

noen tips??

jeg har allerede vasket huset, gått laaange turer, men tør ikke ta lakserolja. vil ikke ha styrtfødsel heller:S

noe annet som ikke er farlig for babyen som jeg kan prøve??:S???

Jeg har trua på kanel. Jeg bakte denne kanelkaka med en ekstra skje kanel (og den smakte fortsatt veeeeeldig godt), og spiste 3/4 av den. Samme kveld begynte slimproppen å gå, og det fortsatte den med i 4 dager. På dag 4 begynte riene.

Men nå var jeg 5 dager over tiden når jeg spiste kaken også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke det svaret du vil ha, men: slapp av, prøv å sov litt og nyt de siste dagene sammen med mannen - det er de siste dagene dere bare er to og det kan være godt å kose dere sammen :)

(men joda, jeg skjønner du er utålmodig, jeg fikk og høre at jeg sikkert kom til å føde før, men jeg gikk 9 dager over...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man mener jo at sex kan fremskynde fødsel, da. Og det samme med sterk mat. Selv tror jeg at jeg hadde satset på det første først. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde ca alt av kjerringråd osv. Og jeg har ikke troen på at noe hjelper- det hjalp iallefall ikke for meg! Hun kom når hun var klar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De kommer når de er klare :) Har ikke troen på kjerringråd. Gikk selv 8 dager over.

Ellers kan du jo planlegge masse de neste dagene, noe som ikke passer med en fødsel. Er jo slik til vanlig, hvis man har masse planer så skjer det jo alltid noe som ikke passer inn :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rikshospitalets fødeoppskrift funka så det suste for oss! ;-)

va er det da???:P hehe

jah, jeg vett at sex også skal hjelpe, vi har prøvd det og slimproppen gikk for over 2 uker siden nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to stykker der fødselen startet et par timer etter å ha spist reker og loff. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trua på kanel. Jeg bakte denne kanelkaka med en ekstra skje kanel (og den smakte fortsatt veeeeeldig godt), og spiste 3/4 av den. Samme kveld begynte slimproppen å gå, og det fortsatte den med i 4 dager. På dag 4 begynte riene.

Men nå var jeg 5 dager over tiden når jeg spiste kaken også da...

Du spiste altså kake når du var 5 dager over termin, og 4 dager senere begynte riene... er ikke så sikker på om jeg ville tilsrevet kaken "æren" for det, gitt...

Kjeringråd kan man jo prøve, fokuser gjerne på dem som ikke er så ubehagelige eller sliter deg helt ut (Det er dumt å gå en to timers tur i motbakke for å få igang fødselen, for så å oppleve at du er helt utslitt... og at føselen faktsik starter.... den er nemlig "litt" energikrevende, så det er greit å være uthvilt...

Ettersom terminen ble passert smårpøvde jeg litt jeg også, sterk mat (det er jo godt) potetball (skal visstnok funke? Aner ikke, igjen, vi hadde det til middag fordi det er godt da, men jeg spiste altså ball i tre dager (lager alltid for mye) uten effekt. Spsite grøt med godt med kanel også. Sex ga meg maserier, men de ga seg etter en halvtimes tid. Men den dagen jeg slett ikke trodde noe skulle skje, og bare slappa av på sofaen me min mann, en film og ei skål sjokolade... skal ikke gi hverken filmen eller sjokoladen "æren", men det var nok da tiden var inne, rett og slett.

Babyen kommer når babyen er klar. Jeg VET at det ikke er lett å være tolmodig, men det hjelper jo ikke... babyen kommer ut. Helt sikkert. Prøv å ha overskudd nok til fødselen, så ikke slit deg ut i forsøket på å sette den igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiste altså kake når du var 5 dager over termin, og 4 dager senere begynte riene... er ikke så sikker på om jeg ville tilsrevet kaken "æren" for det, gitt...

Kjeringråd kan man jo prøve, fokuser gjerne på dem som ikke er så ubehagelige eller sliter deg helt ut (Det er dumt å gå en to timers tur i motbakke for å få igang fødselen, for så å oppleve at du er helt utslitt... og at føselen faktsik starter.... den er nemlig "litt" energikrevende, så det er greit å være uthvilt...

Ettersom terminen ble passert smårpøvde jeg litt jeg også, sterk mat (det er jo godt) potetball (skal visstnok funke? Aner ikke, igjen, vi hadde det til middag fordi det er godt da, men jeg spiste altså ball i tre dager (lager alltid for mye) uten effekt. Spsite grøt med godt med kanel også. Sex ga meg maserier, men de ga seg etter en halvtimes tid. Men den dagen jeg slett ikke trodde noe skulle skje, og bare slappa av på sofaen me min mann, en film og ei skål sjokolade... skal ikke gi hverken filmen eller sjokoladen "æren", men det var nok da tiden var inne, rett og slett.

Babyen kommer når babyen er klar. Jeg VET at det ikke er lett å være tolmodig, men det hjelper jo ikke... babyen kommer ut. Helt sikkert. Prøv å ha overskudd nok til fødselen, så ikke slit deg ut i forsøket på å sette den igang.

hehe. nei jeg har hørt at det er ikke vits i å slite seg ut med å gå stress lange turer og sånn, men jeg er moden og ganske lei.

akkurat der å da driter jeg i om jeg er utslitt, vil bare ha henne ut:D

men jeg og mannen min tenkte å prøve den rikshospitalets fødeoppskrift nå, har hørt at det har funket for så mangen.

jeg vet jo at det ikke alltid funker, men du vett jo aldri om jeg er en av de heldige:D:D

dere aner ikke hvor mye jeg elsker den jenta, til og med før jeg har sett henne, men jeg kjenner henne alikevel...

har bare lyst og ha henne i armene mine og ta vare på henne livet ut. klarer ikke vente.

Min skatt, kom snart<3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiste altså kake når du var 5 dager over termin, og 4 dager senere begynte riene... er ikke så sikker på om jeg ville tilsrevet kaken "æren" for det, gitt...

Jeg har da ikke sagt noe som helst om at riene startet pga. kanelen. Les innlegget en gang til du :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hva du skrev, reagerte bare på at du har troen på kanel... med dette som "argument".

Uansett, vet du hva, TS? Jo, vi vet nok hvor høyt du elsker barnet før det er født, og gjerne vil ha det ut for å ta vare på det. Vi vet. For vi har vært der... Og skjønner deg godt. Og gir stort sett liekvel de rådene vi selv satte lite pris på... "vær tolmodig, barnet kommer". Ja, hvor lite genialt jeg syntes det hørtes ut når jeg var over termin... så er det det jeg sier likevel. For, når jeg ser tilbake på det... så husker jeg knapt de dagene over termin. Det er så totalt irrelevant, når babyen er kommet, så blir ventetiden bare borte. Så, bruk den heller på å kose deg, slappe av, lade opp batteriene. Det kommer du til å trenge. På ingen måte stygte ment dette altså.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...