Gå til innhold

Gravid?-


Gjest misses

Anbefalte innlegg

Gjest misses

Hei.

jeg og samboeren min prøver å bli gravide, men min menstruasjon er ikke regelmessig og derfor erd er vanskelig å vite når mensen uteblir...og jeg har tetet flere ganger som har vært negativ..jeg har nå ikke hatt mesen på to md..og har begynt å få litt smerter nederest i ryggen, rumling helt nederst i magen og er ganske trøtt for tiden, men ..ingen ømme bryster...så jeg lurer på om det kan være tegn på at ejg er gravid? vil ikke ta test dersom jeg ikke er litt sikkker...

og...jeg har nettopp fått ny jobb, men har 3 md oppsigelse i min gamle jobb...hva da om jeg er gravid..dvs at jeg må si det til ny arbeidsgiver før prøvetid er ute...noen som har noen tips eller afreinger å dele`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen her kan si om du er gravid eller ikke, du må nok ta en test. Tegnene du ramser opp kan være tegn på graviditet, men også på andre ting. Har du vært til legen for å få hjelp med den uregelmessige syklusen din? Du kan i alle fall spørre, selv om jeg ikke er sikker på hvor mye hjelp du får dersom du akkurat har begynt å prøve.

Ang. jobb - det vet jeg ikke så mye om.

Masse lykke til med prøvinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ava_*

Gå til legen og få en utredning pga den uregelmessige syklusen din. Det er greit å sjekke hvorfor.

Murringer i korsryggen kan være graviditet, mens som snart kommer eller noe annet. Ikke godt å si.

Hvor lang prøvetid har du da? De har ikke lov til å sparke deg bare fordi du er gravid og de alle fleste arbeidsgivere er fullt klar over at kvinner blir gravide. Det er noe de tar med i betrakningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest misses
Gå til legen og få en utredning pga den uregelmessige syklusen din. Det er greit å sjekke hvorfor.

Murringer i korsryggen kan være graviditet, mens som snart kommer eller noe annet. Ikke godt å si.

Hvor lang prøvetid har du da? De har ikke lov til å sparke deg bare fordi du er gravid og de alle fleste arbeidsgivere er fullt klar over at kvinner blir gravide. Det er noe de tar med i betrakningen.

Jeg tidligere vært hos gynekolog som sa at alt var bra ( jeg hadde sluttet på p piller ca 4 md tidligere og hun sa det kunne ta litt tid..men hun så det var et "voksende egg" der...

det er 6 md prøvetid... jeg var de ikke kan bruke det som argument for å sparke meg, men det kan jo ikke være så positivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

det kan ta ganske lang tid før kroppen kommer seg igjen etter bruk av p-piller, gjerne opp til et år. Hadde du regelmessige sykluser før du begynte på p-piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke syklusen stabilisert seg innen ett år, da er det på tide å gå til legen. Det sa min til meg da jeg kastet hormonprevensjonen. Jeg ble gravid 6 mnd. senere, og jeg hadde ikke fått en stabil syklus innen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ja, det er også det jeg lurer på og som er vanskelig. Når syklusen ikke er stabil da vet man ikke når man skulle hatt mesen..men du ble gravid selvom ikke mensen var stabil? puhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...