Gå til innhold

Å være klarsynt, er det en gave?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Til nå vil jeg si dette er en plage...

Ville "gud" gitt meg denne gaven om jeg ikke taklet det??

I "kristenverden" kalles dette en nådegave. Forskjellige nådegaver er blant annet tungetale, klarsynthet eller profetiske evner som vi så fint kaller det, hehe, sanndrømt(het?) osv osv. Jeg tror de fleste som har dette bare er født med det, det er noe de har i seg enten de er kristne eller ei. Men så er det en stor forskjell på hvordan de brukes av en kristen og en ikke-kristen. Og for en kristen skjer det sjeldent noe ubehagelig, selv om overfølsomheten kan være litt ekkel til tider når man er på områder der det "ligger noe i lufta". Men det som er greit er at Gud funker som en slags fjernkontroll, om jeg kan si det på en så banal måte. Du kan si fra om at du vil slippe enkelte ting, og da gjør du det.

Når kristne har profetiske evner, brukes det i nesten alle tilfeller på en god måte (så lenge personen faktisk holder seg til Gud, så klart), fordi infoen kommer ovenfra, og det blir ikke et kaos som det kan bli ellers.

Jeg sier ikke at du skal tro at det funker sånn, ville bare forklare fra en kristens perspektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble glad når jeg fant ut jeg kunne holde venners smykker å vite hva de har fordrevet tid og tanker med den siste tiden. Vi så hverandre lite, men de var avhengi av denne formen for komunikasjon. Hadde de ikke tatt av smykke på lenge kjennte jeg alt.

For eks;

Jeg kunne vite stedene de hadde vært når de var på ferie på andre siden av kloden. Ting de gjorde og sa, ordrett. Jeg var der med dem, utenfor dem og innenfor dem, så gjennom øynene dems, hørte hva de sa.....Grøss...Ble litt satt ut. Jeg flyttet meg rundt uten å forstå åssen...Det var stillt noen minutter da...De bare så på hverandre å måpte. Åssen er dette mulig??? Dette var når jeg var bare 16...ingen visste noe om dette fenomenet.

Det er så vondt å oppleve dette når det er så utenfor min forståelse. Jeg vet mange mange mange har sånn i seg, men siden det er tabu og utnyttet område blir det som en hemmlighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for nådegaver skal komme med en tykk bruksanvisning/brukerveiledning som oppdaterer seg selv

og en mentor obligatorisk :klaske::glare: :klø: :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for nådegaver skal komme med en tykk bruksanvisning/brukerveiledning som oppdaterer seg selv

og en mentor obligatorisk :klaske::glare: :klø: :tongue:

en bruksanvisning på norsk, svensk, dansk, finsk og tungetalespråk :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Gjest AnonymBruker

Chakra Schmakra...

Det hadde ikke falt deg inn at man ikke trenger å være Sherloch Holmes eller Nancy Drew for å gjette at man kanskje får en ring i presang av kjæresten sin??? Doh

Neeeida, vi kaller det magi. Det er mye morsommere.

Til å være så kritisk mot det "overnaturlige" er du overraskende ofte å finne her inne Vinglepetter.

Jeg tror at du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chakra Schmakra...

Det hadde ikke falt deg inn at man ikke trenger å være Sherloch Holmes eller Nancy Drew for å gjette at man kanskje får en ring i presang av kjæresten sin??? Doh

Neeeida, vi kaller det magi. Det er mye morsommere.

Enig i det, men når man kan eksakt beskrive ringens utseende, form , farge, type sten osv, så er dette å være klarsynt. Man "ser" ringen og hvordan den ser ut før man får den i gave.

Man får inn informasjon om en gave, man under normale omstendigheter ikke skal kunne vite noe om.

Det er ikke selve diamantringen gjør en klarsynt, men heller hvordan man helt eksakt kan beskrive ringen uten å i det hele tatt vært i nærheten av den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Jeg tror ikke de "klarsynte" her inne lyver, men jeg tror de er forvirret og feiltolker egen underbevissthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet ut?

Fikk vite på en mediumsirkel jeg til tider går på, av et proffesjonelt medium som driver sirkelen, at jeg burde høre på fiolinmusikk, for å åpne hjertechakraet mitt mer.

Jeg nevnte aldri for henne at jeg så denne fela. :)

Det er det eneste jeg kan henge det på.

Har en guide, som er et familiemedlem. Han viste seg ofte mentalt ved å stå på tærne, i en stilling som viser at noen på en måte titter inn, eller over et sted, for å se noe. Har noen nysgjerrige naboer her som jeg etter det fant ut hadde som hobby å glane inn til meg. Muligens dette guiden prøvde å fortelle meg?

Jeg blir til tider utrolig flau over å være kvinne.

Hvorfor? Hvor ble det av integriteten din?

Jeg tror ikke de "klarsynte" her inne lyver, men jeg tror de er forvirret og feiltolker egen underbevissthet.

Hvordan tolker man sin underbevissthet riktig da? Du må tydeligvis vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de "klarsynte" her inne lyver, men jeg tror de er forvirret og feiltolker egen underbevissthet.

Forvirret? Feiltolket sin underbevissthet? Jaha - Hva mener du med det? Synes jeg ikke virker særlig forvirret jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Hvordan tolker man sin underbevissthet riktig da? Du må tydeligvis vite det.

Har dessverre ingen fasit for alle :)

Som et eksempel kan man se på tilstanden mellom drøm og søvn der overgangen mellom bevisst og underbevisst kan skli over i hverandre, og man kan være usikker på om man virkelig har opplevd noe eller om det bare er en drøm. Vi har nok alle opplevd å være "sanndrømte" eller at noe passer veldig godt inn i slik man så det for seg, det gjelder å ikke bare legge merke til de gangene det passer kjempebra, men også de gangene det er helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Forvirret? Feiltolket sin underbevissthet? Jaha - Hva mener du med det? Synes jeg ikke virker særlig forvirret jeg da:)

Vel, det er det jeg anser som mest sannsynlig, ihvertfall mer sannsynlig enn at folk her inne kan forutsi tidens gang. For å ta utgangspunkt i ditt forrige innlegg om ringen, er det mye lettere å huske de bitene som passer og glemme det som ikke passer, minner endrer seg jo som kjent også over tid.

EDIT: Leste originalinnlegget om ringen nå, min "mest sannsynlige teori": LilleCanCans underbevissthet snappet opp at noe lå i luften, kanskje kjæresten var litt mer hemmelighetsfull og romantisk enn vanlig. Den merket seg ihvertfall at noe var uvant. Deretter prøver den å løse dette mens hun sover/dagdrømmer, og kommer opp med en rekke alternativer, noe som gjør at hun drømmer om at hun får en ring.

Endret av hogwash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dessverre ingen fasit for alle :)

Som et eksempel kan man se på tilstanden mellom drøm og søvn der overgangen mellom bevisst og underbevisst kan skli over i hverandre, og man kan være usikker på om man virkelig har opplevd noe eller om det bare er en drøm. Vi har nok alle opplevd å være "sanndrømte" eller at noe passer veldig godt inn i slik man så det for seg, det gjelder å ikke bare legge merke til de gangene det passer kjempebra, men også de gangene det er helt på jordet.

Men som klarsynt eller hva det måtte være, så brukes eventuelle drømmer ikke på klienter/kunder whatever. Det brukes kun på seg selv. Ja det finnes drømmetolkere - noen sikkert klarsynte også, men selve klarsynet føler jeg de ikke bruker, men rett og slett tolkninger, noen standariserte, som forklaring på hva man har drømt

Dette med drømmer er spesielt. Ja man kan være sanndrømt, men drømmer er også en bearbeidelse av situasjoner, hendelser, tanker m.m av hva man har opplevd. Det er på denne måten underbevisstheten bearbeider ting som har vært. Om man er sanndrømt så kommer det også opp symboler som man må tolke osv, men man vet at det er en sanndrøm når man faktisk opplever å drømmen i opplevelse.

Eks på en sanndrøm jeg hadde. Jeg drømte jeg rev i stykker ett fotografi. Tre uker senere, så knakk jeg en cd med bilder med dårlige minner:) Alså bildet var byttet ut med en cd-plate. Det kan man kalle å være sanndrømt mener jeg

Forøvrig husker jeg veldig skjeldent av drømmene mine. Og de drømmene jeg husker, ja de tror jeg er en mening man skal huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Dette med drømmer er spesielt. Ja man kan være sanndrømt, men drømmer er også en bearbeidelse av situasjoner, hendelser, tanker m.m av hva man har opplevd. Det er på denne måten underbevisstheten bearbeider ting som har vært. Om man er sanndrømt så kommer det også opp symboler som man må tolke osv, men man vet at det er en sanndrøm når man faktisk opplever å drømmen i opplevelse.

Vi er nok ikke så uenige som det kan virke som, der du over her tolker symboler som dukker opp o.l. som sanndrømt tolker jeg det som underbevissthetens måte å gi oss "hint" om hva vi har gått glipp av, hvilke detaljer vi ikke har vektlagt nok i bevisst tilstand når vi vurderer en problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er det jeg anser som mest sannsynlig, ihvertfall mer sannsynlig enn at folk her inne kan forutsi tidens gang. For å ta utgangspunkt i ditt forrige innlegg om ringen, er det mye lettere å huske de bitene som passer og glemme det som ikke passer, minner endrer seg jo som kjent også over tid.

EDIT: Leste originalinnlegget om ringen nå, min "mest sannsynlige teori": LilleCanCans underbevissthet snappet opp at noe lå i luften, kanskje kjæresten var litt mer hemmelighetsfull og romantisk enn vanlig. Den merket seg ihvertfall at noe var uvant. Deretter prøver den å løse dette mens hun sover/dagdrømmer, og kommer opp med en rekke alternativer, noe som gjør at hun drømmer om at hun får en ring.

Ja men å se en ring er ikke å være klarsynt. Det er først når man kan i allefall beskrive ringen om ikke 100 % så i allefall tett opptil det, og gå mer i dybden i forhold til hva slags ring det er. Om det er gull eller sølv ring. Om den har sten eller ikke sten. Om den er stor eller smal etc. Når man kan gi en fullgod utseende på ringen som man faktisk ikke skal vite noe om, så er dette å være klarsynt.

Ergo så er det detaljene som avgjør dette. Jeg mener at ingen treffer 100 %. Man er liksom bare mennesker midt i det hele. Og jeg tror ikke selv klarsynte skal vite alt eller se alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er nok ikke så uenige som det kan virke som, der du over her tolker symboler som dukker opp o.l. som sanndrømt tolker jeg det som underbevissthetens måte å gi oss "hint" om hva vi har gått glipp av, hvilke detaljer vi ikke har vektlagt nok i bevisst tilstand når vi vurderer en problemstilling.

Tror ikke jeg helt grep fatt i hva du mente, men jeg mener selvfølgelig at dette er en sanndrøm for den skjedde jo. Forskjellen var en ting var at det jeg ødela var en cd og ikke ett fotografi. Jeg klarte liksom ikke rive i stykker en cd så da måtte man brekke den:)

Og drømmer består av symboler. Så er det tolkningene som den enkelte legger til grunn.Og tolkninger er som kjent veldig personbestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Tror ikke jeg helt grep fatt i hva du mente, men jeg mener selvfølgelig at dette er en sanndrøm for den skjedde jo. Forskjellen var en ting var at det jeg ødela var en cd og ikke ett fotografi. Jeg klarte liksom ikke rive i stykker en cd så da måtte man brekke den:)

Kan prøve å være litt mer spesifikk. Vi bombarderes i bevisst tilstand med sanseinntrykk, ofte så mange at man ikke bevisst kan behandle alle. Dette må da underbevisstheten rydde opp i, noe som kan føre til at du egentlig fikk med deg mer om en ting enn hva bevisstheten har fått med seg. Om denne informasjonen kanaliseres som en drøm, magefølelse eller hva kan være det samme, men det kan føre til at bevisstheten blir forvirret ved at man plutselig "vet" noe nytt.

Ser dette blir veldig knotete forklart, skal prøve å formulere meg på nytt når jeg ikke er fullt så trøtt ;)

Forsåvidt, en ganske interessant artikkel om underbevissthetens påvirkning:

http://www.forskning.no/artikler/2008/april/179186

"Ny forskning tyder på at underbevisstheten har bestemt seg for hva du vil, mange sekunder før du vet det selv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er det jeg anser som mest sannsynlig, ihvertfall mer sannsynlig enn at folk her inne kan forutsi tidens gang. For å ta utgangspunkt i ditt forrige innlegg om ringen, er det mye lettere å huske de bitene som passer og glemme det som ikke passer, minner endrer seg jo som kjent også over tid.

Jeg forsto ikke helt. mener du at jeg muligens har fått en ring av min bedre halvdel, eller en annen eks eller andre før, og derfor snakker underbvisstheten min til meg pga de tidligere ringene for eksempel?

Allikevel er ringen et dårlig eksempel, men det er jo min skyld. ;)

Over til noe annet:

Jeg skjønner godt at folk syntes ting høres helt absurd ut og respekterer de som ikke tror på sånt, og ikke for å forsvare meg selv og mine "evner", men har lyst til å fortelle om det at jeg er klarhørt b.l.a.

Til tider, og i dyp meditiv tilstand kan jeg høre de jeg velger å kalle åndene.

En periode trodde jeg at jeg hadde blitt gal, og selvsagt var splittet med en sterk personlighetsforstyrrelse og oppsøkte derfor faghjelp (flere steder, blandt annet dro jeg til en psykiater for en konsultasjon på volvat, samt en annen psykolog).

"Hjelpen" jeg fikk var to fagfolks konklusjoner om at jeg absolutt ikke var psykisk syk (i en psykose eller schizofren), og de begge fant dette utrolig spennende.

Hun ene spurte meg til og med råd, og gikk mer i dybden angående synskhet uten at jeg ser grunn til å utdype dette så veldig. Jeg har og skrevet om hun ene her før, for hun ble veldig rørt.

Jeg sto opp nå, fordi jeg ble snakket til av en ånd, og ble "spinnvill" og høy på meg selv, siden "budskapet" var innmari hyggelig (ja, jeg vet... det høres ikke helt klokt ut).

Som nevnt over så kan jeg til tider høre "dem". Jeg kan få gode råd, men jeg ble selvsagt mistenksom, til tross for ingen psykisk diagnose, så jeg bestemte meg for å teste det hele ut, ved å spørre om ting som kom til å skje flere dager etter spørsmålet, som jeg igjen ikke kunne vite noe om.

Jeg fikk bekreftelser på bekreftelser, og så meg nødt til å tape den "kampen". "De" som snakker til meg hadde rett, og "de" hadde rett og det alt for ofte.

Så blir det det å bevise det hele ovenfor dere (ikke at det er min misjon - har hatt nok jobb med å overbevise meg selv), men det ville vært vanskelig å bevise det ovenfor alle i denne tråden siden man da må ha en slags tillatelse til å innvadere andres privatliv, etc.

Åndene sladdrer ikke om andres privatliv (ytterst sjeldent i såfall), og man kan få inn info (ting jeg hører - clairaudience) som og kan være fleip i den forstand at åndene har en vittig sans for humor, info som virkelig stemmer (budskap og råd), og info som i eksempelet under om min samboer.

Eksemplet er da jeg spurte hvordan jeg kunne bli søkkrik fort (må selvsagt spørre om dette, haha), og fikk til svar at jeg kunne gå igjennom klesskapet mitt og begynne å selge klær (ånden forsøkte å være morsom da jeg har klær så det holder).

Jeg skriver dette generelt til alle i denne tråden, ikke bare til deg hogwash. Ikke for å tvinge på dere min "evne", men mest fordi jeg syns det er gøy å ha noen å dele dette med. Er ikke alle jeg sier det til heller. Like gøy å lese svarene til de som tror på dette, til de som ikke tror.

Min samboer og min mor har blitt utrolig fasinert av ting jeg til tider kan høre, og sambo spurte meg ofte, i en periode hvor jeg ofte hørte ting (nesten hver natt) om hva jeg hadde hørt natten før, osv. Han satt der som et tent lys med ørene på spiss.

I sta var jeg bekymret for min sambo, for jeg fikk ikke tak i han, da han jobber natt i natt. Vanligvis ringer han tilbake etter noen minutter etter jeg har prøvd å få tak i han.

Fikk så i sta høre at han var på legevakten. Jeg ringte legevakten og det hele stemte. Personlig syns jeg det er ganske troverdig når slike ting blir hørt.

Det jeg valgte å skrive om nå omhandler jo channeling. En som er klarsynt, trenger ikke være et medium, og omvendt. Selv er jeg begge deler.

Innen for klarsyn finnes det flere "måter" å være klarsynt på, og man har da klarsyn (som å se det "andre ikke ser"), klarhørsel (høre det andre ikke hører), og klarfølelse (MANGE har denne "evnen", og det uten å øve).

Det kan du lese mer om her ts.

Det jeg syns er synd er programmer som hjemsøkt hvor de putter på skremmende musikk og lager det hele til et stort show. For meg er det her helt naturlig.

Mtp åndenes makt, får jeg lyst til å rive med i håret. Føre ånder over til lyset? Har vi mennesker et så stort ego, slik at VI er de som må føre åndene over til lyset? Klarer ikke da englene, gud, eller andre avdøde sjeler å hjelpe de hvis de skulle sitte stucked i "mellomverdenen"?

Snakk om messiaskompleks.

Når alt dette er sagt, så føler jeg meg ikke noe bedre enn andre, har et behov for å virke mystisk eller noe, men når jeg først så en avdød sjel en dag, og plutselig kunne høre dem også så kunne jeg ikke la være å fortsette å utforske hva dette var for noe.

Og en ting er sikkert... la oss si alt er tull. Da har jeg i såfall hatt det innmari gøy, og det er det viktigste for min del.

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto ikke helt. mener du at jeg muligens har fått en ring av min bedre halvdel, eller en annen eks eller andre før, og derfor snakker underbvisstheten min til meg pga de tidligere ringene for eksempel?

Allikevel er ringen et dårlig eksempel, men det er jo min skyld. ;)

Over til noe annet:

Jeg skjønner godt at folk syntes ting høres helt absurd ut og respekterer de som ikke tror på sånt, og ikke for å forsvare meg selv og mine "evner", men har lyst til å fortelle om det at jeg er klarhørt b.l.a.

Til tider, og i dyp meditiv tilstand kan jeg høre de jeg velger å kalle åndene.

En periode trodde jeg at jeg hadde blitt gal, og selvsagt var splittet med en sterk personlighetsforstyrrelse og oppsøkte derfor faghjelp (flere steder, blandt annet dro jeg til en psykiater for en konsultasjon på volvat, samt en annen psykolog).

"Hjelpen" jeg fikk var to fagfolks konklusjoner om at jeg absolutt ikke var psykisk syk (i en psykose eller schizofren), og de begge fant dette utrolig spennende.

Hun ene spurte meg til og med råd, og gikk mer i dybden angående synskhet uten at jeg ser grunn til å utdype dette så veldig. Jeg har og skrevet om hun ene her før, for hun ble veldig rørt.

Jeg sto opp nå, fordi jeg ble snakket til av en ånd, og ble "spinnvill" og høy på meg selv, siden "budskapet" var innmari hyggelig (ja, jeg vet... det høres ikke helt klokt ut).

Som nevnt over så kan jeg til tider høre "dem". Jeg kan få gode råd, men jeg ble selvsagt mistenksom, til tross for ingen psykisk diagnose, så jeg bestemte meg for å teste det hele ut, ved å spørre om ting som kom til å skje flere dager etter spørsmålet.

Jeg fikk bekreftelser på bekreftelser, og så meg nødt til å tape den "kampen". "De" som snakker til meg hadde rett, og "de" hadde rett og det alt for ofte.

Så blir det det å bevise det hele ovenfor dere (ikke at det er min misjon - har hatt nok jobb med å overbevise meg selv), men det ville vært vanskelig å bevise det ovenfor alle i denne tråden siden man da må ha en slags tillatelse til å innvadere andres privatliv, etc.

Åndene sladdrer ikke (ytterst sjeldent i såfall), og man kan få inn info (ting jeg hører - clairaudience) som og kan være fleip i den forstand at åndene har en vittig sans for humor, info som virkelig stemmer (budskap og råd), og info som i eksempelet under.

Eksemplet er da jeg spurte hvordan jeg kunne bli søkkrik fort (må selvsagt spørre om dette, haha), og fikk til svar at jeg kunne gå igjennom klesskapet mitt og begynne å selge klær (ånden forsøkte å være morsom da jeg har klær så det holder).

Jeg skriver dette generelt til alle i denne tråden, ikke bare til deg hogwash. Ikke for å tvinge på dere min "evne", men mest fordi jeg syns det er gøy å ha noen å dele dette med. Er ikke alle jeg sier det til heller. Like gøy å lese svarene til de som tror på dette, til de som ikke tror.

Min samboer og min mor har blitt utrolig fasinert av ting jeg til tider kan høre, og sambo spurte meg ofte, i en periode hvor jeg ofte hørte ting (nesten hver natt) om hva jeg hadde hørt natten før, osv. Han satt der som et tent lys med ørene på spiss.

I sta var jeg bekymret for min sambo, for jeg fikk ikke tak i han, da han jobber natt i natt. Vanligvis ringer han tilbake etter noen minutter etter jeg har prøvd å få tak i han.

Fikk så i sta høre at han var på legevakten. Jeg ringte legevakten og det hele stemte. Personlig syns jeg det er ganske troverdig når slike ting blir hørt.

Det jeg valgte å skrive om nå omhandler jo channeling. En som er klarsynt, trenger ikke være et medium, og omvendt. Selv er jeg begge deler.

Innen for klarsyn finnes det flere "måter" å være klarsynt på, og man har da klarsyn (som å se det "andre ikke ser"), klarhørsel (høre det andre ikke hører), og klarfølelse (MANGE har denne "evnen", og det uten å øve).

Det kan du lese mer om her ts.

Det jeg syns er synd er programmer som hjemsøkt hvor de putter på skremmende musikk og lager det hele til et stort show. For meg er det her helt naturlig.

Mtp åndenes makt, får jeg lyst til å rive med i håret. Føre ånder over til lyset? Har vi mennesker et så stort ego, slik at VI er de som må føre åndene over til lyset? Klarer ikke da englene, gud, eller andre avdøde sjeler å hjelpe de hvis de skulle sitte stucked i "mellomverdenen"?

Snakk om messiaskompleks.

Når alt dette er sagt, så føler jeg meg ikke noe bedre enn andre, har et behov for å virke mystisk eller noe, men når jeg først så en avdød sjel en dag, og plutselig kunne høre dem også så kunne jeg ikke la være å fortsette å utforske hva dette var for noe.

Og en ting er sikkert... la oss si alt er tull. Da har jeg i såfall hatt det innmari gøy, og det er det viktigste for min del.

Det er bare det at jeg er faktisk klarsynt og kan fortelle helt eksakt hvordan det går for seg. Jeg har også disse evnene skjønner du....

Så noen forvirret utgave av en klarsynt er jeg nok ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...