Gå til innhold

Skal/skal ikke


Gjest Gjest_undrende_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_undrende_*

Hei

Min samboer og jeg ønsker å starte familie nå, og vil prøve å bli gravide ganske snart. Eneste er at jeg er student, snart ferdig, og risikerer å bli ferdig rett før jeg eventuelt føder (om jeg blir gravid ganske kjapt, noe alle andre i familien har blitt). PProblemet da er permisjon, og permisjonspenger.

I og med at jeg er ferdig som student, har jeg ikke krav på penger fra lånekassen, og jeg har ikke tjent nok til å få noe fra staten heller. Burde vi vente, eller burde vi satse når vi vet at det kan bli økonomiske problemer av det? og er det mulig å fullføre noen eksamener, og rett og slett bare utsette én, eller må jeg utsette alle eventuelt?

er litt usikker på om vi klarer å vente halvannet år før jeg kan bli gravid, i forhold til økonomi osv. savnet etter barn begynner å bli ganske stort nå, og vi har snakket om det de siste to årene. i forhold til venner og familie og sånn, er dette en god tid å bli gravid på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maxtor

Rent praktisk lønner det seg jo å vente.

Tenk deg å kunne få barnet ditt uten å måtte ha økonomiske vansker fra første stund.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men uansett..vent litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er å søke videre studier, takke ja til den plassen du blir tilbydt, for så å søke permisjon fra studiet. Da vil du få støtte fra lånekassen det året du er hjemme med barnet. Etter det året, er det opp til deg om du vil hoppe på studiene, eller si fra deg plassen. Dette er faktisk lånekassens eget råd til kvinner som er gravide rett før studieslutt, og ikke noe luddig jeg har funnet ut av på egen hånd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du skriver ikke hvor gammel du er?