Gå til innhold

Dere som tror at MJ blekte huden sin fordi han ikke ville være neger


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Kanskje dere hadde hatt godt av å lese dette intervjuet med hudlegen hans?:

Larry King intervjuer MJs lege

Hvis dere gidd da! Er vel enklere å beskylde folk for usannheter enn å lese sannheten. Her uttaler legen at MJ hadde en hudsykdom som gjorde at pigmentene i huden hans forsvant. Til slutt måtte de bare prøve å bleke huden med blekemidler, for ellers ville han sett ut som en leopard!

Intervjuet er interressant angående andre ting også. Her forteller han om neseoperasjonene også.

Her kan dere se bilder av den flekkete huden til MJ:

http://floacist.wordpress.com/2007/06/10/v...ichael-jackson/" target="_blank">MJ og hudsykdommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Ingen kommentarer nei. Forundrer meg ikke...

Forundrer ikke meg heller. Det er da ingen som tror at han bleket huden fordi han ikke ville være neger. Du henvender deg til en gruppe mennesker som ikke finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agurkolat

Javell? Så kvifor endra han ansiktstrekka sine då? Han endra jo nesa, hake og div. annet for å sjå meir "arisk" ut.

Hvis da hadde vore so at han ville vera neger så hadde dei byrja behandlinga med å få pigmenta brune igjen, ikkje omvendt, i og med at da sikkert starta lite med kvite pigmeneter.

Sannheten? Eg trur ikkje media fortel sannheita. Hvis du er ein sånn person som trur blindt på alt som står i media og alt som Larry King seie, så trur eg ikkje du veit sannheita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Javell? Så kvifor endra han ansiktstrekka sine då? Han endra jo nesa, hake og div. annet for å sjå meir "arisk" ut.

Hvis da hadde vore so at han ville vera neger så hadde dei byrja behandlinga med å få pigmenta brune igjen, ikkje omvendt, i og med at da sikkert starta lite med kvite pigmeneter.

Sannheten? Eg trur ikkje media fortel sannheita. Hvis du er ein sånn person som trur blindt på alt som står i media og alt som Larry King seie, så trur eg ikkje du veit sannheita!

Han aldri fikset på ansiktet. Han har tatt to neseopperasjoner, blant annet for å synge bedre, den første var mislykket så han tok en ny noen år senere. og mulig satt en kløft inn i haka. Resten har forandret seg naturlig, som forskjellige dietter og vanlig aldring. Og det er ikke så anderledes ut som folk skal ha det til heller. Sminke kan forandre en person.

Noe han selv har sagt, blant annet i selvbigrafien Moonwalker fra 1988 og Oprah intervjuet fra 1993.

Hvorfor skulle han ønske å være hvit? Viste du at han må gå med paraply ute for at huden ikke skal ta skade av sola p.g.a vitiligo? Og det er nok også en av grunnene til munnbindet også.

Han sagt flere ganger at han er stolt over å være svart også.

Sannheten? Eg trur ikkje media fortel sannheita. Hvis du er ein sånn person som trur blindt på alt som står i media og alt som Larry King seie, så trur eg ikkje du veit sannheita!

Det stemmer det ja, media lyver i 99% av tilfelene om MJ, men jeg tror på MJ og ikke media og MJ har selv sagt at han har vitiligo, at han aldri har brukt noe blekekrem ( i hvertfall ikke før 2003 i såfall), men brukte sminke for å dekke over for vitiligo, at han har tatt to neseopprasjoner. Det er Michael Jackson's egne ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Forresten, hvis MJ brukte blekekrem fordi han ville bli hvit? Hvorfor brukte han da sterk sminke? Kanskje blekekremen ikke var perfekt og gjorde noe med huden eller at det ble flekker. Men hvorfor ikke da bruke sminke bare, da han gjorde det uansett, både på hender, armer og ansikt?

MJ har vitligi PUNKTUM.

Forresten, nesa er ikke så liten heller, den er mindre enn det den var, men den har faktisk en normal størrelse.

http://img20.imageshack.us/img20/4696/mjcrop.jpg

2009 om jeg ikke tar feil.

http://mjjpictures.free.fr/2009/various/doctor_13/011.jpg

2009

http://mjjpictures.free.fr/history/shortfilms/yana/015.jpg

ca 1995.

Sminke og hårfrisyrer kan forandre en person.

Har du en hel hvit vegg og du setter en helt hvit spiker i veggen så vil spikeren bli usynlig på lang avstand. Det samme med et ansikt. MJ brukte veldig sterk lys sminke, spesielt på 90-tallet. Derfor ser nesa mindre ut, uten at den er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Javell? Så kvifor endra han ansiktstrekka sine då? Han endra jo nesa, hake og div. annet for å sjå meir "arisk" ut.

Hvis da hadde vore so at han ville vera neger så hadde dei byrja behandlinga med å få pigmenta brune igjen, ikkje omvendt, i og med at da sikkert starta lite med kvite pigmeneter.

Sannheten? Eg trur ikkje media fortel sannheita. Hvis du er ein sånn person som trur blindt på alt som står i media og alt som Larry King seie, så trur eg ikkje du veit sannheita!

Herreguuuud du er så ute. Du har tydeligvis ikke lest intervjuet. Men jeg siterer:

KING: So how do you treat vitiligo?

KLEIN: Well, I mean there's certain treatments. You have one choice where you can use certain drugs called (INAUDIBLE) and ultraviolet light treatments to try to make the white spots turn dark or -- his became so severe, that the easier way is to use certain creams that will make the dark spots turn light so you can even out the pigments totally.

KING: So your decision there was he would go light?

KLEIN: Well, yes, that's ultimately what the decision had to be, because there was too much vitiligo to deal with and...

KING: Otherwise, he would have looked ridiculous?

KLEIN: Well, you can't -- he would have to wear heavy, heavy makeup on stage, which would be ridiculous. And he couldn't really go out in public without looking terribly peculiar.

JEG TROR HELLER IKKE BLINDT PÅ ALT SOM STÅR I MEDIA!! Og hva "Larry King seie" (herregud du er så ute!!) dette er et INTERVJU med MJs PERSONLIGE LEGE! Det er klart jeg velger å tro på hans ord fremfor tabolid aviser og annet dritt.

At han opererte nesen sin hadde noe med at han hadde enorme komplekser for nesen sin, som han ble mobbet for i ungdommen av sin egen far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Forundrer ikke meg heller. Det er da ingen som tror at han bleket huden fordi han ikke ville være neger. Du henvender deg til en gruppe mennesker som ikke finnes.

Hæ?! Det er jo det 90% av alle tror!! Pga at det er slik media har fremstilt det. At han er negeren som ikke ville være svart. Det er så forbanna tragisk at jeg blir kvalm. Stakkars stakkars mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen gjest
Hæ?! Det er jo det 90% av alle tror!! Pga at det er slik media har fremstilt det. At han er negeren som ikke ville være svart. Det er så forbanna tragisk at jeg blir kvalm. Stakkars stakkars mann.

Nei, vet du hva? Nå befinner vi oss i år 2009 og det er fortsatt idioter som bruker krenkende og nedtalende begrepet "neger". Jeg reagerer også ts som bruker begrepet som om det er helt normalt dagligdags ord. Det er jammen ikke rart at det er mange mennesker som lider av diverse lidelser i denne verdenen. Folk mangler både folkeskikk, kunnskap og respekt. Er det ord som skal spannes i KG og generelt så er det "neger, negro og nigger" som alle har samme betydning.

La MJ få hvile i fred. En legendarisk mann som fortjener stor respekt. Peace!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Kanskje dere hadde hatt godt av å lese dette intervjuet med hudlegen hans?:

Larry King intervjuer MJs lege

Hvis dere gidd da! Er vel enklere å beskylde folk for usannheter enn å lese sannheten. Her uttaler legen at MJ hadde en hudsykdom som gjorde at pigmentene i huden hans forsvant. Til slutt måtte de bare prøve å bleke huden med blekemidler, for ellers ville han sett ut som en leopard!

Intervjuet er interressant angående andre ting også. Her forteller han om neseoperasjonene også.

Her kan dere se bilder av den flekkete huden til MJ:

http://floacist.wordpress.com/2007/06/10/v...ichael-jackson/" target="_blank">MJ og hudsykdommen</a>

...ikke ville være neger. Grøss og gru: vet du ikke at det er direkte politisk ukorrekt å bruke ordet neger! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Nei, vet du hva? Nå befinner vi oss i år 2009 og det er fortsatt idioter som bruker krenkende og nedtalende begrepet "neger". Jeg reagerer også ts som bruker begrepet som om det er helt normalt dagligdags ord. Det er jammen ikke rart at det er mange mennesker som lider av diverse lidelser i denne verdenen. Folk mangler både folkeskikk, kunnskap og respekt. Er det ord som skal spannes i KG og generelt så er det "neger, negro og nigger" som alle har samme betydning.

La MJ få hvile i fred. En legendarisk mann som fortjener stor respekt. Peace!

Helt feil: neger, negro og nigger har ikke samme betydning. Neger (norsk) og negro (engelsk/amerikansk) har ikke noe nedverdigende i seg.

Nigger derimot, er nedverdigende/rasistisk.

Eksempel: Hvorfor tror du Ambjørnsen kalte boken sin Hvite niggere og ikke Hvite negere?

Jeg har i hele mitt 55-årige liv brukt betegnelsen neger, uten å legge noe galt i det. Vi må ikke gå helt av skaftet! Det nye begrepet "svart" er for meg mye mer unaturlig og galt. For meg er svart = skitten, møkkete.

Vi kan vel ikke heller kommer bort fra ord som forekommer, ord som forekommer fordi de en gang i historien var et faktum. Når det sies fra PK-kant at ordet "negerarbeid" skal fjernes, så er jo dette helt feil fordi negerslaveriet har eksistert, går ikke an å nekte for det.

Hva skal vi i så fall erstatte negerarbeid med? Svart arbeid? Og det er det jo nok av i dag, men ikke i så stort monn utført av negre tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen gjest
Helt feil: neger, negro og nigger har ikke samme betydning. Neger (norsk) og negro (engelsk/amerikansk) har ikke noe nedverdigende i seg.

Nigger derimot, er nedverdigende/rasistisk.

Eksempel: Hvorfor tror du Ambjørnsen kalte boken sin Hvite niggere og ikke Hvite negere?

Jeg har i hele mitt 55-årige liv brukt betegnelsen neger, uten å legge noe galt i det. Vi må ikke gå helt av skaftet! Det nye begrepet "svart" er for meg mye mer unaturlig og galt. For meg er svart = skitten, møkkete.

Vi kan vel ikke heller kommer bort fra ord som forekommer, ord som forekommer fordi de en gang i historien var et faktum. Når det sies fra PK-kant at ordet "negerarbeid" skal fjernes, så er jo dette helt feil fordi negerslaveriet har eksistert, går ikke an å nekte for det.

Hva skal vi i så fall erstatte negerarbeid med? Svart arbeid? Og det er det jo nok av i dag, men ikke i så stort monn utført av negre tror jeg.

God dag, mann - økseskaft! Fortsatt feil: negro, neger og nigger er har desverre de samme og ene betydning. Negro er opprinnelig portugisisk/spansk ord som betyr svart. Under den imperialisme perioden lånte de engelsk-talende slavehandlene ordet "negro" som omtalte de afrikanske slavene. Om du liker det eller ei så har faktisk Norge (under dansk styre) blitt innblandet i slavehandlene. Dermed så lånte Norge/Danmark ordet "neger".

Hvis du har fulgt med i dine hele 55 årige liv så har amerikanerne avskaffet begrepet "negro" i 1960-tallet og bruker heller "afro-american" av hensyn til verdige liv for disse utsatte gruppene. Verden går videre ,men desverre er det faktisk mange idioter i Norge som ikke klarer å innse dette. Det er jammen på tide at Norge også burde avskaffe slaverelaterte begreper og heller bruke respektive begreper som afrikanere, europeere, nord-amerikanere osv. Imperialismen og darwinismen er en mørk tragisk historie. Det er vel ingen som går rundt og sier "ariske" eller "kaukasisk". For da er du rasebevisst spør du meg! Du sier vel heller "hvit" eller "europeer" ikke sant? Om du ikke liker "svart" så har du faktisk andre alternative begreper som "afrikanere" eller hvis du vet eksakt hvor vedkommende kommer fra f.eks. "Sør-afrika".

Her gjelder det å holde tungen rett i munnen. Det er faktisk skremmende at det er så mange uvitende mennesker som ikke vet hva de snakker om. Og ja, vi er nå i år 2009. Makan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_gjest_*
God dag, mann - økseskaft! Fortsatt feil: negro, neger og nigger er har desverre de samme og ene betydning. Negro er opprinnelig portugisisk/spansk ord som betyr svart. Under den imperialisme perioden lånte de engelsk-talende slavehandlene ordet "negro" som omtalte de afrikanske slavene. Om du liker det eller ei så har faktisk Norge (under dansk styre) blitt innblandet i slavehandlene. Dermed så lånte Norge/Danmark ordet "neger".

Hvis du har fulgt med i dine hele 55 årige liv så har amerikanerne avskaffet begrepet "negro" i 1960-tallet og bruker heller "afro-american" av hensyn til verdige liv for disse utsatte gruppene. Verden går videre ,men desverre er det faktisk mange idioter i Norge som ikke klarer å innse dette. Det er jammen på tide at Norge også burde avskaffe slaverelaterte begreper og heller bruke respektive begreper som afrikanere, europeere, nord-amerikanere osv. Imperialismen og darwinismen er en mørk tragisk historie. Det er vel ingen som går rundt og sier "ariske" eller "kaukasisk". For da er du rasebevisst spør du meg! Du sier vel heller "hvit" eller "europeer" ikke sant? Om du ikke liker "svart" så har du faktisk andre alternative begreper som "afrikanere" eller hvis du vet eksakt hvor vedkommende kommer fra f.eks. "Sør-afrika".

Her gjelder det å holde tungen rett i munnen. Det er faktisk skremmende at det er så mange uvitende mennesker som ikke vet hva de snakker om. Og ja, vi er nå i år 2009. Makan..

Du behøver ikke fortelle meg hva man endret i USA på 60-tallet, det vet jeg utmerket godt. Det rare her, som en digresjon, er at man faktisk setter afro først og american etter, som jo faktisk er korrekt, men i PK-Norge skal det hete norsk-pakistaner, norsk-somalier etc. med norsk først, noe som her helt galt. En norsk-somalier i den grad noe slikt skal brukes, må jo på samme måte som en norsk-amerikaner, være en etnisk norsk som har bosatt seg i et annet land.

Dessuten sier jeg naturligvis ikke arisk om noe som helst. Du kan jo lese deg frem til at Nazi-Tysklands bruk av ordet arier er fullstendig feil. Det har ingenting med den germanske rase (altså ikke felles for europeere heller): Arier (av det persiske ordet aryan, «iraner», eller 'Aria') er samlebetegnelsen på folkeslag som snakker indoeuropeiske språk i India og Iran. Tidligere var arier de folk som snakket persiske språk. I dag betegner arier forfedrene til de iranske folkene som snakker persiske språk og som innvandret til det midt-østlige subkontinentet fra Iran i eldre tid. De kalte seg også arier de indoeuropeiske gruppene som rundt 2000-1500 f.Kr. flyttet inn i nåværende Iran, Afghanistan, Armenia og Nord-India. Navnet Iran betyr «ariernes land». I India fantes det en nomade gruppe som kalte seg selv ārya.

Man kan heller ikke fjerne alle ord som relaterer seg til historien som har skjedd, enten man liker den historien eller ikke.

Om jeg sier kaukasisk: Ja, jeg ville nok sagt det hvis jeg visste at det var der vedkommende kom fra, selv om du mener jeg skulle kalt vedkommende hvit eller europeer. Nå er jeg forresten ikke sikker på om hele Kaukasus tilhører Europa og om de alle sammen er så hvite der heller. Jeg sier jo også at jeg snakket med en danske i dag, hvis det var det jeg gjorde. Jeg sier ikke at jeg snakket med en "hvit mann" eller en europeer.

Jeg "liker" naturligvis heller ikke Norges under dansk overherredømmes innblanding i slavehandelen, men den var nå ganske minimal da. Dessuten som sagt: historie er historie, den kan ikke omskrives.

Kom heller ikke og fortell meg at valøren i ordet neger og nigger er det samme. Spør en neger (eller svart som du vil si) om det, og jeg tror du får et ganske klart svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?! Det er jo det 90% av alle tror!! Pga at det er slik media har fremstilt det. At han er negeren som ikke ville være svart. Det er så forbanna tragisk at jeg blir kvalm. Stakkars stakkars mann.

At MJ hadde denne sykdommen er da blitt hevdet i mange år det da!

Ikke noe nytt for meg at han hadde Vitilgo, sikkert over 15 år siden jeg hørte om dette første gangen.

Det finns sikkert like mange som trodde på det - som ikke trodde på det!

Jeg trodde på det - hvorfor skulle det ikke være tilfelle selvom sykdommen kun rammer i gj. sn. 1-2 % av befolkningen?

http://www.vitiligo.no/

-----

Jacksons venn Uri Geller spurte en gang Michael om hvorfor han tok alle operasjonene. «Jeg vil ikke se ut som min far» skal han ha svart ifølge The Daily Telegraph.

Sitatet er fra: Michael Jacksons forvandling

Forøvrig er han heller ikke unik her i verden som har tatt plastisk operasjoner av ansiktet da......

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skal ikke si noe om fargen hans, da jeg tror at han hadde Vitiligo.

Men hva nesa angår, det er han da ikke alene om. Se på søsknene hans, flesteparten av dem har også operert nesa. Kanskje det hadde noe med faren å gjøre, (for ikke likne ham, eller fordi det provoserte ham, hvem vet), kanskje det hadde noe med noe helt annet å gjøre. OG HVA SÅ? La nå mannen få hvile i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...