Gå til innhold

Mannen som drepte en ål..reportasje på dagbladet.no


Gjest Huff

Anbefalte innlegg

Jeg synes den artikkelen er helt rystende. Mannen har dykket, og finner en ål nede i havriket. Ingenting sjokkerende med det, det er der åler bruker å bo.

http://www.dagbladet.no/2009/07/11/nyheter...enriks/7152378/

Og han finner det for godt å skyte i blinde etter dette store vesenet, som han først ikke vet hva er. For alt han vet er det en annen dykker.

Men det viser seg altså at det er en stor ål. Som han piner halvt i hjel, med å skyte den og kakke den i hodet.

For så å la den pines nede i havet. Før han drar tilbake, etter mange timer, og dreper den!

For SÅ å stå fram med den stakkars ålen i et av landets største aviser.

Nærmere dyreplageri enn dette kommer man ikke.

Hva i all verden hadde ålen gjort ham. Han var på ålens territorium, og kunne latt den få leve i fred.

Ille er det også at dette blir publisert på denne måten. Det er IKKE ok.

Det er nyss før jeg anmelder mannen for dyreplageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frosk
Jeg synes den artikkelen er helt rystende. Mannen har dykket, og finner en ål nede i havriket. Ingenting sjokkerende med det, det er der åler bruker å bo.

http://www.dagbladet.no/2009/07/11/nyheter...enriks/7152378/

Og han finner det for godt å skyte i blinde etter dette store vesenet, som han først ikke vet hva er. For alt han vet er det en annen dykker.

Men det viser seg altså at det er en stor ål. Som han piner halvt i hjel, med å skyte den og kakke den i hodet.

For så å la den pines nede i havet. Før han drar tilbake, etter mange timer, og dreper den!

For SÅ å stå fram med den stakkars ålen i et av landets største aviser.

Nærmere dyreplageri enn dette kommer man ikke.

Hva i all verden hadde ålen gjort ham. Han var på ålens territorium, og kunne latt den få leve i fred.

Ille er det også at dette blir publisert på denne måten. Det er IKKE ok.

Det er nyss før jeg anmelder mannen for dyreplageri.

Helt enig. Hvis framstillingen i Dagbladet er noenlunde riktig, så fatter jeg ikke hva fyren tenker på. Skyter i blinde etter noe han ikke aner hva er, "setter ålen fast i steinuren" og går på land i et par timer før han til slutt dykker ned for å avlive den. Og så presenteres fyren over to sider i Dagbladet som en kjempehelt. :roll:

Endret av Frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek

Det er ingentvil om at denne person må settes i giljotinen og drepes.

Øye for øye tann for tann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Voks opp, småjenter. Ålen skulle uansett dø en dag.

Nå døde ålen som en helt og kom på førstesiden av Dagbladet. Hvor mange fisker gjør det? Hvor mange mennesker ville ikke dødd for det samme gitt at alternativet var å bli spist av en håkjerring eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gestur

Ålen ga seg ikke uten kamp, det skal den ha.

Jeg synes folk må få lov til å drepe så mye ål de orker, men stusset også over at han spontant skjøt en harpun mot noe han ikke visste hva var for noe. Bare 2 øyne i dypet liksom. Jeg regner med den skremte ham godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det var ikke mange år siden mannen dro ut for å drepe, mens kvinnen satt i hulen og ventet på mat.

Nå sitter på KG og fordømmer måten maten blir levert på. HAHA

Ikke let å være feminist. Sulten, men matkritiker også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...