Gå til innhold

Vil flytte, men hva søker man først? Jobb eller bosted?


LilleLu

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å flytte til et nytt sted, men sliter litt med hva jeg bør gjøre.

Penger er, som alltid, et problem, og jeg vet at jeg ikke kan flytte til et nytt sted hvis ikke jeg har jobb der.

Men jeg kan dårlig søke jobb på det nye stedet hvis ikke jeg vet at jeg har boplass der så jeg faktisk kan møte opp på jobben...

Så nå er jeg veldig forvirret, kan noen hjelpe meg? Hva gjør jeg først? Kan NAV hjelpe med dette?

Og også, hvordan søker du egentlig på en jobb du finner på NAV's nettsider, hvis annonsørene ikke selv har skrevet hvordan de foretrekker å få inn søknader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst å flytte til et nytt sted, men sliter litt med hva jeg bør gjøre.

Penger er, som alltid, et problem, og jeg vet at jeg ikke kan flytte til et nytt sted hvis ikke jeg har jobb der.

Men jeg kan dårlig søke jobb på det nye stedet hvis ikke jeg vet at jeg har boplass der så jeg faktisk kan møte opp på jobben...

Så nå er jeg veldig forvirret, kan noen hjelpe meg? Hva gjør jeg først? Kan NAV hjelpe med dette?

Og også, hvordan søker du egentlig på en jobb du finner på NAV's nettsider, hvis annonsørene ikke selv har skrevet hvordan de foretrekker å få inn søknader?

Tror det fornuftige ville være å få jobb først. Du kan søke jobb, og ordne bosted samtidig. Du kan bare bestemme deg for det, og gjøre det...

Litt usikker på om NAV kan hjelpe deg, med mindre du er arbeidssøker? Du kan jo undersøke med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det fornuftige ville være å få jobb først. Du kan søke jobb, og ordne bosted samtidig. Du kan bare bestemme deg for det, og gjøre det...

Litt usikker på om NAV kan hjelpe deg, med mindre du er arbeidssøker? Du kan jo undersøke med dem.

Men jeg tenker sånn, at er det ikke dumt hvis jeg får jobben, men ikke finner en plass å bo? Man får jo sikkert ikke det beste ryktet på markedet av å søke på en jobb man ikke kan møte opp på :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Marit_*
Men jeg tenker sånn, at er det ikke dumt hvis jeg får jobben, men ikke finner en plass å bo? Man får jo sikkert ikke det beste ryktet på markedet av å søke på en jobb man ikke kan møte opp på :/

Tror det er lettere å finne bosted enn jobb, så jeg hadde lett etter en jobb først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville søkt jobb først. Du finner alltids et sted å sove til du finner noe permanent. Men det er ikke sikkert du finner jobb der du finner et sted å bo, med mindre du har et yrke som det er mangel på over alt.ø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, dette hjalp veldig!

Men hvordan søker jeg en jobb på NAV, når de som har annonsert de ikke har opplystforetrukken søkemetode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er enig med svarene som er gitt over: du burde absolutt søke jobb først. I forhold til spørsmålet angående NAV, så står det som regel oppgitt kontaktperson. Du kan ringe og spørre hvordan de foretrekker det. Evt. sende en mail. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb først, absolutt. Har nettopp gått gjennom 1/2 års jobbsøking, til et spesifikt sted, og det var ikke problem at jeg ikke bodde på stedet allerede. Utgifter til transport til jobbintervju ble dekket, og noen av bedriftene jeg intervjuet hos, hadde også midlertidig bolig arrangert, hvis det skulle komme ansatte tilflyttende.

Det er gjerne ikke alle som gjør det, da, men det vil jo også være lettere å finne bolig på et sted hvis man er/skal begynne i jobb på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å flytte til et nytt sted, men sliter litt med hva jeg bør gjøre.

Penger er, som alltid, et problem, og jeg vet at jeg ikke kan flytte til et nytt sted hvis ikke jeg har jobb der.

Men jeg kan dårlig søke jobb på det nye stedet hvis ikke jeg vet at jeg har boplass der så jeg faktisk kan møte opp på jobben...

Så nå er jeg veldig forvirret, kan noen hjelpe meg? Hva gjør jeg først? Kan NAV hjelpe med dette?

Og også, hvordan søker du egentlig på en jobb du finner på NAV's nettsider, hvis annonsørene ikke selv har skrevet hvordan de foretrekker å få inn søknader?

Du kan jo gå inn på www.HitTilOss.no

Nytt nettsted under oppbygging - men der finner du informasjon om bomiljø i norske kommuner - pluss stillingsannonser inndelt på kommunenivå.

:-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...