Gå til innhold

Noen som har sovebaby?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Mitt første barn var kolikkbarn. Nå har jeg fått barn nr 2, og hun bare sover. Er så usikker på hva jeg skal gjøre, føler ikke jeg blir kjent med henne når hun bare sover. Jeg tilbyr henne puppen med jeve mellomrom (når jeg har spreng, ca hver 3.time), og da er hun kjempesulten, men etterpå legger hun seg til og sover videre. Er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyt det mens du kan :)

Poden min sov, var våken 30-60 min, fikk mat og så sovnet igjen, så jeg følte også at han sov hele tiden. Men vi har da absolutt hatt tid til å bli kjent.

Dersom du er bekymret så er det jo bare å snakke med helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det mens du kan ja :) ...og hvis du vil føle deg nærmere barnet så kan du jo kjøpe deg et elastisk sjal, så kan barnet sove på brystet ditt (kjenner jeg savner nyfødtbæring når jeg tenker på det :rødme: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lurer også på hvor gammel hun er. Er hun helt fersk så kan det kanskje være litt gulsott? De blir veldig trøtte av det. Ellers kan det jo være at hun faktisk trenger mye søvn. Folk er ulike, også babyer :) Så lenge hun legger på seg fint og virker opplagt og fornøyd når hun er våken så hadde ikke jeg bekymret meg så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TS

Hun er bare en uke gammel, de første 3 dagene skrek hun mye, og jeg bar henne og trøstet henne hele tiden, utslitt etter fødsel og med søvnmangel, men innstilt på å fortsette bæringen i månedsvis...

Men fra vi kom hjem fra s.huset til nå, har det jo bare vært pupp og soving, og bleieskift. Jeg bærer henne i bæresjal fordi jeg føler vi begge trenger kroppskontakten. Hun virker veldig trygg. Jeg er glad for at hun er så rolig, men samtidig litt bekymret, men det er vel sikkert slik da at noen babyer sover mye... :) Jeg har nok bare vært heldig :) (inntil videre....)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sov også mye i begynnelsen. Han våknet for å få mat, men det var stort sett det. Det gikk flere uker før andre enn jeg og mannen hadde sett øynene hans åpne. (Han spiste også ofte med lukkede øyne eller til og med i søvne.)

Men det går seg til. Nå er han 3 mnd og mer våken og vi begynner å bli skikkelig kjent med hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå gid det hadde vært mine babyer. Tror ikke du skal bekymre deg. Baby tar pupp og koser seg masse på mammas trygge mage. Så deilig. Kolikk setter vanligvis inn fra mellom uke 2 og 4. Vi trodde vi var heldige med nr 2 som bare sov de første ukene, men så fikk hun så til de grader kolikk, og vi bar henne i timesvis per dag for å roe henne. Nyt sovebarnet ditt, og håp at det forsetter uten kolikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem ja. Følte ikke jeg ble kjent med vår sønn før han var flere uker gammel uansett, og han var ikke sovebaby. Nyt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Det er jo det helt ferske babyer skal gjøre. Spise og sove.

Det er føst nå at frøkna her kan finne på å være våken 1-1,5 timer før hun trenger å sove igjen.

I starten kunne hun fint sove 4-5-6 timer i strekk...

Har selvfølgelig brukt mye tid på å bli kjent med henne, men det hadd vi sikkert gjort om hun ikke sov så me også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TS

ja, det er såklart deilig at hun er rolig, vårt første barn var helt motsatt. Men hun virker nesten ruset, når hun er våken, ser hun lykkelig ut, nesten sløret i blikket, så spiser hun og sovner, og i søvne ser hun også glad ut...

Det første barnet skrek bare, var rød og så sint ut. Og nå denne som er så liten og virker så til de grader fornøyd.... hmm.. det er bare så rart..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine har vær slik. Storesøster er nå tre år, og den lille knotten seks mnd. Han hang i sjalet i timesvis de første månedene, stort sett sovende. Men jeg skal love at jeg har blitt kjent med ham også nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...