Gå til innhold

gravid på p-piller


Gjest k

Anbefalte innlegg

Om man blir gravid selv om man går på p-piller (eller annen hormonprevansjon) er det da sannsynlig at man fortsatt vil få mensen etter befruktning?

p-pille mens er jo egentlig bare en kunstig mens.... så tenkte kanskje det var vanlig at den kom uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke skje vanligvis. Selv om det er en slags kunstig mens så forsvinner den når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan man jo få mens/blødning om man ikke går på p-piller, men er gravid, så jeg vil vel tro at det kan skje om man går på p-piller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan man jo få mens/blødning om man ikke går på p-piller, men er gravid, så jeg vil vel tro at det kan skje om man går på p-piller også.

Ja, selvfølgelig. Men trådstarter spør om man kan forvente det og det syns jeg ikke man kan. Det kan selvfølgelig skje, men vanligvis skjer det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvfølgelig. Men trådstarter spør om man kan forvente det og det syns jeg ikke man kan. Det kan selvfølgelig skje, men vanligvis skjer det ikke :)

Tja, det kommer vel an på hva man mener med vanlig. Legen min sier i hvert fall at det er svært vanlig å ha blødning under svangerskap, og da vanligvis i begynnelsen (mener jeg leste et sted at dette skjer med ca 25%), og det at man går på p-piller tror jeg ikke gjør det mindre sannsynlig. (Kanskje til og med mer, siden slimhinnene blir tynnere og skjørere av p-piller).

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sånn i teorien kan det man tror er mensen faktisk bare være en liten småblødning i starten av et svangerskap - men sannsyligheten for at man er gravid når man har fått mensen er likevel minimal.

Vet ikke hvor mye man blør i en sånn blødning - skjønner det er individuelt.

Men mine menstruasjoner er 1 dag (noen ganger to) hvor jeg bruker den minste tampongstørrelsen, og en eller to dager med truseinnlegg etterpå - så det er jo ikke så mye det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...