Gå til innhold

spørsmål ang sykemelding og ferie


Gjest LittleLies

Anbefalte innlegg

Gjest Sandbekken

Jeg Brakk knokler og div i foten min da jeg var maks uheldig på jobb 22.04.09..

Nå er jeg ENDELIG begynt å bli bedre og er gått over på aktiv sykemelding, jeg er satt opp på ferie i tre uker fra 13.07.09 tom 02.08.09 Sykemeldingen min går ut 17.07.09, altså 4 dager etter jeg har begynt på ferien.

Hvis jeg da fortsatt ikke klarer å gå ordentlig, noe jeg tviler på at jeg klarer. Skal jeg da dra til legen å få senger sykemelding fordet om jeg har ferie? Og er det rett at jeg får ferie mens jeg er sykemeldt?

føler dette skurrer litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Sykepenger er kompensasjon for tapt inntekt når man er arbeidsufør grunnet sykdom. Er du syk i ferien, får du ikke sykepenger, fordi du da ikke hadde hatt arbeidsinntekt. I ferien lever man på feriepenger.

Man kan ta ut ferie i en sykemeldingsperiode, det skrives i egen rubrikk på D-skjemaet.

Er man tilstrekkelig syk tilstrekkelig lenge i ferien, kan man ha rett til å få igjen feriedager som har gått med til sykdom.

Å være arbeidsudyktig og å være ferieudyktig er ikke helt det samme.

God bedring med foten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken
Sykepenger er kompensasjon for tapt inntekt når man er arbeidsufør grunnet sykdom. Er du syk i ferien, får du ikke sykepenger, fordi du da ikke hadde hatt arbeidsinntekt. I ferien lever man på feriepenger.

Man kan ta ut ferie i en sykemeldingsperiode, det skrives i egen rubrikk på D-skjemaet.

Er man tilstrekkelig syk tilstrekkelig lenge i ferien, kan man ha rett til å få igjen feriedager som har gått med til sykdom.

Å være arbeidsudyktig og å være ferieudyktig er ikke helt det samme.

God bedring med foten :-)

Tusen takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Brakk knokler og div i foten min da jeg var maks uheldig på jobb 22.04.09..

Nå er jeg ENDELIG begynt å bli bedre og er gått over på aktiv sykemelding, jeg er satt opp på ferie i tre uker fra 13.07.09 tom 02.08.09 Sykemeldingen min går ut 17.07.09, altså 4 dager etter jeg har begynt på ferien.

Hvis jeg da fortsatt ikke klarer å gå ordentlig, noe jeg tviler på at jeg klarer. Skal jeg da dra til legen å få senger sykemelding fordet om jeg har ferie? Og er det rett at jeg får ferie mens jeg er sykemeldt?

føler dette skurrer litt..

Jeg håper du skrev skademelding på dette siden det skjedde på jobb?!

Dersom du er fullt sykemedlt eller over 50 (60) % får du ferien tilbake.

Er du fortsatt så dårlig syns jeg du skal få sykemelding videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...