Gå til innhold

Soon

Soon

Anbefalte innlegg

:vinke: Bedre sent enn aldri!!

Fikk også lyst til å lage min egen dagbok - er jo allerede langt på vei, men kan jo være allright å ha et sted både i resten av svangerskapet og barseltiden og i permisjonen til å skrive ned litt tanker, følelser og hverdagslige saker og ting :jepp:

Litt om meg:

* 27 år

* Samboer med min herlige kjæreste gjennom snart ett og ett halvt år :hjerte:

* Bor på Indre Østland (Hedmark), i vårt ny-kjøpte hus :bolledeig:

* Venter en liten guttebaby i slutten av august :rødme:

ENJOY :)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får jo nesten skrive litt i dagboka, slik at dere har noe å lese om...

Tenkte jeg kunne skrive litt om svangerskapet sålangt, det er jo det livet mitt dreier seg om for tiden :)

Tidlig en desembermorgen var tiden inne for graviditetstest....jeg hadde hatt ØMME pupper i ett par uker, og var helt overbevist om at her var det store greier på gang.

Kjæresten lå i sengen, mens jeg gikk på do for å sjekke....det var ingen tvil - testen viste "GRAVID" etter ett par sekunder!!!

Jeg klynket frem navnet hans, og på bare noen sekunder var han inne på badet med meg, og det lyste vel fra hele meg hvordan det stod til :jepp:

Vi både lo og gråt, for det var jo en helt vanvittig følelse...skrekk-blandet fryd!

Man kan vel si at siden den dagen "flyttet jeg inn" her på Kvinneguiden - så ufattelig mye nyttig og hjelpsomme mennesker det er her inne - iallefall i de forum hvor jeg "vanker".

Bare en uke senere, da lille spire bare var 5 uker gammel, fortalte vi de store nyhetene til de kommende besteforeldrene - det ble årets julegave - for kan tro mine foreldre har ventet på dette i mange år.

Svigers er allerede besteforeldre til to små tuller, men de var selvfølgelig like glade fordet :)

Jeg skal absolutt ikke klage på svangerskapet mitt sålangt - de eneste plagene jeg hadde de første 12 uker var ulvehunger og tung, trøtt kropp.

Hadde små blødninger i uke 9 og 11, vi fikk henvisnig til ul, og alt stod heldigvis bare bra til med den lille.

Tror det største øyeblikket i mitt liv - sålangt - var da vi fikk høre spiren sitt hjerte for aller første gang - og kjæresten var like blank i øynene som meg :rødme:

Sent i mars var vi på ordinær ultralyd - en sunn og frisk liten gutt bor i magen min :)

Alt var bra, og jakten på navn kunne begynne....vi har vel i mange uker nå vært helt klar på hva den lille prinsen skal hete - det blir en liten :hjerte: Elias :hjerte:

Var på ny ul nå i uke 33 da morkaka lå på fremre vegg ved ord. ul.

Den hadde flyttet seg og alt så bra ut, nok fostervann i livmor og alt vel...

Lillegutt lå fortsatt med rumpa ned, og han var litt liten i forhold til gjennomsnitt, så det blir ny ul den 28.07. for å se om han har snudd seg og hvordan det går med veksten hans.

Syns svangerskapet har vært så utrolig "smertefritt", og tiden har gått vanvittig fort.

Kan ikke fatte at termin er om bare 6 1/2 uke...

Vi koser oss alle tre, både kjæresten og jeg er så opptatt av de små sparkene den lille gir meg, og den stolte pappa gleder seg vel så mye som meg - selv om han har litt "hetta" for fødselen - gruer seg til jeg skal ha smerter... :rødme: Men heldigvis har vi et veldig åpent sinn i forhold til fødselen, og gleden og spenningen over å få se og bli kjent med lille prinsen vår overgår "frykten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok :blomst:

Bedre sent enn aldri :)

Nei, se her a...allerede ei som titter innom - koselig!!

Ja, bedre sent enn aldri :)

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! :vinke:

Gratulerer så mye med dagbok :)

Hilsen ei fra den andre siden av mjøsa :ler:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei! :vinke:

Gratulerer så mye med dagbok :)

Hilsen ei fra den andre siden av mjøsa :ler:

God helg! :klem:

Takk for det...

Mjøsa er inget "hinder" nei, her er alle velkommen :fnise:

God helg til deg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok :smilyblomst:

Så koselig å lese om veien din fram til uke 33 :)

Takk for det!

Hyggelig å høre at noen vil lese også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok ;)

Takk takk :)

Er jo litt alright å kunne dele litt her, ettersom man selv leser endel om andres liv!!

Ha en fortreffelig helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det...

Mjøsa er inget "hinder" nei, her er alle velkommen :fnise:

God helg til deg også :klem:

hehe det er bra ;)

kommer til å følge med her! flott å lese at alt har godt så bra med deg, nå er det ikke lenge igjen :jepp::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Er jo litt alright å kunne dele litt her, ettersom man selv leser endel om andres liv!!

Ha en fortreffelig helg!!

Helt klart ;) Greit å få skeevet litt i blant ;)

Har du en fin fredagskveld da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Gratulerer med dagbok! :)

Jeg skal virkelig prøve å oppdatere meg her inne med jevne mellomrom, men er desverre litt dårlig til å huske på det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe det er bra ;)

kommer til å følge med her! flott å lese at alt har godt så bra med deg, nå er det ikke lenge igjen :jepp::hoppe:

Så koselig da.

Ikke lenge igjen nei, syns som jeg skrev tidligere at hele svangerskapet - iallefall fra uke 12 da ting er mer sikkert - har gått ufattelig fort...

Jeg og pappan pleier hver mandag kveld - ny sv.uke begynner på tirsdager - å lese i svangerskapsboka vi fikk hos legen, og hver mandag kveld er vi liksom like overrasket over at det faktisk er ny uke på gang :fnise:

Skremmende kort igjen på en måte, men selv om jeg ikke har mange plagene og ikke er nevneverdig stor, så kjenner jeg jo at det skal bli godt å få han ut og "få tilbake" kroppen min.

Og så er det jo selvfølgelig tanken på vårt nye liv, og hvem lillegutt egentlig er som gjør at man gleder seg enormt masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart ;) Greit å få skeevet litt i blant ;)

Har du en fin fredagskveld da?

Ja, skriving er terapi, vet du :jepp:

Har en flott fredagskveld, eneste minuset er at det nærmer seg fort mandag og slutt på ferien....

Men er jo ikke lenge til perm da - 3 og en halv uke igjen å jobbe, skal klare det, hvis ryggen holder da...

Var jo sykemeldt en uke, og så har jeg hatt to uker ferie nå, men mandag er det på`n igjen, så får vi se hvordan det går.

Kjenner ryggen er fryktelig i ulage nå iallefall - har vaska og styra i hele dag.

Får besøk i morra - av svigers - skal faktisk treffe de for første gang!! :ler:

Kjæresten og jeg har bare vært sammen i snart ett og et halvt år, men foreldrene hans (mora og stefaren) bor på andre siden av landet, så det har ikke blitt til at jeg har fått møtt de enda...

Litt merkelig, de kommer og besøker sønnen som har kjøpt seg hus og skal bli pappa om en og en halv måned.... :fnise: kjenner jeg er spent, men de virker jo iallefall kjempehyggelige det jeg har hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! :)

Jeg skal virkelig prøve å oppdatere meg her inne med jevne mellomrom, men er desverre litt dårlig til å huske på det...!

Takker og bukker.

Se der ja, du har termin dagen etter meg :jepp:

Spennende å følge med dere andre som "ligger likt", og koselig at du stikker innom i ny og ne.

Hvordan er formen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Må legge igjen et spor hos deg jeg også, så du kommer med på mine innlegg. Morsomt å følge med på terminklubbjentene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :klemmer:

Skal ta en kikk innom dagboka di jeg og, er så mange man vil følge med på, særlig nå som vi virkelig er inne i fødselsteamen her inne :)

Første som skjer om morran er å sjekke om noen har født/reist på sykehuset etc :fnise:

Jammen meg en spennende tid vi har forran oss :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får besøk i morra - av svigers - skal faktisk treffe de for første gang!! :ler:

Kjæresten og jeg har bare vært sammen i snart ett og et halvt år, men foreldrene hans (mora og stefaren) bor på andre siden av landet, så det har ikke blitt til at jeg har fått møtt de enda...

Litt merkelig, de kommer og besøker sønnen som har kjøpt seg hus og skal bli pappa om en og en halv måned.... :fnise: kjenner jeg er spent, men de virker jo iallefall kjempehyggelige det jeg har hørt!

Det må være litt merkelig :fnise:

Men bra at de virker som noen hyggelige mennesker!

Kos deg masse i helga :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende og hilse på svigers da ;) Det går nok kjempebra, selv om jeg skjønner at du ville shine opp litt først ja ;) Bare være forsiktig meg deg selv da, sliter med ryggen nå jeg også, så jeg har fått 40% sykemelding, merker det gjør godt med kortere dager også hjem og legge seg rett ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...