captiva Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #1801 Del Skrevet 7. oktober 2010 Gråtetokter på kveldene har vi så vidt vært innom - det kan uheldigvis være kolikk. Prøv minifom før vært måltid, masser magen hennes, klem knærne mot magen, bær henne i et sjal hvis du har og sett på musikk. Prøv også støvsugeren, eller sett henne oppå vaskemaskinen. Det høres merkelig ut, men slike lyder roer dem faktisk (distraherer dem) så fungerer det, må du vel kanskje gå til innkjøp av hørselvern til deg selv Får hun flaske i tillegg, anbefaler jeg Dr.Brown sine flasker og NUK, NUK har kolikkventil i selve flaskesmokken og kan brukes på de fleste flasker. Dr.Brown har ikke kolikkventil på selve smokkene, men har nå smart opplegg med hele flaska. Poppelen har ikke kolikk, å det tror jeg kommer av NUKsmokkene vi bruker, slik at hun svelger minimalt med luft, også fiser hun som en gammel sjømann derav navnet lille poppel Takk for gode tips,men tror ikke at det er kolikk altså. lest "tegnene" på det,og det er ikke lenge nok og sånn. og også her fiser hun som en mann,og bæsjer som en mann...... Så koselig med dusjing Er noe annet å få være nær mammen sin enn å plaske rundt alene i en badebalje :rødme: var veldig koselig og hun var så søt,og man så så godt at hun koset seg Tja... en dag så kan de heller ikke få plaske nok alleine i den balja. :rødme: sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #1802 Del Skrevet 7. oktober 2010 :dåne: som ukene flyr!!! for 4 uker siden ble jeg lagt inn..... tenk,snuppa mi er 4 uker på lørdag. gjelder å nyte tiden altså hjerte: vi har værtt på trilletur i dag,gikk i 2,5 time! synes det var imponerende jeg,var min første ordentlige tur. var veldig godt å få rørt lit skikkleig på seg,og skravlet masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #1803 Del Skrevet 8. oktober 2010 deilig morgen snuppa var våken rundt 7 for mat,var så grått og trist ute,så jeg orka ikke stå opp enda. hun fikk mat i senga og vi lå å koset en stund før vi sovnet igjen begge to. hun ligger fortsatt å sover,ser såå søt ut,lille snuppa i store senga alene jeg har fått stelt meg litt,satt på vaskenaskin,kokt vann og sterilisert flasker og spist frokost. nå skal jeg brette litt klær før jeg vekker henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 8. oktober 2010 #1804 Del Skrevet 8. oktober 2010 awww jeg synes også det er morro å se de nydelig små i en svær seng :rødme: Koselig du fikk gjort litt mens hun sover, man må nesten det om man skal rekke igjennom tinga :dåne: og Så flink du er med trilling, du skal se kiloene renner av når man er flink på den fronten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #1805 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) kg går riktig vei iallefall,hun jeg trillet med i går har jeg ikke sett på to uker,og hyn sa hun så jeg hadde gått ned siden sist (uten at jeg spurte) flink,og flink,var første lange turen,men SKAL være flink! nå har snuppa mi vært våken i to timer,blitt stelt,fått mat,sittet i vippestolen mens jeg hang opp klær,og kost masse og "lekt". hun er veldig våken og følge rmed på alt rundt seg,så har kjøpt babygym til henne,som hun elsker å ligge i og titte. har og etter å ha lest hos icing kjøpt en lamaze leke. den ble nøye studert isted nå ligger hun i sofaen ved siden av meg å sover. hun smiler masse om dagen,og jeg smelter :rødme: nydelige tulla mi Endret 8. oktober 2010 av *dream* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 8. oktober 2010 #1806 Del Skrevet 8. oktober 2010 Så koselig med smil! Her har vi ikke fått noen bevisste smil enda, hun bare smiler ubevisst når hun holder på å sovne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 8. oktober 2010 #1807 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er jo bare 4 uker siden fødsel...ikke rart man ikke begynner før det......jeg ventet lenge for en skikkelig tur altså! ahh så hærlig når dem begynner å bli litt mer våkne og titte rundt...og som jeg sa hos Icing...hun er flink til å inspirere oss å bruke penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #1808 Del Skrevet 8. oktober 2010 Herlig når de smiler hun har gjort det i et par uker,og helsesøster sa at det er bevisste smil,at det bare er tull at de ikke kan gjøre det bevisst før de er 6 uker hehe,ja,er farlig å lese hos icing om dagen men skal holde meg unna ebay kjøret altså,tør ikke begynne med det. vi vet ikke om vi skla ha dåp eller ikke enda.....samme for sambo,og jeg er i tvil. vil isåfall ha dety på min hjemplass,og bare invitere noen få tror jeg.. er vel på tide å bestemme seg snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 8. oktober 2010 #1809 Del Skrevet 8. oktober 2010 Vi har ikke stresset med dåp, så Bumba blir vel rett over 4 mnd når hun døpes....vet om noen som gjør det allered ved 2 mnd.....det for oss var uaktuelt da... Er mange fine kirker rundt der du er fra, om dere har tenkt kirkedåp da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #1810 Del Skrevet 8. oktober 2010 er en spesiell kirke jeg vil ha isåall,det er den jeg hørte til,og der besteforeldrene mine osv er gravlagt. lang ventetid der,så bør bestemme oss snart. tenker at snuppa blir rundt 4 mnd og,for blir vel i januar,okt og nov er sikkert for fort i den kirka,og desember er dum mnd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 8. oktober 2010 #1811 Del Skrevet 8. oktober 2010 Tenk at hun er 4 uker alt Tida går utrolig fort, det gjelder å nyte dagene ja! Herlig å lese om smil da Gleder meg til det blir bevisst smil her og, de smilene som kommer nå er mer innadvendte, men de er jammen skjønne de og. Leke fra Lamaze ja, det hørtes interessant ut, har kikka på de og de ser fine ut. Kanskje jeg må innom icing og bli litt inspirert jeg og 2,5 timer trilletur, det var jammen imponerende! Det blir trilla litt her og, men ikke så lange turer. Skal se du kommer deg fort i form Her blir det barnedåp i den lokale kirken, det er ikke noe tema hos oss. Vi tar det når hun er rundt 4 mnd, for vi vil også vente til over jul. Men det blir bare nærmeste familie, for det blir fort mye styr og forventninter hvis vi begynner med tanter og onkler og sånt. Ha en fin start på helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #1812 Del Skrevet 8. oktober 2010 nå har jeg lest litt på et annet forum,om mme og flasker.... vi har jo gjort feil vi,har bløamdet i mme pulver og så varmet i mikro,der stod det at man skulle bvarme vannet og så ha i pulveret. håper det ikke er farlig det vi har gjort???? og er vi helt dumme som ikke visste det??? har blandet mme til små barn i barnehagen,da har vi alltid gjort det sånn,så tenkte ikke over at det er feil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 9. oktober 2010 #1813 Del Skrevet 9. oktober 2010 hmmm har ingen erfaring med mme, men jeg leste en bok på sykehuset angående mating og da var det litt prat om flaske.....da sto det at man ALDRI skulle varme den i microen....for man kunne risikere å ha ujevn varme på melka og barnet kunne få brannskader Sier ikke dette til å skremme deg(kanskje jeg gjorde det, uff håper ikke det), men som sagt kjenner jeg jo flere som gjør det på denne måten også...så kan ikke være så fei da heller og om dere har gjort det i barnehagen så tror jeg ihvertfall det er ikke noe farlig vel! håper dere koser dere i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 9. oktober 2010 #1814 Del Skrevet 9. oktober 2010 Money money money I work all day I work all night to pay the bills I have to pay, A'int it sad? And still there always seems to be a single penny left for Ebay A'int it good? (fritt etter Abba ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. oktober 2010 #1815 Del Skrevet 10. oktober 2010 deilig morgen snuppa var våken rundt 7 for mat,var så grått og trist ute,så jeg orka ikke stå opp enda. hun fikk mat i senga og vi lå å koset en stund før vi sovnet igjen begge to. hun ligger fortsatt å sover,ser såå søt ut,lille snuppa i store senga alene Å, slikt er bare søtt!! Like sjarmerende er det ikke når de har passert 3 og du får en albue i ryggen, blir dradd i håret, "mamma... du må passe deg" "ikke klemme på meg nå, mamma" Sukk.... Herlig når de smiler hun har gjort det i et par uker,og helsesøster sa at det er bevisste smil,at det bare er tull at de ikke kan gjøre det bevisst før de er 6 uker hehe,ja,er farlig å lese hos icing om dagen men skal holde meg unna ebay kjøret altså,tør ikke begynne med det. vi vet ikke om vi skla ha dåp eller ikke enda.....samme for sambo,og jeg er i tvil. vil isåfall ha dety på min hjemplass,og bare invitere noen få tror jeg.. er vel på tide å bestemme seg snart.. Jeg tror og at de smiler med vilje eller hva jeg skal si. Det er jo ingen som har vondt i magen, og smiler av det! De små ser jo hva vi gjør og gjør sitt for og herme. Apropos dåp, vi døpte 7.oktober 2007, da var hun to dager fra og være 5 mnd. Kanskje litt seint? Jeg vet ikke hva som er vanlig. Hvorfor er du i tvil om og døpe? For meg spilte det egentlig ingen rolle om det ble gjort eller ikke, men det var fint og få det gjort allikevel. Money money money I work all day I work all night to pay the bills I have to pay, A'int it sad? And still there always seems to be a single penny left for Ebay A'int it good? (fritt etter Abba ) Fantastisk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. oktober 2010 #1816 Del Skrevet 10. oktober 2010 Money money money I work all day I work all night to pay the bills I have to pay, A'int it sad? And still there always seems to be a single penny left for Ebay A'int it good? (fritt etter Abba ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. oktober 2010 #1817 Del Skrevet 11. oktober 2010 Har dere hatt en fin helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #1818 Del Skrevet 12. oktober 2010 de siste dagene har vært slitsomme...sambo og jeg har dte ikke veldig bra,jeg er lei.. og snuppa har snudd om,fra å bare sove og kun gråte litt når hun er sulten og litt på kvelden,er hun nå masse våken (koselig det altså ) bruker lenger tid på på å sovne igjen på natta,og er litt grinete på dagtid,eneste hun vil er å ligge ved puppen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 12. oktober 2010 #1819 Del Skrevet 12. oktober 2010 til deg. Det skjer ting med disse små ja; så fort man har vent seg til en rytme, så forandrer det seg. Leit at det ikke går så bra med forholdet ditt, for du trenger ikke den ekstra belastningen nå. Håper du får til å slape av imellom slagene når jenta di først er rolig, det er superviktig nå. En god til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #1820 Del Skrevet 13. oktober 2010 pusla: lei om dagen. IKKE lei av snuppa mi da,er bare hun som får meg til å smile koser meg masse med henne,nyter hvert minutt. men er lei av sambo,av at han jobber så mye,at han aldri gjør noe i heimen uten at jeg må be,mase eller bli sinna. lei av at vi har et kompisforhold. nesten så jeg tenker at det hadde vært like greit å flytte fra han,er jo så mye alene at jeg hadde ikke merket store forskjellen. og fikk mld av mugget på morran,hun har fri på fredag og ville gjerne låne snuppa et par time,det er jeg IKKE klar for. liker ikke sånt mas,er ikke første gangne hun nevner det. snuppa er 4 uker,jeg har ikke behov for tid vekke fra henne,og når jeg er det,vet jeg at jeg kan si fra... på toppen av det hele,da snuppa var våken for mat i natt,hadde jeg fått vond hals og øre er litt bedre nå,men skl ikke bli syk!!! snuppa ligger å sover i store senga,vi la oss igjen etter hun spiste på morran. jeg våknet av den jævla mld fra mugget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg