Gå til innhold

Sånn går nu dagan

captiva

Anbefalte innlegg

For et mugg! Synes det med lappen hørtes veldig smart ut, så slipper man bli konfrontert med det, veldig smart!

Synes samboern burde tenke på å ta seg mer av og beskytte den lille som nå kommer til verden. Det er flott at han er opptatt av å gjøre alle til lags, men nå må hans lille familie komme helt helt først!

håper og tror at han får øynene opp når snuppa er født...

ja,sant det var smart med den lappen! godt man får gode tips her inne altså :)

Kjempefrustrerende at du ikke har samboeren din helt på din side :tristbla: Her er heldigvis mannen helt enig med meg og støttende, og det hjelper masse. Han liker ikke moren sin noe særlig fra før, og har ikke problemer med å si fra.

Jeg syns at du først og fremst skal diskutere dette skikkelig med samboeren din. Forklar nøye hvordan du føler det. Jeg tror det er veldig viktig for deg at du får støtte fra han, og at dere kan være sterke sammen.

Vi har jo hatt besøk av de "obligatoriske", og venter på noen besøk. Men folk forventer å få komme igjen i løpet av kort tid. De har tatt det greit faktisk når vi har sagt at det er mange som vil besøke, og at vi ikke orker :)

Skjønner godt at det føles bedre med besøk av dine egne foreldre enn hans :kose: Men skjønner også at samboeren din kanskje ikke forstår det.

Og hvem er det som drar på uanmeldte besøk til hverandre lenger? Husker at vi gjorde det da jeg var liten, men kunne aldri funnet på å gjort noe sånt nå, og vi får aldri uanmeldte besøk vi heller.

ikke så lett å få den samboren min til å skjønne ting. han har en irriterende holdning som at alt ordne seg uansett. og at man ikke skal lage problemer... blir gal av det.

trodde helle ringen dro på uanmeldt besøk lenger,men ifølge mugget gjør man altså det på bygda.

tenker og på at det er en uting pga andre ting. tenk om vi ligger å :sengekos: så står mugget på døra,som er rett utenfor soverommet,det hadde vært stas.. oi,kanskje et bra argumet til sambo,som hadde daua au flauhet da :fnise:

:klemmer:

Det er ikke en mulighet at mannen din er med til jordmor og så kan dere snakke litt om det der? Det hjelper jo ofte å få høre ting fra en tredjepart.

sant det,men nå skal ikke jeg til jm mer. herregud,ble enda mer oppgitt av henne da jeg leste på nettet i går,der stod det flere temaer man skulle igjennom i løpet av kontrollene,har ikke snakket om et av de temaene en gang jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart kommer lillesnuppa :strix:

:dåne: Kunne ikke disse muggene våre funnet på noe annet enn å plage sine svigerdøttre! Skulle nesten tro de hadde en hemmelig forening hvor det gikk sport i det å fornærme oss! :kjefte:

Og hva er det med mennene våre da.. Det må da gå an å ta litt ansvar for sin egen familie å si at nok er nok, jeg har nå tatt ansvar og gidder ikke å svare på telefoner fra min familie som kimer konstant. Besøk skal de få komme på når jeg syns det er greit.. IKKE et sekund før.

Jeg foreslår at du verner om deg selv og den lille, liker ikke mannen det - kan du be han om ta seg noen dager hjemme hos sin familie. Kanskje han da begynner å skjønne hintet om at du er sliten, og liker å ha oversikt over hvem som kommer når.

Kanskje det er nettopp :sengekos: svigermor skulle ha fått se neste gang hun kommer, så hadde hun skjønt at hvis hun skal komme uanmeldt - kan dette få konsekvenser :lur:

Jeg er sikker på svigermor satt utenfor soveromsdøren våre den natta lilletrulta ble laget, og heiet frem mannen i det han fikk utløsning - siden hun omtaler svangerskapet mitt i ordelag som vårt og vi..

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 38 uker :hoppe: Herlig!

Som du vet har jeg også hatt en runde med svigers ang. dette med besøk etter fødsel og jeg fatter ikke at disse damene bare kan høre på oss og respektere at det er vi som bestemmer hvordan vi vil ha det etter fødsel :roll: Jeg har litt mer støtte hos mannen enn du har hos din, men jeg kjenner igjen det med at han helst ikke skal si fra. Man skal jo gjøre alle fornøyd!! Bare atte det ikke er mulig alltid!

Men selvom svigermoren din mener at alle kommer uanmeldt på landet, så betyr jo ikke det at dere faktisk vil få masse uanmeldt besøk. De fleste i dag sier jo i fra, særlig når folk har fått baby, tror jeg. Og når det gjelder svigermoren din, må jo bare mannen din si fra om at det ikke er akseptabelt å komme uanmeldt etter babyen er født. Jeg ville ikke likt det heller, om noen plustelig sto på døra her de første ukene etter fødselen. Tror heldigvis ikke det vil skje heller.

Håper du får en god helg og at du får hvilt det og sovet godt. Hyggelig å høre om en forståelsesfull lege, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kranglet med sambo i går ang at jeg orker besøk av mine foreldre og ikke hans. mine var her på lørdag,prøvde å forkalre at det er en viss forskjell,men det ville han ikke skjønne. med mine her kan jeg slappe av og gjøre akk sånn jeg føler for,men den jævla mora hans stresser meg.

Jeg skjønner at du kan bli stresset av at foreldrene hans er på besøk hos dere, men har du snudd på hele greia og spurt hvordan han har det når du bare vil ha dine foreldre på besøk?

Hvis jeg var han så hadde jeg ikke følt at hverken jeg eller mine foreldre ble verdsatt. Det er tross alt to sider av en sak her.

Og ja...jeg vet at du er gravid og trenger ro rundt deg, men dere er to om dette og snart tre. Dere må få en orden på dette om dere skal fungere som en familie!

Ja, jeg blir ganske så engasjer rundt dette. Har en familie som er ganske så splittet pga at man ikke kan se ting fra begge sider og gi og ta litt.

Endret av Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er helga snart over igjen. vært litt opp ig ned denne helga. frdag var jeg fortsatt lei meg og sinna pga mugget :sjenert: og sambo er ikke så villig til å prate om ting :kjefte: så kvelden var ikke veeeldig koselig.

i g¨år sov jeg mye lenger enn han(sover best etter 5-6 om morran) og han dro ut for å fiske div og var borte ganske lenge etter jeg våknet og. så var vi ute en tur og handlet mat,badevekt (til bruk etter fødsel) og fotoskriver ( :hjerte: ) kommer til å bli masse bilder når snuppa er født,så godt å ha.

da vi kom hjem oppdaget vi at oppvaskmaskina var ødelagt og jeg ble kjempefortvilet..... :sukk: var akkurat da verdens undergang altså..

vi så en film i går kveld,før sambo tok kvelden tidlig,han er sliten for tida,masse å fikse overalt for han stakkars. jeg ble sittende oppe med strikketøy og bok.

ikke mye romantikk her om dagen altså... :sjenert:

jeg sov lenge i dag og,og da jeg våknet var han i gamlehuset og fikset noe før overtakelse.

jeg har vasket opp et lass i dag,oppvaskmaskina var jo selvfølgelig helt full,pluss det etter middagen i går,så tok litt tid :dåne: det tok knekken på ryggen min, så resten av dagen har jeg ikke gjort veldig mye. scrappet litt og begynt på "boka om deg" til snuppa :hjerte:

sambo har malt ferdig rommet hennes :hoppe: og driver nå å legger opp nye kontakter og sånn der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Ukestart imorgen, håper det blir en bra uke :)

Kjedelig når vaskemaskin og oppvaskmaskin... eller alle hvitevarer går i stykker, også er det jo såpass nødvendig at man ikke bare kan vente om kanskje noe bra kommer på salg osv. Godt det skjedde før snuppa kommer, for da blir det mer enn nok klesvask tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krangla litt med sambo igjen i går kveld :sukk: føler at vi kun deler hus for tiden,den tiden vi har sammen går med til tv titting.ikke det at jeg orker mye annet,men litt nærhet er bra da :sjenert:

kjenner masse til snuppa mi om dagen :hjerte: (eller det er om kvelden og natta hun er mest aktiv,sover/er rolig nesten hele dagen)kjenner helt tydelig en liten for som sparker rett uner puppa :hjerte: og små,små dult (hendene?) rett under navelen.

nå begynner det virkelig å gå opp for meg at det nærmer seg,kan jo skje når som helst nå :hakeslepp:

var i kontakt med nav på fredag,de manglet noe fra jobben min,så derfor jeg ikke har fått svar.men nå er det sendt fra lønningskontoret,så da ordner det seg :)

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Leit med krangling :klem:

Så herlig med liv fra lillesnuppa. Jeg har mobilen klar, så det er bare å plinge om det skjer noe, dag som natt ;)

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, leit å høre at forholdet deres ikke er på topp. Det er jo nå dere burde pleie romantikken litt ekstra og virkelig glede der sammen til å bli foreldre :klemmer:

Jeg fikk nesten sjokk når jeg så på tickeren din nå - milde måne, nå kan virkelig jenta komme når som helst :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjipt å krangle når dere nærmer dere målet .....men du skal se det blir bedre....er nok begge som har mye å tenke på om dagen...

håper noe skjer snart så formen din kan bli bedre.....er som Icing sier bestandig...er sååå mye bedre å ha baby på utsiden ;)

herrigud du er jo nesten 39 uker....kan skje når som helst jo! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ordner seg nok med meg og sambo,er nok mye hormoner som spiller inn,og det at jeg føler meg DIGER! og er lei av å ikke klare ting selv. må jo ha hjelp til å ta på sokker,shave legger og da føler man seg IKKE sexy altså :sjenert:

ja,som dere sier kan det skje når som helst egentlig :hakeslepp:

lager en tippeliste for fødsel jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste for fødsel:

mens termin: 12.september

ul termin: 24. september

Icing: 13/18 september

Neytiri: 15.september

*dream*: 16. september

milla: 17.september

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvordan lage link til tippelista i signaturen? vet at man skal klikke på nr på innlegget. gikk for å lime inn i kontrollpanelet,men da kommer bare en laaang tekst opp :klø:

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge den til som en link ;)

Leit med all den kranglingen, men jeg føler med deg - sånn har det vært her også, men det bedrer seg så hold ut :klem:

Jeg tipper 13/18 september ;) Det kommer til å skje noe rundt der i allefall... :sjenert:

Kjenner problemet med å måtte ha hjelp til alt.. å min mage var jo ganske liten :(

En :blomst: for bedre dager i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge den til som en link ;)

Leit med all den kranglingen, men jeg føler med deg - sånn har det vært her også, men det bedrer seg så hold ut :klem:

Jeg tipper 13/18 september ;) Det kommer til å skje noe rundt der i allefall... :sjenert:

Kjenner problemet med å måtte ha hjelp til alt.. å min mage var jo ganske liten :(

En :blomst: for bedre dager i vente.

:flau: det må man ja,takk for hjelpen. nå skal det være i orden tror jeg.

godt å høre at det er håp for at kranglingen roer seg. bare redd for at mugget skal være kilde til krangling og... men ordner seg nok,vi har jo snart jenta vår her :hjerte:

du tipper så mange dager ja :fnise: jaja,vi er iallefall enige om samme uke. spennende å se om det skjer noe i løpet av den uka! begynnner å bli klar for fødsel nå. veldig klar for å møte snuppa mi og ikke være gravid mer.

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...