captiva Skrevet 25. august 2010 Forfatter #1581 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) tenkte kanskje det var greit med en liten oversikt over hva vi har i hus og hva vi mangler. HAR: vogn (simo kombi) voksi pose (classic) dyne myggnetting regntrekk tisselaken seng sengekant dyne sengetrekk noen laken vogge (fra da jeg var liten) sengekant bilsete med base(izi sleep) vippestol stellebord div kremer febertermometer neglesaks babyolje bleier engangskluter snørrsuger babycall ammepute gulpekluter ammeinnlegg 2 tåteflasker brystvortekrem div tepper klær i str 50 (veldig få plagg) str 56 str 62 tynne luer mangler: bæresele nattlys bind morgenkåpe (tror det er kjekt når man er oppe om natta) eventuelt pumpe flere laken i begge str kommer stadig på flere ting vi har ja Endret 25. august 2010 av *dream* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 25. august 2010 #1582 Del Skrevet 25. august 2010 Det var lurt! Jeg har ikke oversikt over hva jeg mangler... Vet jeg må ha mer klær i 56, men alt er pakket ned og husker ikke hva jeg har. Men det ser ut som dere har det meste på plass ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. august 2010 #1583 Del Skrevet 25. august 2010 Dere er i god rute på utstyrsfronten ja Det meste er i hus her også, men jeg ser vi mangler noe som står på lista di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 26. august 2010 Forfatter #1584 Del Skrevet 26. august 2010 :dåne: litt lei av å være gravid nå. alt er tungt,vondt og slitsomt. har endel ærender som jeg bare utsetter og utsettr fordi det innebærer å komme seg ut av huset,kjøre bil,se litt anstendig ut og litt styr det jeg må få gjort er: hente pakke på kiwi hente pakke på mega sende et brev og en pakke kjøpe baderomsvekt kjøpe flere laken til snuppa og legetime i morra. og dette gruer jeg meg grådig til! i går kveld hadde jeg store planer om å reise ut i dag,men nei.... tror ikke det likevel jeg. i morra må jeg jo ut til legetime uansett,så lettere å ta det da. disse tingene jeg skal ligger spredt litt rundt omkring,så ikke gjort på 30 min heller. men jeg har sovet i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. august 2010 #1585 Del Skrevet 26. august 2010 Så flott at du har fått sove inatt Jeg har også hatt litt vegring for å orke å gå ut og få ordnet med ting som burde vært ordnet.. synes det er da greit å samle de, så tar jeg heller endel i samme slengen hvis jeg først skal ut Spennende med legetime imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 26. august 2010 Forfatter #1586 Del Skrevet 26. august 2010 :slåss: svigermonster!! hun kom innom isted,akkurat i middagstid selvfølgelig.. da hun skulle gå ble det snakk om at de stakk innom for å plukke epler fra hagen,jeg sa at det selvfølgelig var lov,men at jeg ville vite når det kom folk. da sa hun at når babyen kom måtte jeg regne med at det kom folk og ville se. jeg sa at ja jeg vet det,men jeg vil IKKE ha uanmeldt besøk. men det måtte jeg bli vant til sa hun for sånn er det på landet! jeg sa at det blir jeg ikke vant til.og sånn vil jeg ikke ha det. jeg vil vite når folk kommer,særlig når snuppa er født. man vet ikke hvordan dagene er,om hun gråter mye,om vi er slitene psv,osv. dessutebn like rjeg å se litt anstendig ut,men det bryr ikke folk seg om sa hun, nei men det gjør jeg! jeg vil ikke ta imot folk med puppa bare og sånn! blir så sinna,for isttedet for å respektere hvordan jeg vil ha det,argumenterer hun imot meg!!!!!!!!!!! fy faen. hun ble skikkelig sur,det så jeg,mne det gir jeg faen i nå- er sur på sambo og,for han synes jo selvfølgelig ikke at det var greit at jeg sa fra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 26. august 2010 #1587 Del Skrevet 26. august 2010 Bra du sa i fra Man må ikke finne seg i at folk bare slenger innom når man har fått smått i hus. Jeg erger meg over svigermor som ringer og kjære som ikke klarer å si nei.. Så bra du sa i fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 26. august 2010 #1588 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg synes det er kjempeflott at du sa ifra. Og i motsetning til svigermoren din har jeg faktisk inntrykk av at de fleste skjønner at man sier ifra og spør om det passer før man kommer på besøk! Sånn er det her ihvertfall.. Heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 26. august 2010 Forfatter #1589 Del Skrevet 26. august 2010 får se om det kommer noe godt utav at jeg sa fra da. hun ble sur,sambo er sur. det jeg synes var det verster var at hun begynte å argumentere mot meg! det er mitt hus,mitt barn,min barseltid!!!! åååååå.... helt håpløst hvordan dere har det,at folk ikke kan btuke hue litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 26. august 2010 Forfatter #1590 Del Skrevet 26. august 2010 superlilje: ja,jeg er vant til at man spør på forhånd før man kommer på besøk. men det er forskjell på by og bygd sa hun! så det måtte jeg bli vant til. nei,da flytter jeg jammen heller hjem! vi er faktisk voksne,og skal ha en baby,vi må få bestemme ove rhverdagne vår selv altså. mene rjo ikke at folk ikke skla få komme,men vil vite når det kommer noen,og ha mulighet til å si nei om det ikke passer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 26. august 2010 #1591 Del Skrevet 26. august 2010 Hehe, jeg bor i en bygd jeg også, og her gir man beskjed på forhånd Det er ikke noe kjekt når det skal bli sånn med svigermor. Hadde hun bare klart å akseptere dine meninger hadde alt vært så mye enklere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 26. august 2010 Forfatter #1592 Del Skrevet 26. august 2010 ja,der ser du,sånn er det på bygda liksom... og ser ikke på dettte stedet som bygd egentlig. skjønner ikke at det er mulig jeg,å skulle bestemme hva som e rriktig å gjøre her i huset. hun får meg til å føle meg som en drittunge av og til. vi bestemmer her,IKKE hun. sånn vil jeg ha det,dt må hun respektere. ikke vært en koselig kveld her,jeg og sambo kranglet om dette når vi spiste middag,etter det har vi knapt vekslet et ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 27. august 2010 #1593 Del Skrevet 27. august 2010 Kødder du??? for et MUGG :slåss: jævla frekk kjerring som ikke vet sin plass :slår: Kan dele med deg hva psykologen anbefalte meg angående besøk når jeg fortsatt var gravid(var nervøs for uanmeldt besøk, og for mye besøk)......hun anbefalte å først å fremst låse døra, ALLTID, sette en lapp på utsiden av døren som sa: Vi ønsker at folk ringer før besøk da vi har en nyfødt baby og det er ikke alltid besøk passer, håper folk respekterer dette....hilsen k&K Nå som vi fikk snuppa 6 uker for tidlig tror jeg faktisk folk ikke tørr besøke sånn med tanke på at vi fikk litt vanskeligere start.....først nå begynner folk å spørre om de kan besøke. Så vi har egentlig ikke hatt bruk for dette.....men jeg hadde ikke nølt med å skrive lappen om jeg var nervøs for at folk skulle bare banke på til alle tider Håper du og mannen får snakket om dette her......og igjen noe som psykologen min sa......vi har faktisk LOV å være egoistisk rett etter fødsel...det er OSS som har gjort det vanskeligste og for at vi ikke skal føle oss tråkket på, overkjørt, og deprimert SKAL mannen respektere det å passe på at mammaen har det best......han skal faktisk drite litt i hva andre en deg mener om saken sender deg varme klemmer søta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. august 2010 #1594 Del Skrevet 27. august 2010 Uff, dette var ikke noe hyggelig å lese :tristbla: Og jeg skjønner deg SÅ godt! Hadde selv en liten krangel med min svigermor rett før fødselen, ang at hun ville vite det så fort noe skjedde sånn at hun kunne forberde seg til å dra på besøk med det samme ungen var ute Dette var helt uaktuelt for meg. Følte det ble for privat at hele slekten skulle vite at jeg var igang, og sikkert sende sms hele tiden for å høre om fremgangen. Og jeg ville ikke ha besøk det første døgnet. Likte absolutt ikke tanken på at noen skulle se meg slik. Utslitt, forgrått, svett og blodig. Nei takk! Det er vanskelig å si fra om sånt, men jeg syns det var kjempefint at du gjorde det Mitt lille nurk er 8 dager gammel nå, og det er helt uaktuelt at folk skal komme uanmeldt! De får knapt komme i det hele tatt. Babyen vår blir stresset av besøk og mye stimulering. Vi sover gjerne på tider som ikke andre gjør. Det er rotete her, og vi er ustelte. Oj, nå skriker babyen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 27. august 2010 Forfatter #1595 Del Skrevet 27. august 2010 Kødder du??? for et MUGG :slåss: jævla frekk kjerring som ikke vet sin plass :slår: Kan dele med deg hva psykologen anbefalte meg angående besøk når jeg fortsatt var gravid(var nervøs for uanmeldt besøk, og for mye besøk)......hun anbefalte å først å fremst låse døra, ALLTID, sette en lapp på utsiden av døren som sa: Vi ønsker at folk ringer før besøk da vi har en nyfødt baby og det er ikke alltid besøk passer, håper folk respekterer dette....hilsen k&K Nå som vi fikk snuppa 6 uker for tidlig tror jeg faktisk folk ikke tørr besøke sånn med tanke på at vi fikk litt vanskeligere start.....først nå begynner folk å spørre om de kan besøke. Så vi har egentlig ikke hatt bruk for dette.....men jeg hadde ikke nølt med å skrive lappen om jeg var nervøs for at folk skulle bare banke på til alle tider Håper du og mannen får snakket om dette her......og igjen noe som psykologen min sa......vi har faktisk LOV å være egoistisk rett etter fødsel...det er OSS som har gjort det vanskeligste og for at vi ikke skal føle oss tråkket på, overkjørt, og deprimert SKAL mannen respektere det å passe på at mammaen har det best......han skal faktisk drite litt i hva andre en deg mener om saken sender deg varme klemmer søta nei,hun er bare helt utrolig frekk! skulle sett det trynet hennes da hun gikk. mugg! det tipset ang lapp var ikke så dumt. det er noe jeg kan tenke meg å gjøre,men tvile rpå at jeg får med meg den jævla samboeren min på det,han skal nemlig gjøre alle til lags,ikke skuffe noen. hun psykologen sa mye lurt altså,men hvordan få mannen til å skjønne at det der er viktig?? jeg nekter å gå her å være redd for at mugget plutselig skal stå på døra! skla kose meg med snuppa mi,ikke tenke på den jævla kjerringa. blir så provosert når jeg tenker på hvordan hun sa meg i mot GÅR IKKE AN!!!! nesten ikke sovet i natt fordi jeg har ligget å være sinna og lei meg pga dette.. takk for tips og klemmer snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 27. august 2010 Forfatter #1596 Del Skrevet 27. august 2010 Uff, dette var ikke noe hyggelig å lese :tristbla: Og jeg skjønner deg SÅ godt! Hadde selv en liten krangel med min svigermor rett før fødselen, ang at hun ville vite det så fort noe skjedde sånn at hun kunne forberde seg til å dra på besøk med det samme ungen var ute Dette var helt uaktuelt for meg. Følte det ble for privat at hele slekten skulle vite at jeg var igang, og sikkert sende sms hele tiden for å høre om fremgangen. Og jeg ville ikke ha besøk det første døgnet. Likte absolutt ikke tanken på at noen skulle se meg slik. Utslitt, forgrått, svett og blodig. Nei takk! Det er vanskelig å si fra om sånt, men jeg syns det var kjempefint at du gjorde det Mitt lille nurk er 8 dager gammel nå, og det er helt uaktuelt at folk skal komme uanmeldt! De får knapt komme i det hele tatt. Babyen vår blir stresset av besøk og mye stimulering. Vi sover gjerne på tider som ikke andre gjør. Det er rotete her, og vi er ustelte. Oj, nå skriker babyen her. skjønner ikke hva som feiler disse sigermødrene altså! Men tross alt "godt" å vite at man er flere som har litt problemer med mugget. fatter ikke at man ikke kan respektere litt privatliv,er jo ingen som nekter dem å se barnebarna selvfølgelig,men det må foregå på våre premisser. man må se an babyen,formen osv. det tar tid å komme inn i rutiner og bli kjent med babyen,og alle er forskjellige. og det må de respektere. hvordan tar folk det at dere ikke tar imot besøk forresten? kranglet med sambo i går ang at jeg orker besøk av mine foreldre og ikke hans. mine var her på lørdag,prøvde å forkalre at det er en viss forskjell,men det ville han ikke skjønne. med mine her kan jeg slappe av og gjøre akk sånn jeg føler for,men den jævla mora hans stresser meg. tenker det samme som deg,at jeg ikke vil at folk skal se meg på mitt jævligste,greit nok de fokuserer jo mest på babyen,men jeg skal føle det ok og!!!! men det blanda hu seg inn i og,ingen bryr seg om hva jeg har på/hvordan jeg ser ut,men det gjør jeg. og da himlet hun med øynene faktisk. med et rotete hus,og at man sover når det passer oss. men null respekt for det altså. spent på hvordan det blir å møte henne neste gang nå,for jeg kommer ikke til å sende henne en mld iallefall!!! takk for at du deler dine tankler ang dette med meg,godt å vite at jeg ikke er helt tullete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. august 2010 #1597 Del Skrevet 27. august 2010 For et mugg! Synes det med lappen hørtes veldig smart ut, så slipper man bli konfrontert med det, veldig smart! Synes samboern burde tenke på å ta seg mer av og beskytte den lille som nå kommer til verden. Det er flott at han er opptatt av å gjøre alle til lags, men nå må hans lille familie komme helt helt først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. august 2010 #1598 Del Skrevet 27. august 2010 Kjempefrustrerende at du ikke har samboeren din helt på din side Her er heldigvis mannen helt enig med meg og støttende, og det hjelper masse. Han liker ikke moren sin noe særlig fra før, og har ikke problemer med å si fra. Jeg syns at du først og fremst skal diskutere dette skikkelig med samboeren din. Forklar nøye hvordan du føler det. Jeg tror det er veldig viktig for deg at du får støtte fra han, og at dere kan være sterke sammen. Vi har jo hatt besøk av de "obligatoriske", og venter på noen besøk. Men folk forventer å få komme igjen i løpet av kort tid. De har tatt det greit faktisk når vi har sagt at det er mange som vil besøke, og at vi ikke orker Skjønner godt at det føles bedre med besøk av dine egne foreldre enn hans Men skjønner også at samboeren din kanskje ikke forstår det. Og hvem er det som drar på uanmeldte besøk til hverandre lenger? Husker at vi gjorde det da jeg var liten, men kunne aldri funnet på å gjort noe sånt nå, og vi får aldri uanmeldte besøk vi heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 27. august 2010 #1599 Del Skrevet 27. august 2010 Det er ikke en mulighet at mannen din er med til jordmor og så kan dere snakke litt om det der? Det hjelper jo ofte å få høre ting fra en tredjepart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 27. august 2010 Forfatter #1600 Del Skrevet 27. august 2010 puh,godt å få blåst ut litt her merker jeg. har omtrent ikke sovet i natt,for hver gang jeg lukket øynene så og hørte jeg mugget for meg og lå og var sur på sambo som ikke støtter meg i dette i det hele tatt.. vært hos legen i dag. alle prøver var fine fikk snakket litt om jm,fortalte hva hun sa sist og sånn,og han mente jeg burde skrive klagebrev til sykehuset om henne,for sånn skulle man IKKE bli behandlet. han var ikke bekymret for str hennes pga min str,og det var godt å høre KUNNE bli littt stor,men kunne likegodt bli "normalstr",sånn som med alle andre. hun lå fortsatt med hodet ned,men var ikke helt festet. han er og enig i min termindato,og skulle ta kontakt med sykehuset for meg om jeg ikke har født til termindato 2. DET var godt å høre!!! han sa jo at han bestemmer jo selvfølgelig ikke om jeg skal bli satt igang,men større tyngde bak det om en lege tar kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg