Gå til innhold

Sånn går nu dagan

captiva

Anbefalte innlegg

Du kommer til å være så glad å lettet den dagen fødselen er i gang.

Selv om min fødsel ikke var helt etter boka, var jeg utrolig lettet når de satte den i gang, og det er faktisk en opplevelse jeg ikke ville ha vært foruten sånn nå i ettertid :Nikke:

Jeg syns du gjør rett i å glede deg til å få henne på utsiden, gled deg til du får henne på brystet etter fødsel, de dufter fantastisk godt og det er noe helt spesielt å få dem i armene sine :hjerte:

Gled deg til du kommer til epiduralhimmelen :strix: (Det er en flott trøst hvis du er redd for smerter, men disse takler du lett som en plett) :Nikke:

Jeg skal tenke masse på deg, den dagen det sladres om fødsel her i boka di - og jeg gleder meg til å se det lille vidunderet ditt :rødme:

:klemmer:

P.S jeg forstår deg så innmari godt, angående svigermoren din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må nesten si hva ALLE sa til meg....noe som jeg syntes var litt teit(men tenker ikke det nå :fnise: )

Nyyyyt latedagene og kunne sove når du vil.......for kommer babyen og du ikke har knapt tid til en ordnlig dusj når du vil :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

icing: godt å høre du sier at du var lettet da det var igang.

masse jeg gleder meg til etter at magen er vekk- det viktigste er selvfølgelig snuppa mi :hjerte: kose med henne,se på henne,lukte på henne,stelle henne osv osv. men mye annet og..ligge på magen,slippe å ha vondt ovedralt,klare å ta på seg sokker selv..ha på jeans igjen!

er redd for smertene ja :sjenert: målet mitt er IKKE en naturlig fødsel iallefall.. er redd for om hun er så stor som dritt jm sa at det kommer til å gjøre EKSTRA vondt....

spennende dager nå,kan jo egentlig snart skje når som helst.

tviler ikke på at du forstår sviger problemAtikken :sjenert:

Neytiri: det sier folk til meg og,og jeg prøver å tenke på det. slapper av mest mulig og nyter stillheten og å være lat :)

kjeder meg ikke igrunn.....

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa til jordmoren min når jeg lå der "jeg sier takk til alt du har å tilby av smertelindring"

Jeg fikk først varme risposer på ryggen når riene begynte, dette var en befrielse og varmen var deilig :Nikke:

Så tiltok smertene da var lystgassen min beste venn, jeg lå i min egen verden (faktsik var det utrolig deilig å bare skli inn i sin egen verden og være der, jordmor passet jo på alt det andre så jeg kunne passe på meg selv)

Når smertene tiltok nok en gang, og jordmor tilbydde meg epidural var jeg ikke sein om å takke ja :hoppe:

Å jeg kom til himmelen, smertene ble borte, men kroppen min ristet fordi den jobbet så mye - det var ikke vondt, bare merkelig.. Jordmor satt med hånden på magen min og kjente riene som kom tette som hagl.. Jeg bare lå der og ristet :ler:

Å de sier at en stor baby ikke gir en hard fødsel som mange skulle tro, fordi en stor baby får mer hjelp av livmoren til å komme ut, så det skal du ikke tenke så hardt på ;)

Dessuten er den jordmoren din så ekkel at hun skal du ikke høre noe på, husk vekstestimering ved UL ikke alltid stemmer. Og jordmor kan ikke bare lire ut av seg, fordi mor ikke er str skogmus så kommer baby ikke til å bli det heller. Dette er bare tull. Jeg er sikker på at du får en skjønn gjennomsnittsbaby i hva kilo angår, jeg tipper mellom 3200-3600 gram jeg ;)

Nå er det spennende dager ja, jeg gleder meg på dine vegne :hoppe:

Endret av Icing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville si at jeg lå alltid litt på øverste skala på sf mål pga ekstra kiloene mine, men snuppa var 22% under gjennomsnittsvekt.....så dust av en jm du har som baserer dette på vekta di :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet...du har jo bare 19 dager igjen av terminen jo :hakeslepp:

hvor har tiden blitt av? Enda mer spennende å følge med her fremover :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

icing og neytiri: ja,ikke sant,hun har ikke tatt noen form for vekstestimering,kun sett at jeg ikke er xs....håpløst,for det har da ikke noe å si igrunn..

ikke det at jeg er redd for å få en stor baby,hun blir like søt uansett str,men det er det at jm sa at pga min str blir hun stor,tull!!!

skal til legen på fredag,har bestemt meg for å kun gå til han resten. da får vi ingen fødselssamtale med jm,men den samtalen er visst ikke så nyttig,kan lese om akkurat det samme (om ikke MER) i fødselsboka.

har bestilt meg scrappeting,tenkte å lage album til snuppa etterhvert :hjerte: fått mld om at det har kommet,men orker ikke ut i dette været når jeg ikke må tror jeg....

har begynt å lese de camilla læckeberg bøknene,og fått helt dilla. koselig vær å være inne å lese i :jepp:

ellers sover jeg nesten ikke om natta,smerter i symfyse,rygg og ben. dessuten tror jeg at jeg har begynt å få kynnere om natta. så jeg sitter lenge oppe,og heller sover litt om morran..

og apropo det. svigermonster :kjefte: hun vet jo at jeg sliter med søvn og smerter nå,og fikk mld isted. at det var godt det nærmet seg slutten,så jeg fikk annet å konsentrere meg om snart! hallo,hvorfor skrive det! noe annet å tenke på enn smertene mine liksom..hvorfor ikke skrive noe koselig om at snuppa snart er her istedet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke fått svar på søknaden om foreldrepenger fra nav... skla det ta så lang tid? vet jeg har krav på pengene,men begynne rå bekymre meg for at jeg er glemt eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte søknad i slutten av juli og fikk svar for et par uker siden. Men behandlingstiden er jo forskjellig fra sted til sted da.

Det er slitsomt å ikke sove om natten, det blir lite søvn på meg også for tiden. Og det blir vel ikke så mye bedre etter fødsel heller, bortsett fra at man da ikke har vondt om natten. Men da har man jo et lite mirakel å kose seg med når man må være våken :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har begynt å lese de camilla læckeberg bøknene,og fått helt dilla. koselig vær å være inne å lese i :jepp:

Har hørt de fleste på lydbøker og jeg fikk helt dilla jeg også.

Hvis du ikke har lest denne så må du gjøre det også. Veldig bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

foreldrepengesøknad... uuups.. den er ikke sendt inn enda den :sjenert:

Jeg har også de Camilla-bøkene liggende.. Kanskje jeg kan lese de utover høsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: går sikkert fort for deg å få dem da,som har født.

ja,de bøkene MÅ du få lest,er veldig bra,og er lettleste,så du får benytte sovetidene og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:gjespe:

fikk ikke sove (og lagt meg) før 4.15 i natt. satt å så på jordmørdrene på nett tv og leste bok :sjenert:

trøtt i dag,for måtte ut og opp til fysio.

skal til legen på fredag,spent på prøveresultater da,og om han kan kjenne om hodet er festet.

lite å melde nå kjenner jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...