captiva Skrevet 5. august 2010 Forfatter #1501 Del Skrevet 5. august 2010 vært ute på en liten shoppingtur i dag. kjøpte bh forlengere,sengekant(heter det det??) regntrekk til vogna og fikk bestilt vippestol. siste ferieuka til sambo og han har drevet og styrt hver dag,i dag tenkte vi å slappe av og kopse oss før han skal på ene jobben,men neida,faren ringte og måtte ha hjelp til noe,og sambo klarer faen ikke si nei da hadde det blitt bråk og sure miner for faren (og alle andre) er vant til at han alltid stiller opp. det der nytter ikkke når snuppa kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. august 2010 #1502 Del Skrevet 5. august 2010 Jepp, det heter sengekant Hvilken vippestol gikk dere for? Så dumt det med samboern, han er altfor snill. Burde passe seg så han ikke blir utslitt Trenger ekstra energi nå når han snart skal bli pappa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 6. august 2010 Forfatter #1503 Del Skrevet 6. august 2010 husker ikke navnet på vippestolen jeg milla,og er ikke bilde av den på nettisen til babyshop. for en natt :dåne: først når jeg la meg fikk jeg nesten ikke puste,hun må ha presset på noe hun ikke pleier,ekkelt! så våknet hun skikkelig til,og alle(begge) stillingene ble umulige å ligge i. veldig,veldig koselig å kjenne henne men ikke akkurat når jeg skla sove... og jeg har vært oppe en gang i timen!!! i natt å tisset. og jeg som drakk minimalt i går for å unngå å gå på do hele tiden,er så vondt å stå opp. så er ikke så lenge siden jeg stod opp,for var nødt til å få tatt igjen litt søvn. planen for dagen er en ørliten helgevask. 35 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. august 2010 #1504 Del Skrevet 6. august 2010 35uker Uff en tung natt skjønner jeg... rart hvordan de vokner til når man skal legge seg. Du får hvile litt på dagtid, trenger den hvilen du kan få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 6. august 2010 Forfatter #1505 Del Skrevet 6. august 2010 da har jeg funnet sofaen igjen :dåne: har vasket bad,stue og kjøkken, vasker noen maskiner med klær og lagt sammen litt klær. det holder kjenner jeg,svetten siler og kroppen sier nok er nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. august 2010 #1506 Del Skrevet 6. august 2010 Flink du er Har ikke gjort noe husarbeid idag jeg... trøttheten er overvelvende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 8. august 2010 Forfatter #1507 Del Skrevet 8. august 2010 da er helga,og sambos ferie over. vært koselig å hatt han hjemme,selvom vi ikke har vært så mye sammen-sammen. nå skal jeg ha noen uker hjemme før snuppa kommer. går fort! ser jo for meg at hun er her om tre uker ca,vet ikke hvorfor helga har vært veldig opp og ned. fredagen var ikke god,lei meg og helt tom for krefter. samme på dagen i går,men på kvelden var vi hos et vennepar og grillet,kjempekoselig! var hjemme kl 1.30,DET er lenge siden sist. veldig godt for oss å kommme oss ut blandt folk i dag har jeg slappet av i sola og inne foran vifta. denne uka skal jeg til fysio på tirsdag og JM på torsdag,spennende å høre hva hun sier om termin og prøvene og sånn. ellers er det masse,masse liv i snuppa om dagen aldri kjent så mye til henne som i den siste uka,stas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 8. august 2010 #1508 Del Skrevet 8. august 2010 oi tiden flyr, og du er jo over 35 uker på vei jo ikke lenge igjen nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. august 2010 #1509 Del Skrevet 8. august 2010 Så koselige med masse liv :rødme: Hørtes ut som en fin helg, deilig med litt avkobling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 9. august 2010 Forfatter #1510 Del Skrevet 9. august 2010 oi tiden flyr, og du er jo over 35 uker på vei jo ikke lenge igjen nei! nei,her går det unna rart å tenke på at jeg er lenger enn der du fødte,og at det ligger en ferdig baby i magen min.. Så koselige med masse liv :rødme: Hørtes ut som en fin helg, deilig med litt avkobling veldig koselig,uansett humør og problemer må jeg bare smile når jeg kjenner henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 9. august 2010 Forfatter #1511 Del Skrevet 9. august 2010 herregud for en natt :dåne: har drømt/tenk på fødsel og renselse og div. gruer meg masse til det!!! og tenkt på hvordan det blir når snuppa endelig er her,det gleder jeg meg til i dag skal det skrives sykehusbag liste og liste over hva jeg trenger på apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 9. august 2010 #1512 Del Skrevet 9. august 2010 nei,her går det unna rart å tenke på at jeg er lenger enn der du fødte,og at det ligger en ferdig baby i magen min.. herregud for en natt :dåne: har drømt/tenk på fødsel og renselse og div. gruer meg masse til det!!! og tenkt på hvordan det blir når snuppa endelig er her,det gleder jeg meg til i dag skal det skrives sykehusbag liste og liste over hva jeg trenger på apoteket. Ja tenk at du er lengre på vei en når jeg fødte, helt sprøtt, men synes nå du kan ihvertfall vente 2 uker til....er best for snuppa det! Uff skjønner tankene dine, jeg hadde både litt angst og veldig konkrete ønsker for min fødsel....og for å si det sånn, jeg gikk jo heeeeeeeelt motsatt vei :dåne: så jeg vil bare si at det er best å ha litt åpen tanke, og prøve å ikke grue seg for mye. Renselen er IKKE noe å grue seg over synes nå jeg....har snakket med utrolig mange her, både de som fødte naturlig og med KS, og fleste sier dem blør sånn som en tung mens....ellers er det ikke så ille. Jeg synes heller de første dagene var vonde siden jeg hadde etterier(uansett om man tar KS), og når jeg begynnte å amme så sender det signaler ned til livmora, så mens ungen suger så kan du kjenne det ned i livmoren, og det er bra for det trekker seg sammen vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 9. august 2010 Forfatter #1513 Del Skrevet 9. august 2010 Takk for beroligende ord Neytiri har jo ikke peiling på hva jeg går til,vet bare at det skal gjøre vondt. og er ikke så tøff når det gjelder smerter,så her er det ingen konkrete planer om noe som helst untatt at målet IKKE er å føde uten smertestillende gruer meg og til smertene etterpå,at det skal være vondt å tisse og sånn... sikkert teit,og alt er nok glemt og sånt betyr ikke noe når snuppa mi er her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 9. august 2010 #1514 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg skjønner at du begynner å grue deg litt nå ja! Det nærmer seg jo med stormskritt. Men det skal nok gå helt fint tenker jeg De fleste har jo faktisk fødsler som forløper helt fint og greit, men man hører jo mest om de vanskelige fødslene, og det er de som biter seg mest fast i hodet. Jeg snakket litt med min jordmor-svigerinne om dette i går, og det hjalp godt på så jeg ikke gruer meg noe særlig, jeg bare gleder meg :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 9. august 2010 Forfatter #1515 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg skjønner at du begynner å grue deg litt nå ja! Det nærmer seg jo med stormskritt. Men det skal nok gå helt fint tenker jeg De fleste har jo faktisk fødsler som forløper helt fint og greit, men man hører jo mest om de vanskelige fødslene, og det er de som biter seg mest fast i hodet. Jeg snakket litt med min jordmor-svigerinne om dette i går, og det hjalp godt på så jeg ikke gruer meg noe særlig, jeg bare gleder meg :rødme: helt sant,man hører mest om de fødselene som er verst! kommer til å gå fint dette,men har igrunn vært klar for barn i maaange år,og gruet meg til fødsel like lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 9. august 2010 Forfatter #1516 Del Skrevet 9. august 2010 sendte mail til legekontoret i går ang forlengelse av sykemelding. ba om 100% frem til permisjon. bare å komme å hente den,veldig greit har skrevet liste over hva jeg skal kjøpe på apoteket og sykehusbag liste i dag. godt å få det gjort ellers har jeg vasket litt tøy(hvor kommer alt fra???) og strikket på teppe til snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 9. august 2010 #1517 Del Skrevet 9. august 2010 Ikke tenk så mye på fødsel du Jeg ble jo satt i gang, og var da forberedt på en vaginal fødsel.. Men det ble faktisk keisersnitt.. (som du leste) Bare ta det som det kommer, jordmødrene gir kjempegod veiledning og støtte underveis i forløpet. De beroliger å forklarer. Vil du ha epidural får du det, det er som å komme til himmelen, ikke er det spesielt vondt å få satt den bedøvelsen heller Husk å jobb med kroppen, ikke mot den - bare la deg flyte med når riene kommer og pust deg gjennom. Får du lystgass i starten er det bare å starte å puste godt inn når du kjenner at rien nærmer seg, og slutte når du kjenner den avtar, pust gjerne ut av masken da, også inn i masken igjen når du kjenner at rien kommer Renselsen er som en lang kjedelig mens, men det må vi bare igjennom.. Jeg blødde mye dag 1-3. det har nå avtatt, men det kommer fremdeles friskt blod til tider Husk nattbind.. De bindene på sykehuset er litt ekkle syns jeg.. i allefall de grønne uten klister, føler de sklir rundt i den engangstrusa.. Og di store bleiene brukte jeg bare da jeg måtte ligge på grunn av keisersnittet.. Ikke gru deg, du bruker unødige krefter på det. Jeg kan garantere deg at det er verdt vondtene.. (og jeg vet hva det vil si å ha vondt) Gled deg til snuppa er ute :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 9. august 2010 Forfatter #1518 Del Skrevet 9. august 2010 icing: takk for gode råd og tanker hjelper masse å høre fra dere som akkurat har opplevd det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 9. august 2010 #1519 Del Skrevet 9. august 2010 Tenker mer og mer på fødselen jeg og, men jeg gruer meg ikke direkte. Mer sånn at jeg ikke aner hva jeg går til og jeg som er vant til å ha kontroll, synes det er litt ekkelt. Men dette kommer til å gå helt fint for både deg og meg Viktig å ikke kjempe mot kroppen, så tror jeg det skal gå greit. Og så er det jo helt garantert verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 10. august 2010 Forfatter #1520 Del Skrevet 10. august 2010 Du har helt rett pusla,vi kommer til å klare dette da har jeg vært hos fysio og hos legen og hentet sykemelding. hjemme å spiser litt nå,så skal jeg reiser til mamma og pappa. handle de tingene på apoteket og sengekant til vogga hennes. og på middag hos mamma og pappa. blir litt (veldig) mye på en dag,men vil heller det enn å ha noe hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg