pusla Skrevet 9. april 2010 #881 Del Skrevet 9. april 2010 Ikke alle dager man orker å prate med alle Og hva så om hun ble snurt Prat med henne en annen dag, så ordner det seg nok. Håper du får en avslappende fredagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 9. april 2010 #882 Del Skrevet 9. april 2010 Har dessverre ikke noe greie på det der, men hør med jordmor, hun kan garantert komme med noen god forklaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 10. april 2010 Forfatter #883 Del Skrevet 10. april 2010 OBS Syteinnlegg! humøret er på bånn i dag. burde vært superglad,nå har jeg sett den lille og været er supert...men. masse tanker. skjønner ikke den terminutregnelsen. tror hun tok feil,men isåfall er babyen veldig liten. hvorfor? er det farlig? betyr det at dt er noe galt? jeg og sambo har dte ikke så bra om dagen. orker ikke gå inn på det,men det er vanskelig. vil at vi skal ha det bra nå,nå skla vi ha barn sammen. tenker mye på kropp og vekt også. var ikke noe moro å bli veid,fikk sjokk,trodde ikke var var i nærheten av å veie så mye. den kommentaren om at det ikke var så lett å se noe fordi jeg var litt ekstra polstret såret,ikke så mye der og da,men tenkt mye på det i etterkant. har flere venninner som har vært bedre polstrert enn meg og de har fått klare ul bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 10. april 2010 #884 Del Skrevet 10. april 2010 Først må jeg få si, så koselig ticker du har fått deg, den var kjempe søt :rødme: Leit å høre om deg og samboern. Som du har skrvet her tidligere har det vært litt opp og ned de siste mnd. Er det noe dere kunne fptt snakket ut om? Ikke alltid det heller hjelper, og særlig som gravid blir man mere sårbar og hormonene raser i kroppen. Håper uansett det ordner seg for dere. Synes ikke du skal tenke på det med ekstra polstring eller ikke. Du er da frisk og rask, det er trossalt det viktigste! Det er bedre å ha litt for mye enn for lite uansett, de sier også at det er bedre når man etter svangerskapet skal amme. Da trenger man litt reserver. Skjønner ikke hvor du har det fra, synes du er slank og pen jeg Du vet hvor du finner meg om du vil prate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. april 2010 #885 Del Skrevet 10. april 2010 OBS Syteinnlegg! humøret er på bånn i dag. burde vært superglad,nå har jeg sett den lille og været er supert...men. masse tanker. skjønner ikke den terminutregnelsen. tror hun tok feil,men isåfall er babyen veldig liten. hvorfor? er det farlig? betyr det at dt er noe galt? jeg og sambo har dte ikke så bra om dagen. orker ikke gå inn på det,men det er vanskelig. vil at vi skal ha det bra nå,nå skla vi ha barn sammen. tenker mye på kropp og vekt også. var ikke noe moro å bli veid,fikk sjokk,trodde ikke var var i nærheten av å veie så mye. den kommentaren om at det ikke var så lett å se noe fordi jeg var litt ekstra polstret såret,ikke så mye der og da,men tenkt mye på det i etterkant. har flere venninner som har vært bedre polstrert enn meg og de har fått klare ul bilder. Uff, det er lov å ha sånne dager og vettu Jordmødrer pleier som regel å si ifra hvis dem ser noe som er gærnt på UL, det er dem pliktig til.....så hva sa hun til deg siden babyen var så liten, utenom at du måtte komme tilbake??? Da vil dem nok se en forbedring i veksten tenker jeg Ellers finnes det barn som faktisk er mindre og det betyr ikke at noe er gærnt heller......har f eks din mor hatt små babyer i magen?? Jeg har også god polstring fra før, men eneste kommentar jeg har fått fra jordmor er at jeg behøver ikke legge på meg de anbefalte 12kg i svangerskapet....men det har sålangt ikke vært et problem siden jeg har hatt hypermesis gravidarum hele svangerskapet sålangt...med litt pause uke 18 og 19 Synes det er dårlig gjort av jordmor å si det sånn til deg at det var derfor dem sleit med å få gode bilder, jeg var jo på privat UL uke16+5 tror jeg det var og det eneste jordmor sa da var at jeg skulle dra og stramme magen litt sånn at hun skulle se best mulig... Det er også vanlig at mens man går gravid, og etter man får barn at ting blir litt anarledes mellom mor og far.....sålangt har det ikke vært mye hos meg og mannen, tror nok han føler det er rart med en tredje person hvis du skjønner Håper ting ordner seg, alt går bra skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. april 2010 #886 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Huff, så leit at du har det sånn - det er ikke gøy med sånne dager Jeg kjenner meg igjen i mye; jeg har også sånne tunge dager for tida hvor jeg tenker og grubler og depper. Det er mye som skjer på en gang nå og det hjelpe vel ikke med masse hormoner heller. Etter min private UL var jeg også bekymret og tenkte masse, selvom gyn. sa at alt så greit ut. Jeg tror nok du kan stole på at jordmor ville sagt fra om noe var galt. Og om tre uker har du ny UL og da får du helt sikket bekreftet riktig termin + at alt er bra. Jeg har også mange leie tanker rundt dette med vekt om dagen, så jeg kan forstå det. Og det var unødvendig av jordmor å kommentere dette synes jeg. Som gravid sliter man jammen nok fra før! Håper også at det ordner seg med deg og samboeren din, nå skal dere jo bli en liten familie med alle utfordringene det fører med seg. Alle forhold har sine tøffe perioder og jeg håper dere klarer å jobbe dere ut av dette!! og fra meg, tenker på deg! Har du noen å prate med om dette? Man skal ikke gå alene med sånne tunge tanker! Endret 10. april 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 10. april 2010 #887 Del Skrevet 10. april 2010 Huff, det høres ikke ut som du har det så greit om dagen. Håper du får snakket med noen så du slipper å bekymre deg for babyen ihvertfall. Skjønner veldig godt tankene dine om vekten. Jeg har blitt helt opphengt i vekten, og veier meg hver dag. Og siste uken har jeg gått opp over en kilo, selv om jeg ikke har spist masse usunt og sånn.. Veier mer enn nok fra før Håper ting ordner seg for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 11. april 2010 Forfatter #888 Del Skrevet 11. april 2010 Først må jeg få si, så koselig ticker du har fått deg, den var kjempe søt :rødme: Leit å høre om deg og samboern. Som du har skrvet her tidligere har det vært litt opp og ned de siste mnd. Er det noe dere kunne fptt snakket ut om? Ikke alltid det heller hjelper, og særlig som gravid blir man mere sårbar og hormonene raser i kroppen. Håper uansett det ordner seg for dere. Synes ikke du skal tenke på det med ekstra polstring eller ikke. Du er da frisk og rask, det er trossalt det viktigste! Det er bedre å ha litt for mye enn for lite uansett, de sier også at det er bedre når man etter svangerskapet skal amme. Da trenger man litt reserver. Skjønner ikke hvor du har det fra, synes du er slank og pen jeg Du vet hvor du finner meg om du vil prate Takk milla man blir ekstremt følsom altså..eller jeg iallefall synes sånne kommentarer om vekt er unødvendig,de er profesjonelle og burde vite bedre. dessuten er det mange som er mer polstret enn meg som får bra bilder Uff, det er lov å ha sånne dager og vettu Jordmødrer pleier som regel å si ifra hvis dem ser noe som er gærnt på UL, det er dem pliktig til.....så hva sa hun til deg siden babyen var så liten, utenom at du måtte komme tilbake??? Da vil dem nok se en forbedring i veksten tenker jeg Ellers finnes det barn som faktisk er mindre og det betyr ikke at noe er gærnt heller......har f eks din mor hatt små babyer i magen?? Jeg har også god polstring fra før, men eneste kommentar jeg har fått fra jordmor er at jeg behøver ikke legge på meg de anbefalte 12kg i svangerskapet....men det har sålangt ikke vært et problem siden jeg har hatt hypermesis gravidarum hele svangerskapet sålangt...med litt pause uke 18 og 19 Synes det er dårlig gjort av jordmor å si det sånn til deg at det var derfor dem sleit med å få gode bilder, jeg var jo på privat UL uke16+5 tror jeg det var og det eneste jordmor sa da var at jeg skulle dra og stramme magen litt sånn at hun skulle se best mulig... Det er også vanlig at mens man går gravid, og etter man får barn at ting blir litt anarledes mellom mor og far.....sålangt har det ikke vært mye hos meg og mannen, tror nok han føler det er rart med en tredje person hvis du skjønner Håper ting ordner seg, alt går bra skal du se Grunnen til at jeg må på ny ul er at hun mente at jeg er 16 uker på vei,ikke 18,at babyen derfor var for liten til at hun kunne ta en anatomisk undersøkelse. og at jeg da itillegg hadde litt ekstra polstring gjorde at hun ikke fikk sett godt nok. hun så ikke noe hun ble bekymret for,men hun så heller ikke ting godt nok... alle babyer skal vokse ca like mye på denne tiden,men det betyr vel ikke på centimeteren. det stemmer bare ikke med hennes termin. noen babyer er mindre ja,jeg selv var liten når jeg ble født. mulig sånt er litt arvelig? den tingen jeg har grua meg mest til ang svangerskap er vekt,jeg har lagt på meg mye de siste åra,og hater å veie meg. men veier mer enn jeg ser ut som.. det sa JM og. eneste hun har sagt ang vekt er at hun ikke bryr seg om vekta mi,grunnen til at man må veies er plutselig stor vekt opp eller nedgang. men alikevel gruer jeg meg til hver jm time pga veiing... takk for gode ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 11. april 2010 Forfatter #889 Del Skrevet 11. april 2010 Huff, så leit at du har det sånn - det er ikke gøy med sånne dager Jeg kjenner meg igjen i mye; jeg har også sånne tunge dager for tida hvor jeg tenker og grubler og depper. Det er mye som skjer på en gang nå og det hjelpe vel ikke med masse hormoner heller. Etter min private UL var jeg også bekymret og tenkte masse, selvom gyn. sa at alt så greit ut. Jeg tror nok du kan stole på at jordmor ville sagt fra om noe var galt. Og om tre uker har du ny UL og da får du helt sikket bekreftet riktig termin + at alt er bra. Jeg har også mange leie tanker rundt dette med vekt om dagen, så jeg kan forstå det. Og det var unødvendig av jordmor å kommentere dette synes jeg. Som gravid sliter man jammen nok fra før! Håper også at det ordner seg med deg og samboeren din, nå skal dere jo bli en liten familie med alle utfordringene det fører med seg. Alle forhold har sine tøffe perioder og jeg håper dere klarer å jobbe dere ut av dette!! og fra meg, tenker på deg! Har du noen å prate med om dette? Man skal ikke gå alene med sånne tunge tanker! Problemet er at hun ikke så mok til å kunne se om alt var bra. Og dermed bekymrer jeg meg alt er sikkert bra,men jeg vil vite,nå! tre uker er fryktelig lenge nå... ja etter den kommetaren føler jeg meg som den dundra,ok er ikke tynn,men kjøper da klær i vanlige størrelser,så så ille kan det vel ikke være mye som skjer i kroppen og hodet,hormonene herjer,ikke bare-bare å være gravid altså. håper det ordner seg meg meg og sambo,vi har hatt visse problemer hele veien. vi er ikke kjærester om dagne,føles mer og mer ut som jeg bor med en kamerat..trodde man skulle føle seg nærmere hverandre,men ikke vi..ike mye tid vi har sammen om dagen heller,han jobber til kvelden hver dag,og er å pusser opp i helgene. prater ikke med noen om dette nei. så sliten og dårlig form som jeg har vært har jeg vært ekstremt lite sosial. og jeg føler det "flaut" å prate med venninner om dette. det er lettere her inne,hvor flere er i samme situasjon(gravid)og skjønner ting bedre. følsomt tema og jeg vil ikke at mennesker nær meg skal vite hvordan jeg har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 11. april 2010 Forfatter #890 Del Skrevet 11. april 2010 Huff, det høres ikke ut som du har det så greit om dagen. Håper du får snakket med noen så du slipper å bekymre deg for babyen ihvertfall. Skjønner veldig godt tankene dine om vekten. Jeg har blitt helt opphengt i vekten, og veier meg hver dag. Og siste uken har jeg gått opp over en kilo, selv om jeg ikke har spist masse usunt og sånn.. Veier mer enn nok fra før Håper ting ordner seg for deg nei,dagene er litt tunge nå vil bare vite at alt er bra,så jeg kan nye dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 11. april 2010 Forfatter #891 Del Skrevet 11. april 2010 Vil bare si takk jenter ble helt rørt da jeg kom inn hit og så at dere har tatt dere tid til å skrive så lange innlegg til meg,og delt deres tanker og erfaringer "Godt" å vite at jeg ikke er den eneste med sånne tanker og tunge dager. Glad jeg har kg og dere å "snakke" med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. april 2010 #892 Del Skrevet 11. april 2010 Grunnen til at jeg må på ny ul er at hun mente at jeg er 16 uker på vei,ikke 18,at babyen derfor var for liten til at hun kunne ta en anatomisk undersøkelse. og at jeg da itillegg hadde litt ekstra polstring gjorde at hun ikke fikk sett godt nok. hun så ikke noe hun ble bekymret for,men hun så heller ikke ting godt nok... alle babyer skal vokse ca like mye på denne tiden,men det betyr vel ikke på centimeteren. det stemmer bare ikke med hennes termin. noen babyer er mindre ja,jeg selv var liten når jeg ble født. mulig sånt er litt arvelig? den tingen jeg har grua meg mest til ang svangerskap er vekt,jeg har lagt på meg mye de siste åra,og hater å veie meg. men veier mer enn jeg ser ut som.. det sa JM og. eneste hun har sagt ang vekt er at hun ikke bryr seg om vekta mi,grunnen til at man må veies er plutselig stor vekt opp eller nedgang. men alikevel gruer jeg meg til hver jm time pga veiing... takk for gode ord Ja jeg skjønte det, men kommentaren hennes var jo unødvendig for det, som du sier de jobber jo med de mest følelsesmessige personene og sånne kommentarer er ikke godt å høre altså. Jeg kjenner til en her som er like langt som meg, og i hennes familie er det vanligere med små babyer, så hun må dra tilbake på UL for de syntes babyen hennes var for små.....en mors hjerte vil automatisk bli litt stresset av å høre det....men det er arvelig tror jeg...med å få mindre babyer hvis mor hadde det Jeg skjønner deg så godt på vekta sin del. Jeg har tatt av meg over de siste årene men veier fortsatt mer en jeg burde, spesielt i forhold til høyde.....men utenom det er jeg helt frisk, ingen sykdom og ingen diabetes eller lignende problemer. Jeg har faktisk tatt av meg nå etter jeg ble gravid....men jeg tror det er fordi jeg har stort sett kastet opp hver dag siden befruktning...... Så lenge blodprøver og urin ser fint ut burde du ikke bekymre deg, klart det man kan vært obs på er å spise sunt og motionere seg.....noe jeg har ikke hatt så lett med siden min største kraving er milkshake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 11. april 2010 Forfatter #893 Del Skrevet 11. april 2010 Ja jeg skjønte det, men kommentaren hennes var jo unødvendig for det, som du sier de jobber jo med de mest følelsesmessige personene og sånne kommentarer er ikke godt å høre altså. Jeg kjenner til en her som er like langt som meg, og i hennes familie er det vanligere med små babyer, så hun må dra tilbake på UL for de syntes babyen hennes var for små.....en mors hjerte vil automatisk bli litt stresset av å høre det....men det er arvelig tror jeg...med å få mindre babyer hvis mor hadde det Jeg skjønner deg så godt på vekta sin del. Jeg har tatt av meg over de siste årene men veier fortsatt mer en jeg burde, spesielt i forhold til høyde.....men utenom det er jeg helt frisk, ingen sykdom og ingen diabetes eller lignende problemer. Jeg har faktisk tatt av meg nå etter jeg ble gravid....men jeg tror det er fordi jeg har stort sett kastet opp hver dag siden befruktning...... Så lenge blodprøver og urin ser fint ut burde du ikke bekymre deg, klart det man kan vært obs på er å spise sunt og motionere seg.....noe jeg har ikke hatt så lett med siden min største kraving er milkshake Ja,de burde vite at man blir ekstremt bekymret når det gjelder den lille i magen. jeg har og tenkt at om jeg er så langt på vei som jeg tror,er babyen for liten,hvorfor det? er det farlig?er det noe galt? rart de ikke spør om det er vanlig med små babyer i familien.. og at de ikke stoler litt mer på mens termin. jeg er og frisk,ingen sykdommer,har trent hele livet,mindre de siste par årene,er vel derfor jeg har lagt på meg men har ingen plager med det. huff,hater alt som har med vekt å gjøre! mellomførste og andre jm time hadde jeg bare lagt på meg en kilo,blitt mer nå tenker jeg,har jo vært påske. men nå er det skjerpings,spise sunnere,drikke kun vann eller sukkerfri saft,godis en gang i uka. mosjon har dte blitt ekstremt dårlig med etter jeg ble gravid. har mer enn nok med å komme meg gjennom jobb dagen,orker ikek tanken på noe mer på ettermiddagen og kevlden. og i helgene er jeg utslitt,samler krefter til en ny uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. april 2010 #894 Del Skrevet 11. april 2010 Ja,de burde vite at man blir ekstremt bekymret når det gjelder den lille i magen. jeg har og tenkt at om jeg er så langt på vei som jeg tror,er babyen for liten,hvorfor det? er det farlig?er det noe galt? rart de ikke spør om det er vanlig med små babyer i familien.. og at de ikke stoler litt mer på mens termin. jeg er og frisk,ingen sykdommer,har trent hele livet,mindre de siste par årene,er vel derfor jeg har lagt på meg men har ingen plager med det. huff,hater alt som har med vekt å gjøre! mellomførste og andre jm time hadde jeg bare lagt på meg en kilo,blitt mer nå tenker jeg,har jo vært påske. men nå er det skjerpings,spise sunnere,drikke kun vann eller sukkerfri saft,godis en gang i uka. mosjon har dte blitt ekstremt dårlig med etter jeg ble gravid. har mer enn nok med å komme meg gjennom jobb dagen,orker ikek tanken på noe mer på ettermiddagen og kevlden. og i helgene er jeg utslitt,samler krefter til en ny uke. Men hadde du regelmessig mens før du ble gravid? i såfall er du sikker du fikk EL når du trodde.....så kan jo egget ta litt tid å feste seg.......ellers burde jordmor ha spurt sånne ting som om det var i familien å få små barn, eller de spm jeg spurte over her.......for er ikke noe hyggelig for deg å gå rundt etterpå med masse spm og bekymringer Ellers er du frisk, og det er jo bare bra, så ikke kjør deg helt gærn med små bekymringer før du drar på neste legetime eller UL besøk. Min lege og jordmor har begge sagt at hvis man orker ingeting utenom jobb så jobber man for mye og for hardt.....du skal også ha tid og energi å kunne gjøre ting på fritiden, for det gjør en mor glad, og en må jo kose seg også i graviditeten...... I dags samfunn skal vi være supermammaer......og når dem sier det ikke er en sykdom, nei men herrigud for noe jævla bivirkninger!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. april 2010 #895 Del Skrevet 11. april 2010 Ville bare gå gi deg en jeg! Dette ordner seg vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 11. april 2010 #896 Del Skrevet 11. april 2010 Leit å høre at du har triste dager Ang det med polstring, så må du prøve å ikke ta det til deg (og jeg vet det er enklere sagt enn gjort!) Fikk du vite om morkaka lå foran eller bak? for om den ligger foran så gjør det også sitt for at man kanskje ikke ser babyen like bra.. Jeg er godt polstret men fikk da ingen kommentar av JM av den grunn, eller dårligere bilder Så ang terminen, jeg vet flere på mitt terminforum har samme problemet, de får det bare ikke til å stemme, siden de da testet positivt allerede et par dager etter befruktning noe som også er lite sannsynlig. Mitt beste svar er fortsatt det at alle fostere vokser ulikt, selv om de sier at ordinær UL gjennomføres i uke 17-20 pga at de fleste fosterene er noenlunde like i størrelse og mål.. men det finnes likevel ALLTID unntak Til slutt, vekta.. Det er et sårt emne for mange gravide Men da er det også viktig å huske på hva som faktisk skjer inni der! Noen legger lite på seg, andre mye, sånn er det bare, og ofte er det lite man kan gjøre med det så lenge man har et normalt kosthold.. Fant denne på juniforumet på BV, vet ikke om du har sett den før men der ser du hvertfall hva og hvordan vektøkningen er fordelt, hjelper litt å se den synes jeg Inndeling av vektøkningen i svangerskapet: Foster 3,5 kg Morkaka 0,6 kg Fostervann 0,8 kg Livmoren 1 kg Brystene 0,4 kg Blodvolum 1,2 kg Væske i vevet 1,2 kg Fett 3,5 kg Gjennomsnittelig vektøkning 12,1 kilo Hvor mye du har behov for å legge på deg avhenger også av din vekt i utgangspunktet: * Undervektig 14 – 15 kg * Normal vekt 10 – 15 kg * Overvektig 8 – 10 kg * Svært overvektig 8 – 10 kg Gjennomsnittlig vektøkning: Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg Så helt til slutt før innlegget mitt blir altfor langt, prat med samboeren din, viktig viktig.. Alt med S og meg skjedde pga misforståelser, og det er ufattelig kjipt å sitte å tenke på i ettertid, selv det er til det beste at ting ble som dem ble, med unntak av visse utfall.. Graviditet og hormoner hører sammen, og vi er ikke oss selv om dagen, og jeg tror mange menn har vanskelig for å sette seg inn i den situasjonen STOOOOR fra meg og mini i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 11. april 2010 #897 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) prater ikke med noen om dette nei. så sliten og dårlig form som jeg har vært har jeg vært ekstremt lite sosial. og jeg føler det "flaut" å prate med venninner om dette. det er lettere her inne,hvor flere er i samme situasjon(gravid)og skjønner ting bedre. følsomt tema og jeg vil ikke at mennesker nær meg skal vite hvordan jeg har det. Lettere å prate om tunge tanker med noen som er i samme situasjon ja, så jeg forstår at det er enklere her inne. Jeg har mange tanker i hodet om dagen jeg og, men føler ikke at jeg får det helt store gehøret hos venner og familie, så jeg prater ikke så mye om det jeg heller. Så det er fint vi har forumet iallefall Og du må bare skrive pm til meg om du vil lufte noe, for jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det du sliter med om dagen. Det å flytte og pusse opp er også en påkjenning da, i tillegg til at du er gravid og sliten, så det er klart at det ikke hjelper på forholdet. Det å pleie forholdet og ha tid sammen er nok viktig både nå og når babyen er født, så håper dere får til det! En god til deg, håper du føler deg litt bedre når du får luftet ut litt og at du får noen fine vårdager framover. Vi får telle ned til UL sammen - jeg venter fælt på den jeg og Endret 11. april 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 11. april 2010 Forfatter #898 Del Skrevet 11. april 2010 Men hadde du regelmessig mens før du ble gravid? i såfall er du sikker du fikk EL når du trodde.....så kan jo egget ta litt tid å feste seg.......ellers burde jordmor ha spurt sånne ting som om det var i familien å få små barn, eller de spm jeg spurte over her.......for er ikke noe hyggelig for deg å gå rundt etterpå med masse spm og bekymringer Ellers er du frisk, og det er jo bare bra, så ikke kjør deg helt gærn med små bekymringer før du drar på neste legetime eller UL besøk. Min lege og jordmor har begge sagt at hvis man orker ingeting utenom jobb så jobber man for mye og for hardt.....du skal også ha tid og energi å kunne gjøre ting på fritiden, for det gjør en mor glad, og en må jo kose seg også i graviditeten...... I dags samfunn skal vi være supermammaer......og når dem sier det ikke er en sykdom, nei men herrigud for noe jævla bivirkninger!!! Driver å lurer på om jeg skal bestille meg en privat ul hos en utrolig flink lege her i byen. for å se om han sier noe annet ang termin og klarer å se babyen bedre.. DEt du skrev som jeg har markert gav meg en vekker.. må få byttet fastlege også,og vurdere å bestille meg en time og kanskje få noen prosent sykemelding. for det er slitsomt å ikke orke noe annet enn jobb,særlig nå som det er vår og sol. Bivirkninger ja,bra sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 11. april 2010 Forfatter #899 Del Skrevet 11. april 2010 Ville bare gå gi deg en jeg! Dette ordner seg vennen Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 11. april 2010 Forfatter #900 Del Skrevet 11. april 2010 Leit å høre at du har triste dager Ang det med polstring, så må du prøve å ikke ta det til deg (og jeg vet det er enklere sagt enn gjort!) Fikk du vite om morkaka lå foran eller bak? for om den ligger foran så gjør det også sitt for at man kanskje ikke ser babyen like bra.. Jeg er godt polstret men fikk da ingen kommentar av JM av den grunn, eller dårligere bilder Så ang terminen, jeg vet flere på mitt terminforum har samme problemet, de får det bare ikke til å stemme, siden de da testet positivt allerede et par dager etter befruktning noe som også er lite sannsynlig. Mitt beste svar er fortsatt det at alle fostere vokser ulikt, selv om de sier at ordinær UL gjennomføres i uke 17-20 pga at de fleste fosterene er noenlunde like i størrelse og mål.. men det finnes likevel ALLTID unntak Til slutt, vekta.. Det er et sårt emne for mange gravide Men da er det også viktig å huske på hva som faktisk skjer inni der! Noen legger lite på seg, andre mye, sånn er det bare, og ofte er det lite man kan gjøre med det så lenge man har et normalt kosthold.. Fant denne på juniforumet på BV, vet ikke om du har sett den før men der ser du hvertfall hva og hvordan vektøkningen er fordelt, hjelper litt å se den synes jeg Inndeling av vektøkningen i svangerskapet: Foster 3,5 kg Morkaka 0,6 kg Fostervann 0,8 kg Livmoren 1 kg Brystene 0,4 kg Blodvolum 1,2 kg Væske i vevet 1,2 kg Fett 3,5 kg Gjennomsnittelig vektøkning 12,1 kilo Hvor mye du har behov for å legge på deg avhenger også av din vekt i utgangspunktet: * Undervektig 14 – 15 kg * Normal vekt 10 – 15 kg * Overvektig 8 – 10 kg * Svært overvektig 8 – 10 kg Gjennomsnittlig vektøkning: Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg Så helt til slutt før innlegget mitt blir altfor langt, prat med samboeren din, viktig viktig.. Alt med S og meg skjedde pga misforståelser, og det er ufattelig kjipt å sitte å tenke på i ettertid, selv det er til det beste at ting ble som dem ble, med unntak av visse utfall.. Graviditet og hormoner hører sammen, og vi er ikke oss selv om dagen, og jeg tror mange menn har vanskelig for å sette seg inn i den situasjonen STOOOOR fra meg og mini i magen! Takk for dette innlegget og informasjonen ang vekt Morkaka ligger foran ja,men langt oppe,så babyen lå ikke bak den. Godt å høre at du sier at flere på ditt forum har samme problem ang terminen. herregud,så bekymret man skla bli over alt mulig.. vet ikke hvor mye avvik babyen har i vekst i forhold til normalen,har ikke funnet noe tall på det,men er nok som du sier,alle kan ikke vokse likt.. men jeg tenker jo om jeg gjør noe feil da,siden h*n vokser sakte eventelt. ordner seg nok meg meg og sambo,selv om ja,har veldig vanskelig for å sette seg inn i min situasjon. feks nå i helgen som jeg har begynt å gråte bare han har snakket eller sett på meg... trenger ekstra mye kos og oppmerksonhet nå,trenge rat han viser at han ikke synes jeg er så feit og ekkel som jm sa.... Klemmer tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg