Gå til innhold

Hva synes du er harry?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vil ikke si at dette er harry. Det går mer på stil. Hvis man for eksempel spiller i et rockeband, ville det jo vært rart om man ikke skulle gå rocka kledd (uten at fett hår er en del av den stilen). Tatoveringer blir brukt en del i hip hop-miljøet. Vil ikke kalle denne stilen harry akkurat.

Harry er vel når noen henger igjen i en gammel stil som er gått helt ut på dato.

Selvfølgelig går det på stil. Og metal-looken er harry. Noen syns det er kult, og noen synes jeg også ser kule ut med harry-stilen sin. Men det er like fullt harry.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Og metal-looken er harry. Noen syns det er kult, og noen synes jeg også ser kule ut med harry-stilen sin. Men det er like fullt harry.

Det synes jeg også.

I tillegg har jeg inntrykk av at det er litt "harryhet" ute og går i følgende miljø/grupperinger (uten å tro at det gjelder alle, da det finnes mange individer som ikke er harry i disse grupperingene):

- Camping

- Bingo

- Norske veikroer

- "Dans på lokalet" på mindre steder

Gjest Gjest
Skrevet
*kremt*

Jeg er østfolding, men er da helt normal for det. Må si jeg scoret veldig lavt på listene deres, det eneste er at jeg hører på P4 innimellom og har mindre enn 500 cd'er.

Jeg synes ikke man er harry fordi man kommer fra et spesielt sted, det er ikke mange som er sånn som det blir framstilt. Som f.eks her i Østfold eller trøndere eller bergensere osv.

Alle i Østfold er ikke harry. Men det er en del harry folk i det fylket...og det går på måten de snakker på og måten de sosialiserer på blant folk: se en østfolding vandre rundt i gatene med sin caps, naiv og fornøyd, godtroende og tanketom.

De snakker før de tenker og har en dialekt som virker så fordummende at en ikke har lyst til å høre på innholdet, fordi dialekten er et hinder. Østfoldinger har et uttrykk i ansiktet som sier "er det riktig av meg å stå her nå"?

Og det er ikke sjarmerende.

Skrevet
Mange gode refleksjoner her...

Vet ikke om du mente det ironisk eller ikke, er bare nyskjerrig? :)

Selvfølgelig går det på stil. Og metal-looken er harry. Noen syns det er kult, og noen synes jeg også ser kule ut med harry-stilen sin. Men det er like fullt harry.

Ja, som du vil. Om du vil kunne definere klesstiler som harry er opp til enhver å bestemme, siden "harry" per definisjon virker litt udefinert.

Gjest Gjest
Skrevet
Alle i Østfold er ikke harry. Men det er en del harry folk i det fylket...og det går på måten de snakker på og måten de sosialiserer på blant folk: se en østfolding vandre rundt i gatene med sin caps, naiv og fornøyd, godtroende og tanketom.

De snakker før de tenker og har en dialekt som virker så fordummende at en ikke har lyst til å høre på innholdet, fordi dialekten er et hinder. Østfoldinger har et uttrykk i ansiktet som sier "er det riktig av meg å stå her nå"?

Alle sammen?

Gjest Tilskuer
Skrevet
Alle sammen?

Selvsagt ikke alle! Mange svært inelligente og oppegående i det fylket også.

Men det er nok en framtredende tendens at den gjengse østfolding ser ut som et spørsmålstegn :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Selvsagt ikke alle! Mange svært inelligente og oppegående i det fylket også.

Men det er nok en framtredende tendens at den gjengse østfolding ser ut som et spørsmålstegn :)

Man kan jo være oppegående selv om man er harry da...

Skrevet
Vet ikke om du mente det ironisk eller ikke, er bare nyskjerrig? :)

Det var ikke ironisk ment, nei.

Skrevet
Hmm, hver sin mening. Men kan jeg bare få kommentere, at metal-stilen ofte er en gjennomtenkt og meget bevisst stil, og for mange livsstil. Her synes jeg det går mer på smak og hvilke stiler man foretrekker. Jeg mener det heller er de ubevisste og smakløse som fremstår som harry. Man kan jo alltid synes en stil er stygg, men synes harry faller under en litt annen definisjon, bare :) Synes forøvrig det er litt slemt å si at "alle" med metal-stil har fett hår, men nå skal ikke jeg sitte her og fortelle deg hvordan du har oppfattet den stilen ;)

Jeg likte (var det Haris Pilton sin?) pastede definisjon på harry. Tror det var på en av de første sidene i tråden.

Utifra den definisjonen vil jeg påstå at metal-looken er ganske harry. Svarte band t-skjorter og armyboots herjet med Metallica en gang på 90-tallet. Goth og emo-looken hadde en oppsving rundt 2004-2005, sammen med NightWish, Linkin Park og Evanescence.. Nå er vi imidlertid i 2009, og hele det opplegget fremstår som ganske passé, og... harry.. ;) Men ok, jeg kan ikke kalle meg totalt upartisk her, siden stilen er så langt fra min smak som det går ann å komme.

Om ikke alle metalgutta har fett hår, så kan det gjerne se slik ut allikevel. Om en mann har hår til nedenfor skuldrene, så kan han ikke klippe en flatterende frisyre, bruke mousse og føne volum i håret og alt det vi jenter med langt hår driver med før vi går ut døra om morgenen. Det blir bare liggende der, langt, tungt og flatt.. Ikke pent.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Å røyke er ubeskrivelig harry.

Å røyke er:

livsfarlig for en selv

plagsomt (skjønt jeg kan tenke meg odører som er verre enn lukt av sigaretter) og farlig for omgivelsene, for passiv røking skal jo også være skadelig

Å røyke er dumt for å si det mildt, men harry, nei det vil jeg ikke kalle det.

Hilsen en i altfor mange år storrøyker, som har "sett lyset" og gitt seg med det, men som ikke får dilla om andre tar seg en røyk, også tillatt hjemme hos oss for venner på besøk.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg bryr meg ikke om hva som anses som harry eller ikke. Jeg er som jeg er, og faller helt sikkert inn i mange av kategoriene her, men hvorfor ikke?

Jeg liker det jeg liker, gidder ikke å følge flokken.

Jeg har ikke bøker i bokhylla, men jeg elsker å lese. Kjøper bare ikke så mange bøker, fordi jeg leser dem kun en gang. Har forresten mange bøker på loftet og i en bod av mangel på bokhylle.

Kjører BMW og Volvo

Er ingen musikksamler

Grilldress har jeg ikke, det tror jeg det er et fåtall som har i dag.

Har aldri hatt campingvogn, men vurderer å kjøpe nå, for å få noen helgeturer med mannen

Hører gjerne på P4 og andre kanaler, har ingen jeg unngår

Bruker potetsalat noen ganger

Mannen min bruker caps

Har aldri smakt Black Tower

Jeg gjør det som passer meg, og tenker lite over hva andre måtte synes om det er harry eller ikke

Ikke at jeg bryr meg så mye om hva andre driver med, men her ble jeg litt nysgjerrig: Hvorfor har du bokhylle hvis du ikke har bøker i den/dem? :klø:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
- Danseband

- Campingvogn

- Furu interiør

- Gulltann/ tann med diamant

- Grilldress

- Rumpetaske

- Fleecegenser

- Jenter som snuser

Hvorfor i all verden er rumpetaske harry? Dette er da en utmerket innretning å bruke på skitur. Har gjort det i alle år.

Skrevet

Ja, så spiller det vel ikke så stor rolle hvor du er fra i landet, når du klarer å ha slike meninger - tydeligvis ikke bare i østfold folk er dumme. :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, så spiller det vel ikke så stor rolle hvor du er fra i landet, når du klarer å ha slike meninger - tydeligvis ikke bare i østfold folk er dumme. :fnise:

Det samme tenkte jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

-Fransk manikyr, akrylnegler, negler med pynt

-Falske designervesker/-solbriller

-T-skjorter med idiotiske påskrifter à la "Fuck you, I drive a mercedes", grove vitsetegninger etc.

-Å bruke ordet "homo" som skjellsord

-Partysvenske-looken

-Å leie limousine og henge ut av vinduet på den og hyle etter å ha drukket et ukjent antall rusbrus

Gjest Gjest
Skrevet

- Overkokt pasta.

- Særskriving.

- Ungarsfestivaler.

- Nettsamfunnet Nettby.

- VG.

- Grensehandel.

- Syden-fyll.

- Snusing.

- Oransje hudfarge som følge av for mye solarium/selvbruningsprodukter.

- Å ta bilder av seg selv.

- Danseband.

- Sånne jakker i noe som ser ut som tovet filt med ørne-/ulvemotiv som man får kjøpt i juggelstands om sommeren.

- Juggel.

- Dobbeltnavn der det ene er engelsk og det andre nordisk, forbundet med bindestrek.

- Flatfyll fredag og lørdag.

- Grillkrydder.

- Grilldresser.

- Farget, platinablondt hår.

- Høylytthet.

- P4 og Radio Norge.

- Se og Hør.

- "Designervesker".

- Country-klesstil.

Og mye, mye mer.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg likte (var det Haris Pilton sin?) pastede definisjon på harry. Tror det var på en av de første sidene i tråden.

Utifra den definisjonen vil jeg påstå at metal-looken er ganske harry. Svarte band t-skjorter og armyboots herjet med Metallica en gang på 90-tallet. Goth og emo-looken hadde en oppsving rundt 2004-2005, sammen med NightWish, Linkin Park og Evanescence.. Nå er vi imidlertid i 2009, og hele det opplegget fremstår som ganske passé, og... harry.. ;) Men ok, jeg kan ikke kalle meg totalt upartisk her, siden stilen er så langt fra min smak som det går ann å komme.

Om ikke alle metalgutta har fett hår, så kan det gjerne se slik ut allikevel. Om en mann har hår til nedenfor skuldrene, så kan han ikke klippe en flatterende frisyre, bruke mousse og føne volum i håret og alt det vi jenter med langt hår driver med før vi går ut døra om morgenen. Det blir bare liggende der, langt, tungt og flatt.. Ikke pent.

Jeg er kvinne, med hår til nedfor baken. Jeg bruker ingen former for stylingprodukter i det hele tatt, ei heller føner jeg håret eller bruker krøll- eller rettetang. Mitt hår blir også bare hengende der. Men det er ikke tungt, flatt eller fett av den grunn. Og jeg får faktisk komplimenter for hvor fint hår jeg har nærmest daglig, og blir til stadighet spurt hva jeg gjør med det for at det skal bli så pent. Så jeg finner dine argumenter noget snodige. Flertallet av mine mannlige venner har forøvrig langt hår, og ingen av dem har fett eller stygt hår. Kanskje du rett og slett ikke har sett så mange langhåra mannfolk at du kan uttale deg om dem på generellt grunnlag?

Gjest Gjest
Skrevet

Å herregud... Hadde fri i dag, og ble sittende fjetret til TV-en i 11-tiden: Dansebandjukeboks ble vist. Det må jo være kremen av harryhet! Jeg har aldri sett lignende! Tekstene, videoene... Det var nærmest fascinerende!

Fant også denne utmerkede parodien på fenomenet laget av Bye og Rønning:

Må føye til at jukebokser, Frokost-TV og interaktiv TV (MessTV og det der) er dynamittharry!

Gjest Gjest_Henning_*
Skrevet
Ja hva synes du er harry?

-ikke trene

-ikke ha studert minst 2 år på universitet uavhengig av hva man har valgt som yrke

-dyr bil hvis det ikke er sportsbil (audi r8, porshe, etc..)

-unødvendig bilbruk

-hjemmebrent

-gin og tonic og rom og cola

-bingo

-dra tiil sverige for å handle

-øyvind blunch og den type artister..(type revy-artister)

-thomas gjertsen

-kun være bosatt i norge hele livet.

-kun ha en utdannelse

-frisører (veldig ofte)

.stemme frp

-bruke penger på bil når du bor hjemme hos foreldrene din for du har ikke råd til å flytte ut

-generelt invandrere (ikke alle, hovedsakelig pakistanere)

-vold

-se og hør og den type blader og tv-programmer som reality, idol, paradise hotel og big brother.

-kinakål,grandiosa..den type mat.

-hjemmealenefest før man drar på byen

-kvinner og menn som skriker og skråler når de blir fulle

-tipping

-syden

-mennesker som ikke forsøker å utvide sitt intelekt...på alle måter

-sjalusi

-prate om penger og eiendeler

-ikke ha et bevist forhold til kjøp av sex

-kjøp av sex

-uvitenhet

-synes at mennesker er harry pga at de er født og oppvokst utenfor oslo

-kalle kvinner for kjerring

-vegg til vegg teppe

-handle på rema og rimi

-mennesker som tror at det å ha et viss type utseende er viktig

-ikke lest klassikerne

-jan thomas

-etc,etc,etc

Gjest Gjest
Skrevet
Ja hva synes du er harry?

"Mot i brystet" er meget "harry"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...