Gå til innhold

Hva synes du er harry?


Gjest Gjest_CeCe_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Lista er fouroligende lang :ler:

- Voksne menn med caps

- Folk med campingvogn

- Folk med mindre enn 500 CD'er/LP'er (=2000 sanger på iTunes)

- Folk som drikker hjemmebrent

- Folk som ikke har bøker i bokhyllene

- Folk som synes Black Tower er en god hvitvin

- Folk som kjører Audi

- Folk som elsker svensktopp og synes opera er "bare skriking"

- Folk som kaller barna sine Patrick Andre Leonel Hansen og setter opp skilt om det på barnevogna (!)

- Folk som synes Louis Vuitton er pent

- Folk som synes P4 er en bra kanal

- Folk som synes at alle som ikke hører på "Poesitimen" på P2 er duster

- Folk som kjører gammel Merce eller BMW- jeez!

- Damer med fransk manikyr

- Damer i grilldress

- Folk som stemmer Rødt, SP, FrP og KrF

- Menn i grilldress

- Mennesker med behov for kjempestort hus

- Folk som er redde for utenlandsk mat

- Vestkantkråker

- Folk som synes Joe Cocker har en bedre versjon av "What becomes of the broken hearted" enn Jimmy Ruffin (syke, syke, smakløse mennesker!)

- Alenemødre på trygd med tre unger i forskjellige sjatteringer i en blokkleilighet på Romsås

- Folk som har fordommer mot alenemødre på trgd med tre unger i forskjellige sjatteringer i en blokkleilighet på Romsås

- Brann, LSK- og Rosenborgtilhengere

- Alle som ikke er fra Oslo

- Folk som tror de kan noe om sushi/mat/vin uten å kunne det

- Jenter med altfor bleika hår

- Folk med miniatyrhunder (få deg et marsvin!)

- Pakinorsk. Og dialekt. Det sidestilles egentlig.

Og jeg har mer, mye mer, på lager :sjarmor:

Ok, så alle som ikke er som deg er harry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg synes det er mye merkelig tolkning av selve ordet "harry".

Men sånn ellers synes jeg østfold er ganske harry.

*kremt*

Jeg er østfolding, men er da helt normal for det. Må si jeg scoret veldig lavt på listene deres, det eneste er at jeg hører på P4 innimellom og har mindre enn 500 cd'er.

Jeg synes ikke man er harry fordi man kommer fra et spesielt sted, det er ikke mange som er sånn som det blir framstilt. Som f.eks her i Østfold eller trøndere eller bergensere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nigo-san, jeg tror du blander hva du synes er harry og hva du misliker generelt, eller synes er dumt/teit. Nåja, det er ikke opp til meg å bestemme hva du synes er harry eller teit, men som regel vil hver enkelts definisjon av harry være mye mer vinklet mot den totalt umoderne typen med mangel på folkeskikk, stil og kunnskap.

Jeg synes ikke hersketeknikkene dine er harry, for jeg har vanskelig for å se noen putte en hersketeknikk under definisjonen harry noen gang. Det vil jeg si er feil per definisjon, uten å egentlig vite hva definisjonen av harry er.

Synes heller det er litt trist at du, som med brask og bram entrèr tråden med sterke meninger som du bevisst vet oppfattes som småkrenkende og latterlige, kun er interessert i å holde en diskusjon i live. Hvorfor må du skrive så flåsete for å rettferdiggjøre meningene dine om hva som er harry? Når du påstår at 500 cder er grensen for om man er harry eller ikke i dine øyne, synes jeg det er rart du drar orker å gå videre med å rettferdigegjøre meningene dine, når du åpenbart vet at de er tåpelige :ler: . Klart alle skal få ytre seg om hva de mener er harry eller ikke. Men når sagt er sagt, burde du heller lagt deg flat og sagt at du forstår hvor meningsløs store deler av "harry-listen" din er, enn å rettferdiggjøre noe vet ender i debatt hvor du opptrer som uopplyst, og kan kanskje litt harry selv, med alle disse skrudde fordommene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg føler at harry er det motsatte av fisefin, men jeg foretrekker da en gylden middelvei. Harry er ikke nødvendigvis negativt, det kan være kult å høre på harry musikk, de fleste gode gamle slager er jo det.

Det er harry å servere thousand island dressing og potetsalat, til grillmat, men så lenge mat vet at det finnes flere typer mat er det greit å ha litt enkle løsninger en gang i blandt. Jeg har vært sammen med en fra østfold før, han fikk latterkrampe når jeg sa vi skulle lage hjemmelaget dressing, det ble litt for mye for meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt*

Jeg er østfolding, men er da helt normal for det. Må si jeg scoret veldig lavt på listene deres, det eneste er at jeg hører på P4 innimellom og har mindre enn 500 cd'er.

Jeg synes ikke man er harry fordi man kommer fra et spesielt sted, det er ikke mange som er sånn som det blir framstilt. Som f.eks her i Østfold eller trøndere eller bergensere osv.

Jeg er halvt østfolding selv og halden er mitt andre hjem ;) Det er generelt mye harry kultur i østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhhh.....Forklaringen er jo snublende nær og enkel. Østfold er jo klin i Sverige, og det er jo Harryfolket over alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nigo-san, jeg tror du blander hva du synes er harry og hva du misliker generelt, eller synes er dumt/teit. Nåja, det er ikke opp til meg å bestemme hva du synes er harry eller teit, men som regel vil hver enkelts definisjon av harry være mye mer vinklet mot den totalt umoderne typen med mangel på folkeskikk, stil og kunnskap.

Jeg synes ikke hersketeknikkene dine er harry, for jeg har vanskelig for å se noen putte en hersketeknikk under definisjonen harry noen gang. Det vil jeg si er feil per definisjon, uten å egentlig vite hva definisjonen av harry er.

Synes heller det er litt trist at du, som med brask og bram entrèr tråden med sterke meninger som du bevisst vet oppfattes som småkrenkende og latterlige, kun er interessert i å holde en diskusjon i live. Hvorfor må du skrive så flåsete for å rettferdiggjøre meningene dine om hva som er harry? Når du påstår at 500 cder er grensen for om man er harry eller ikke i dine øyne, synes jeg det er rart du drar orker å gå videre med å rettferdigegjøre meningene dine, når du åpenbart vet at de er tåpelige :ler: . Klart alle skal få ytre seg om hva de mener er harry eller ikke. Men når sagt er sagt, burde du heller lagt deg flat og sagt at du forstår hvor meningsløs store deler av "harry-listen" din er, enn å rettferdiggjøre noe vet ender i debatt hvor du opptrer som uopplyst, og kan kanskje litt harry selv, med alle disse skrudde fordommene? ;)

Nigo: Skjønner du nå hvordan vi troll har det? Hver gang vi spøker litt så går folk bananas.

Husk det når du har tenkt å moderere meg neste gang. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre

Hva som er harry ja...jo jeg synes slike som tror de blir mye bedre enn andre ved å enten flytte til vestkanten eller gifte seg inn i en rik(ere) familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Jeg bryr meg ikke om hva som anses som harry eller ikke. Jeg er som jeg er, og faller helt sikkert inn i mange av kategoriene her, men hvorfor ikke?

Jeg liker det jeg liker, gidder ikke å følge flokken.

Jeg har ikke bøker i bokhylla, men jeg elsker å lese. Kjøper bare ikke så mange bøker, fordi jeg leser dem kun en gang. Har forresten mange bøker på loftet og i en bod av mangel på bokhylle.

Kjører BMW og Volvo

Er ingen musikksamler

Grilldress har jeg ikke, det tror jeg det er et fåtall som har i dag.

Har aldri hatt campingvogn, men vurderer å kjøpe nå, for å få noen helgeturer med mannen

Hører gjerne på P4 og andre kanaler, har ingen jeg unngår

Bruker potetsalat noen ganger

Mannen min bruker caps

Har aldri smakt Black Tower

Jeg gjør det som passer meg, og tenker lite over hva andre måtte synes om det er harry eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er harry ja...jo jeg synes slike som tror de blir mye bedre enn andre ved å enten flytte til vestkanten eller gifte seg inn i en rik(ere) familie.

Hmm... hvis du synes det er harry, hva er din definisjon på harry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Å røyke

* Stemme Frp, og generelt Frp-politikk.

* Brunkrem/foundation-tryner med hvitbleika hår og trutmunn.

* Neglelakk generelt - grusomt!

* Pannebånd-gutter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning:

"Svært ofte vil harry bli brukt for å betegne folkelig populærkultur eller ikke-urban kultur. En person som er harry oppfattes ofte av andre som usofistikert, vulgær, eller med dårlig smak. Utslag av dårlig smak karakteriseres også med harry-begrepet, for eksempel «en harry klesstil», «et harry platecover». Siden hva som er god og dårlig smak både er motebestemt og subjektivt, finnes det ikke noen definisjon på hva som er harry som alle kan være enige i. D.D.E., Sputnik, svenskehandel, rånerkultur og hockeysveis nevnes av mange idag. På 1970-tallet var 60-tallets brylkrem og spisse sko harry, på 80-tallet 70-tallets slengbukser og kinnskjegg, og på 90-tallet det meste som kunne assosieres med 80-tallet. «Nest siste mote» vil som regel bli oppfattet som harry. Ikke sjelden vil det som er harry i en periode være hipp retromote noen år senere. Artister og moteskapere kan utnytte dette.

Harry kan også oppfattes som noe i retning av macho. En feminin parallell til harry er doris.

Begrepet harry ble tatt i bruk på norsk av overklasseungdom i Oslo på begynnelsen av 1900-tallet, og ble brukt om personer som tilhørte arbeiderklassen. Årsaken var at det i lavere samfunnslag på denne tiden var populært å gi barn engelske fornavn som Harry, hvorfra begrepet skriver seg."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hva synes du er harry?

Hmmm..... jenter som slåss kanskje....eller ikke om de er nakne mens de sloss i en stor seng...da er det ikke harry.......:søvn: :natti: Vet hva jeg skal drømme om i natt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Danseband

- Campingvogn

- Furu interiør

- Gulltann/ tann med diamant

- Grilldress

- Rumpetaske

- Fleecegenser

- Jenter som snuser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piercinger og tattoveringer er i de aller, aller fleste tilfeller harry.

Og metal-looken. Bleike menn med laangt, fett hår, en 2nr. for stor, svart bandt-skjorte, stramme svarte jeans og armyboots. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Piercinger og tattoveringer er i de aller, aller fleste tilfeller harry.

Og metal-looken. Bleike menn med laangt, fett hår, en 2nr. for stor, svart bandt-skjorte, stramme svarte jeans og armyboots. *grøss*

Vil ikke si at dette er harry. Det går mer på stil. Hvis man for eksempel spiller i et rockeband, ville det jo vært rart om man ikke skulle gå rocka kledd (uten at fett hår er en del av den stilen). Tatoveringer blir brukt en del i hip hop-miljøet. Vil ikke kalle denne stilen harry akkurat.

Harry er vel når noen henger igjen i en gammel stil som er gått helt ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piercinger og tattoveringer er i de aller, aller fleste tilfeller harry.

Og metal-looken. Bleike menn med laangt, fett hår, en 2nr. for stor, svart bandt-skjorte, stramme svarte jeans og armyboots. *grøss*

Hmm, hver sin mening. Men kan jeg bare få kommentere, at metal-stilen ofte er en gjennomtenkt og meget bevisst stil, og for mange livsstil. Her synes jeg det går mer på smak og hvilke stiler man foretrekker. Jeg mener det heller er de ubevisste og smakløse som fremstår som harry. Man kan jo alltid synes en stil er stygg, men synes harry faller under en litt annen definisjon, bare :) Synes forøvrig det er litt slemt å si at "alle" med metal-stil har fett hår, men nå skal ikke jeg sitte her og fortelle deg hvordan du har oppfattet den stilen ;)

Ting jeg synes er harry:

*Fete damer som har "akseptert nederlaget" og ikke noen gang prøver å kle seg noe bra. Like harry er fete damer som driter i den store magen sin og alikevel drar på seg lite smigrende trange topper.

*Crogs i alle andre sammenhenger enn jobb (ikke alle jobber så klart, men f.eks sykehjem/-hus ol.). Spesielt på menn i butikken, med tennissokker.

*Lange shorts og høye sokker.

*Typisk trygede og late en/-flerbarns mødre.

*En klesstil jeg har sett på tenåringer i det siste, strikk rundt buksebenet eller tennissokker over buksa (Okei, greit. Ikke harry, bare synes stilen er stygg)

*Brette opp jeans :spy:

Synes forøvrig ingen eldre biler er harry å kjøre i seg selv, ville aldri stusset på noen som helst som kom i en helt vanlig orginal volvo 240, mercedes 180 eller eldre bmw 316. MEN, det skal så fryktelig lite til før de blir harry! Sote ruter, bråkete eksos, skrift i ruta (ALLER VERST!), wonderbaum osv.

Snerpete mennesker som setter listen over harry mennesker alt for høyt. F.eks de som mener man er harry om man handler i bestemte butikker, kjører eldre biler, handler billig og enkel mat. Noe som faktisk er en nødvendighet for mange uten like god råd som snerpene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry, det er for meg et bygde-uttrykk. Jeg ser ikke på adidas-bukser, gullkjeder, Nike shox med gull, Pumasko med hvitt og gull, ring i øret, midtskill, masse gele, og pakkisdialekt som harry. Det er heller det engelskmennene kaller chav eller chavette.

Harry er Hells Angels, Harley Davidson, skinnklær, hullete olabukser, ølmage, spritlukt, helsetrøye, bleka hår, solariumfarge, grilldress eller generelt et litt fucka og bedritent image.

Sånn på halvveien har du harry med stil, det er litt for overdrevent cowboy-image, men ikke nedkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...