Gå til innhold

Informere faren - når og hvordan?


Ungjenta

Anbefalte innlegg

Hvor lenge etter at man har fått "gladnyheten" passer det seg å si noe til faren?

Nå har jeg avtalt med legen å testes en gang i løpet av neste uke, og hvis jeg er gravid er jeg jeg ikke mer enn to uker på vei, da.

Hvis prøven sier at jeg er gravid, burde jeg da ringe faren med en gang og si ifra, eller bør jeg vente en stund, slik at jeg ikke uroer han for så å miste ongen rett etterpå?

(Hadde et one-night-stand, skammer meg veldig.)

Og så er spørsmålet nummer to. (eller tre?)

Hvordan si det til ham i såffal?

Han bor i en annen by, så det kan bli litt vanskelig å møte ham face-2-face

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De færreste, frisk mødre mister barnet, så jeg synes du kan si det til barnefaren med en gang! Hvordan si det? Det er vel ikke så mange andre måter enn Jeg er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva hvis han blir sint?

Jeg kan jo ikke akkurat bare ringe han opp og si "hey dude, jeg er gravid!"

Finnes det ikke en mer skånsom måte å si det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil fortelle ham at du er gravid, så er det vel ingen snarveier til det? Hva slags skånsom måte tenker du på? Budskapet vil jo være det samme uansett. Hvis han blir sint får du ta det senere. Han vet det jo ikke ennå, så du vet jo ikke noe om hvordan han vil reagere. Det eneste som er fakta nå er at du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Men hva hvis han blir sint?

Jeg kan jo ikke akkurat bare ringe han opp og si "hey dude, jeg er gravid!"

Finnes det ikke en mer skånsom måte å si det på?

Hvis han bebreider deg, så skrik:

BE A MAN!

da han må selv ta ansvar for hva han gjør med pikken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Hvis du vil fortelle ham at du er gravid, så er det vel ingen snarveier til det? Hva slags skånsom måte tenker du på? Budskapet vil jo være det samme uansett. Hvis han blir sint får du ta det senere. Han vet det jo ikke ennå, så du vet jo ikke noe om hvordan han vil reagere. Det eneste som er fakta nå er at du er gravid.
Hun er ikke gravid, hun skal testes iløpet av neste uke, hun bare tar problemene på forskudd/planlegger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

testes en gang i løpet av neste uke, og hvis jeg er gravid er jeg jeg ikke mer enn to uker på vei, da.

Hvis prøven sier at jeg er gravid

eehhrm..du er altså ikke gravid, men antar det fordi du har hatt sex? :kose:

Det beste for deg er å vente og se om mensen kommer, er den forsinket kan du teste hjemme selv. Denne testen er like sikker som hos legen. Er du gravid; bestiller du legetime. Er du derimot IKKE gravid venter du 1mnd også bestiller du time hos gynekolog, slik at de kan teste deg for eventuelle seksuelt overførbare sykdommer. (ingen vits å ta denne timen før minimum en mnd etter samleie).

Jeg antar at du ikke er gamle jenta? Frem til du er 24 år (dette var aldersgrensen her jeg bor, mulig det ikke gjelder overalt) kan du benytte deg av ungdomshelsetjenesten i din kommune/bydel. De kan hjelpe deg med prevansjon og gynekologisk undersøkelse- helt GRATIS :)

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Anbefaler deg å ikke gjøre dette til noen greie for deg selv i det hele tatt før etter at du har vært hos legen, eller på annen måte fått bekreftet/avkreftet at du er gravid. Kan nesten virke som du har litt tendenser til besettelse når det gjelder dette med å bli gravid, så om du spinner for mye på dette nå før du vet noe som helst blir det bare vanskelig senere.

Husk at det er faktisk svært få dager i løpet av en syklus man kan bli gravid og de aller fleste ONS ender ikke opp i svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Hadde et one-night-stand, skammer meg veldig.)

ja, du bør virkelig skamme deg. dette er bare altfor beleilig til at det kan være ett "uhell", dette sier du bare for din egen samvittighet.

du er 20 år (utifra profilen din), voks opp jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du bør virkelig skamme deg. dette er bare altfor beleilig til at det kan være ett "uhell", dette sier du bare for din egen samvittighet.

du er 20 år (utifra profilen din), voks opp jente!

Jeg sier ikke dette for egen samvittighet, jeg sier det slik det er! Det var faktisk et uhell, så langt man kan definere uhell. Ja, jeg sa ja til å ha sex med ham. Men jeg var full! Jeg var så full at jeg ville gått med på å danse naken på rådhusplassen om noen hadde spurt!

Alle gjør feil!

Jeg har ikke hatt ubeskyttet sex for å bli gravid!

Jeg sa jo det, ja, jeg HAR veldig lyst på unge, men jeg har da ikke så lyst at jeg drar en uskyldig person inn i ufrivillig pappastilling, bare for å tilfredstille mitt eget syke behov for nærhet!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var bare veldig, veldig fulle, og så ble det til at vi plutselig var nakne, og så hadde vi ikke gummi, men var visst for fulle til å bry oss. Jeg husket faktisk ikke dette før to dager etterpå, det sier litt om min alkoholprosent...

Husket det ikke før to dager etterpå? hvordan forklarer du så det som står i tråden under, skrevet av deg for 5 dager siden;

Hentet fra tråden: Kan jeg være gravid? (mange spørsmål inni tråden)

Jeg har hatt ubeskyttet sex for et par dager siden.

Jeg vet ærlig talt ikke om han kom i meg eller ikke, for vi var litt småfulle begge to (IngenMoralTaleTakk! :P )

Da jeg våknet 4 timer seinere og gikk på do, så jeg hvite flekker i trusa mi. Utfloden min er ikke hvit, og legger seg som regel ikke der de hvite flekkene var.

-Kan dette ha vært sperm, selv om jeg mener å huske at han ikke kom? (ivvæffal ikke som jeg vet, anyways...)

-Vil dette bety at all spermen er "flytt" ut i trusa, eller er noe kanskje sluppet opp til "egget"?

-Kan dette være noe jeg har hørt om, som visstnok het "pre-sperm"?

-Kan jeg bli gravid av dette?

Utifra det som står i denne tråden visste du det da du stod opp 4 timer senere at du hadde hatt sex. Er jo virkelig ikke rart at vi tviler på deg og dine intensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket det ikke før to dager etterpå? hvordan forklarer du så det som står i tråden under, skrevet av deg for 5 dager siden;

Hentet fra tråden: Kan jeg være gravid? (mange spørsmål inni tråden)

Utifra det som står i denne tråden visste du det da du stod opp 4 timer senere at du hadde hatt sex. Er jo virkelig ikke rart at vi tviler på deg og dine intensjoner.

Jeg så hvite flekker, men jeg tenkte ikke over da hva det var.

Jeg husket ikke på at jeg hadde hat ubeskyttet sex for et par dager senere. Beklager at jeg ikke har superhukommelse og husker alt jeg har skrevet ordrett. Hva gjør det om infoen vakler med en dag? DØR du av at jeg ikke helt husker helt sekundmessig riktig?

Jeg beklager, men jeg kjenner at jeg blir sint når folk beskylder meg for sånt!

Det å gjøre seg gravid med en tilfeldig person med vilje er en syk, syk ting, og jeg blir så sint når jeg ser at noen vil beskylde meg for noe sånt!

Det kan godt se ut sånn på måten jeg har formulert meg, det kan jeg se, men det er ikke slik, jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frufru Pasta

1; Si ifra med en gang du vet. Punktum. Ikke vent, ikke fjas, ikke tull. Med en gang. Blir han sint så blir han sint.

2; Ikke drikk. Hvis du i fylla blir sånn at du ikke husker at du har pult ubeskytta, da er du en fare for deg selv. Test deg for kjønnssykdommer når du først er hos legen. Du kan godt å ha fått med deg noe langt verre enn et embryo for å si det slik.

Lykke til. Håper du slipper unna med skrekken her, selv om du ønsker deg barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DØR du av at jeg ikke helt husker helt sekundmessig riktig?

For å snakke ditt språk; nei, jeg DØR ikke om du husker galt, men jeg DØR av utspekulerte jentunger som gjør slike "uhell". Ja, det virker VELDIG beleilig at du hadde ubeskytta sex samtidig som du legger ut om hvor mye du ønsker barn. Dette må du forstå vil provosere en del folk her inne. I bunn og grunn er det du er som må leve med dette på samvittigheten.

Jeg håper jo virkelig, for din egen del, at du snakker du sant. (åja..husk for guds skyld å teste deg for kjønnssykdommer uansett hva utfallet blir!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan umulig være 20 år! du vil ha barn men var usikker på om det var sperm du hadde i trusa di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Hvor lenge etter at man har fått "gladnyheten" passer det seg å si noe til faren?

Nå har jeg avtalt med legen å testes en gang i løpet av neste uke, og hvis jeg er gravid er jeg jeg ikke mer enn to uker på vei, da.

Hvis prøven sier at jeg er gravid, burde jeg da ringe faren med en gang og si ifra, eller bør jeg vente en stund, slik at jeg ikke uroer han for så å miste ongen rett etterpå?

(Hadde et one-night-stand, skammer meg veldig.)

Og så er spørsmålet nummer to. (eller tre?)

Hvordan si det til ham i såffal?

Han bor i en annen by, så det kan bli litt vanskelig å møte ham face-2-face

Tja... Om du unngå press for å ta abort så drøy den til etter 12 uker. da kan han bare bli sint, men ikke presse deg til abort. forøvrig så må du nok pent respektere hans, mulige, utilreinelige reaksjoner. Der i blant ikke presse på han samvær med en unge han ikke vil ha.

Og, hva helvete skal du skamme deg over en ONS for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann
Vi var bare veldig, veldig fulle, og så ble det til at vi plutselig var nakne, og så hadde vi ikke gummi, men var visst for fulle til å bry oss. Jeg husket faktisk ikke dette før to dager etterpå, det sier litt om min alkoholprosent...

Jah... for hadde du oppnådd en prosent hadde du ikke hatt så mye å bekymre deg for lenger... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
For å snakke ditt språk; nei, jeg DØR ikke om du husker galt, men jeg DØR av utspekulerte jentunger som gjør slike "uhell". Ja, det virker VELDIG beleilig at du hadde ubeskytta sex samtidig som du legger ut om hvor mye du ønsker barn. Dette må du forstå vil provosere en del folk her inne. I bunn og grunn er det du er som må leve med dette på samvittigheten.

Jeg håper jo virkelig, for din egen del, at du snakker du sant. (åja..husk for guds skyld å teste deg for kjønnssykdommer uansett hva utfallet blir!)

Hvorfor blir folk provosert av noe så dagligdags som dette? Hva tror du er grunnen til at kvinner er betydelig mer imot et DNA register som registrerer ALLE vsom blir født i dette landet? Slutt å la dere provosere, og ta heller innover dere hvordan verden fungerer i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å la dere provosere, og ta heller innover dere hvordan verden fungerer i praksis.

så fordi det faktisk skjer, noe vi alle er klar over, skal vi bare akseptere det? veldig overraskende at en mann vil si noe slikt, men du er jo ganske brutal så la gå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
så fordi det faktisk skjer, noe vi alle er klar over, skal vi bare akseptere det? veldig overraskende at en mann vil si noe slikt, men du er jo ganske brutal så la gå :fnise:

Det er jo ikke noe vi menn kan gjøre med dette. Og ting en ikke kan gjlre noe med hjelper det ikke å bli provosert av. Det eneste vi menn kan gjøre er å la være å pule hvem som helst og ALLTID bruke gummi om vi ikke er villige til å ta på oss ansvaret for et barn. Sånn sett ser jeg frem til hormonbasert prevensjon for menn. Da vil vi frata kvinnene noe makt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...