Gå til innhold

Lyst å lære meg å fotografere


Gjest Frk.D

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_katja_*

Om du har kjøpt deg digitalt speilreflekskamera fra noen av de store kameramerkene, Canon, Olympus, Nikon osv er det ofte at de tilbyr kurs for de som har kjøpt kamera hos dem.

Sjekk hjemmesidene deres for å se om det finnes, evt. ring til de merket du har kamera fra og spør rett ut.

Ellers så er det mange fotoklubber rundt om i landet, nå vet ikke jeg hvor du bor, men der er det ofte kurs. Og disse koster ikke noe for medlemmer som regel.

Sjekk ut lokalavisene rundt der du bor, noe kan dukke opp.

Og nå når studiestart nærmer seg er det mange studentklubber som arrangerer kurs i forskjellig. Uansett alder, aldri for sent å lære!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D-shol

Øvelse gjør mester. Les litt om komposisjon (linjer, farger o.l.) og gå ut og TA BILDER!

Folkeuniversitetet og en del folkehøyskoler holder småkurs i foto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

du finner masse fototips på internett. og den beste måten å bli bedre på er å ha med seg kamera overalt og øve seg på å bruke øynene og se etter gode motiver. ta masse bilder men ikke bare knips villt hele tiden, prøv å vær litt bevisst på hvordan bildet faktisk blir. se på bildene til fotografer du liker og prøv å finn ut hva som gjør at du liker de bildene. se også på dine egne bilder og se hva som blir fint og hva som ikke funker like bra.

foto er kjempegøy! :)

men ikke bli en utstyrsfrik, du kan ta kjempefine bilder med et vanlig passe bra digitalkamera, trenger ikke et dyrt speilrefleks med fire forskjellige linser, filter, stativ etc. men hvis du vil ha speilrefleks er det flere som er ganske bra og ikke så dyre. en god fotograf trenger ikke et profft kamera for å ta bra bilder.

jeg liker best analoge kamera, det kan jo også være noe å prøve ut etterhvert. ikke så vanskelig å finne på ebay eller bruktbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...