Gå til innhold

Søren også... kreft!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Faen, den usikkerheten må være helt for jævlig, da? Tok du nålebiopsi av lymfeknutene, eller bare nytt kjeglesnitt av halsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Faen, den usikkerheten må være helt for jævlig, da? Tok du nålebiopsi av lymfeknutene, eller bare nytt kjeglesnitt av halsen?

De har gjort litt forskjellig, men jeg tror de gjennomførte nålebiopsi nå. Har igrunn ytret et ønske om ikke å vite mer enn jeg må...

Og ja, det er ikke så kult å vente. Og dagsformen varierer fra å være redd, deppet og føle at hele livet er forandret og usikkert, til å være realistisk og si til meg selv at nå må jeg ta meg sammen - dersom de ikke finner noe ved denne prøven, er jeg jo faktisk frisk. Ja, inntil det eventuelt dukker opp noe når jeg skal inn på nytt om 4 uker... Av og til tenker jeg at det faktisk hadde vært lettere å takle dersom jeg faktisk var syk, og kunne starte behandling... Men herregud, det er jo ikke slik at jeg ønsker meg operasjon, stråling og cellegift... Men det hadde jo vært litt lettere å forholde seg til!

Skrevet

Puh - gode resultater denne gangen! 3 uker til neste undersøkelse.. I mellomtiden skal jeg forsøke å ha en deilig og bekymringsløs (!) sommerferie med familien!

Tjolahopp!

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Stå på! :duskedame::blomst:

Imponert over deg.

Skrevet
Puh - gode resultater denne gangen! 3 uker til neste undersøkelse.. I mellomtiden skal jeg forsøke å ha en deilig og bekymringsløs (!) sommerferie med familien!

Tjolahopp!

jippi !!!!!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Ny runde på torsdag. Kryss fingrene for meg!!

Skrevet

Hmmm... dette er visst ikke over enda. Kan det virkelig være slik at enden på denne historien ikke blir god??

Skrevet
:klemmer: ........ hang in there........ hva er siste utvikling nå?
Skrevet
:klemmer: ........ hang in there........ hva er siste utvikling nå?

Det tok meg litt tid å svare på denne... Det har på kort tid utviklet seg videre, og livmor+eggstokker er nå operert ut. Videre har jeg fått spredning til nyrer og blod. Nå er jeg igang med cellegift og stråling, men har ikke fått så gode prognoser. De vil behandle meg nå i noen få uker og se hvordan kroppen responderer på dette. Blir det ingen positiv utvikling vil behandlingen stoppes, så jeg kan nyte noen gode dager.

Det var jo ikke helt slik jeg hadde tenkt at det skulle gå! Nå er jeg ganske på felgen, men prøver å samle en siste runde krigs-mot. Jeg kan jo ikke bare gi opp, heller!

Tenk på meg'a!

Skrevet

Veldig trist å lese om utviklingen. Krysser fingre og tær for at behandlingen vil virke.

Mist ikke motet :klem:

Skrevet

tenker på deg masse !

ikke gi opp, du må stå på .

Noe av det viktigste du har å kjempe med er livsviljen din .

Håper av hele mitt hjerte at det går riktig vei.

Omdet kan være noen trøst, fikk jeg og dårlige prognoser . 70 % dødlighet sa de .

OK men 70 % betyr at 30 % overlever .

Og du skal greie å være blandt de som overlever .

krysser fingre og tær for deg !!!

Gjest Gjest_norah_*
Skrevet

jeg kan bare ikke sette meg inn i hvordan det føles å være i den situasjonen. må være ekstremt tøft - du skal være sikker på at vi er mange som tenker på deg og håper på det aller beste!

du virker iallefall å ha en vilje av stål, og det kan komme godt med.

det er rart at så mange får kreft i ulike varianter, og jeg kjenner flere som har fått veldig dårlige budskap men som fortsatt lever.

tungt for familiene å komme seg gjennom all ventingen og bekymringen, og gleden er stor når behandlingene ser ut til å virke :)

håper du har ork og tid til å dele litt av hva som skjer her inne avogtil - men vi skal uansett tenke masse på deg!

verdens største klem!

Skrevet

Takk for at dere tenker på meg. Jeg skal se litt ann hvor mye jeg orker å oppdatere, men det er deilig å skrive ut litt tanker når jeg har overskudd til det. De neste ukene må jeg fokusere på behandlingen. Gir det litt effekt på disse ukene, kommer det til å bli en vanvittig tøff kamp en god stund fremover. Virker det ikke, har jeg forstått det som at jeg kommer til å få tilbake livet mitt i form av å føle meg relativt frisk en liten stund. Kanskje 2-3 mnd.

Men tøff kamp er jo verdt det. Jeg har jo igjen drøye 60 år til jeg er 100!!

Skrevet

Innom med en :klem:

Krysser fingrene for deg og håper det blir bra :)

Hang in there! :duskedame:

Skrevet

Så trist å lese om spredningen (og sykdommen da, har ikke sett denne tråden før). Håper at behandlingen går greit.

Husk at du må kjempe deg gjennom dette, ikke gi opp.

:klemmer:

Skrevet

Hanging in there.... såvidt... Blir veldig dårlig av behandlingen, kaster opp og dundrende hodepine. Vet ingenting enda, og kan ikke si annet enn at jeg er ganske redd...

Skrevet

klart du er redd !!

Men stå på , ikke gi opp .

Og prøv å spise selv om du ikke har lyst , om noengang så er det nå du har lov å spise bare det du har mest lyst på .

La folk hjelpe deg , de kan f.eks lage yndlingsmaten din . Eller de kan kjøre dg dit du vil , eller bare se akkurat den filmen du har lyst til på dvd .

Og så være enige med deg så klart .

Tenker masse på deg :klemmer:

Skrevet

Tror bare du må tenke at denne perioden kommer til å være jævlig men at du skal klare deg igjennom den.

Har du energi til det så se på masse komedier som får deg til å le, og får tankene dine over på noe annet. Stol på at legene og sykepleierne vil deg vel.

Kan ikke sette meg inn i situasjonen din, men tror nok at jeg hadde vært livredd selv.

:hjerte: Ella

Skrevet

vil bare stikke innom og gi deg en :blomst: og en :klem:

og ønske deg lykke til.

det er mange her som tenker på deg!

Skrevet

Takk for varme tanker. Litt bedre i dag, men har stort sett bare ligget stille på mørkt rom. Mat ja, Livesen... Jeg vet - det er viktig. Men jeg har jo virkelig ikke lyst på noe som helst. Prøver å dytte i meg. Tørre knekkebrød er det eneste som blir litt i magen, alt annet kommer bare opp igjen.

For å si det slik - dette bør ha effekt!! Fy f... hvis jeg skal holde på med dette i ukesvis for så å få beskjed om det ikke hjelper...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...