Gå til innhold

To blir tre i desember :)


illa236

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen flittig bruker av kvinneguiden eller dagboken for tiden.. :sjenert:

Det er siste innspurt på jobb før permisjonen tar til 1. desember, og det betyr overtid nesten hver eneste dag. Jeg hadde liksom en tanke om at det skulle gå an å trappe gradvis ned i aktivitetsnivå på jobb fram mot permisjonsstart, men den gang ei ;) Samtidig med at jeg må gjøre alle de vanlige oppgavene mine, må jeg lære opp to personer som skal dele på stillingen min. Det går bra, men jeg må si jeg gleder meg veldig til permisjonsstart om to uker. Det skal bli himmelsk :) Jeg håper inderlig at vesla ikke bestemmer seg for å komme ut veldig tidlig, slik at det i hvert fall blir litt tid til å ordne alt det som skal ordnes hjemme. Samtidig gleder jeg meg jo utrolig til å få møte henne :rødme:

Jeg har hatt et tilnærmet knirkefritt svangerskap når det gjelder plager av ymse slag, men det begynner å røyne på nå mot slutten. Plutselig kjenner jeg virkelig at jeg er gravid. Magen begynner å bli litt i veien, og jeg synes det er vanskelig å bøye seg ;) Bekkenet har også begynt å skrangle litt, og det har så smått begynt å komme litt vann i legger/føtter og hender. Kjenner at hender og fingre er litt stive og at ringen sitter litt strammere. Men, jeg skal ikke klage - litt må jo jeg tåle også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei, koselig å "se" deg!

Ja, dette med siste innspurt før permisjon er slitsomt. Jeg har fått streng beskjed av en av mine sjefer om å ikke slite meg ut de siste ukene, og jeg prøver så godt jeg kan! I min bransje har man imidlertid mange sjefer, så det er ikke alle som ser på ting på samme måten.

Nå er det ikke lenge igjen for oss! Pass på deg selv så godt du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også syntes det ble slitsomt på slutten, godt med roligere dager i permisjon. Vi er heldige som har den ordningen at vi kan gå ut noen uker før...

Pass på deg selv og ikke slit deg helt ut da. Det er godt med litt energi igjen til babyen kommer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jippi :hoppe: Da har min første permisjonsdag startet :)

Jeg har nettopp stått opp og prøver å la det synke inn at jeg ikke skal på jobb på en lang stund. Det er rart, men samtidig så utrolig godt å tenke på. Og så er det så koselig at det er 1. desember i dag :nisse: Har tenkt å ha en forholdsvis rolig dag i dag, men jeg har en del planer for ukene framover. Jeg skal i hvert fall få vasket ferdig babytøy og gjøre klart så mye som mulig denne første uka i tilfelle vesla melder sin ankomst før tiden. Samboeren er veldig opptatt av at vi pakker fødebagen og henger opp telefonnummeret til føden så snart som mulig :fnise: Han har jo egentlig rett, det er bare jeg som er litt treig. I tillegg til å gjøre klart alt til veslas ankomst er jeg også ganske klar for å få ferdig julegaveshoppingen.

Ellers så er formen fortsatt veldig fin. Vesla beveger mye på seg, men det begynner nok å bli trangt for henne. Det er stort sett ganske store forflytninger fra side til side. Jeg var på kontroll forrige uke, og da sa legen at hodet har festet seg og at alt lå i rute til fødsel.. ;) Betryggende å høre. Ikke fullt så moro å se at vekta hadde steget med 4 kg (!) på 4 uker siden forrige kontroll. Vekta hjemme viste bare 2.5 kg, så jeg velger å stole på den jeg :fnise: Uansett, det betyr jo egentlig ikke så mye - nå er det kort tid igjen og jeg går vel opp det jeg må. Skal imidlertid prøve å holde meg unna pepperkakeboksen nå når jeg går hjemme ;)

Da er det frokosttid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med permisjon! Kos deg og slapp av disse siste dagene/ukene. Snart (på fredag) joiner jeg deg!

Takk :) Snart permisjon på deg også! Det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med permisjon! Rart å ikke skulle på jobb i morgen..

Har du begynt å få noen tegn på at fødselen nærmer seg? Her er det lite å melde, annet enn at hodet ligger riktig vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med permisjon! Rart å ikke skulle på jobb i morgen..

Har du begynt å få noen tegn på at fødselen nærmer seg? Her er det lite å melde, annet enn at hodet ligger riktig vei..

Jeg har ikke fått noen tegn på at fødselen nærmer seg jeg heller.. Bare det samme som deg, at hodet ligger rett vei og at det mest sannsynelig er festet. I forrige uke tenkte jeg at hun kanskje kom til å komme før tida, men nå er jeg plutselig overbevist om at hun kommer på overtid.. Jeg har i hvert fall veldig lite kynnere (har bare en svak fornemmelse av at livmoren strammer seg når jeg er veldig aktiv), men jeg vet ikke om mye kynnere betyr at fødsel er nært forestående.. Denne ventetida er i hvert fall veldig spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene i permisjon flyr avgårde. Det er så mye som må ordnes nå før jul. Jeg er heldigvis nesten ferdig med julegavene, men det blir en runde til i morgen før jeg kan si meg helt fornøyd. Egentlig er det jo bra at dagene går fort, men samtidig føler jeg av og til for å bremse litt. Bare sette meg ned for å reflektere over livet slik det er nå, og ikke minst mentalt prøve å forberede meg på alt det fantastiske og ukjente som er i vente. Men, selv om jeg ikke fysisk setter meg ned for å filosofere, så snurrer jo tankene i hodet hele tiden.

I dag har jeg planer om å få gjort litt husarbeid, samt at jeg skal pynte til jul. Men, samboeren har også gitt meg streng beskjed om å roe litt ned og hente energi :rødme: Jeg er litt håpløs sånn, flyr rundt og driver med noe hele tida, men han har jo rett - det er jo nå jeg har sjansen til å ta livet litt piano.

Jeg skal i hvert fall starte med aftenposten, kaffe og en rolig frokoststund nå, og så får jeg se hva dagen bringer etterhvert.

I morgen er det 38-ukers kontroll hos jordmor. Det blir spennende å høre om hun kan anslå noe om når ting skal skje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos jordmor for kontroll. Jeg nevnte for henne at jeg har hatt svært lite (eller nesten ingen) kynnere, og hun svarte bekreftende på at det kan bety at det fortsatt kan gå litt tid før vesla melder sin ankomst. Og at det kan tyde på overtid, selv om det er umulig å si noe sikkert. Jeg kan vel ikke si at jeg er direkte utålmodig ennå, men samtidig kjenner jeg at jeg begynner å bli mer og mer klar for fødsel og til å bli mamma :rødme: Jeg kjenner også at jeg blir mye fortere sliten nå om dagen, selv om vekta har holdt seg stabil siden forrige kontroll så er det mye tyngre å bevege seg. Jordmor bekreftet at hodet til vesla er godt festet, og jeg kjenner en del nedpress når jeg går. På grunn av kapasitetsproblemer på helsestasjonen må jeg ta neste kontroll hos legen. Men, vi satte opp ny time 30 desember.. da er jeg i tilfelle en uke på overtid, så jeg håper nesten jeg slipper å benytte meg av den timen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet som deg - det er ikke lett å sette seg ned for å samle krefter når julen står for døra! Men vi får prøve å være flinkere til å slappe av, det er ihvertfall min plan for neste uke!

Også min jordmor har satt meg opp til kontroll en ukes tid etter termin.. hehe. Tror nok det er sannsynlig at vi begge går over.

Har du sladrekjerring forresten? Kanskje vi skal sladre for hverandre når noe skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei illa, hvordan går det med deg/dere? Jeg sjekker mobilen spent hver morgen for å se om det har skjedd noe :popcorn:

Her er fremgangen laber, fortsetter bare i samme spor som før. Jeg trøster meg med at et eller annet er på gang, og at det er lite sannsynlig at det er noe jeg selv kan gjøre fra eller til annet enn å ta det med ro og forsøke å fordrive tiden.. men skal innrømme at jeg har tatt meg noen store kopper bringebærte de siste dagene (overtro..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei illa, hvordan går det med deg/dere? Jeg sjekker mobilen spent hver morgen for å se om det har skjedd noe :popcorn:

Her er fremgangen laber, fortsetter bare i samme spor som før. Jeg trøster meg med at et eller annet er på gang, og at det er lite sannsynlig at det er noe jeg selv kan gjøre fra eller til annet enn å ta det med ro og forsøke å fordrive tiden.. men skal innrømme at jeg har tatt meg noen store kopper bringebærte de siste dagene (overtro..?)

Hei :) Ikke noe på gang her ennå ;) Jeg følger også spent med på mobilen for tiden i tilfelle du skulle være i gang :popcorn: Ekstra spennende med deg siden du har en del kynnere og legen allerede har nevnt at det kan skje noe før termin.

Det er så rart at det kan skje når som helst nå. Men, som jeg har nevt tidligere så har jeg ikke noen tydelige tegn på at det skal skje noe snart.. Bringebærte høres ikke dumt ut, og det smaker i hvert fall bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca tre dager til termin.. :) Skulle gjerne visst når vesla har tenkt å "gjøre entre", for det er litt for spennende og rart å ikke vite eller ha kontroll på når det skal skje.

Jeg tenker ganske mye på fødsel om dagen, samtidig som jeg innimellom kan glemme det helt. Etter at jeg hadde spist litt for mye hjemmelaget pizza tidligere i kveld, kom jeg plutselig til å tenke at "oi, tenk om det blir fødsel i natt, da er det vel ikke så gunstig å være stappmett på pizza" :fnise: Så jeg må kanskje være litt mer bevisst i dagene som kommer.

I og med at jeg har termin den 22. desember planlegger jeg og samboeren en rolig jul hjemme (eller på sykehushotellet). Det blir med andre ord ikke de store familiesammenkomstene på oss i år, men jeg tror vi skal få de veldig koselig bare oss to (eller tre) også :rødme:

Jeg kjenner mye liv og bevegelse i magen fortiden, og en del nedpress, men ellers ikke noe vonde eller regelmessige kynnere eller annet som kan tyde på fødsel. Det er nok ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet og tenke at det skjer når det er meningen at det skal skje.

Nå er jeg klar for dyna og en god bok. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har du termin, gratulerer! Ihvertfall etter amerikansk beregning (og hvis tickeren din stemmer). Etter norsk beregning har du termin på julaften, siden vi her regner med 40+2 i stedet for 40? Hvordan forholder babyen seg til terminen, da?

Vi har gjort de siste juleinnkjøpene i dag og har nå ingen andre planer for julen enn å slappe av og spise god mat.. og vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har du termin, gratulerer! Ihvertfall etter amerikansk beregning (og hvis tickeren din stemmer). Etter norsk beregning har du termin på julaften, siden vi her regner med 40+2 i stedet for 40? Hvordan forholder babyen seg til terminen, da?

Vi har gjort de siste juleinnkjøpene i dag og har nå ingen andre planer for julen enn å slappe av og spise god mat.. og vente!

Ja, det stemmer at det er termin i dag :) Vet ikke helt hvordan jeg har lagt det inn for å få tickeren til å stemme, men ultralydterminen er 22. desember. Babyen er fortsatt vel bevart inne i magen, men de to siste dagene har jeg hatt en del menstruasjonslignende smerter og langt flere kynnere enn tidligere. Så om det ikke blir fødsel med det første, så har jeg på følelsen at det er en modningsprosess på gang.

Høres ut som at dere har de samme planene som oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, ja.. vi sitter her enda med de store magene våre og stapper oss fulle med julemat og underholdning? Det er ihvertfall status her i gården. Men jeg er tross alt glad for at det ikke har blitt fødsel tett opp til julaften, og at han også valgte å ikke bli født i går da det var fullt snøkaos her..

Lykke til i innspurten, keep up the good ruge-work nå i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja.. vi sitter her enda med de store magene våre og stapper oss fulle med julemat og underholdning? Det er ihvertfall status her i gården. Men jeg er tross alt glad for at det ikke har blitt fødsel tett opp til julaften, og at han også valgte å ikke bli født i går da det var fullt snøkaos her..

Lykke til i innspurten, keep up the good ruge-work nå i innspurten!

Ja du sier noe :) Det er akkurat det som er status her også ;) Jeg er ute og går en tur hver dag, men ellers er det mye sofaliv med dvd, bøker og avslapping. Nå føles magen større enn noen gang ;) Jeg er fortsatt ikke veldig utålmodig, men jeg lurer veldig på når fødselen setter i gang, og ikke minst hvordan det hele starter. Skal til legen i morgen, og da skal hun bestille overtidskontroll på sykehuset. Blir spennende å se om jeg får bruk for den.

Vi får holde hverandre oppdatert fremover, masse lykke til i innspurten du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sladring! Blir spennende å se når det er din tur... Flink du er som går tur, jeg sluttet med det på slutten fordi jeg var så redd for å falle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er årets siste dag her og jeg er fortsatt like gravid.. Jeg er av en eller annen grunn ennå ikke blitt utålmodig og lei, men det er nok fordi jeg nå ønsker at det blir 2010-baby. Når jeg først har gått såpass mange dager over termin, kan jeg godt vente til etter midnatt i kveld. Men skjer det ikke noe i morgen, så kommer jeg til å begynne og prøve alle triks i boka for å få litt fortgang i sakene :fnise: Jeg har ingen planer om å gå på overtidskontroll neste tirsdag, eller å bli satt i gang, men det kan jo faktisk hende at det går så langt også..

Nå skal jeg lage creme brulé´til nyttårsdessert, og så satser jeg på at det blir en liten rusletur rundt midnatt for å se på alle rakettene over Oslo-himmelen.

Ønsker alle som er innom en kjempefin nyttårsfeiring og et godt nytt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...