Gå til innhold

To blir tre i desember :)


illa236

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg hadde egentlig tenkt å vente til etter jeg har vært på ultralyd, men så ble fristelsen for stor ;) Jeg har fulgt med i flere av dagbøkene (sniklest litt :sjenert: ) her inne, og det er så koselig å følge utviklingen. Nå er dagboken i hvert fall opprettet, så kan jeg begynne å skrive litt etterhvert.

Dette er forøvrig mitt første svangerskap, og jeg syns alt er veldig spennende. Vi rakk egentlig aldri å starte prøvinga før det klaffet, så lenge har det hele vært litt uvirkelig. Det begynner å bli mer og mer virkelig nå, og jeg gleder meg til å nå nok en milepæl, nemlig ultralyd 20. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan kanskje si litt om meg selv også :) Jeg er 31 år og bor i Oslo. Har vært samboer i litt over 8 år med en fantastisk mann. Vi har egentlig utsatt det å få barn i ganske mange år pga hektiske jobber og mye reising, men når vi bikket nyttår i år kjente vi begge at nå var det helt greit og veldig velkomment med barn. Etter at den første overraskelsen la seg, kjenner jeg nå at gleden og forventningen vokser i takt med magen og dagene som går.

Velkommen til dagboken min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:smilyblomst:

Gratulerer med graviditetsdagbok og spire i magen!

Har du hatt mye plager fram til nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:smilyblomst:

Gratulerer med graviditetsdagbok og spire i magen!

Har du hatt mye plager fram til nå da?

Takk :) Så hyggelig med besøk i dagboka :) Det er ikke lenge igjen nå for deg ser jeg! :duskedame:

Jeg har vært i mer eller mindre god form hele tiden, og føler meg nesten uforskammet heldig. Det eneste jeg har vært plaget med er mye sterk hodepine de siste ukene, men det har kanskje hatt like mye med det varme været å gjøre. Er mye bedre nå når temperaturen ligger rundt 18 - 20 grader ;) Men, jeg skal ikke klage. Kan tenke meg at det har vært ganske slitsomt å gå høygravid i sommervarmen, så du er sikkert ekstra glad det ikke er så veldig varmt lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, varmen har vært en utfordring- spesielt pga. ekstra vann i kroppen. Men 18-20 grader er behagelig temperatur :)

Så bra at du har vært i god form fram til nå, får håpe det fortsetter sånn :) Jeg har heller ikke hatt mye plager i svangerskapet. Du får bare nyte å være gravid, det sies at 2. trimester er best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart og plutselig skulle skrive ned tankene sine for andre enn seg selv :sjenert: , men jeg har så mye glede av å følge med i andres dagbøker og da føles det riktig å "gi" litt tilbake også. Jeg får nesten litt prestasjonsangst, men blir vel litt varmere i trøya etterhvert ;)

I dag har jeg gått til det skritt å kjøpe mammabukse. Det er like før de fleste buksene mine må takke for seg for en stund :omg: Selv om jeg fortsatt klarer å kneppe igjen øverste knapp, er det ikke alle det er like behagelig å ha på seg ;) Men, jeg må innrømme det føltes litt rart å stå der i prøverommet med mammabuksen på.. Den blir nok liggende i skapet en liten stund før jeg tar den på. Tenker at det kanskje er litt tidlig ennå, men magen begynner faktisk å bli ganske stor, og det kan bli godt å slippe å presse den inn i for trange bukser. Jeg har ikke gått opp mye i vekt ennå, men det kommer vel tidsnok ;)

Ellers så må jeg begynne å ta litt grep når det gjelder mosjon. Har ikke vært flink til å opprettholde treningen i det hele tatt :trene: , og det merkes! Rart det skal være så vanskelig å sparke seg selv i gang. Men, det har jeg merket før også - at hvis man har noen uker (eller måneder :rodme: ) med lite fysisk aktivitet så er det så lett å bare glemme det. En halvtimes rask tur om dagen burde jeg i hvert fall kunne få til..

Nå står litt husarbeid for tur, og så skal jeg lage meg en jordbærsmoothie og se litt på tv :) Snart helg :)

Tja, varmen har vært en utfordring- spesielt pga. ekstra vann i kroppen. Men 18-20 grader er behagelig temperatur :)

Så bra at du har vært i god form fram til nå, får håpe det fortsetter sånn :) Jeg har heller ikke hatt mye plager i svangerskapet. Du får bare nyte å være gravid, det sies at 2. trimester er best :)

Jeg kan tenke meg at vann i kroppen ikke er noe særlig godt. Jeg har til tider hatt antydning til vann i kroppen før jeg ble gravid, så jeg regner med at jeg får min porsjon utover høsten ;) Godt å høre at du har hatt et svangerskap tilnærmet fritt for plager ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp lørdag her foreløpig ;) Venter på at lysten til å gjøre husarbeid skal overmanne meg, men kjenner jeg meg selv rett må jeg i tilfelle vente lenge :fnise: Det er vel best å bare hoppe i det, først som sist. Samboeren skal støvsuge, men foreløpig er Tour de France mer interessant for han sin del ;) Etter husarbeidet har jeg planer om å ta på joggeskoene og gå en lang tur. Våknet med veldig hodepine igjen i dag, og jeg har begynt å lure på det at jeg sover lenge i helgene kan være en årsak.. Hodepinen er nemlig sterkest i helgene. Vel, det er vel helst tilfeldigheter.

Snart bare en uke igjen til ultralyd nå, og jeg gleder meg sånn til å få den dagen overstått. Det er så lenge siden jeg har hørt eller sett tegn fra den lille der inne (ul i uke 11+3 og var hos legen og fikk høre hjertelyd i uke 13 :rødme:), så jeg er så spent på om alt fortsatt står bra til. Håper så inderlig. Jeg tror jo egentlig at alt er bra, men det blir så godt å få en bekreftelse. Skal til legen for kontroll igjen allerede til fredag, og da vil samboeren gjerne også være med. Håper vi får høre hjertelyden igjen da.

Ønsker alle en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Takk for koselig hilsen i dagboka mi. Morsomt med noen som er omtrent like langt :)

Blir spennende med UL da. skal dere vite kjønn?

Er veldig rart det å være gravid. Spesielt første gangen, syntes det var like merkelig å se det lille nurket hver gang. Selv når jeg var høygravid syntes jeg det var sprøtt at det var et barn i magen :ler:

nå rekker jeg ikke å tenke like mye på det siden lillegutt tar mye av oppmerksomheten, men er veldig spent på hvordan det blir med to tette. Blir en overgang det også ;)

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Takk for koselig hilsen i dagboka mi. Morsomt med noen som er omtrent like langt :)

Blir spennende med UL da. skal dere vite kjønn?

Er veldig rart det å være gravid. Spesielt første gangen, syntes det var like merkelig å se det lille nurket hver gang. Selv når jeg var høygravid syntes jeg det var sprøtt at det var et barn i magen :ler:

nå rekker jeg ikke å tenke like mye på det siden lillegutt tar mye av oppmerksomheten, men er veldig spent på hvordan det blir med to tette. Blir en overgang det også ;)

Ha en fin dag :klem:

Hei :)

Veldig koselig med besøk i dagboken min også :) Den er veldig fersk ennå, men jeg regner med jeg blir mer aktiv med skrivingen etterhvert. Vi vil gjerne vite kjønn. Dere også? Det blir kanskje ekstra spennende for deg i og med at du har en gutt fra før :) Jeg har foreløpig ingen følelse av hva det er. Først hadde jeg en magefølelse på gutt, men nå når det nærmer seg ultralyd kan det like gjerne være jente som gutt. Blir veldig spennende å få vite uansett. Men, mest av alt gleder jeg meg til å se den lille igjen :rødme: Jeg synes også det er helt merkelig at det faktisk er noen der inne :fnise: og av og til tar jeg meg selv i å lure på om jeg bare inbiller meg alt - nettopp fordi det er så utrolig :rødme:

To tette blir sikkert litt utfordrende, men også utrolig fint. De vil jo få så mye glede av hverandre :) En stor fordel er jo at du har alt friskt i minne når det gjelder spedbarnstid osv. Du slipper nok den fomlingen og usikkerheten som jeg regner med følger med når man får den første, i hvert fall tror jeg at jeg kommer til å være ganske usikker i begynnelsen - jeg har jo ingen erfaring med sånne små fra før ;)

En strålende dag til deg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:hoppe: 18 uker!!! :hoppe:

Vi ville gjerne vite kjønn ja, og det så jammen ut som det var ei lita jente. Men jeg vil ikke helt tro det før etter 3D ultralyd i august, er over 30 år siden siste jenta ble født inn i familien. Så dette var ganske overraskende...

En er jo heller aldri helt sikker med ei jente. Når vi var på ordinær ultralyd så vi det veldig godt i profil, så det var liksom ingen tvil.

Men samtidig synes jeg ikke det er så viktig med kjønn. Klart det er moro hvis vi har klart å få en av hver, men jeg er mest letta over at alt så bra ut. Kjenner en del hvor ikke alt har vært bra, så jeg var litt bekymret... :sjenert:

Jeg også tenkte sånn, spesielt første gangen. Nå rekker jeg ikke å tenke så mye ;) blir litt mer virkelig etterhvert, men likevel ganske utrolig å være gravid.

vi følte oss ikke høye i hatten med lillegutt nei :fnise: Husker det var kjempeskummelt å reise hjem fra sykehuset ;) Heldigvis går det seg til. Men vær forberedt på at de første månendene er tøffe. Det er mye nattevåking, det tar tid med rutiner. Livet blir kort sagt snudd på hodet, men samtidig nyt den lille. Husker jeg studerte det lille vidunderet i detalj. Helt utrolig at man kan få noe så perfekt :)

Regner med at jeg er litt mer sikker nå. Men klart nå må vi også huske å ta vare på lillegutt, han må fortsatt få den oppmerksomheten han fortjener. Dessuten har alle babyer forskjellig personlighet, så det kan bli ganske annerledes også. På en måte håper jeg det. Lillegutt hadde kiss og skrek mye den første tida, håper vi slipper det en gang til... :sjenert:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:hoppe: 18 uker!!! :hoppe:

Vi ville gjerne vite kjønn ja, og det så jammen ut som det var ei lita jente. Men jeg vil ikke helt tro det før etter 3D ultralyd i august, er over 30 år siden siste jenta ble født inn i familien. Så dette var ganske overraskende...

En er jo heller aldri helt sikker med ei jente. Når vi var på ordinær ultralyd så vi det veldig godt i profil, så det var liksom ingen tvil.

Men samtidig synes jeg ikke det er så viktig med kjønn. Klart det er moro hvis vi har klart å få en av hver, men jeg er mest letta over at alt så bra ut. Kjenner en del hvor ikke alt har vært bra, så jeg var litt bekymret... :sjenert:

Jeg også tenkte sånn, spesielt første gangen. Nå rekker jeg ikke å tenke så mye ;) blir litt mer virkelig etterhvert, men likevel ganske utrolig å være gravid.

vi følte oss ikke høye i hatten med lillegutt nei :fnise: Husker det var kjempeskummelt å reise hjem fra sykehuset ;) Heldigvis går det seg til. Men vær forberedt på at de første månendene er tøffe. Det er mye nattevåking, det tar tid med rutiner. Livet blir kort sagt snudd på hodet, men samtidig nyt den lille. Husker jeg studerte det lille vidunderet i detalj. Helt utrolig at man kan få noe så perfekt :)

Regner med at jeg er litt mer sikker nå. Men klart nå må vi også huske å ta vare på lillegutt, han må fortsatt få den oppmerksomheten han fortjener. Dessuten har alle babyer forskjellig personlighet, så det kan bli ganske annerledes også. På en måte håper jeg det. Lillegutt hadde kiss og skrek mye den første tida, håper vi slipper det en gang til... :sjenert:

Ha en fin dag :klemmer:

Gratulerer med overstått ultralyd der dere fikk vite at alt sto bra til :rødme: Og så moro med en liten :babyjente: Jeg har også hørt at det er litt vanskeligere å fastsette 100 % at det er jente, men etter en 3D ultralyd i august kan dere nok være sikre :) Men, jeg er enig med deg i at kjønn ikke er så viktig, det aller viktigste er jo at alt er bra med den lille. Jeg føler at man kanskje kan slappe litt av og slippe bekymringene litt når man får se at alt er bra. Jeg har ikke turt å handle noe klær eller utstyr ennå, men etter mandagen er det liksom greit. Jeg kommer rett fra svangerskapskontroll nå, og det var veldig godt å få høre hjertelyden :rødme: Nå, gleder jeg meg bare til mandag :)

Ha en god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært på ultralyd, og det ble en fin opplevelse :) Vi fikk vite at alt ser ut til å være i skjønneste orden, og nå er jeg bare lettet og utrolig glad! Det ser ut til at det mest sannsynlig blir ei lita :babyjente: :rødme: Legen kunne ikke si det helt sikkert, men hun regnet det som veldig sannsynlig. Så da går vi ut i fra det ;) Men, jeg kommer ikke til å kjøpe inn mengder av rosa tøy i tilfelle det skulle bli en gutt. Det hadde jeg ikke nok ikke gjort om det var 100 % sikkert heller, for jeg er ikke så glad i rosa og typiske "jentefarger" selv. Legen som tok ultralyden var hyggelig og flink til å forklare alt vi så underveis. Det var utrolig moro å se hvor mange bevelgelser den lille tulla gjorde inne i magen :rødme: Hun tok seg på nesen og holdt hendene samlet over brystkassen. Vi fikk noen fine bilder av profilen hennes og det ser ut til at hun får en liten søt oppstoppernese :) Etter at vi hadde vært på ultralyden gikk vi for å spise lunsj og fordøye den flotte opplevelsen. Vi var nok litt satt ut begge to, for det ble ikke så mye prat. Nå er det liksom enda mer virkelig det hele. Mannen sa at han følte et enda større ansvar og en litt større usikkerhet nå når vi venter ei jente fordi han har vært gutt selv og ikke vet noe om små jenter :fnise: Samtidig var han utrolig glad og fornøyd med at det er det vi skal ha, og jeg er helt overbevist om at han vil bli en fantastisk pappa. Mens han gikk tilbake på jobb, dro jeg til byen for å handle litt. To mammabukser, og noen søte små plagg til babyen. Jeg har ikke handlet noe før, men nå måtte jeg feire med å gjøre et lite innkjøp :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten også fastsatt endelig termindato, og det blir den 22. desember! Faren for å føde midt i jula er nå overhengende ;) Bare det ikke blir fødsel på selveste julaften så er jeg fornøyd. De regner overtid fra 5. januar, så kanskje det aller beste hadde vært om vi tippet nyttår og det ble fødsel da. Men, vi får ta det som det kommer :) Jeg må uansett forandre tickeren min litt, for i følge ultralyden i dag er jeg bare 17+6 i dag, og dermed ikke 18 uker før i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om ultralyd-timen din :rødme:

Spennende med fødsel så tett opp mot jul da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med ei lita :jentebaby: i magen da :)

Greit å ikke ta helt av med de typiske jenteplaggene ja, i tilfelle det skulle vise seg å være feil.

Er helt utrolig å se den lille krabaten på ultralyd. Husker vi også var ganske satt ut etterpå, er egentlig det hver gang. Selv om det har blitt noen ultralyder for meg nå... Er litt uvirkelig å se den lille.

Tror nok mannen din blir flink. Er jo en overgang uansett om en får jente eller gutt, så det går seg nok til.

Litt kjedelig å få flyttet termin så tett opp til jul da. Men det får dere jo bare ta som det kommer. Ikke så mye annet å få gjort.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at alt gikk bra på UL og gratulerer med det som sannsynligis er ei lita jente! Selv fikk vi vite i går at vi venter gutt. UL var en flott opplevelse!

Vi er i samme båt med juletermin, min er nå 29. desember. Blir ikke planlagt mange aktiviteter i romjula i år, nei! Men jeg har ambisjoner om å knipe igjen et par dager ekstra og få nyttårsbarnet - evt. et januarbarn;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ei lita :jentebaby: i magen da :)

Greit å ikke ta helt av med de typiske jenteplaggene ja, i tilfelle det skulle vise seg å være feil.

Er helt utrolig å se den lille krabaten på ultralyd. Husker vi også var ganske satt ut etterpå, er egentlig det hver gang. Selv om det har blitt noen ultralyder for meg nå... Er litt uvirkelig å se den lille.

Tror nok mannen din blir flink. Er jo en overgang uansett om en får jente eller gutt, så det går seg nok til.

Litt kjedelig å få flyttet termin så tett opp til jul da. Men det får dere jo bare ta som det kommer. Ikke så mye annet å få gjort.

:klem:

Tusen takk :rødme: Av en eller annen grunn hadde vi nok tenkt mest gutt begge to, så derfor ble vi litt overrasket når vi fikk høre at det blir jente. Egentlig ingen grunn til å bli overrasket, for sjansen er jo 50/50, men man har jo alltid noen tanker og følelser. Men, vi gleder oss veldig over at det blir jente nå når vi vet det :) Mannen har også vent seg til tanken nå :fnise:

Nei, termindatoen får vi ikke gjort noe med. Alle dager er egentlig helt greit for meg, men for barnets del håper jeg at det ikke blir selveste julaften.

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...