Gå til innhold

To blir tre i desember :)


illa236

Anbefalte innlegg

Gratulerer med ei lita :babyjente: i magen!

:vinke: Tusen takk :rødme: Så koselig med hilsen i dagboken min! Jeg skal inn for å lese litt i din også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott at alt gikk bra på UL og gratulerer med det som sannsynligis er ei lita jente! Selv fikk vi vite i går at vi venter gutt. UL var en flott opplevelse!

Vi er i samme båt med juletermin, min er nå 29. desember. Blir ikke planlagt mange aktiviteter i romjula i år, nei! Men jeg har ambisjoner om å knipe igjen et par dager ekstra og få nyttårsbarnet - evt. et januarbarn;-)

Tusen takk :) Morsomt at vi ligger så likt i løypa. Du har termin nøyaktig en uke etter meg, så dette blir spennende :)

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det endelig fredag, og faktisk min siste arbeidsdag før ferien :hoppe: Det skal bli utrolig deilig med fri og late dager nå. Før jeg starter siste innspurt, måtte jeg innom KG en tur. Man blir liksom avghengig av å følge med litt hver dag :fnise: De siste dagene har jeg kjent liv i magen hver eneste dag, og det er en utrolig herlig følelse. Det er ikke like mye hver dag, men det er betryggende og godt å kjenne de små bevegelsene. Mannen er veldig utålmodig etter å kunne kjenne noe han også, men jeg tror han må smøre seg med tålmodighet i noen uker til ;)

Jeg kommer til å være ganske langt unna nett de neste tre ukene, så jeg vil ønske alle som er innom og leser en fortsatt god sommer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert dagboken min! Jeg tillater meg å skylde på veldig hektiske uker etter at jeg kom hjem fra ferie ;) Mye å gjøre på jobb og helger borte fra hjemmet. Forhåpentligvis blir det litt roligere fremover. Nå når vi har gått inn i september måned har liksom høsten meldt sin ankomst, og termindato virker med ett så mye nærmere. Det er spennende å gå akkurat denne høsten i møte, og jeg trives så godt med å være gravid.

Magen har vokst mye den siste måneden, og det er masse bevegelse fra vesla i magen :rødme: Noen dager er det mer bevegelse enn andre dager, og det hender jeg blir litt bekymret når det er lite. Men, plutselig så sparker hun til og da er alt bra igjen. Nå har jeg nettopp spist en saftis, så nå er det full akrobatikk på gang. Ellers har jeg endelig kommet i gang med trening igjen. Omsider får jeg vel nesten si ;) Det er deilig å bruke kroppen, og jeg har overrasket meg selv med en form som er mye bedre enn fryktet. Jeg tar enkle aerobick/"stram opp" timer på studio, så det er ikke så veldig anstrengende - men mer enn nok for meg. I dag hadde jeg første time med yoga for gravide og det var utrolig godt. Nesten litt rart å være i ett rom med bare gravide;) Håper yogaen kan hjelpe meg med å slappe litt mer av, det er noen veldig gode avspenningsøvelser som gir ro og hvile. Jeg har svært få plager i svangerskapet, det eneste jeg sliter litt med er dårlig nattesøvn så jeg håper noen gode teknikker for avspenning og avslapping vil hjelpe på.

Har også vært på en svangerskapskontroll etter ferien, og alt sto bra til. Vesla sparket mye når legen skulle høre etter hjertelyden så det var ikke så lett for legen å høre lenge av gangen ;) Neste kontroll skal jeg til jordmor for første gang. Jeg er veldig fornøyd med oppfølgingen jeg får hos lege, men det skal bli fint å prøve med en kontroll eller to hos jordmor også. De har kanskje en litt annen tilnærming til svangerskapet enn legene.

Nå er det litt Tv, før jeg skal stupe i seng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at formen er på topp. Mye lettere å være gravid når man kan fungere sånn noenlunde normalt ;)

Koselig med masse bevegelse, det er det her også. Veldig rart å tenke på at vi snart skal møte nurkene som bor i magene våre :rødme:

Det er en magisk tid å gå gravid, nyt den og forventningene dine. Er jo begrenset hvor mange ganger man vil oppleve det. Dessuten er det ekstra spesielt første gangen. Jeg koser meg veldig denne gangen også, men med lillegutt i hus tar han selvfølgelig mye av oppmerksomheten.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen er på topp. Mye lettere å være gravid når man kan fungere sånn noenlunde normalt ;)

Koselig med masse bevegelse, det er det her også. Veldig rart å tenke på at vi snart skal møte nurkene som bor i magene våre :rødme:

Det er en magisk tid å gå gravid, nyt den og forventningene dine. Er jo begrenset hvor mange ganger man vil oppleve det. Dessuten er det ekstra spesielt første gangen. Jeg koser meg veldig denne gangen også, men med lillegutt i hus tar han selvfølgelig mye av oppmerksomheten.

Ha en fin dag :klem:

Helt enig med deg - det er så rart å tenke på at tiden da vi skal få møte de små nurkene for første gang nærmer seg :rødme:

Kan tenke meg at det er litt annerledes med nr. 2, men samtidig er det jo også like spesielt som første gang :) Jeg synes det er så herlig å gå gravid at jeg er glad vi har planer om en liten en til med tid og stunder, slik at jeg forhåpentligvis får oppleve dette en gang til..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en liten smule bekymret i dag.. Jobber hjemmefra fordi jeg siden i går har hatt svake influensa/forkjølelsessymptomer. Har nok ikke feber, men er tett i nesen, har vondt i halsen og er litt slapp og småvarm. Føler meg i stand til å jobbe, men siden jeg har flere kollegaer på jobb som er i en ekstra risikoutsatt gruppe for å få alvorlige komplikasjoner ved svineinfluensa, ble jeg anbefalt å holde meg hjemme i dag. Først så tenkte jeg bare på kollegaene mine og at jeg vil unngå å smitte noen hvis dette (i verste fall) er svineinfluensa, men nå må jeg innrømme at jeg tenker litt på meg selv også. Det er vel ikke direkte farlig med svineinfluensa selv om man er gravid, men jeg vil jo helst unngå det med tanke på vesla i magen. Og så er jeg en person som ikke har et fnugg av tålmodighet når det gjelder å være syk.. :sjenert: Jeg vet det er dumt, for man må jo bare gi kroppen den tiden det tar ;) Vel, jeg får uansett la være å ta sorgene på forskudd, men er jeg ikke bedre til i morgen blir det en telefon til legen for å få råd om hva jeg bør gjøre videre..

Oi, nå så jeg på tickeren min at om 4 dager er det bare 100 dager igjen til termindato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med deg? Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å tenke på deg selv når det gjelder influensaen - vi er jo i en risikogruppe vi som de andre! Selv prøver jeg å ta så mange forholdsregler som mulig, men skjer det, så skjer det.. Føler at flere og flere rundt meg har den eller har hatt den nå, men mannen og jeg har heldigvis holdt oss friske (bank i bordet).

Håper du er bedre og at du får en fin helg - uansett går det nok fint med vesla i magen - har du svineinfluensaen og unngår komplikasjonene, så er den ikke værre enn vanlig sesonginfluensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis var det ikke svineinfluensa, men mest sannsynlig bare vanlig forkjølelse. Følte meg såpass mye bedre på torsdag at jeg våget meg på jobb - uten fare for å smitte noen andre, og glad for å være i farta igjen.

Ellers er det som vanlig veldig deilig med helg :) I dag har vi kjørt rundt på diverse baby-butikker for å bli litt klokere på hva vi egentlig trenger av utstyr osv. Det er først og fremst vogn og bilstol vi har sett på, og endelig har det gått opp noen lys for meg - spesielt når det gjelder bilstol. Jeg synes det har vært veldig vanskelig å forstå hva det egentlig er vi trenger, og ikke har det vært så mange gode svar å få heller. Men, i dag møtte vi på en butikkansatt som virkelig kunne forklare, og som kunne beskrive forskjeller, fordeler og ulemper osv. Vi skal mest sannsynlig kjøpe bilstolen brukt av en venninne (den var ny i 2008), og så må vi i tillegg kjøpe isofix base (vi har isofix feste i bilen). Når det gjelder vogn er det så mye å velge i at en kan bli rent forvirret av det også ;) Tidligere har vi vurdert brukt (og vi er fortsatt litt inne på tanken), men jeg må si jeg ble fristet til å slå til på Babyshop sitt tilbud om Simo kombi 2008 modell til 3799,-. Fargene er jo ikke akkurat de vi ville valgt ellers, men vognen ser veldig fin ut og prisen er veldig god for en splitter ny vogn. Eneste som trekker litt ned er at jeg ser mange sier det er en tung og stor vogn.. Vel, vi skal være i tenkeboksen i noen dager før vi bestemmer oss. Snart må vi begynne å se på alt det andre man trenger av utstyr også. Foreløpig er det bare litt klær, to fine tepper, vugge og vippestol som er i hus. Vuggen har mannen ligget i som baby, og det er jo litt koselig å tenke på. Vippestolen har vi lånt.

I tillegg til utstyr må vi også begynne på permisjonssøknaden snart... :sjenert: Akkurat hvordan vi skal sette det opp er vi ikke helt sikre på, men vi har bestemt oss for at vi tilsammen skal ha 12 måneder. Vi tjener relativt likt, så vi vil ikke tape mye på at begge mottar 80 % i sin del av permisjonen. Jeg har et "dine penger" fra i vår liggende, og der har de 10 sider med alt om permisjon og permisjonsregler. Har store planer om å lese det i løpet av helgen :fnise:

I morgen er det 100 dager igjen :hoppe: Jeg må innrømme at jeg synes det er både utrolig herlig og ganske skremmende på samme tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at jeg var ganske forvirret over alt utstyret ja :ler: Vanskelig at man skal plukke det ut før man egentlig har erfaring.

Dere finner nok ut av det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er det jammen lenge siden jeg har oppdatert her inne.. Synes dagene bare flyr av gårde, tenk nå er vi i oktober allerede! Jeg tippet 28 uker på tirsdag, og er dermed inne i 3. trimester. Det er så rart. Jeg føler at jeg blir mer klar for hver uke som går, og jeg kjenner at jeg gleder meg enormt til å hilse på vesla i magen :rødme: Men så kommer det et lite stikk av panikk av og til, blir litt stressa over alt jeg ikke har gjort ennå ;) Mye utstyr og småting som mangler, men det er først og fremst permisjonssøknaden som henger over hodene våre, og som vi bare må få ferdig snart. Tenkte jeg skulle ringe NAV i morgen for vi er litt usikre i forhold til samboers jobbsituasjon neste år. Vi ønsker i utgangspunktet å dele en del av permisjonen (de ukene som er utover de 9 som er forbeholdt meg og de 10 som er forbeholdt ham), men det er vanskelig å vite helt hvordan vi skal dele det når samboer ikke vet hvem som blir arbeidsgiveren hans etter nyttår. Vi håper liksom det er mulig å kunne endre fordelingen senere hvis det viser seg at det blir vanskelig for han å ta så mye permisjon som han ønsker i ny jobb, men jeg regner med at regleverket er ganske stivbeint.. :sjenert:

Ellers så er endelig barnevogn i boks :) Vi endte opp med å kjøre til Sverige og der kjøpte vi en Emmaljunga Nitrocity kombivogn. Den er veldig fin :) Jeg er litt usikker på hvordan de svingbare forhjulene fungerer på vinterføre, men bortsett fra det ene usikkerhetsmomentet tror jeg det skal være en super vogn for oss som bor midt i byen.

I går var vi hos jordmor for første gang, noe vi begge syns var en veldig fin opplevelse. Jeg har bare gått til lege hittil, og har vært veldig fornøyd med det, men det var likevel veldig fint å få være hos jordmor som tross alt har mye mer fokus på selve svangerskapet. Hun oste av erfaring, og samtidig var hun så hyggelig. Skulle virkelig ønske jeg fikk en jordmor som henne under selve fødselen også, og samboeren tenkte det samme :fnise: Ellers var alt i orden med vesla. Magen vokser og jeg er fortsatt i fin form. Vekta viste en vektoppgang på 7 kg hittil, og jeg fikk 0-1 på ødem. Tror ikke jeg har mye vann i kroppen, men ser at sokkestrikken setter litt tydeligere merker enn tidligere..

Vel, nå skal jeg stupe i seng. Bare en arbeidsdag til så er det helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart hvor fort det går. Permisjons søknaden er tilbakevirkende opptil 3 måneder, men er jo greit å få sendt den inn før nurket melder sin ankomst ja... Tror ikke det er så enkelt å få byttet hvor mange uker man skal ha permisjon, men er ikke sikker. Skader ikke å høre.

Synes det er veldig positivt at samboeren din vil ha mer enn de 10 ukene. Her tar mannen bare 10 uker, han syntes 6 uker permisjon + 4 uker ferie var nok med lillegutt. Han er ikke så veldig utadvent, så de ble gående en del alene og det var litt kjedelig...

Vi har svingbart forhjul på vår vogn. Det har ikke vært noe problem for oss, selv om jeg har dratt og skyvd vogna gjennom store snøhauger til tider. Nå har vi 3 like store hjul da, og ikke to små foran. Så kan hende det er litt verre da....

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom!

Gratulerer med vognkjøp! Vi må kaste oss rundt, vi også..

Det er ikke for sent med 3D UL, vi var igjen i går og fikk gode bilder. Så prøv å få time hvis dere har lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Rart hvor fort det går. Permisjons søknaden er tilbakevirkende opptil 3 måneder, men er jo greit å få sendt den inn før nurket melder sin ankomst ja... Tror ikke det er så enkelt å få byttet hvor mange uker man skal ha permisjon, men er ikke sikker. Skader ikke å høre.

Synes det er veldig positivt at samboeren din vil ha mer enn de 10 ukene. Her tar mannen bare 10 uker, han syntes 6 uker permisjon + 4 uker ferie var nok med lillegutt. Han er ikke så veldig utadvent, så de ble gående en del alene og det var litt kjedelig...

Vi har svingbart forhjul på vår vogn. Det har ikke vært noe problem for oss, selv om jeg har dratt og skyvd vogna gjennom store snøhauger til tider. Nå har vi 3 like store hjul da, og ikke to små foran. Så kan hende det er litt verre da....

God helg :klem:

Takk for gode tilbakemeldinger :) Vi fikk endelig satt oss ned og satt opp permisjonssøknaden på den måten vi tror vil passe oss best. Fikk sendt den inn til NAV i midten av oktober, så da skal det være god tid. Fant også ut at det er arbeidsgiveren min som betaler lønna i permisjonstiden (og at NAV betaler tilbake til arbeidgiver), så da vil jeg få lønn som normalt den 20. hver måned.

Ja, vi er litt spent på vogna og hvordan den vil fungere. Men overbeviser oss selv om at den vil fungere bra :fnise: Vi kan nesten ikke annet nå når vi har kjøpt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rart hvor fort det går. Permisjons søknaden er tilbakevirkende opptil 3 måneder, men er jo greit å få sendt den inn før nurket melder sin ankomst ja... Tror ikke det er så enkelt å få byttet hvor mange uker man skal ha permisjon, men er ikke sikker. Skader ikke å høre.

Synes det er veldig positivt at samboeren din vil ha mer enn de 10 ukene. Her tar mannen bare 10 uker, han syntes 6 uker permisjon + 4 uker ferie var nok med lillegutt. Han er ikke så veldig utadvent, så de ble gående en del alene og det var litt kjedelig...

Vi har svingbart forhjul på vår vogn. Det har ikke vært noe problem for oss, selv om jeg har dratt og skyvd vogna gjennom store snøhauger til tider. Nå har vi 3 like store hjul da, og ikke to små foran. Så kan hende det er litt verre da....

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom!

Gratulerer med vognkjøp! Vi må kaste oss rundt, vi også..

Det er ikke for sent med 3D UL, vi var igjen i går og fikk gode bilder. Så prøv å få time hvis dere har lyst!

Hei :) Takk for det :) Vi skal hente vogna om to uker, og gleder oss til å få den i hus.

Vi har ikke fått somlet oss til å bestille 3D UL, så da blir det nok ikke noe av denne gangen... Men, veldig koselig å lese om dere som har prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på ny svangerskapskontroll og tatt vaksine mot svineinfluensa. Begge deler skjedde på helsestasjonen og det ble en litt stressende kontroll for det var mye kaos på grunn av alle gravide som skulle ta vaksinen. Men, vi fikk jo gjort det vi skulle og jeg tror både jeg og samboeren fikk spurt om det vi har på hjertet. Jordmoren kunne fortelle meg at vesla ligger med hodet nedover, men at hun kanskje vil snu seg litt opp/ned fortsatt før hun "bestemmer" seg for hvilken vei hun vil ligge ;) Jordmor antok at siden vesla allerede har ligget en del med hodet ned, så er det stor sannsynlighet for at hun gjør det når hun skal ut også. Håper hun har rett. Jeg fikk kjenne hvordan hodet lå selv også :) Jeg hadde aldri turt å trykke så hardt på magen selv, men det var en fin opplevelese med jordmors veileding. Ellers ligger babyen fint på vekstkurven og utviklingen har vært jevn hele tiden. Vekta mi er nå +9, og blodtrykket noe høyt... Nesten litt rart for når jeg målte hos legen så lå jeg på 100/80 og 100/70, mens de gangene jeg har målt på helsestasjonen har jeg ligget mye høyere - og i dag var det 132/80. Det kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg har måttet løpe for å rekke timen begge gangene jeg har vært der, og at det er noen bratte bakker opp til helsestasjonen...

Jeg tok også vaksine mot svineinfluensa i dag. Etter å ha vurdert litt fram og tilbake kom jeg for en stund siden fram til at jeg ikke tør å gå i mot helsemyndighetenes råd. Og sannsynligheten for at vesla nå vil få antistoffer mot viruset før fødselen, gjorde at valget om å ta vaksinen ble lettere. Jeg hadde aldri tilgitt meg selv om hun hadde fått influensa som nyfødt, og jeg ikke hadde vaksinert meg på forhånd. Samtidig synes jeg det var et vanskelig valg, og jeg skjønner godt at mange er i tvil. For min del var det betryggende å se at det er så mange andre gravide som har tatt det samme valget, helsestasjonen var full av store mager i kø for å ta vaksine i dag. Samboeren skal ta vaksinen så snart den er klar for de utenfor risikogruppene.

Ellers må si jeg si jeg begynner å få litt panikk med tanke på alt jeg ikke har gjort av forberedelser og innkjøp ennå.. :sjenert: Det begynner plutselig å gå opp for meg at det egentlig ikke er så lenge igjen, og at vi må begynne å effektivisere innsatsen litt ;) Vi planlegger en del kjedelige gjøremål til helga (som å fikse en del småting i leiligheten, vaske i kjøkkenskap, rengjøre stekeovn, avrime fryser osv), og så skal jeg spare de hyggelige gjøremålene som gjenstående innkjøp, vask av babyklær osv til litt senere.

Neste uke tar vi oss tre dager fri for å reise på hytta. Sammen med helga blir det 5 dager hvor jeg og samboeren bare skal kose oss og nyte alenetiden. Det er visst skiføre der oppe nå, så kanskje det blir noen korte skiturer også. Men jeg tror jeg skal holde meg mest på flatmark :fnise:

Vel, da skal jeg ta en rask rydding av leiligheten og så sette i gang med middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart å ta en tur sammen nå. Ikke så god tid til å være kjærester når en blir foreldre ;)

Er vel undertrykket de er mest nøye på at ikke skal ligge for høyt, og ditt var jo det samme som du har målt hos legen. Dessuten stemmer det nok at du har løpt virker inn. Min søster har høyt blodtrykk i utgangspunktet, men det er alltid mye verre hos legen fordi hun stresser seg opp bare ved å være der...

Da kom jeg endelig igjennom til legen. Da drar jeg for å ta vaksine før jeg ombestemmer meg igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...