FruLuna Skrevet 28. september 2009 #161 Del Skrevet 28. september 2009 Hei Midna! Det er veldig lenge siden jeg har vært aktiv her inne, men nå er jeg ferdig med en hektisk eksamensperiode, og har fått oppdatert meg litt her inne hos deg Ser ut som du har travle dager for tiden. Så flink du er, med både jobb, ridning og trening! Hilsen FruLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 30. september 2009 Forfatter #162 Del Skrevet 30. september 2009 Hei Fru Luna! Så utrolig koselig at du tok deg turen! Skal legge igjen et besøk i dagboken din litt senere. I dag har jeg ukas eneste fridag og jeg har brukt 5 timer i stallen og nå har jeg og samboer kosekveld, med taco, kveldstur og rødvin. Nå skal vi titte en episode av Dexter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #163 Del Skrevet 3. oktober 2009 Stressuke! Nå er det heldigvis bare to vakter igjen og så er uken over. Det har gått ganske greit, men merker at jeg er litt lei av kaoset høstferien medfører på jobben. I går trente jeg styrke og det var kjempedeilig! Er god og støl i dag. Får trene på søndagen også så blir det to økter denne uken også. Skulle gjerne trent mer, men nå fokuserer jeg mest på å få tid til de to dagene i uken, så kan jeg kanskje trappe opp litt mer etterhvert. Nå blir det litt husarbeid før jeg drar på jobb. I dag har jeg gitt meg fri fra stallen slik at jeg ikke skal bli helt utslitt. Har en skikkelig opptur med den store hesten om dagen, mens det ikke går så bra med unghesten. Det går jo bra, men jeg føler at vi ligger etter i forhold til rideprøven nå. Men jeg håper ting retter seg opp etter litt mer instruksjon til uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #164 Del Skrevet 3. oktober 2009 Nå sitter jeg og laster ned ny treningsmusikk til ipoden og gleeeder meg til å trene i morgen! :D Hektisk dag på jobb i dag, men har følt meg i slaget så det har gått bra! I morgen blir det enda mer, men så er kaoset heldigvis over og jeg ser virkelig frem til å ha fri på mandagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #165 Del Skrevet 8. oktober 2009 06:30 i morgen bærer det på spinning med en veninne! Gleder meg! Gleder meg ikke såå mye til å stå opp da men det skal bli godt. I går trente jeg styrke og økte med 5 kg i knebøyen, og det føltes bra! Det går fremover med hesten jeg rir inn og livet er generelt bra! ♥ Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #166 Del Skrevet 9. oktober 2009 Da var min første spinningtime og første treningsøkt noensinne klokken 06:30 på morgenen gjennomført. Ganske deilig egentlig! Eller... nå er det veldig deilig! Jeg følte at jeg satt med magen oppe i halsen hele timen. :gjeiper: Siden det var første gangen så ble det litt prøving og feiling og jeg hadde nok på litt for lett deler av timen, men jeg måtte bare komme meg igjennom! Neste gang skal jeg legge på meg, og forhåpentligvis være litt mer opplagt. Nå blir det dusj, frokost (med titting av gossipgirl) før jeg skal vaske badet. Det er jo en herlig følelse å være i gang så tidlig når man har fri! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 9. oktober 2009 #167 Del Skrevet 9. oktober 2009 Dæven døtte står du opp sååå tidlig på en FRIdag?? Det er SPREKT det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #168 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ja, men nå har jeg tatt igjen et par timer med søvn. Deilig! Men hjelpes, det var vondt å trene så tidlig altså. Jeg følte meg skikkelig kvalm, men tror det bare er en tilvenningssak samt at det lønner seg sikkert å sove litt mer enn 4-5 timer først. Prøver igjen neste fredag! Så hittil i dag har jeg trent, vasket bad, tatt inn og ut av opvaskmaskin og hengt opp tøy+ satt på ny maskin og sovet. Om et par timer blir det stallen sammen med en veninne og jeg har egentlig planer om å ta meg en tur ut og jobbe litt i hagen før den tid. Klarer jeg det mon tro? Følte meg brått litt lat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #169 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg virkelig ELSKER hesten jeg driver og rir inn. Hun er uten å overdrive den herligste hesten jeg noensinne har vært borti mine 13 år som hestejente. Hun slår tilogmed hesten jeg red i tre år som ble solgt til en svensk landslagsrytter i sprang (som jeg var utroolig glad i). Det sier litt for min del! Jeg må bare kjøpe henne. Jeg føler liksom at livet mitt ikke blir perfekt uten denne herlige hesten! I dag red vi på vår første ordentlige tur og red langs veien og greier. Hun leet ikke engang et øye for bilene som kjørte forbi da vi gikk langs veien (og det var vår første gang langs veien). Ting som de voksne "barnepasserhestene" skvatt for var ikke en gang farlig for min lille treåring. Om en uke skal jeg vise henne på treårstesten, og det spørs litt hvordan det går med tanke på at hun bare har blitt ridd i to måneder. Men jeg håper på noen positive kommentarer fra dommerene i alle fall og krysser fingrene for at galoppen sitter. Instruktøren min har sagt at vi må ut å starte dressur i april, og det skal vi klare! Gleder meg sånn! Hun skal bli en helt superkul hest når hun blir stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #170 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg vil ha fri!! Nå er jeg sliten altså. Nå ser jeg bare frem til torsdagen, for da har jeg fri i fire dager. ;D nå er det bare jobb jobb jobb og det er helt ok, men jeg merker jeg er sliten. Det er siste innspurt før treårstesten om en uke og vi jobber hardt om dagen. I dag fikk jeg til mange galoppfatninger og ting går heldigvis fremover! I morgen skal jeg i stallen litt over ni for å løshoppe hesten siden den også skal vises i det. Så håper jeg at jeg rekker en treningsøkt før jeg skal jobbe en skikkelig slækk kveldsvakt. Deilig! Jeg har skikkelig treningsabstinenser om dagen, noe som er herlig! I kveld er det joggebukse og slækking som gjelder. Jeg kommer nok til å sovne ganske tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. oktober 2009 #171 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg virkelig ELSKER hesten jeg driver og rir inn. Hun er uten å overdrive den herligste hesten jeg noensinne har vært borti mine 13 år som hestejente. Hun slår tilogmed hesten jeg red i tre år som ble solgt til en svensk landslagsrytter i sprang (som jeg var utroolig glad i). Det sier litt for min del! Jeg må bare kjøpe henne. Jeg føler liksom at livet mitt ikke blir perfekt uten denne herlige hesten! I dag red vi på vår første ordentlige tur og red langs veien og greier. Hun leet ikke engang et øye for bilene som kjørte forbi da vi gikk langs veien (og det var vår første gang langs veien). Ting som de voksne "barnepasserhestene" skvatt for var ikke en gang farlig for min lille treåring. Hun skal bli en helt superkul hest når hun blir stor! Aaaaaaaaaaaaaaaw så koselig lesning! Hest er BEST!! Høres helt vidunderlig ut med den 3åringen din :rødme: :rødme: KLart hun blir en superkul hest når hun blir stor, er hun ikke litt kul allerede da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #172 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei MOcci! Hest er best ja. ;D Nå er det bare to dager til den store dagen, og jeg gruuuer meg! I morgen blir det mange forberedelser. På den store dagen blir det først mønstring av hest og måling, så løshopping etterfulgt av rideprøven jeg skal ri og til slutt skal en dommer ri hesten. Det blir en lang dag! Håper bare jeg får henne til å galoppere på visningen. Jeg sliter nemlig med å få henne til å galoppere hvis jeg selv er stresset. :/ I dag har jeg har frii! Herlig! Har klippet gresset for siste gang før vinteren, støvsugd alle hovedrom, vasket filteret til kjøkkenvifta og shinet litt ekstra på kjøkkenbenkene + klesvask. Etter det ble det noen timer i stallen, før jeg dro på skravlekveld med resepsjonsjentene. I morgen har jeg en spinningdate med en veninne klokken 06:30 igjen. Gruuer meg! Etter treningen skal jeg drikke en proteinshake og gjøre 30 minutter husarbeid før jeg sover noen timer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 15. oktober 2009 #173 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du er gal altså! Jeg har også fri i morgen, og da skal jeg SOVE Lykke til i helga! Det går nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #174 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei Carrie! Ja jeg føler meg litt gal, men litt gal må man være innimellom. Håper jeg blir litt mindre kvalm denne gangen. Jeg hadde foresten en skikkelig turbodag på tirsdag. Jobb fra 07-15, hjem og lage wok fra bunnen og spise så i stallen og trene dressur og til slutt en styrkeøkt på treningssenteret. Skal si det var en herlig økt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. oktober 2009 #175 Del Skrevet 16. oktober 2009 Masse lykke til med rideprøven i helgen!! Du "nailer" den vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #176 Del Skrevet 16. oktober 2009 Takk mocci!! Etter seks timer i stallen er endelig hesten klar. I morgen må jeg være i stallen halv sju på morgenen og så starter stevnet klokken ti. Jeg skal vel ikke ri før i to-tre tiden, men før det skal hesten vises på alle andre mulige måter. Eneste problem nå er at hesten har blitt brunstig og bukker hver gang jeg skal fatte galopp. Men men. Det får gå som det går. I dag kom jeg meg på spinning halv sju på morgenen og trente styrke etterpå. Flink! Nei, nå skal jeg pakke sammen alt jeg skal ha med meg i morgen, og så skal jeg sløve på sofaen. Det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 18. oktober 2009 #177 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hei Midna! Så effektiv du er om dagen! Blir spennende å lese hvordan det gikk med hesten. Jeg var "hestejente" da jeg var liten (ikke veldig aktiv, men veldig glad i å ri), men nå er det virkelig lenge siden jeg har vært på en hesterygg. Håper du får tid til litt avslapping innimellom slagene. Ha en fortsatt god søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #178 Del Skrevet 25. oktober 2009 LEnge siden sist, tiden flyr med andre ord! Har skjedd mye og får oppdatere i noen punkter. - Treårstesten med hesten er vel gjenomført. Vi fikk til galoppen på rideprøven og hun oppførte seg supert! Vi kom ikke hjem med premie, men det var heller ikke målet vårt denne gangen. - Jeg har tatt en valg som betyr at jeg slutter med den voksne hesten. Jeg har rett og slett ikke tid, og vil bruke all min energi på 3-åringen som jeg også har planer om å kjøpe... Det er som en byrde er løftet fra skuldrene mine. Endelig kan jeg ha god tid i stallen til å pusle rundt, og det er deilig at ikke alle fridagene mine skal bli spist opp av tilsvarende en arbeidsdag i stallen. Så nå får jeg forhåpentligvis mer tid til både husarbeid, trening og kg-tid. Gleder meg til å bare trene superhesten min, som jeg skal nå laangt med. - I dag var jeg og hesten på uoffisiell utstilling, noe som gikk supert. Vi vant klassen vi var med i, ble kåret til utstillingens beste hoppe, og til slutt så ble hun kåret til best in show. Hun var helt nydelig, og ejg er sååå stolt av henne! Det er ingen tvil om at jeg har tatt riktig valg for å si det sånn.... Nå lager jeg pizza til samboer kommer hjem fra trening, og i morgen er det desverre klart for en ny arbeidsuke. Hadde blitt glad for en dag til med fri altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 27. oktober 2009 #179 Del Skrevet 27. oktober 2009 Gratulera så masse med vel overstått ridetest. Jeg tror du har tatt et riktig valg når det gjelder å konsentrere deg om 3åringen. Jeg ble rent sliten av å lese om dine travle dager. Kjempestas med best in show da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #180 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hei mocci! Denne uken er så heeerlig. Selvom jeg jobber seks dager denneu ken har jeg brått mye bedre tid. Dessuten er jeg i skikkelig julestemning og jeg koser meg med og pusle og ordne hjemme. I går fikk jeg unna masse klesvask og støvsugde gulv i tillegg til jobb og hest. I dag har jeg fri og hittil har jeg skiftet på seng, skiftet skikkelig på soverommet, strøket duker og lagt på nye på kjøkkenbord og stuebord pluss småryddet og gjort det litt koseligere. Jeg har også vært ute og tømt ut av krukker og klipt vekk visne stauder osv i bed. Må luke over også men da trenger jeg en sånnen håndrive (kjørte over min med gressklipperen. wops!). Men fikk tatt det værste med hendene. Nå må jeg se og få kjøpt inn litt lyng også. Nå lager jeg middag som er kyllingfilet med poteter skjært i båter og stekt i ovn, kyllingsaus og grønnsaker. Blir vel godt =) Halv seks skal jeg møte en veninne i stallen og vi skal ri på tur. Koselig. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå