Gå til innhold

Hvor lang tid tok det deg å finne jobb?


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg altså og søker jobb. Har utdannelse og søker i mitt felt. Konkurransen er stor, jeg har en del praksis men ellers nyutdannet, med helt greie karakterer (B,C). Søkeprosessen har nå pågått i et par-tre måneder og jeg har ikke fått napp ennå. Begynner å miste motet og tro at det er meg det er noe galt med. Jeg vil gjerne vite hva som er vannlig tidsmessig? Dette retter seg til de som har fast jobb (ikke deltid og midlertidig osv.) Hvor lang tid brukte dere på å finne den jobben dere har nå? Og er det vanlig med så lang tid om hos meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket felt er du utdannet innen? Har du bachelor, master eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg hadde master og hadde jobb 6 mnd før ferdig utdannelse, jeg jobbet siste del av masterskrivingen.

Jeg gikk ut et år hvor markedet var godt, nå er det lit værre. Kommer an på hvilket felt du har studert under. Jeg tror nok i dag at man fort må vente 3-6 mnd før man kanskje får napp litt ut i fra hva du søker på av jobber.

Lykker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg altså og søker jobb. Har utdannelse og søker i mitt felt. Konkurransen er stor, jeg har en del praksis men ellers nyutdannet, med helt greie karakterer (B,C). Søkeprosessen har nå pågått i et par-tre måneder og jeg har ikke fått napp ennå. Begynner å miste motet og tro at det er meg det er noe galt med. Jeg vil gjerne vite hva som er vannlig tidsmessig? Dette retter seg til de som har fast jobb (ikke deltid og midlertidig osv.) Hvor lang tid brukte dere på å finne den jobben dere har nå? Og er det vanlig med så lang tid om hos meg?

edit:vanlig

Markedsføring, bachelor + nesten 2 år økonomi (byttet studium, men var 18 da jeg begynte å studere, så det var greit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg tok det 6 måneder, og ca. 40 søknader. Som nyutdannet har man heller ikke krav på dagpenger sånn uten videre..så du kan si det var hysteriske tilstander innimellom.

Jeg tror jeg kunne blitt alvorlig deprimert dersom det hadde fortsatt.

Så mitt råd til deg får være at du melder som ringevikar et sted, i en barnehage eller på en skole, mens du venter. Så har du noe å gjøre innimellom i allefall.

Ps: Det ordner seg til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg tok det 6 måneder, og ca. 40 søknader. Som nyutdannet har man heller ikke krav på dagpenger sånn uten videre..så du kan si det var hysteriske tilstander innimellom. Jeg tror jeg kunne blitt alvorlig deprimert dersom det hadde fortsatt.

Så mitt råd til deg får være at du melder som ringevikar et sted, i en barnehage eller på en skole, mens du venter. Så har du noe å gjøre innimellom i allefall.

Ps: Det ordner seg til slutt :)

ja men, jeg vet!! Jeg føler meg så liten uten jobb: min selvtillit holder på å gå i oppløsning. Hater å ta t-banen rundt 4-5 da alle andre er på vei hjem fra jobb. Har penger, så det er ikke krise, men er kjempebekymret for hullet på cv-en.

Virker som om folk uten utdannelse og i tillegg veldig unge (vi snakker 20, 21 år gamle) trenger bare å møte opp hos manpower, så har de en bra kontorjobb neste dag (jeg hadde faktisk takket ja til en kontor-/seretærjobb akkurat nå), men disse jobbene er jeg visst overkvalifisert for nå, får jeg høre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...