Gå til innhold

NAV


Gjest Gjest_Mina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mina_*

Litt usikker på hvor jeg skal poste dette, men prøver her;

Jeg er for tiden under yrkesrettet attføring igjennom NAV. Jeg og min samboer lurer på å flytte til en annen kommune om ikke så altfor lenge.

Lurer derfor på om noen her inne har erfaring med å bytte NAV-kontor og saksbehandlere? Lurer på om det er mye pes og tar mye tid? Eller om det er fort gjort og stort sett går av seg selv med oversending av sakspapirer osv?

For jeg regner da ikke med at man er pliktig til å holde seg i samme kommune hvor man har fått innvilget tiltaket!?

På forhånd takk om noen har feedback på dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Lise_*
Litt usikker på hvor jeg skal poste dette, men prøver her;

Jeg er for tiden under yrkesrettet attføring igjennom NAV. Jeg og min samboer lurer på å flytte til en annen kommune om ikke så altfor lenge.

Lurer derfor på om noen her inne har erfaring med å bytte NAV-kontor og saksbehandlere? Lurer på om det er mye pes og tar mye tid? Eller om det er fort gjort og stort sett går av seg selv med oversending av sakspapirer osv?

For jeg regner da ikke med at man er pliktig til å holde seg i samme kommune hvor man har fått innvilget tiltaket!?

På forhånd takk om noen har feedback på dette! :)

Jeg har rehabiliteringspenger og meldte flytting på vanlig måte + sa ifra hos mitt NAV-kontor. Tok kontakt med mitt nye etter flytting, utbetalingen kom litt senere enn vanlig, men ikke så mye forsinket. Når tiltaket er innvilget og det ikke er grunner for at du må bo der du bor nå, altså et kurs eller arbeidstrening du må følge opp, tror jeg det vanligvis skal gå greit å flytte. Om du har utdanning el lignende du må følge opp, tror jeg du må ordne deg noe tilsvarende dit du skal flytte, for ikke å bryte vilkårene for stønaden du mottar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mina_*

Takk for svar Lise. Det hørtes jo veldig enkelt og praktisk ut! Håper på lik effektivitet her. Måtte du sende over dokumenter selv, eller ordner NAV alt sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lise_*
Takk for svar Lise. Det hørtes jo veldig enkelt og praktisk ut! Håper på lik effektivitet her. Måtte du sende over dokumenter selv, eller ordner NAV alt sånt?

NAV oversender, de gjorde ihvertfall det i mitt tilfelle.

Egentlig skal overføring fra ett NAV-kontor til et annet gå automatisk,

når de mottar flyttemeldingen, men det er lurt å ta en tlf til det du har nå og

si ifra om flyttingen i tillegg. Da jeg ventet første utbetaling fra mitt nye NAV-kontor og den ikke kom, ringte jeg dem, og fikk vite at de ikke hadde fått oversendt papirene fra mitt gamle ennå. På det gamle NAV-kontoret hadde de oversett flyttemeldingen, eller ikke fått det med seg av en eller annen grunn, så dermed ble det forsinkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mina_*

Vel, det kommer jo ikke akkurat som en bombe hehe.. Det er jo veldig sånn at man må følge opp og dobbeltsjekke alt hos NAV for at ting skal fungere virker det som. Blir litt oppgitt, men heller det enn å vente på penger som ikke engang er på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...