Gå til innhold

Å vente på vårt Lille Mirakel

SøsterLiten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia... :tristbla:

Jeg har hatt så mye å gjøre at jeg ikke har fått vært på KG...

Idag tidlig tok jeg hjemmetest (CB) og det stod gravid, men så dro mannen på jobb og jeg gikk på do og... :sur:

Blod.... :grine:

Det er svart og rart... jeg har "mensen" følelse i magen..

Hva er dette??

Jeg skal ringe RH kl 12 og høre...

:dåne:

Ble så utrolig happy når jeg fikk positiv test og nå er jeg pokker så lei meg!! Søren også!! hvorfor?

Dette er ikke festeblødning, for det er for sent, det er ikke normal blødning for det er helt mørkt...

:grine:

Dette er en berg og dalbane av følelser!

Men en ting er bra da... Jeg ble gravid!

HUFF!!!!

Men håper virkelig alt er normalt. Fikk et sjokk sel vi går. Begynte også å blø litt.. blandet rosa/brunt... men har ikke kommet noe i dag, heldigivs.

Sendte mail til RH jeg da, orker ikke å sitte i telefon kø. Fikk svar om at det var normalt... men så har jo dumme meg googlet og lest på alt som er.. og jeg har jo kommet fram til den konklusjonen at det kanskje er graviditet utenfor livmoren jeg da.. har hatt murring/små smerter som har kommet og gått på ve. side av magen/eggstokk og blødde jo litt i går etc... og risikoen er stor om man har vanskeligheter med å bli gravid og har tatt prøverør....

Huff så mye nervepirrende vi kvinner skal igjennom til tider!!!! :trist::sukk:

Men krysser fingrene for oss begge!!! Skal heldigvis til fastelegen i morgen og sjekke opp litt, fikk mast meg til en tidligere time.

:hug::klemmer: til søtisen deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Takk for gode ord. :rødme:

Lille spire flyttet ut igår og lovte å gjøre det rent og pent til neste lille som skulle flytte inn.... Så jeg får håpe at søtnosen har gjort det hjemmetrivelig nok der til at neste har lyst til å bli i 40 uker for så å komme frisk og rask ut ved termin. :yvonne:

Jeg har det etter forholdene bra, vi trøster oss med tanken på at jeg faktisk klarte å bli gravid. Nå har kroppen lært hvordan den skal ta imot så da håper jeg at læringskurven går rett til taket til neste lille altså!

Er så utrolig min tur neste gang! Det mener jeg hvertfall!! Jah!!:jepp:

Idag skal jeg på kurs og så reiser jeg til min familie i Belgia.

Skal bli godt å komme seg bort litt og få hilst på min onkel (som har fungert som pappa fra jeg var 12) og mine fantastiske besteforeldre som jeg ikke har sett siden bryllupet ifjor.

LilleMann hilser til alle dere jenter der ute som har vært så gode mot meg!

Rug videre jenter!! Neste runde er min! :jepp:

:klem: SøsterLiten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese, men godt at du tar ting ved godt mot! :klemmer: Ja nå er det bare å hente seg litt inn etter ting sånn at kroppen blir frisk og rask og klar til nestemann, for denne gangen så går det bra :)

Har du fått noen ca dato/uke enda? Gikk forholdsvis ganske raskt på meg da jeg skulle sett inn fra frys :) Tenker du er gravid i slutten av desember, starten av januar ;):lur:

Ha en fin tur til Belgia :klemmer::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kjempe trist SøsterLiten :sukk: Men godt å se at du fortsatt er positiv :klemmer: Du har helt rett i det du sier i at nå vet du at du tross alt at dy kan bli gravid, og neste gang så er sikkert kroppen litt mer forberedt og alt går så mye bedre.

Ønsker deg masse lykke til og håper spiren snart sitter, og så må du ha en kjempe fin tur til Belgia :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir trist og rørt på samme tid jeg.. Trist at lilleSpiren flyttet ut, men rørt over at du er så sterk og klarer å være så positiv.

SøsterLiten = mitt forbilde. :rødme:

Har du familie i Belgia?? :hakeslepp: Hvor da?? Har mange gode venner i Belgia jeg, var der i sommer og var der to ganger i '06! :jepp: God tur ihvertfall! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Her var det lenge siden jeg hadde vært innom ser jeg... Så utrolig trist å lese at spiren har flyttet ut. Jeg er imponert over hvor godt mot du er ved, og det er sant som du sier hvertfall positivt at kroppen kan bli gravid. Det er absolutt din tur neste gang :kose:

Håper du har/hadde en fin tur til Belgia :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.

Så er jeg tilbake, noe jeg har vært i en uke...

Har hatt litt problemer med å være her inne, for det får meg bare til å tenke på det som ikke er...

Jeg fikk meg en ordentlig knekk etter at jeg kom hjem fra Belgia og merket at selvom jeg føler at det er en fin ting at jeg ble gravid sånn at vi vet jeg kan bli det, så har ikke det eliminert hvor lei meg jeg er over at det ikke ble denne spiren.

Vi har bestemt oss for å vente til over nyttår og kanskje litt lenger før vi prøver igjen... Vil være sikre på at kroppen er klar og at jeg er i "the right state of mind" før vi begynner igjen.

Så derfor kan det hende jeg legger denne dagboken på is... om ikke for alltid så hvertfall en stund. Jeg må rett og slett ta meg en KG ferie.

Dere er supre jenter og jeg ønsker dere alt det beste!

Lykke til med ruging, operasjon, IVF, prøving, testing og ALT!

Dere fortjener at det er deres tur og dere kommer til å bli fantastiske mødre!

Snakkes om ikke så alt for lenge.

Mange klemmer fra en litt trist SøsterLiten :klem::klemmer::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du tar deg en lite pause... det må man nok innimellom. Men du vil bli savnet!!! :trist:

Så neste forsøk blir til neste år en gang? Kan være lurt og la kroppen hvile litt ja.. og hvem vet.. kanskje det skjer noe på egenhånd? etter alle disse hormonene og ting vi har stappa i oss....

Snakkes snuppa :)

Håper du får en flott lørdagskveld :hug::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Devilina!

Jeg ville aldri latt deg henge uten meg for alltid! ;)

Jeg føler meg 100% bedre og er ikke like deppa.

Tilbake på min positive bølge og får bare prøve å slappe av og nyte en medisinfri og hormonfri (hverfall tilsatt ;) ) tilværelse en stund!

Vet dere hva?

Jeg er ferdig med alle julegavene!!! og det beste er at jeg har vært det en uke!!! :bolledeig:

Det er så sinnsykt digg, for i butikkene har det allerede begynt å hope seg opp med desperate mennesker! hehe!!

Klemmer fra en som ikke klarte å holde seg borte fra KG så lenge allikevel! :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SøsterLit! :klemmer:

Så godt å høre at du føler deg bedre! Veldig, veldig glad nå! :strix:

Heldig som er ferdig med julegavene da! :hakeslepp: Kunne sikkert vært ferdig jeg og...om bare mamma og pappa kunne få ut finger'n og komme med noen flere ønsker!! :ler: Har kun en gave til hver av dem...syns ikke det er nok...

Men ligger ihvertfall bedre ann en tidligere år! :jepp:

Ha en fiiiin tirsdag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA?? Ferdig med alle julegavene? Hvordan i granskauen har du klar det? Liten liste?? Eller... kan ikke si jeg har stor heller.. men... er det å finne på ting til folk da... huff... om man bare kunne si hva man vil ha og ikke vil ha!!

Den vanskeligste gaven er til kjære..... huff... :sukk:

Nei det er ikke lett å ha for lang pause... tror det har noe med nysgjerrigheten til folk og spennende oppdateringer her og der :)

Godt å høre at du ikke er så deppa lenger, hva vi kvinner må gjennomgå.... MEN.... jeg er fortsatt sikker på at alle gode ting er 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert godt å være ferdig med alle julegavene :strix:

Vi har fire igjen på kjære sin side, vet hva vi skal kjøpe til to av dem :) Godt å være ute i god tid og bare kunne kose seg i desember :biggrin:

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest dragonfly123
Heisann :goodbye:

Da tenkte jeg det var på tide for meg å lage meg en prøvedagbok... :sjenert:

Jeg har hatt mye tanker for og imot for å gjøre dette, men siden jeg nå skal starte IVF tenkte jeg det ville være fint å ha et sted hvor alle tankene, følelsene og humørsvingningene mine kan få lov å komme ut uten at jeg behøver å sensurere meg selv... :jepp:

Litt om meg kan jeg jo begynne med:

Jeg er en jente på 28 som har vært gift med verdens snilleste, tålmodigste og beste mann (30) i snart et år. Vi møttes på Bjørknes når vi tok påbygning for 6 år siden og har etter det vært sammen i tykt og tynt. Vi bestemte oss for å ta sykepleiern sammen og er nå begge sykepleiere i psykiatrien, jeg jobber med barn og unge og han jobber med narkomane. Vi tok vår utdannelse i Australia og hadde noen av de mest spennende og utfordrene år der nede, både som mennesker og par.

Vi har prøvd å lage et lite mirakel i snart 4 år og veien til IVF har vært lang...

Vi har gått fra å være positive og spente hver gang TR var rundt svingen, til å hate TR, til å være i dyp fortvilelse når TR har kommet, til å finne ut hvorfor TR kommer og nå til å akseptere hvorfor TR kommer og håpe på at IVF vil være vår løsning.

Vi har vært gjennom testing og utredning og har kort fortalt funnet ut at han har for få svømmere og jeg har en tett eggleder og den andre er liten og "lat"... Hormonivået mitt rundt eggløsning er normalt og jeg har ikke endometriose. De to tingene er vel de eneste positive svarene vi har fått under denne utredingen...

Jeg har altså fått dato for oppstart av nesesprayen den 11 juli.

Kontroll blodprøven er satt til den 30juli og det er samme dag som jeg skal begynne på hormonsprøytene.

blodprøve nr 2 er 3 august.

Uttak skal være i uke 33.

Da er det vel bare en ting som gjenstår: Å erklære denne prøvedagpoken for ÅPNET! :fnise:

nese spray kan jeg spørre om åssen det fungerer?hvilken spray? ikke le av meg men for å få barn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som går for prøverør må gå på en nesespray for å hemme hormonproduksjon i kroppen.. vi kommer liksom inn i en overganskalder.. for å så begynne på sprøyter med hormoner som skal sette i gang systemet. Det er planlagt når alt skjer fra sykehusets side. Andre normale kvinner har jo vanlig eggløsning og mens.. mens vi som må ty til prøverør kanskje ikke er så heldige med dette... eller så er det fordi mannen har dårlige svømmere og få.

SøsterLiten: kom til å tenke på en ting.... du gikk på Bjørknes, der gikk ei venninne av meg og... og hun tok også sykepleier utdannelsen og i Australia.. kanskje du vet hvem det er? :sjokk:

Sier Jannicke Sørheim deg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SøsterLiten: kom til å tenke på en ting.... du gikk på Bjørknes, der gikk ei venninne av meg og... og hun tok også sykepleier utdannelsen og i Australia.. kanskje du vet hvem det er? :sjokk:

Sier Jannicke Sørheim deg noe?

Takk for at du svarte mens jeg var borte Devilina! hehe! :)

Jannicke sier meg noe, men jeg lurer på om ikke hun gikk i klassen over meg..? tittet på face og hun er venninne med en kompis av meg. Jeg skal spørre når jeg møter han på onsdag. :) Men nei, jeg kjenner henne ikke persånli lissom! :fnise:

Siden sist har jeg jobbet som en helt og festet som en gal kvinne! Julebord med jobben på fredag, venner på lørdag og rakfiskelag på søndag. SLIITEN idag kan man si!

Planer for kvelden: ligge på soffan og spise godis! jaaaaaaa!!

Deilig med en sånn mandagskveld! mannen jobber også så tvkontrollen er min og bare MIN!! haha!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Redbird og pusilus! det er digg å være ferdig.

Vi har 29 stk å kjøpe gaver til. Min taktikk er skrive liste på alle, lage ide på minimum 75% av de på listen og så dra til et storsenter man er gost kjent og ATTAKK!!! Vi har gjort det på denne måten de siste 3 årene og i år tok det bare 2.5 time å bli ferdig med alle gavene! :)

Jeg haaaater butikker i desember og dette er eneste måten jeg kan være sikker på at jeg slipper å måtte gå inn i en i hele desember! hehe!!

Nå skal jeg inn og hilse på hjemme hos alle dere. Er leeeenge siden jeg var på visitt gitt! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...