Gå til innhold

Sykle Norge på langs

Skywalker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor lang tid har du tenkt å bruke sykkelturen da?

Lengste jeg har syklet er asker-drammen, og hadde den ruta ikke vært nedoverbakke hadde jeg aldri klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig da å sykle når det ikke er stress og sånt, men heller god tid og tid til å se og kanskje gjøre forskjellige ting på forskjellige steder du sykler forbi.

Mener du å sykle hele kystveien? Det vil si innom geirangerfjorden på tvers langs eller hvordan jeg skal si det når jeg mener langs kysten, eller tar man short-cuts?

Hadde vært gøy å hatt tid til å gjøre noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miley

I Finnmark er det nok ikke så mange valg, men nå ligger vel også de fleste seervennlige plassene ikke så langt fra E6 så det er ikke så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så spennende! Jeg tror du og hunden får en kjempetur.

På dinside.no i fjor sommer var det en utrent journalist som syklet ca halve distansen (Jessheim - Tromsø) på 20 dager.

Kystvegen er sikkert den mest naturskjønne ruten, så den ville jeg også tatt hvis jeg skulle begitt meg ut på en slik reise.

Med tilhenger, hund og tung sykkel er det helt sikkert fornuftig å legge opp til å bruke lang tid, selv med en løpssterk hund som din. (Mener å ha lest på kjæledyrsidene at du har Malamute?) Når midtsommeren kommer vil det trolig bli varmt for hunden midt på dagen, men en løsning kan jo være å ta en etappe på morgenen, lang siesta på dagtid, og en ny etappe på kveld/natt. Du får jo etterhvert lys hele døgnet når du sykler nordover.

Men hvorfor trehjulssykkel? Er ikke de forskrekkelig tunge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest antigartner

I tilfelle du ikke kjenner til denne siden:

Syklistenes landsforening har en god hjemmeside med masse turtips og nettbutikk der en kan skaffe seg kart o.l. Jeg har ikke brukt siden så mye selv, men har sykkelvenner som skryter av denne nettsiden i forbindelse med planlegging av turer.

http://www.syklistene.no/Tur_ferie

Turen din høres spennende ut! Legger du ut en lenke til planleggingsbloggen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Vil se!
Det gjør du nok, men ikke legg inn noe link her er du snill. Jeg kom til å tenke på noe..

Hvorfor ikke?? Vil du ikke ha besøkende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?? Vil du ikke ha besøkende??

Register deg, og send en PM til henne direkte. Betydelig mer høflig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil se!
Register deg, og send en PM til henne direkte. Betydelig mer høflig ;)

Trenger ikke, jeg har fått svar og funnet bloggen. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...