Gå til innhold

Sykle Norge på langs


Skywalker

Anbefalte innlegg

Gjest Leser bloggen

Stort prosjekt du drar i gang, skywalker! I den nyeste innlegget i bloggen din skriver du blant annet at du har vært ansatt her på KG. Da jeg leste det husker jeg det også. Gleder meg til reisebrevene! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest lyst til å være med!
Spennende prosjekt, Skywalker!

Bloggen kan forøvrig følges her :)

takk for linken!

skywalker/hege: må bare smile over måten du skriver på. husker den fra bloggen du hadde på kg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hva mener du? Vi har mange sykkelsmiletryner her, jo:

:nigo: Motvind og :icon_lol: nedoverbakke

:veslejenta: Drømmeetappe

:skya: Oh, ah. Jeg kan ikke føle beina mine

:helen: grøftelanding

:kari: sjekke om en har husket å ta på hjelmen

:cowboy: Norge på langs

:is: isi rider

:snø: fjellovergang

:ol: restitusjonspause

:kjefte: medtraffikant

:sjokk: E 10

:overrasket: E 6

:tunge1: innhalert flue

:fise: rompesvie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig flott tur. Blir nok deilig å ta det i det tempoet der.

Lengste jeg har sykla er 20 mil, dette gjorde jeg på en dag, men det var den gang jeg var ung og sprek.

Jeg sykler nå og, så kunne faktisk tenkt meg en sykkelferie til neste sommer, men jeg har bare en til to uker å bruke. Er ett lite luksusdyr og, som gjerne vil bo på hotell. Kanskje jeg skulle se etter om jeg fikk til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nesten alltid syklister ved de hotellene jeg bruker sommerstid. Og det mer forståelig at en god fjærende madrass velges over bakken og snorkekondomet etter at hver minste ujevnhet i asfalten fra de siste mila, er stemplet i skinka, nevene skjelver, og føttene stivner til som to trekubber. Telt (eller bare sovepose) passer best for fotturer og snill sykling.

Har som såvidt nevnt i ei annen tråd at jeg selv siklet litt etter en trehjuling til varetransport. Min motivasjon var lasteevnen, i kunne gire veldig lavt i de tyngste bakkene, og likevel krype opp med tung last, uten å sloss med ballansen. De små dekkene jeg kommenterte i den andre tråden vil du på den annen side oppleve som en velsignelse under klatring, de gir litt bedre moment til låra. Og bakker finns det en og annen av i kongleriket.

Spennende å oppdage denne ekspedisjonen. Da kan jeg leve ut trehjulsdrømmen gjennom deg, lenge etter at jeg slo den fra meg, og begynte å leke med tanken på en firhjuling. ;)

Uheldigvis funket ikke gammelregget i JJ. -Kanskje bare meg som har glemt hvordan brukernavnet skulle staves, men det kan jeg ikke sjekke, fordi medlemslistemys krever innlogging, hehe. Så jeg får stresse deg her.

Vil nevne en liten detalj. Har forlengst slått fra meg å bruke vanlige sykkelhansker, fordi jeg synes polstringen der fingre møter hånd er for dårlig. Løsningen inntil 10 mil er vektløfterhansker med gel-polstring. Men til lengre landeveisetapper, på dårlige og gruslagte veier, ville jeg skiftet ut originalhåndtakene med tjukke skumgummiaktige, som absorberer ristingen bedre, til stor glede for skuldrene dine, og selve nevene. Ikke arti å skjære seg ei brødleiv på kvelden, når brødkniven har sin egen vilje, og fekter frenetisk, som et løpsk samuraisverd...

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig - a star is borned.

Setet, og bredden er vel det jeg er mest skeptisk til, hvis det er snakk om dagligsykling og ti-tjuemilere. I min bak er slike kun egnet for korte turer til butikken, og trening av rett muskel på et sportssete gir mindre ubehag. - Det vil si ... under tilvenningen er det grusomt da, så det er jo ikke bare bare.

Dessverre er sommer høysesong for meg, og turmulighetene ytterst begrenset. (I tillegg er jeg temmelig reiselei da.) Men ser jeg deg langs landeveien, skal jeg slenge til deg et myggnett, slik at du kommer deg velberget forbi finnmyggen.

Som mann er jeg nesten programforpliktet til å spørre: Skal du ha noen tekniske duppeditter med deg? Tenker på mobil med GPS, mobilt nettverk og PC for å funne butikker og severdigheter i google earth, solcellelader, sekkedusj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...