Gå til innhold

Erfaringer med Maxi Cosi Mura?


ViljaH

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe maxi cosi mura (på høy tid å velge vogn ja!)

Er det noen som har erfaringer med denne? Fant ikke så mye når jeg søkte, heller ikke på barnevognguiden.no

Lurer spesielt på:

- hardbag: er den lun nok for norsk vinter? Er den stor nok til barnet er ferdig med bag?

- Sportsstol: er den lun nok for norsk vinter? Tenker på 2oo9-modellen som har mye større kalesje enn 2008. Er den stor nok til å ligge godt i når barnet er kanskje 3 år?

Synes vogna har veldig mye av det vi kikker etter, men stolen er litt "rar", selv om den visstnok er veldig ergonomisk god.

Alternativ er å kanskje kjøpe 1 til sportsvogn (Simo Sportstrille?) som er dyp og lun for vinterbruk. Kommentarer til å kjøpe begge disse løsningene?

Jeg har sett så mye på vogner nå, at jeg tror jeg skulle klart å designe den ultimate vogna! Jeg er litt forbauset over at ikke barnevognprodusentene har klart dette, det er ingen som har klart å putte alle positive ting inn i en og samme vogn... det gjør det veldig vanskelig å velge. Det blir trade-off uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt denne, men har dessverre ikke prøvd den, fordi gutten ikke er kommet ennå!

Syns imidlertid den virker kjempebra! Bagen er lun, stor og lang, med god plass til vinterpose når det blir aktuelt.

Sportsdelen ser kanskje litt merkelig ut, men den virker behagelig, og kan veldig enkelt legges helt flatt. I tillegg til at den kan snus i begge kjøreretninger. Vi har 2008 modellen, så kan ikke uttale meg om 2009 modellen, men hvis den er enda bedre blir du sikkert fornøyd!

Den er enkel å styre, og hjulene kan låses. Enkel å legge sammen, og slå opp.

Eneste minuset er at vogna er tung, og ganske stor sammenlagt. Men har man stasjonsvogn er det ikke noe problem - for oss ihvertfall!

Vi er fornøyde så langt, og gleder oss til å ta den i bruk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har denne vogna (lurer på om vi har 2008 modell, er ikke sikker), og er kjempefornøyde!

Har alle fordelene med svinghjul samtidig som hjulene er så store at den fungerer kjempefint på grus/slaps/ol.

Bagen er vel ikke av de største, men tror nok den skal passe vår (veldig store) baby frem til han skal over i sportsdelen.

Ang størrelse er dette faktisk en av de få vognene vi fikk inn i bagasjerommet på vår lille bil.. (var vel bare den, brio go, joy, sing og bugaboo som fikk plass). Litt tungvindt regn- og myggtrekk, men det går det jo an å kjøpe ekstra. Også er det liten bagasjeplass..

Har ikke prøvd sportsdelen enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...