Gå til innhold

Jenter, tør dere vise dere i bikini på stranden?


Gjest Nefer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ingen problem med å gå med bikini. Har ikke noe modellkropp, men bryr meg lite om det. Litt strekkmerker, litt for mye i vekt, litt slapp i fisken, men slik er den blitt etter to svangerskap. Jeg innser at jeg ikke kommer på catwalken med denne kroppen, men det har jeg ingen planer om heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Hei.

Jeg er 1.70 høy, og veier 75 kg.

Jeg er ganske og ok bygd, med timmeglassfigur, og trives stort sett som den jeg er :)

Problemet mitt er "løs" hud bak på ryggen! har tre-fire hudfolder mellom livet og skulderbladene, som gjør til at jeg ser lite lekker ut i bikini!

Jeg driver og leter etter en stilig badedrakt som skjuler desse, men har ennå ikke funnet noen, da de fleste modeller har lav rygg. :(

Men vurderer å finne en Tankini nå da, siden jeg har gitt opp håpet om å finne en badedrakt.

Men ja, jeg går i bikini alikevel.

Jeg er veldig glad i å bade, og har ikke tenkt å la meg stoppe av "hudfoldene" mine! De får ikke ta over livet mitt på den måten!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, jeg går ikke i bikini. Viser meg helst ikke i undertøy for mannen min en gang. Det er for galt at det er sånn, men jeg kan ikke noe for det. (Bortsett fra å slanke meg, og det prøver jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, jeg har vært gravid tre ganger, har strekkmerker på mage og lår, synlige blodårer på beina og noen ekstra kilo. Men bikini har jeg på når jeg er på stranda. Men, når jeg går fram og tilbake f. eks. til kiosken liker jeg å ha en sarong på meg. Rundt der vi sitter og i vannet er bikinien å foretrekke.

Vi bor også i Oslo, men er sjeldent på Huk. Ved vårt lokale badevann har vi mennesker med alle kroppsfasonger og alle fargenyanser som bader sammen. Her er vi ikledd alt fra hijab til de minste bikiniene.

Og der kom jeg på at jeg glemte appelsinhuden min. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viser meg absolutt ikke i bikini av flre grunner;

Jeg har ikke kroppsstørrelsen til det, synes jeg.

På magen har jeg også et langt, bredt operasjonsarr etter en operasjon da jeg var baby.

Arret har vokst og strukket seg med årene, og er ikke akkurat pent.

Selv tenker jeg ikke så mye på det, men gidder ikke all gloinga fra folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så klabert, jeg bare foretrekker Tankini, der er mer komfotabel og glam!

Har en veldig fin trå om dette, her;

HER ER DET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har noen kilo for mye, og sikkert ikke noen vakker kropp,men himmel og hav den funker jo. Jeg er glad i kroppen min . Den har kjempa hardt , født to barn og jobba seg gjennom kreft.

Skulle jeg ikke la den føle vinden og sola rett mot huden ?

og skal man se estetisk på det så er solbrunt flesk mye penere enn vinterhvitt !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hehe, mitt bikinimotto er at brunt flesk er penere enn hvitt ;)

Og jeg gir virkelig blaffen i noen kilo for mye, cellulitter, strekkmerker og what not. Det er deilig å sole seg og bade, så da får andre syns hva de vil om meg i bikini.

Hvis de ikke liker det de ser, så kan de dra til seg øya. Det kunne ikke brydd meg mindre.

Så lenge kjæresten syns jeg er deilig, så er det det eneste som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
jeg har noen kilo for mye, og sikkert ikke noen vakker kropp,men himmel og hav den funker jo. Jeg er glad i kroppen min . Den har kjempa hardt , født to barn og jobba seg gjennom kreft.

Skulle jeg ikke la den føle vinden og sola rett mot huden ?

og skal man se estetisk på det så er solbrunt flesk mye penere enn vinterhvitt !!

Så koselig, da... Det er akkurat den holdningen som gjør at jeg ikke viser meg i offentlighet i annet enn langbukser og langermet topp. Jeg blir ikke brun. Jeg er kritthvit, nærmere blå på de områdene som har tynnest hud. Huden min tåler ikke sol, så alle områder som ikke er tildekket må smøres med faktor 50. Jeg liker å bade, men når folk glor, peker, roper "morsomheter" etter meg og flere faktisk kommer bort for å spørre om jeg er albino, så er det faktisk ikke noe kjekt i det hele tatt.

Hvorfor er det ok å flire og gjøre narr av at folk er hvite om sommeren? Hvorfor er det bedre å påpeke dette enn å flire og peke av folk med bilringer og ryggvalker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt ok å gå bikini. Reflekterer i grunnen lite over det, og bruker det når jeg bader/soler meg.

Men jeg har forståelse for at ikke alle syns bikini er stas. Sånn sett er det kanskje bra med badedraktmoten, slik at man har mer å velge i hvis man vil dekke magen i det minste.

Og så tror jeg generelt at man selv er mer opptatt av kroppen sin enn hva andre er av den. Jeg tror mao. det skal mye til for at noen virkelig tenker over at andre har litt ekstra her og der, og at de fleste er mest opptatt av seg selv.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, da... Det er akkurat den holdningen som gjør at jeg ikke viser meg i offentlighet i annet enn langbukser og langermet topp. Jeg blir ikke brun. Jeg er kritthvit, nærmere blå på de områdene som har tynnest hud. Huden min tåler ikke sol, så alle områder som ikke er tildekket må smøres med faktor 50. Jeg liker å bade, men når folk glor, peker, roper "morsomheter" etter meg og flere faktisk kommer bort for å spørre om jeg er albino, så er det faktisk ikke noe kjekt i det hele tatt.

Hvorfor er det ok å flire og gjøre narr av at folk er hvite om sommeren? Hvorfor er det bedre å påpeke dette enn å flire og peke av folk med bilringer og ryggvalker?

Det var ikke meningen å gjøre narr av noen absolutt ikke . mitt poeng er at jeg tror ikke folk på stranda er så opptatt av hvordan jeg ser ut. Jeg er iallefall ikke opptatt av hvordan andre ser ut .

Du kan jo få deg en parasoll hvis du liker å være på stranda, da slipper du å sitte i sola .

Det er absolutt ikke greit om folk kommer med morsomheter fordi du er hvit det var ikke det jeg mente.

Men spørsmålet i tråden oppfattet jeg som jenter som ikke tør å gå i bikini pga. dårlig selvfølelse .

I ditt tilfelle er det vel en fysisk grunn til at du ikke går i bikini (huden tåler ikke sol ) eller er det fordi du føler du blir beglodd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det var ikke meningen å gjøre narr av noen absolutt ikke . mitt poeng er at jeg tror ikke folk på stranda er så opptatt av hvordan jeg ser ut. Jeg er iallefall ikke opptatt av hvordan andre ser ut .

Du kan jo få deg en parasoll hvis du liker å være på stranda, da slipper du å sitte i sola .

Det er absolutt ikke greit om folk kommer med morsomheter fordi du er hvit det var ikke det jeg mente.

Men spørsmålet i tråden oppfattet jeg som jenter som ikke tør å gå i bikini pga. dårlig selvfølelse .

I ditt tilfelle er det vel en fysisk grunn til at du ikke går i bikini (huden tåler ikke sol ) eller er det fordi du føler du blir beglodd ?

Det er, som jeg skrev, fordi jeg blir beglodd. Og snakket om/til, og pekt på, og ledd av. Det går helt fint å være i solen i bikini når jeg bruker faktor 50 og er mye i skyggen/vannet. Jeg bader i bikini på fjellet, hvor det ikke er folk. Det er folkenes reaksjon på mitt utseende som fører til at jeg ikke går på stranden hvor det er folk.

Folk later til å være helt enig i at det å stirre på eller kommentere appelsinhud og valker ikke er ok. Men å kommentere hudfarge har ikke folk noen som helst betenkeligheter med å gjøre. Jeg har ikke problemer med å vise fram appelsinhuden min, den er det ingen som kommenterer eller flirer av. Hudfargen min derimot. Det er ikke kjekt når folk hele tiden skal presse på med at brun = pent, blek = ikke pent. Å si til noen at de bør slanke seg er fyfy, å gnåle på folk om at de må komme seg ut i solen og ikke bruke solkrem (til tross for legers ettertrykkelige pålegg om å aldri bruke lavere enn 50 pga svært høy risiko for hudkreft) er noe de aller fleste tydeligvis synes er helt på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg bruker bikini på stranda, og det til tross for cellulitter, strekkmerker, noen kilo for mye og en mage som henger mer nå post-graviditet enn før... Men det er nå sånn jeg ser ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er, som jeg skrev, fordi jeg blir beglodd. Og snakket om/til, og pekt på, og ledd av. Det går helt fint å være i solen i bikini når jeg bruker faktor 50 og er mye i skyggen/vannet. Jeg bader i bikini på fjellet, hvor det ikke er folk. Det er folkenes reaksjon på mitt utseende som fører til at jeg ikke går på stranden hvor det er folk.

Folk later til å være helt enig i at det å stirre på eller kommentere appelsinhud og valker ikke er ok. Men å kommentere hudfarge har ikke folk noen som helst betenkeligheter med å gjøre. Jeg har ikke problemer med å vise fram appelsinhuden min, den er det ingen som kommenterer eller flirer av. Hudfargen min derimot. Det er ikke kjekt når folk hele tiden skal presse på med at brun = pent, blek = ikke pent. Å si til noen at de bør slanke seg er fyfy, å gnåle på folk om at de må komme seg ut i solen og ikke bruke solkrem (til tross for legers ettertrykkelige pålegg om å aldri bruke lavere enn 50 pga svært høy risiko for hudkreft) er noe de aller fleste tydeligvis synes er helt på sin plass.

Ja sånn er det , hudfarge er lov å kommentere tydligvis og røyking .

Hudfarge er selvfølgelig noe annet enn røyking men dog .

Hvorfor er det lov å mase om det ene og ikke det andre ? kan ikke folk bare være som de er uten at noen skal bry seg .

Jeg får f.eks ofte kommentarer om at jeg sikkert snart får hudkreft fordi jeg ikke bruker solkrem .

Jeg har spurt hudlegen og fikk beskjed om det er å bli solbrent som er farlig .

Det har jeg bare blitt en gang, i thailand ,på nesa . hihi

ellers så får jeg beskjed om at jeg sikkert har ligget i solarium hele vinteren .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg klarer ikke å vise mer hud enn bare underarmer og legger jeg. Bikini hadde vert tortur. Jeg er 23 nå, sist gang jeg var på stranden og badet i sjøen (som jeg btw elsker å gjøre) var jeg 12 tror jeg.

Jeg ble mobbet endel, og det gikk mye på kropp. Tror kanskje det er derfor jeg ikke kan kle av meg. Klærne er den siste barriæren, og den eneste måten jeg kan føle meg trygg på.

Jeg er 165cm høy, og veier 70kg. Vet at jeg ikke er direkte tynn, men er jeg så feit at det hadde vert ekkelt å se meg i bikini? Jeg har så lyst, og jeg blir grønn av sjalusi når folk forteller at de har vert på stranda å badet og solet seg. Savner det så veldig!

Sol og sommer gjør meg bare trist.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Jeg klarer ikke å vise mer hud enn bare underarmer og legger jeg. Bikini hadde vert tortur. Jeg er 23 nå, sist gang jeg var på stranden og badet i sjøen (som jeg btw elsker å gjøre) var jeg 12 tror jeg.

Jeg ble mobbet endel, og det gikk mye på kropp. Tror kanskje det er derfor jeg ikke kan kle av meg. Klærne er den siste barriæren, og den eneste måten jeg kan føle meg trygg på.

Jeg er 165cm høy, og veier 70kg. Vet at jeg ikke er direkte tynn, men er jeg så feit at det hadde vert ekkelt å se meg i bikini? Jeg har så lyst, og jeg blir grønn av sjalusi når folk forteller at de har vert på stranda å badet og solet seg. Savner det så veldig!

Sol og sommer gjør meg bare trist.. :tristbla:

Du er slett ikke feit! Hvis noen prøver å innbilde deg det, så har de et problem. Tenker du er en flott, ung jente som kan gå i bikini så mye du lyster, og kose deg på stranda :)

Det gjelder bare å tenke at "jeg er god nok som jeg er". Du har en frisk og fungerende kropp, vis at du trives slik du er. Selvtillit er tiltrekkende, uansett sammenheng.

Vet at det er lett for meg å si slike ting, ikke så lett å gjennomføre i praksis. Men jeg vet akkurat hvordan du har det, for du er som meg da jeg var på din alder.

Øvelse gjør mester. Prøv deg et par småturer på stranda, så skal du se at det er ikke så farlig som du tror.

Finn en bikini/tanktini/badedrakt som fremhever det beste ved deg, og gå med hevet hode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise
Jeg liker ikke å vise meg i bikini, føler jeg må gå ned et par kg til først. Jobber dog med saken :sjenert:

Tør ikke vise meg på stranden at all jeg, ikke i korte bukser heller, og er uvel i singlet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...