Gå til innhold

Vasker dere nytt babytøy før bruk?


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Vasker dere nytt babytøy før bruk eller holder det å stryke det på høy varme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Vi vasker det som er mot babyens hud, men ikke ytterjakker o.l. Vet ikke hvordan det er med stryking, men vask er vel først og fremst for å få ut kjemikalier o.l. fra fargestoffer i klærne og det forsvinner vel ikke med stryking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alt ja borsett fra tykke strikkejakker, ytterplagg osv. Men alt som berører huden direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alt som skal være i kontakt med huden deres. Er kjemikalier i helt nye klær som ikke alltid er bra for følsom hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vaskes ja... Alt nytt er fullt av rester fra produksjon og støv fra transport, og det er ikke bra for de små (eller oss store for den saks skyld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vasker babytøy en gang før det tas i bruk.

Litt på siden, men jeg leste en gang om noen som vasket tøyet to ganger, la det i fryseren (for å drepe bakterier) og så vasket tøyet en gang til. Da snakker vi overdrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vasker alltid nye klær før jeg bruker det. Både til datteren min og til oss voksne. Det er jo innsatt med muggmiddel, formaldehyd og mange andre kjemikalier som jeg ikke vil at noen av oss skal ha kontakt med på huden... :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn selv, men ville vasket nytt tøy dersom jeg hadde hatt det. Det er ikke bare bakterier, for mener jeg også har hørt at det skal være skadelige stoffer i klærne når de er nye og uvasket. Derfor bør alle klær vaskes før bruk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alt babytøy før bruk ja.

Sengetøy vaskes 2 ganger hvis det står anbefalt på vaskeanvisningen.

Dyner og madrasser luftes godt før bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bortsett fra yttertøy. Til meg selv også ;) Synes nye klær er så stive og ekle... For ikke å snakke om sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt babytøy har fått 2 runder i vaskemaskinen. Dette er for å få vekk etterlatenskaper etter produksjon, både kjemikalier, ekstra fargestoffer, og støv. Jeg har også vasket ytterklær for å få vekk støv og kjemikalier fra produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alt, både til barn og voksne, sånn bortsett fra yttertøy. Og ikke alltid jeg gidder å vaske sokker før jeg bruker dem, men gjør alltid det med barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...