Gå til innhold

Bekkenløsning etter fødselen


Gjest Gjest_sara_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sara_*

Og nå er det verre enn noen sinne.. Det er så vondt at jeg ikke kan gå mange dager.. Får ikke sove på natta. Vondt å stå, sitte og ligge. Jeg trener styrke 3 ganger i uka og har gjort det i 3 måneder.. Har ikke trent bekken så mye for jeg vet ikke hvilke øvelser jeg skal ta. Er det noen som har samme problem? Hva gjør dere? Jeg gikk til legen for å få henvisning til fysio. Men der er 6ukers ventetid :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du mulighet for akupunktur frem til du får plass hos fysioterapeuten? Jeg sto egentlig på venteliste hos fysioterapaut, her var det vel 9ukers venting... I mellomtiden så anbefalte en venninne akupunktur, jeg tenkte at det kan umulig bli verre, så jeg testet det ut. Etter 2-3 behandlinger kjente jeg forskjell, etter et par til var det stor forskjell! Helt fantastisk! Hadde virkelig ikke trodd at det skulle gå så kort tid! (tok ca 2uker)

Nå har jeg tatt det mens jeg er gravid, men sånn sett så har det jo ikke noe å si...

Jeg betaler 300kr gangen, og det er virkelig verdt det! Fikk bekkenløsning rundt uke 12, tok akupunktur i noen uker, så var jeg så å si helt symptom fri i flere uker, før jeg måtte ha et par behandlinger igjen nå for to uker siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absdolutt anbefale fysiterapeut iallfall, det finnes noe som kalles slyngetrening, som har gitt utrolig gode resultater på bekkenløsning. Folk som har gått på krykker i årevis etter fødsel har blitt bra igjen gjennom trening i slynge.

Det er lenge å vente på time, men absolutt verdt å gå til en skikkelig flink fysioterapeut. Akupunkturtime er nok lettere å få i mellomtiden, siden det er privat, og det er jo også veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...