Gå til innhold

Positiv test en måned etter utskrapning


Gjest Drue

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en utskrapning den 4. juni. Det var for å fjerne rester etter en abort som skjedde måneden før der igjen... Sluttet å blø en dag etter utskrapningen. Idag tok jeg en test (ja jeg har hatt ubeskyttet sex) og den er positiv. Kan det være hcg-hormon som henger igjen så lenge etter, eller er jeg gravid? :) Noen som vet om det er mulig at det henger igjen hcg-hormon en måneds tid etter? Jeg tok utskrapning for å fjerne de siste rester, så det er ikke rester igjen som eventuelt gir hcg-hormon heller. Noen sykepleiere/leger her som kan vite det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Ava_*

Så sant du ikke har tatt UL etter utskrapninger så kan det fortsatt være litt igjen, men da burde du egentlig føle deg dårlig, men det skjer ikke alltid.

Men ja, hcg kan henge så lenge igjen, men det er sjelden. Det spørs litt hvor langt du var på vei også og hvor lenge kroppen din holder på hcg.

Den beste måten å få sjekket det på er en hcg prøve eller UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok utskrapning for å ta ut rester. Så mest sannsynligvis er det ikke noen rester igjen der. Jeg var ca 6 uker på vei i begynnelsen av mai da aborten skjedde...

Kan virkelig hcg sitte igjen to måneder etter? Eller er sannsynligheten større for at jeg har blitt gravid igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er liten sjans for at det fremdeles er rester etter utskrapningen, regner med de sjekket nøye mens de holdt på siden det var rester de i utgangspunktet skulle fjerne.

Jeg hadde en SA i uke 5-6, og da var testen negativ 3 dager etter blødningen startet.

Jeg drister meg til å gratulere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så kan du jo sjekke litt selv med å ta flere tester med noen dagers mellomrom og se om de blir sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN være Hcg-rester, men det er vel heller tvilsomt, jeg vil tro du er gravid, men det lønner seg nok for deg å ta en tur til legen for å ta blodprøver med noen dagers mellomrom for å sjekke at hcg stiger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til legen i morgen for blodprøve men får ikke time da det var på så kort varsel. Jeg må uansett få vite om jeg er eller ikke fordi jeg har en røntgen-undersøkelse snart og da må jeg vite om jeg er gravid eller ikke pga stråling og sånn. Jeg har ingen andre symptomer bortsett fra null energi, har lyst til å sove etter å ha vært våken i bare fire timer, og puppene er blitt litt større men de er ikke ømme. Og det kan være symptom på andre ting så jeg skal ikke gå og lete og kjenne etter symptomer nå men håper jo litt... :) Lurer på om de finner ut noe i morgen. Kan jeg få svar med en gang? Legesekretæren sa at hcg kan henge igjen i opptil to måneder(!) og at de må sende inn prøvene men får de ikke svar på sånt med en gang da? Det var snakk om blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ava_*
Jeg skal til legen i morgen for blodprøve men får ikke time da det var på så kort varsel. Jeg må uansett få vite om jeg er eller ikke fordi jeg har en røntgen-undersøkelse snart og da må jeg vite om jeg er gravid eller ikke pga stråling og sånn. Jeg har ingen andre symptomer bortsett fra null energi, har lyst til å sove etter å ha vært våken i bare fire timer, og puppene er blitt litt større men de er ikke ømme. Og det kan være symptom på andre ting så jeg skal ikke gå og lete og kjenne etter symptomer nå men håper jo litt... :) Lurer på om de finner ut noe i morgen. Kan jeg få svar med en gang? Legesekretæren sa at hcg kan henge igjen i opptil to måneder(!) og at de må sende inn prøvene men får de ikke svar på sånt med en gang da? Det var snakk om blodprøve.

Blodprøvene må sendes inn til labratoriet for å måle hvor høy Hcg nivået er. Det er ikke noe de selv kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøvene må sendes inn til labratoriet for å måle hvor høy Hcg nivået er. Det er ikke noe de selv kan gjøre.

Ja så da får jeg ikke vite noenting i morgen da, vet du hvor lenge det tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så kan du jo sjekke litt selv med å ta flere tester med noen dagers mellomrom og se om de blir sterkere.

Jeg tror ikke testen kan bli sterkere enn den er, stripa kom med en gang og det er en veldig skarp strek som da utgjør et tydelig kryss. Jeg brukte Clearblue-test. :)

Kan jeg eventuelt se noe om f eks streken da blir svakere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ava_*

Det spørs litt på pågangen på labratoriet, men ca 3 virkedager er vanlig.

Det skal tas to prøver med 2-3 dagers mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det ble tatt bare en prøve. Det var rart at de ikke sa fra om at det skal taes flere senere. da jeg spurte legesekretæren idag om alt så sa hun at jeg kan gå på nettet på en side som heter kvinners helse eller noe. Men kan jeg finne det ut på nettet da, om jeg er gravid eller ikke... Det blir vel å bare regne sannsynlighet og sånn da og så får jeg ikke vite før MR undersøkelsen om jeg er gravid eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Ava_*
Åja, det ble tatt bare en prøve. Det var rart at de ikke sa fra om at det skal taes flere senere. da jeg spurte legesekretæren idag om alt så sa hun at jeg kan gå på nettet på en side som heter kvinners helse eller noe. Men kan jeg finne det ut på nettet da, om jeg er gravid eller ikke... Det blir vel å bare regne sannsynlighet og sånn da og så får jeg ikke vite før MR undersøkelsen om jeg er gravid eller ikke...

I alle dager, hva er det for et svar!? Du kan da ikke finne ut om du er gravid på en nettside?

Hvis hcg prøven er veldig lav så er du nok ikke gravid, men det er greit å ta en prøve etter noen dager for å se om den synker som den skal (eller øker hvis du er gravid.)

Hvis den ikke synker som den skal så burde du få en ny UL.

Også er det lov å bytte lege til en som er litt mindre håpløs. :) Og som ikke har en sekretær som ber deg gå på nettet for å finne svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har verdens beste lege så han vil jeg ikke bytte ut men han er på ferie nå og jeg hadde ikke legetime, var bare innom laben for å ta blodprøve og så snakka jeg med legesekretæren. Ja, jeg er enig i at jeg stussa litt da hun ba meg gå inn på nettet for det blir vel det samme som å lage en "Er jeg gravid-tråd" her på KG... Jeg ble ikke særlig klokere av å snakke med henne men kanskje kjøper jeg meg en ny graviditetstest til mandag og tester da igjen og ser om stripa er svakere eller ikke. Jeg aner ikke hva annet jeg burde gjøre. Sekretæren spurte om jeg ville beholde om jeg er gravid og jeg sa ja. Dette spurte hun vel fordi jeg skal ta en større røntgenundersøkelse på tirsdagen. Derfor stresser jeg litt nå for jeg vil ikke skade den om det er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...